MTZ 05 ja Neva MB-2
Kas nii pisikeste mootorite puhul diisel üldse mingit eelist omab? Eriti kui harva kasutatakse. Vaevalt need külataadid iga päev hommikust õhtuni oma motoblokkidega ringi vuristavad. Mootori vahetamise põhjus on vast pigem vene mootori kapriissus, sage remondivajadus ja sant käivitumine kui suur kütusekulu. Kütust võtab venelane muidugi ka ahnelt, ei saa salata.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
Hiinlase korralikum diisel hakkab 600eurost odavamad viletsa käivitusega alates 450eur, korralik hiina bensiinimootor 13hj algab 300eur. Kütusekulu vahe on bensiinil ja diislil väga väike kui mitte olematu, ainus eelis diislil on pöördemoment ja annab 20kg sohkem kaalu motoplokile kui bensiini mootor. Samas talvel hiina mootoreid võimatu käima saada, kui just toas ei käivita ja siis välje ei lähe. Kaalusin oma saele ka diislit, kuid liiga palju plusse jäi bensiini mootorile, näiteks see, et juppe saab mootorile honda gx390 mootorilt Smile sellel teenindus eestis olemas.
Näide siis-
13hj bensiini mootor kulutab 375g/kw kohta tunnis- saab eestist 275euroga
13hj diisel kulutab 280g/kw kohta tunnis- saab e-bayst alates 600eur
Ehk siis diisel mootor teenib kütusekuluga 300 tunniga tagasi.
Koduses majapidamises kui kiiresti tuleb 300 tundi? Kui tihti teil on vaja mootorit kasutda talvel? Kui peamiselt aiamaa harimisel kasutate, siis on ainult suvel kasutuses, sobib diisel, kuid kütusekulu pealt teenite hinnavahe tagasi 10-15 aasta jooksul. Peale selle on udupeen pihusti-pumba süsteem, mis diislitel kipub nässu minema, hiinlaste töökvaliteet on meil teada tundud.
Vasta
(09-04-2014, 11:00 AM)maisalup Kirjutas: Hiinlase korralikum diisel hakkab 600eurost odavamad viletsa käivitusega alates 450eur, korralik hiina bensiinimootor 13hj algab 300eur. Kütusekulu vahe on bensiinil ja diislil väga väike kui mitte olematu, ainus eelis diislil on pöördemoment ja annab 20kg sohkem kaalu motoplokile kui bensiini mootor. Samas talvel hiina mootoreid võimatu käima saada, kui just toas ei käivita ja siis välje ei lähe. Kaalusin oma saele ka diislit, kuid liiga palju plusse jäi bensiini mootorile, näiteks see, et juppe saab mootorile honda gx390 mootorilt Smile sellel teenindus eestis olemas.
Näide siis-
13hj bensiini mootor kulutab 375g/kw kohta tunnis- saab eestist 275euroga
13hj diisel kulutab 280g/kw kohta tunnis- saab e-bayst alates 600eur
Ehk siis diisel mootor teenib kütusekuluga 300 tunniga tagasi.
Koduses majapidamises kui kiiresti tuleb 300 tundi? Kui tihti teil on vaja mootorit kasutda talvel? Kui peamiselt aiamaa harimisel kasutate, siis on ainult suvel kasutuses, sobib diisel, kuid kütusekulu pealt teenite hinnavahe tagasi 10-15 aasta jooksul. Peale selle on udupeen pihusti-pumba süsteem, mis diislitel kipub nässu minema, hiinlaste töökvaliteet on meil teada tundud.

Eestis kahjuks mingil minu jaoks müstilisel põhjusel puudub kasutatud väikediisli alternatiiv. Uusi masinaid kus on korralik Lääne diisel peal müüakse ikka päris suurtes numbrites.Ehitustehnika peamiselt. Aga vanad masinad kaovad kuskile ju siis müüakse edasi Venemaale või tõesti lükatakse vanarauda. Vanade masinate all pean silmas üle 6-10a vanad.

Inimesed on sunnitud ostma uusi asju ainult.

Parematel lääne õhkjahutusega väikediislitel on kütuseerikulu 235-240g juba. Kindlasti teatav vahe tuleb sisse kui tööd on rohkem.Ärme unusta ka sinise diisli ja bensiini hinnavahet. Kuid paari lumehange lükkamisega seda tasa ei tee Big Grin

Alla -15 pole proovinud aga heas korras diisli,mis pole varustatud eelsüüte küünaldega saab starteris käima küll.Nööristarteri puhul -5 on siuke piir juba kus peab end ahviks sikutama.

Igal juhul väikediisel ja säästuvärk ei käi kokku. Võin teile vihjeks öelda,et see Hiina klooni saab parandada Yanmari varuosadega. Kütusepump on ligi 300eurot,pihusti ots 150 eurot. Spets seib/puks pihusti alla 12 eurot. Pole veel kuulnud,et keegi oleks saanud Hiina kloonile varuosana osta odavat Hiina pumpa. Kindlasti kuskilt leiab aga Eestist?

See raha eest mida inimesed on nõus kulutama midagi peale bensumootori ei saa. Pealegi benuskal hooldus väga odav ning ise kergesti tehtav,käivitub iga ilmaga ka ilma elektristarterita,varuosad soodsad kuna B tootjaid on palju.
Vasta
Kas keegi teab MB-1 rihmade , ma mõtlen originaalrihmade pikkuseid?
Ja veel - edaspidi vedava rihma pingutusrullik (nii vast seda nimetatakse) omab ühte vedru ümber hoova võlli. Üks ots läheb kõverikuga rulliku õla taha, teine, sirge ots peaks kuhugi vastu toetuma. Kuhu? No ei suuda välja mõistatada RolleyesRolleyes!

Vasta
MB-1 edasikäik – A–1213
MB-1 tagasikäik – Z–1400
Allikas: http://www.miniagrotehnika.ee/varuosad/
Siin samas lõimes peaks olema pildid, mis võivad aidata vt siit
Vasta
(03-07-2014, 13:30 PM)nunu Kirjutas: MB-1 edasikäik – A–1213
MB-1 tagasikäik – Z–1400
Allikas: http://www.miniagrotehnika.ee/varuosad/
Siin samas lõimes peaks olema pildid, mis võivad aidata vt siit
Rihmamõõdud on väga abiks. Aga kuskilt ei ole näha, kus või mille taha tuleb torgata selle väiksema pingutusratta vedru sirgem ots. Teema varasemates postitustes olevad osad lingid ei tööta enam ja piltidelt ei ole sead vedru ka näha...või ei oska ma näha..see võib ka olla Smile .

Vasta
Õhtul on plaanis põkats puudeveoks välja ajada. Siis võtan kaane maha ja teen pilti. Seniks kannatust!
Kas isand Tiftil MB-1 raamat on? Kui ei, siis otsin enda oma üles ja skaneerin arvutisse. Abiks ikka.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
(03-07-2014, 14:37 PM)Basilio Kirjutas: Õhtul on plaanis põkats puudeveoks välja ajada. Siis võtan kaane maha ja teen pilti. Seniks kannatust!
Kannatust jätkub!
(03-07-2014, 14:37 PM)Basilio Kirjutas: Kas isand Tiftil MB-1 raamat on? Kui ei, siis otsin enda oma üles ja skaneerin arvutisse. Abiks ikka.
Minu pärast pole nagu mõtet, ma siin remontisin sõbra massinat, nüüd sätin kokku, aga mälu on haugi oma Smile.. Hää, kui ta sul arvutis on, siis minul kah koht, kust küsida Smile! Rihmad muretsesin ära.

Vasta
Meenus et lumepuhuri teemas on minu põka pilte küllalt. Kate on neil eemaldatud, nii et rullikud ilusti näha ja nimetatud vedru ka. http://forum.automoto.ee/showthread.php?...578&page=9
Postitus 165
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
(03-07-2014, 19:09 PM)Basilio Kirjutas: Meenus et lumepuhuri teemas on minu põka pilte küllalt. Kate on neil eemaldatud, nii et rullikud ilusti näha ja nimetatud vedru ka. http://forum.automoto.ee/showthread.php?...578&page=9
Postitus 165
Vaata, sõber Basilio, siin on aint kaks varianti - olen mina loll või ei saa sina jutust aru Smile. Sest ma räägin kogu aeg sellest tagumisest, alumisest, edaspidikäigu rihma pingutajast rullist ja tema tagasitõmbevedrust. See raisk on ju kõikse taga ja selle vedru alumine ots toetub millegi vastu. Mille vastu? Põhja vastu ta ei toetu, sest ei ulatu. SInu pildid on ilusad küll, aga SEDA vedru on näha ainult ühe väikse jupikese jagu.

Vasta
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=35820
Kas jutt sellest vedrust?
Инвалид информационной воины.
Vasta
(03-07-2014, 23:28 PM)aavu Kirjutas: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=35820
Kas jutt sellest vedrust?
Big Grin Big Grin Big Grin.....qa§§ˇ~<&%#¤%/&(/&%fg aru ma ei saa, kas ma kirjutan midagi valesti? See on eesmine vedru ja minu meelest vist tagurpidikäigu rihma oma.
Sama võlli peal on veel üks hoob, pisut tagapool ja....krt mitut moodi saab ühte ja sama asja selgitada Smile .

Vasta
http://www.mastercity.ru/attachment.php?...1225295116
No aga siin?
Leitud http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid283037 abil.
Инвалид информационной воины.
Vasta
Pilte pole küll millestki teha enam. Aga üks vedru aas lähebki selle rulliku õla taha ja teine kõver ots läheb lattraua jupi taha. See on see sama lattraud, mis on keevitatud motobloki raami külge. Ja mille küljes on siis võll, millel pingutusrullid pöörlevad.
Kole raske seletada, aga vast arusaadav.
Kui nüüd vedru ots teiseltpoolt sirge, siis on ilmselt ots maha murdunud või keegi juba juures ennem miskit askeldanud.
Minu ühel põkal oli see vedru üldse keskelt pooleks. Ega teda väga vajagi pole. Juhtraualt kangi lahti lastes kukub pingutusrull ju ise juba raskusjõu abil niiöelda maha ja ongi rihm lõtv. Pealegi on tõmbevarraste otstes nagunii ketijupid ka olemas, millest saab seda rulliku kukkumise käiku reguleerida.
Aga kui hirmus soov ikka see vedru sinna asetada, siis peaks nii saama. See konksuga ots sinna raami küljes oleva lattraua taha ja teine sirge ots pingutusrulli keskele kinnituva poldi taha näiteks äkki. Oleneb nüüd, mispidi see vedru keerd on.
Üldiselt on selline mõiste nagu kombineerimine olemas ja saab kõik tehtudBig Grin.
Aga vot see piltidel näha olev tagurpidikäigu pingutusrulli tagastusvedru peab küll kindlalt olema. Muidu jääb tagurpidikäik õrnalt peale ja rihma tervisele see hea ei ole.
Edaspidikäigu rihm mäletamist mööda oli A-1210. See oli küll Rubena toodang. Ja eks eri rihmatootjatel olie veidi erinev märgistamine ka.
Vasta
(04-07-2014, 00:16 AM)meli666 Kirjutas: Aga üks vedru aas lähebki selle rulliku õla taha ja teine kõver ots läheb lattraua jupi taha. See on see sama lattraud, mis on keevitatud motobloki raami külge. Ja mille küljes on siis võll, millel pingutusrullid pöörlevad.
Kole raske seletada, aga vast arusaadav.
Kui nüüd vedru ots teiseltpoolt sirge, siis on ilmselt ots maha murdunud või keegi juba juures ennem miskit askeldanud.

Edaspidikäigu rihm mäletamist mööda oli A-1210. See oli küll Rubena toodang. Ja eks eri rihmatootjatel olie veidi erinev märgistamine ka
Tänud herr aavule ja meli666-le - pilt selge! Vedru ots on irdunud! see kõver ots, mis lattrauajupi taha peaks käima. Ja vabandust, et ajasin ise segamini edasi ja tagasi käikude pingutusrullikud. Aavu näidatud joonise pealt pole ka ju "selgelt näha", et üks on see ja teine too, aga numbrid ja seletused ajavad asja paika. Ega muu aiata, teen lattrauale või siis vedrule miskise lisa külge. Pole selle massina hingeeluga nii lähedalt tuttav ka, nüüd saan natuke proovida, kui käima saab. Põhiprobleemid olid erinevad õlilekked reduktorist ja lõtkud käru ühenduses.

Vasta
(04-07-2014, 06:51 AM)Tift Kirjutas: ... erinevad õlilekked reduktorist...

Reduktori õlilekete vastu aitab rõhutasandi tegemine. Originaalis pole ju ühtegi asja, kust üleliigne vurts saaks välja tulla.
Endalgi oli probleemiks, et eriti just kevadel suurte temperatuurivahede korral kippus alumiste rattavõllide juurest higistama. Sai puuritud reduktori ülemisse ossa üks väike auk ja sinna toru keevitatud. Mille otsa läks omakorda plastvoolik.
Peale seda jäi võllide ümbrus igal ajal kuivaks.
Vasta
Mõtlesin, et võiks panna sellise tuulutuse nipli, nagu tehnikal ikka kasutatakse - keermega sisse ja peal on kübar.
Aga asjast - sain sellelt riistapuult paar pikemat köhatust ka kätte. Enne valasin paagist välja mingi soga - see oli pikast seismisest vääga haisema läinud bensiin. Aga pikemalt käia ei tahtnud. Võtsin karbussi maha. Avades avanes ...no ma ei tea.. kollane kaka igal pool. Kaanealune tihend oli laial voolanud ja ... igatahes tuleb puhastama hakata. Küsimus laiale ringile - kas seda kaanealust tihendit ka kuskilt võtta oleks? Või olete karbussi hoopis ära vahetanud? Olemasolev on, kui ma õieti mäletan, siis KMБ-5 .
Mootori hääl oli igatahes suhteliselt meeldiv Smile .

Vasta
Sain täna lõpuks mahti oma lubadus täita ja võtsin põkal kaane maha.
Tegin pilte mõlema rulliku vedrudest. Edasiveo oma asub parajas p**** augus ja normaalset pilti väga raske saada. No ehk midagi on näha.
               
Tegin ka "vidjo" kuidas need asjad töötavad.
Rullikute liikumine seistes: https://www.youtube.com/watch?v=Id7TIfskJ40
... ja töötades: https://www.youtube.com/watch?v=bBzXeuO_kQI
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
Võtsin vigase vedru välja, ajasin murdunud otsa punaseks, näpitsatega kaks pööret ja valmis ta ongi! Töötab hästi! Tänud kaasmõtlejatele!
Nüüd oleks hea, kui saaks ideid bessiinikarburaatori korrastamiseks. Peaprobleem on olematu kaanetihend. Seda peensust papist välja lõigata... hmm, ei ole just kõikse meeldivam tegevus. Ideid?

Vasta
Lugupeetud Basilio, kas oleks võimalik, et sa riputaksid seie üles informatsiooni, kuidas reguleerida MB-1 originaalkrbussi ja tema kütusetaset. See asi on lihtsus ise, aga liiga lihtsad asjad tahavad väga täpset lähenemist.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne