küsimus mersu kohta
#1

On mõte osta omale vana diisel mersu aga ennem tahaks teada kuidas siis auto vastu peab ja kui kallis on seda ülal pidada. Tegemist oleks siis esimese autoga.
Vasta
#2

Kui vanast on jutt: w115, w123, w124?
w123 2liitrise (44kW) dislaga on mõningaid kogemusi.
Kiirendus, kui selline, oli olematu. Samas oli jõudu piisavalt, et mistahes käiguga kohalt võtta (neljas eeldas küll siduriga mängimist).
Kui talvel ei taha käivituda, siis tuleb kütusesurve käsitsi üles pumbata. Mingi klapp kipub seal jamama. See on mersude tüüpviga, kaitseväes oli Unimogiga täpselt sama jama.
Ülalpidamine on muidu ikka odav.
Vasta
#3

nendest täosetest mudelitest ma ei tea ag ma mõtlesin kuskil75-88a oma
Vasta
#4

Niisiis, üldharivalt mersudest.
Kuni '75 oli W115 http://en.wikipedia.org/wiki/W115
'76 - '85 oli W123 http://en.wikipedia.org/wiki/W123
Sealt edasi W124 http://en.wikipedia.org/wiki/W124
Vasta
#5

lamjak Kirjutas:Niisiis, üldharivalt mersudest.
Kuni '75 oli W115 http://en.wikipedia.org/wiki/W115

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W114
Vasta
#6

W114 on kuue silindriga, W115 neljaga. Eestimaal on rohkem olnud märgata neid viimaseid.
Lisaks on veel W201, tuntud kui 190 ja "kutsikas". Seda tehti kah diislina.

Tuleb mainida, et mersu jupid on odavad. Isale meeldivad W123-ed ja nendele on ta ikka igasugust pudipadi hankinud.
Täpsemalt tasub vaadata mersuklubi foorumit foorum.mbklubi.ee
Vasta
#7

Too esimene link lihtsalt ei viinud kuhugi, sai lihtsalt link pandud, mis Wikipedia Mersu /8 artiklini viis - samasse kohta jõuab ka http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W115 kaudu.
Vasta
#8

Vana mersu on sama kallis ülal pidada, nagu iga teine tema eakaaslane. Roostetab, laguneb...

Samas, jupid pole keskmisest kallimad ja ehitus on loogiline (mõni sõlm isegi remondisõbralik).

Esimese autona pole vast kõige õnnestunum valik, miskine eskrott-kadett-323 on varuosade ja know-how poolest paremini kaetud. Aga uuri juba viidatud foorumit, seal mitmed asjad lahti räägitud.

v6sa@neljas mersu pidada.
Vasta
#9

eskort on meil kodus olemas ja see läheb lähiajal kuusakoski (irmus rooste uss) ja teiseks mulle suht meeldivad sellised natsa keerulisemad autod (õpin auto remonti )ag noh ma mitte pahapärast vaid lihtsalt nn seletasin miks ma seda mõtlesin ag ootan ka vastuseid juurde
Vasta
#10

g5943 Kirjutas:eskort on meil kodus olemas ja see läheb lähiajal kuusakoski (irmus rooste uss) ja teiseks mulle suht meeldivad sellised natsa keerulisemad autod (õpin auto remonti )ag noh ma mitte pahapärast vaid lihtsalt nn seletasin miks ma seda mõtlesin ag ootan ka vastuseid juurde

me oleme siin ühele sõbrale sõitmiseksaidanud üht w123 joonele sättida - mootori ülevaatus, roolivõim, pidurite/tulede kerge modi, tagavedrude vahetus, sisustuse korrastus ja tiba plekitöid. ütlen ausalt, ma olen üllatunud, et sellist päris vana (25 a) ja ikka veel väga mugava auto putitamine on praegu nii kergesti tehtav. eks tule selle eest muidugi tänada neid leegione takso- jm -juhte, kes nimet isendeid terves euroopas ja hiljem meil kasutasid.
nii et soovitaks sellise tagasihoidliku kogemuse pealt aga julgelt mõni vanake välja vaadata ja peale hakata. mootori osas tasub kyll kaeda enne kas surved on silindrites ühel tasemel ja mitte alla <24, muidu vist selle kap-rem töö on tiba suurevõitu.
a hea mõte ikka ja anna teada kas läks tööks ja mis sai.
Vasta
#11

Mersu disla korralikkust saab juba visuaalselt kuulata.Kui "pumbalaks" kostumas,siis ei maksa kauem selle auto juurde pidama jääda. Kuni 95a.mersud igati ok.
Vasta
#12

Tuleb meelde, et naabrimehel on kahh miskine vana mersu. Ei tea, on ta w123 või mis (ei jaga neid tähiseid), aga niipalju tean, et toodetud on 80ndate alguses, disla ja on läbi veerenud varsti et pea miljon kilomeetrit (miskine 800 000 umbes). Sees on küll remontmõõtu kolvid, aga mees ise oma autoga rahul, ütles, et pole kulukas. Aga jahh, samas jõu poolest küll. Kesk-Rootsis mõnedest mägedest pidi küll esimese või teise käiguga üles veerema, samas kui 10 aastat uuem vectra laulis rahulikult 3-4 käiguga.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#13

keits, kus sa mersu pisiku saanud oled?

Kui võtta siis kindlasti midagi mahukamat mootorit, 200 jääb kaunis jänni jah.

Vana tehnika ja veokite huviline
Vasta
#14

Wäintz Kirjutas:keits, kus sa mersu pisiku saanud oled?

Kui võtta siis kindlasti midagi mahukamat mootorit, 200 jääb kaunis jänni jah.

240D on juba rahuldav ja 300D lõbusam (123) . Normaalses korras 123 me raske leida. Korralikud on kallimad kui esimesed 124 jad.
Aga üldiselt kindel masin . Endal ka mõned olnud ja olemas .

Ostusoovitus: Nähes kuskil liikumas(suvel) mõnda kobedat 123 mille roolis vanapapi (kes 99% sõidab ainult suvel) astu ligi ja tee pakkumine. Võid leida väga korraliku isendi.
Vasta
#15

Viimases Auto Bildis on W123 kerga mersust juttu. Tooteti 1976-1986
Seal selgus, et tuleb hankida alates 1980 aastast tootetud mersu, kuna on rooste kindlam.
Suurema mootoriga autodel olid esitulede reflektorid kandilised, teistel ümmargused.
1982 aastal toimus mudeliuuendus ehk siis facelift.
Kokku tooteti 2,4 miljonit seedani, 200 000 universaali ja 100 000 kupeed. Lisaks 14 000 pikentatud telgede vahega sedaani ja 8400 veermiku erikerede tarvis.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#16

Tambets Kirjutas:Tuleb meelde, et naabrimehel on kahh miskine vana mersu. Ei tea, on ta w123 või mis (ei jaga neid tähiseid), aga niipalju tean, et toodetud on 80ndate alguses, disla ja on läbi veerenud varsti et pea miljon kilomeetrit (miskine 800 000 umbes). Sees on küll remontmõõtu kolvid, aga mees ise oma autoga rahul, ütles, et pole kulukas. Aga jahh, samas jõu poolest küll. Kesk-Rootsis mõnedest mägedest pidi küll esimese või teise käiguga üles veerema, samas kui 10 aastat uuem vectra laulis rahulikult 3-4 käiguga.
Ega su naabrimehel see mersu Universaal kerega ja Kollane? kui ja siis see minu vana Liikurmasin, krt uhke ja mugav limu oli. Kahju oli...[attachment=27494]
Vasta
#17

Sama jutt roostekindluse kohta käib ka W201 mersude kohta.Enne 85.a. toodetud loomad 2 korda roostekindlamad kui edasised,omasin 83.a. kutsut ja olin temaga igati rahul 2,0 d oli ja talvel -20C juures käivitus polnud mingi küsimus.Kahjuks oli enne rullnokkade käes olnud ja taguots oli väga ära hooratud ja väntsutatud,et tagusild tuli kere küljest lahti ja kippus startides maha jäämaSad
Vasta
#18

miniest Kirjutas:Viimases Auto Bildis on W123 kerga mersust juttu. Tooteti 1976-1986
Seal selgus, et tuleb hankida alates 1980 aastast tootetud mersu, kuna on rooste kindlam.
Suurema mootoriga autodel olid esitulede reflektorid kandilised, teistel ümmargused.
1982 aastal toimus mudeliuuendus ehk siis facelift.
Kokku tooteti 2,4 miljonit seedani, 200 000 universaali ja 100 000 kupeed. Lisaks 14 000 pikentatud telgede vahega sedaani ja 8400 veermiku erikerede tarvis.

Eee... Alguses olid kandiliste reflektoritega esituled vaid 280CE-l. Samuti siis esimese mudeliuuenduse järel teistel. See toimus septembris 1979. 1982 toimus teine mudeliuuendus, kus tehtud muudatused ei paista nii kergesti välja.

Üks korras mootoriga 300D ei tohiks nüüd Vectra ees kahvatuda mägedes turnimisel. Ma kaldun arvama, et tegemist oli taas "odavalt" sanitaarremonditud mootoriga masinaga.
123 kerega mudelid olid mõni aasta tagasi just selliste meeste käes: hea auto, remontida pole vaja ja lagunemine on normaalne... Valus kuulata, kui kodanik vahetab vaid ühe hõõgküünla ja pihustid laseb tagasi keerata vanadele (krt teab, kui kaua sõitnud) pihustiseibidele...

Muidu on 300D või 280E ikka väga muhe masin, kui seda eelmised kooneromanikud pole ära pedereerinud. 200D on jälle ökonoomne (kuid edasiliikumine on aeganõudev. Samas pole ükski 200D veel kohale jõudmata jäänud seepärast, et ta aeglane on)Cool
Vasta
#19

''Seal selgus, et tuleb hankida alates 1980 aastast tootetud mersu, kuna on rooste kindlam.''

Minu kogemuste põhjal pole küll mingit vahet, rohkem sõltub sellest kuidas autot hoitud on. Rooste ongi meie tingimustes selle auto kõige suurem vaenlane, muud asjad on ka kodustes tingimustes üsna lihtsalt remonditavad.
Vasta
#20

Võta ligi w124 2.0 diisel manuaalkastiga ja kulgemisrõõmu peaks olema kauemaks kui seal roolitaga jaksad olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne