16-10-2007, 08:45 AM
Piibur Kirjutas:Üritasin siis pisut selgitada, et tegelikult on see ikka ainult GAZ 14 mootor, mis erineb GAZ 53 mootorist ainult ülemise "ämbliku" ja karteri võrra, lisaks ka nö forseeritud ja muud väiksemad vidinad, mitte ZIL-i mootor.
Pärast omavahelist vestlust tsiteeritavaga, söandan avalikult välja tuua, et tegelikult on GAZ 13 ja 14 mootorid nende markide omad, mitte GAZ 53 omased V8-d, ega ka mitte ZIL veoauto omad. Esimese margi mootoreid paigaldati mitmetele armeesõidukitele, nagu näiteks BRDM/keemialuuresõiduk, teise kohta isiklikult puuduvad andmed. GAZ 53 omane mootor istus kõigile teada PTR peal. Laskumata poldikeermesammu-täpsusklassi, saaks välja tuua laias laastus, et:
- kubatuurivahe pea 1 liiter
- kolvikäik pikem , seega vänt erinev
- silindriläbimõõt 92 vrs 100 mm, seega plokk/kaaned erinevad
- V-nurk teravam limusiinide kasuks, seega ämblik ka erinev.
Kust see indo pärit on? Teadupärast sättis Vändrast pärinev seltskond GAZ13 mootori GAZ 51 aiste vahele kähkusõitmiseks, nii umbes 5 aastat tagasi. Tänaseks on reeglid vist muutunud ja kubatuuripiirang peal?
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...