Trollid Krimmis.
#21

Seal tuleb ikka oma elu jooksul ära käia. Tahaks teada kuidas on sõita trolliga Tallinnast umbes Tapale Big Grin
Vasta
#22

Oi jah, 2h 30min, korra tulevad sarved ka maha. Igasugu huvitavat rahvast näeb, hommikuti tuleb kuskil 10km peale Jaltat vanamutt kahe lapsevankritäie sibulatega ja sõitis Simferoopolisse turuleBig Grin Siis ikka kohati annab trollijuht kõvasti valu, pole elusees 14TR-is nii kiirelt sõitnud. Ja siis on ka suuri tõuse, päris lahe kogemus. Eriti lahe ja nostalgiline oli see sama tee 9TR-iga ära teha. Keskmised uksed on kinni, astmeauku on laud topitud ja 4 istekohta on peale pandud. Samuti pole need tavalise istmeskeemiga trollid vaid eest jooksevad paraleelselt 2-sed pingiread lõpuni välja, ainult esiukse juures olevad 2 istet on seljaga vastu akent nii nagu ikka ja taga on need neli istet kus lõustad teineteise vastu vaatavad. Kuna see teema on vist paljudele päris huvitav panen hunniku pilte homme fotoalbumisse nendest ülesseToungue
Vasta
#23

2TE116 Kirjutas:Oi jah, ...
Täpselt samad sõnad, ehk sai kah Krimmis ära käidud ja muidugi ka trollidega sõidetud Smile
2TE116 Kirjutas:Eriti lahe ja nostalgiline oli see sama tee 9TR-iga ära teha. Keskmised uksed on kinni, astmeauku on laud topitud ja 4 istekohta on peale pandud. Samuti pole need tavalise istmeskeemiga trollid vaid eest jooksevad paraleelselt 2-sed pingiread lõpuni välja, ainult esiukse juures olevad 2 istet on seljaga vastu akent nii nagu ikka ja taga on need neli istet kus lõustad teineteise vastu vaatavad.
Trassil sõitvad 9Tr-id, niipalju kui mina neid nägin, tundusiwad ikka juba tehasest kaheukselised, keskmist ust polnud neil kunagi olnudki. Simferopoli linnas sees liikus ka kolmeukselisi 9Tr-sid.

Päevase aja sõidu kohta 2 sõnaga kokku võttes: tahaks veel! Eriti omapärane oli trolliga sõita aga ööpimeduses, kui ainuke valgus trolli salongis oli pärit mööda- ja vastusõitjate laternatest, ja trolli enda laternate valgusvõimsus oli võrreldav mõne kaasaegse auto parktuledega Toungue. Aga kui ikka trollil mingi viga küljes on, nii et kurvides üle 30 km/h sõita ei saa (aga enamus trassist koosnebki kurvidest), ja sõit seetõttu üle 3 tunniseks venib, lisades siia ka kütte puudumise ja ootamatult madalale langenud õhutemperatuuri, tekib küll tunne, et "saaks juba kohale".
Kõige hämmastavam kogu Ukraina ühisveonduse juures on piletite hinnad - seesama pea 90 km Jalta-Simferopoli ots 10 grivnat ehk umbes 22 krooni, linnasisene sõit 50-75 kopikat, olenevalt linnast.

Veel üks tähelepanek, vaadates stts.mosfont.ru pilte - 1980ndate teise poole 14Tr-sid kantakse seal maal maha, aga samas 1971-73.a 9Tr-d on endiselt liikluses. Seega tundub, et nendest trollidest kujundatakse omamoodi ratastel muuseumit. Umbes nagu Läti Gulbene-Aluksne raudtee.
2TE116 Kirjutas:Kuna see teema on vist paljudele päris huvitav panen hunniku pilte homme fotoalbumisse nendest ülesseToungue
Mõned enda pildid aga on juba üleval, alates sellest: http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708451/in-set/95199/
Paar videojuppi ka: http://toru.ee/view/27424a89b43d
http://toru.ee/view/f72cc0d974cd

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#24

http://fotoalbum.ee/photos/raudteelane/sets/

Lisasin ka. Pilet maksis 10 grivnat ja 30 kopinokitSmile Trassil on 14TR-e ja 9TR-e läbisegi. Galeriisse panin eile 2007. suvel tehtud raudtee ja ühistranspordi pilte, lisan ühistranspordist õhtul. Eile lisatud piltidest võib ka leida ühe kolmeukselise 9TR-i, samuti on pildid nendest seest ja ka kabiinist kus trollijuhil on papist alusel käsitsi kirjutatud teenistuslik sõiduplaanToungue Samuti ka liiniplaan, mis Jalta trollivaksalis oliSmile Piletihinnad olid 50-75 kopinokit Jalta linnas, 2. liin mis linnast natuke kaugemale botaanikaaeda sõidab on 75 kopinokit. Ja eriti lahe oli Jaltas see, et mööda trolliliine sõitsid ka bussid, trollisilt oli ees ja läks. Bussides oli miinimumhind 75 kopinokit, samuti sõitsid tihti ka igasugu mikrobussid, nagu meil galatoni marsad, ja nende piletisüsteem oli selline, et läksid bussi, istusid maha ja ennem välja ei saand kui bussijuhile kopsikusse grivnase viskad, pileteid nendel ei antud. Samuti piletid olid linnaliinidel paberist nagu 1992. aasta piletid Tallinnas-võltsida on neid raske, sest nii sitta paberit ei leia kuskiltBig Grin Muidugi leidis ka paremaid. Suurel trassil olid ikka korralikud piletid, nagu praegu bussiterminalides müüakse. Suurel trassil piletil oli isegi koht märgitud kuid seda eriti ei jälgitud. Praegu ka trollis istudes on lahe meenutada, et näe, kohad 9 ja 10. Minul ei õnnestunud kolme tunniga hakkama saada, ikka 2h 30min ja alla sellegi. Kui raadiot õnnestus kuulda polnud viga, kuigi levi hakib seal mägedes suht tihti. Suurest trassist hargnes ka teid laiali, Jaltast läheb välja 3 liini-52;53 ja mingi kuuekümnene number. Oli mingi neljas ka a see liin katkuti ülesse, tee ääres on siiani kontaktvõrgu postid. Ka õhuliini riputus on alles. Simferoopolist läks neid liine sitaks, ega ei osand vahet teha milline on linna ja milline kaugliin, kõik segamini uhasid seal. Kuskil 20km peale Simferoopolist hargnes mingi liin kruusateele, oleks neil Solarised saaks väga huvitavaid vaateid..Big Grin
Vasta
#25

Krimmi poolsaarel võib praegu näha läbilõiget Ðkoda tehase trollitoodangust aastatel 1970-1990 ja tundub tõesti, et mahakandmistel trolli vanus seal ei loe Smile Teatud mõttes on seal vana trolli pidada ka lihtne, sest ega kered palju ei roosteta (lund ja soola pole), trolli mootorite kohta öeldakse, et see on piltlikus mõttes igavene, juppe saab mahakantud trollidelt, kõikenäinud ukrainlased ei ole ka eriti pretensioonikad trolli välimuse suhtes ja nii nad siis sõidavadki...
Igatahes väga tore vaadata selliseid nostalgiat tekitavaid pilte, veel põnevam oleks ilmselt ennast ise sinna kohale vedada, et asja lähemalt kaeda Smile
Aastal 1989 ma seal küll käisin ja ka trollidega sõitsin, aga nojah, sellest ajast on seal palju muutunud Smile
Vasta
#26

Jagan eelkõneleja seisukohta. Aga mulle kui inimesele kes on harjunud nägema sellised üsna heas korras 14tr-e pakub ikka nalja see, et sealsed 9-d on oluliselt parema välimusega kui 14-d Big Grin
Vasta
#27

Ega jah, ega 14TR-il palju viga ei olnd, värvikihte oli sees ja väljas tohutult. Aga eriti lahe oli lugeda trahvisummasi.. Linnas trahvi 20kordne piletusimma.. Ehk siis 10 grivnat, küll koorivad rsk. Alla 30 krooni..Big Grin
Vasta
#28

Vabandan OTpärast, aga...
Ei tea, mis sellel Ikarusel viga on?
http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708403/in-set/95199/
Õhkpadi katki ja ikka liinil?
Vasta
#29

2TE116 Kirjutas:Ega jah, ega 14TR-il palju viga ei olnd, värvikihte oli sees ja väljas tohutult. Aga eriti lahe oli lugeda trahvisummasi.. Linnas trahvi 20kordne piletusimma.. Ehk siis 10 grivnat, küll koorivad rsk. Alla 30 krooni..Big Grin
Ma pole kursis, et milline sealmaal see elatustase on. Silme ette tuleb selline kahtlane fantaasia, kus rahvast täis trollis võtab rikas eestlane välja oma paksemast paksema tengelpunga ja maksab nagu muuseas piletikontrolörile ära trahvisumma 10 grivnat ja annab veel 5 grivnat dippi, kohalikud kodanikud seda kõike suud lahti ja silmad punnis pealt vaatamas. Big Grin
Vasta
#30

martinmannik Kirjutas:Vabandan OTpärast, aga...
Ei tea, mis sellel Ikarusel viga on?
http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708403/in-set/95199/
Õhkpadi katki ja ikka liinil?
Eh, sellel Ikarusel oli vähe asju, mis terved olid Toungue. Ühesõnaga, imestasin väga, et selline ront üldse liigub. Ja veel rohkem selle üle, et see ka liinile saadetud on! Ju neil polnud midagi paremat võtta, või siis äärelinna suvilarajooni kõlbavad sellised risud ka (Volli eespool juba kasutas väljendit "kõikenäinud ukrainlased"). Kusjuures sama päeva hommikul seisis antud Ikarus veel enamvähem normaalses asendis (pilt).

Nüüd läks jutt küll Krimmist antud riigi teise otsa Kiievise...

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#31

XTA Kirjutas:
martinmannik Kirjutas:Vabandan OTpärast, aga...
Ei tea, mis sellel Ikarusel viga on?
http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708403/in-set/95199/
Õhkpadi katki ja ikka liinil?
Eh, sellel Ikarusel oli vähe asju, mis terved olid Toungue. Ühesõnaga, imestasin väga, et selline ront üldse liigub. Ja veel rohkem selle üle, et see ka liinile saadetud on! Ju neil polnud midagi paremat võtta, või siis äärelinna suvilarajooni kõlbavad sellised risud ka (Volli eespool juba kasutas väljendit "kõikenäinud ukrainlased"). Kusjuures sama päeva hommikul seisis antud Ikarus veel enamvähem normaalses asendis (pilt).

Nüüd läks jutt küll Krimmist antud riigi teise otsa Kiievise...

PS, sellisega oleks elamus sõita küll Smile
Vasta
#32

taaskord väheke OT, aga miks on sellel ikarusel silmaklapid? kas see sinine valgus on odava mehe ksenoonid? Big Grin
Vasta
#33

taavi Kirjutas:taaskord väheke OT, aga miks on sellel ikarusel silmaklapid? kas see sinine valgus on odava mehe ksenoonid? Big Grin
Tüüpiline vene tuuning, popp näeb välja lihtsalt nendega Wink.
Vasta
#34

taavi Kirjutas:taaskord väheke OT, aga miks on sellel ikarusel silmaklapid? kas see sinine valgus on odava mehe ksenoonid? Big Grin
Tulekaitsed kiwide eest.Kunagi ka siinmail säänseid busse nähtud.Aga mitte Eesti bussidel.Tegu oli mujjalt SSSR tulnud isenditega.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#35

Aidake linnale õige nimi panna! 70-tel elasin mõned päevad kas Sevastoopolis või Simferoopolis. Mägine kant, äärelinna tänav nii kitsas, et kui volgale volga vastu tuli, pidi üks neist eest kuhugi õue pöörama. Tänavat kattis kollakas kiviklibu. All oli lomp paarikümne allveelaevaga. Vanad, sest mõned olid kui õngekorgid püsti tõusnud. Õhtul puksiir sadama sulgemiseks vedas keti üle väina. Vahetugi oli vanakreeka Hersonesose linnavaremete juures. Selle sambad püsti nagu ajalooraamatust. Üliõpilased kaevasid maaalust kirikut välja -kristluse algusaegadest. Tänavavalgustust üldse polnud. Õhtul peale Vremjat sireen ja kohe vool läks hommikuni. Isegi külmkapid olid sellega harjunud. Viinamari kasvas kiviaial, läks üle värava ja jälle kiviaiale. Ühest puust jätkus perele. Nägin ka kolmejawalist eesti punti. Ühel oli pikka nina näitav kuradike esiporitiival. Tunneb keegi end?
Vasta
#36

Sevastopol on sadamalinn. Trollid aga käivad Simferopolist, mis on sisemaal, üle mäeaheliku lõunarannikule Jaltasse.
Vasta
#37

(20-07-2022, 21:08 PM)pen.skar Kirjutas:  Aidake linnale õige nimi panna! 70-tel elasin mõned päevad kas Sevastoopolis või Simferoopolis. ... All oli lomp paarikümne allveelaevaga. Vanad, sest mõned olid kui õngekorgid püsti tõusnud. Õhtul puksiir sadama sulgemiseks vedas keti üle väina. Vahetugi oli vanakreeka Hersonesose linnavaremete juures. ...
No Simferoopol keset poolsaart, mitukümmend versta merest, seal vaevalt u-boodid vedelesid ... Sevastoopoli lahe suudme juures on küll Hersonesose varemed
Vasta
#38

Siin nii mõndagi näha, tõesti lahe.
https://www.youtube.com/watch?v=JGPf-vew028

Muide, sattusin sellise huvitava kaadri peale, kus troll sõidab üks sarv ühel liinil ja teine teisel
https://youtu.be/JGPf-vew028?t=385
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne