"Odavast" kütususest, tööandjatest, maksudest jne
#1

Tsitaat:Bussijuhtide käest saab naftat odavamalt.

Ja tegemist ei ole loomulikult varastatud kütusega. Sest bussijuhtidele lihtsalt meeldib kallilt osta ja odavalt müüa....
Iga kord, kui keegi sellist "odava kütuse" juttu hakkab ajama, kihvatab midagi sees ja ei saa jälle vait olla. Mis Sa arvad, kui oled ise kunagi masinapargi omanik ja keegi järjekindlalt kõrvaldab Sul väikeseid koguseid kütust, millest lõpuks kasvab suur kogus? Mina nimetan sellist asja VARGUSEKS ja seda ta ka on. Kõik hakkab pihta lastetoast ja suhtumisest, nii et mõtle enne kui midagi teed.
Vasta
#2

haarald Kirjutas:.
Bussijuhtide käest saab naftat odavamalt.

Ja tegemist ei ole loomulikult varastatud kütusega. Sest bussijuhtidele lihtsalt meeldib kallilt osta ja odavalt müüa....
Iga kord, kui keegi sellist "odava kütuse" juttu hakkab ajama, kihvatab midagi sees ja ei saa jälle vait olla. Mis Sa arvad, kui oled ise kunagi masinapargi omanik ja keegi järjekindlalt kõrvaldab Sul väikeseid koguseid kütust, millest lõpuks kasvab suur kogus? Mina nimetan sellist asja VARGUSEKS ja seda ta ka on. Kõik hakkab pihta lastetoast ja suhtumisest, nii et mõtle enne kui midagi teed.
[/quote]

Masinapargil on määratud oma kulunormid ja mis selles halba on kui bussijuht ökonoomsemalt sõidab. Kui oled masinapargi omanik, siis maksa bussijuhile konkurentsivõimelist palka, ei ta siis kütust hakka vasakule niristama. Paraku on paljudes transpordifirmades juhtide palgad väga väiksed.

Arvestades kapitalismi ja Eesti praegust staatust, mis põhinebki vargusel, siis sellist kütusenihverdamist on küll raske varguseks nimetada.
Vasta
#3

jurkman Kirjutas:Arvestades kapitalismi ja Eesti praegust staatust, mis põhinebki vargusel, siis sellist kütusenihverdamist on küll raske varguseks nimetada.
Väga kõver maailma vaade sul.
Siit tulebki välja, et Eestis on raske lojaalset töötajat leida. See on ka põhjus, miks ma oma firmasse veel ühtki töötajat pole võtnud ja ise ribadeks jooksen.
Vasta
#4

Masinapargil on määratud oma kulunormid ja mis selles halba on kui bussijuht ökonoomsemalt sõidab. Kui oled masinapargi omanik, siis maksa bussijuhile konkurentsivõimelist palka, ei ta siis kütust hakka vasakule niristama. Paraku on paljudes transpordifirmades juhtide palgad väga väiksed.

Selles, kui juht ökonoomsemalt sõidab, ei olegi midagi halba. Lihtsalt väike arvutus Sulle: kui juht "nihverdab" iga päev natuke kütust kõrvale, nt. 10 liitrit, see teeb iga kuu jämedalt 200 liitrit ja aastas 2400 liitrit. Kui selliseid juhte on umbes 50, teeb see aastas 1200000
liitrit(jah, loete õigesti- üks miljon kakssada tuhat liitrit "nihverdamist"). Ja siis virisetakse et tehnika on vana ja palgad väikesed... kui üks uus buss juba kütuse arvelt vasakule läheb.

Arvestades kapitalismi ja Eesti praegust staatust, mis põhinebki vargusel, siis sellist kütusenihverdamist on küll raske varguseks nimetada.

Ja kuidas Sa seda nimetad?

[/quote]

Nagu ma ütlesin, hakkab kõik pihta suhtumisest. Kui Sinu suhtumine on selline, et süüdi on ühiskond ja mitte Sina, siis millest me räägime? Kas varastab ka ühiskond või inimene?
Vasta
#5

Sorri, eksisin arvutusega. Mitte miljon kakssada tuhat liitrit vaid sada kakskümmend tuhat liitrit. Asja pointi aga see ei muuda.
Vasta
#6

haarald Kirjutas:Masinapargil on määratud oma kulunormid ja mis selles halba on kui bussijuht ökonoomsemalt sõidab. Kui oled masinapargi omanik, siis maksa bussijuhile konkurentsivõimelist palka, ei ta siis kütust hakka vasakule niristama. Paraku on paljudes transpordifirmades juhtide palgad väga väiksed.

Selles, kui juht ökonoomsemalt sõidab, ei olegi midagi halba. Lihtsalt väike arvutus Sulle: kui juht "nihverdab" iga päev natuke kütust kõrvale, nt. 10 liitrit, see teeb iga kuu jämedalt 200 liitrit ja aastas 2400 liitrit. Kui selliseid juhte on umbes 50, teeb see aastas 1200000
liitrit(jah, loete õigesti- üks miljon kakssada tuhat liitrit "nihverdamist"). Ja siis virisetakse et tehnika on vana ja palgad väikesed... kui üks uus buss juba kütuse arvelt vasakule läheb.

Arvestades kapitalismi ja Eesti praegust staatust, mis põhinebki vargusel, siis sellist kütusenihverdamist on küll raske varguseks nimetada.

Ja kuidas Sa seda nimetad?

Nagu ma ütlesin, hakkab kõik pihta suhtumisest. Kui Sinu suhtumine on selline, et süüdi on ühiskond ja mitte Sina, siis millest me räägime? Kas varastab ka ühiskond või inimene?
[/quote]

Kapitalism ju põhinebki vargusel, üksteise ületrumpamisel ja varanduste kokkuajamisel. Mina ei puutu üldse asjasse, konstateerin lihtsalt fakti.

10 liitrit kütust maksab midagi 120 kr, kuus teeb see kokku mingid närused 2500 kr, kui arvestada, et praegu teenib bussijuht 10 000, Soomes 30-40 000, siis pole see ju mingi summa. Sellise firma jaoks kommiraha. Kordan veelkord -- bussijuhid ei vaevuks end kütusevargusega vaevama, kui firmajuht korralikku palka maksaks. Firma töö tuleks efektiivsemaks muuta, selle asemel, et nuhkida bussijuhtide tagant.

Eks ma sisimas muidugi olen igasuguse varguse vastu, aga mind ärritab bussijuhtide vargaks tembeldamine mingi näruse kütuseliitri pärast, samal ajal kui juhtkond "premeerib" end miljonitega bussijuhtide palgaraha arvelt. See on umbes sama, et rahvusvaheline ruberoidist ülisuurte kogustega narkoärikas Joel de Luna sai sama suure karistuse nagu mingi väikekaliibriline diiler.
Vasta
#7

Kuna asi kiskus garaazhi kütmisest juba väga kaugele, siis sai teema kaheks löödud.
Vasta
#8

Bussijuhi vaba ja võõrandamatu õigus on suunduda Soome tööle või õppida paremini tasustatav amet. Vargus on vargus ja ükskõik kuidas sa kapitalismi aluseid kõverpeeglist ka ei piiluks- varguseks jääb ta sellegipoolest, ja niristaja on lihtlabane varas! Punkt!
Vasta
#9

Eks ma sisimas muidugi olen igasuguse varguse vastu, aga mind ärritab bussijuhtide vargaks tembeldamine mingi näruse kütuseliitri pärast, samal ajal kui juhtkond "premeerib" end miljonitega bussijuhtide palgaraha arvelt. See on umbes sama, et rahvusvaheline ruberoidist ülisuurte kogustega narkoärikas Joel de Luna sai sama suure karistuse nagu mingi väikekaliibriline diiler.
[/quote]

Kui juhtkond ennast premeerib ja nad on ise omanikud, siis mida nad valesti teevad? Kui juhile asi ei meeldi on võimalus asjast rääkida, kui see ei rahulda on võimalus vahetada töökohta.
Ja võrdluseks toon ka sulle näite- kui panga teller arvab kah et palk on nirune ja võtab ka ainult natukene raha iga päev, siis mis Sa arvad kuidas seda asja tema tööandja kommenteerib?
Jällegi jõuan tagasi algusesse- inimese enda suhtumiseni. Minu arvates ei ole vaja teha nagu teised ja ärritab mind ka see teiste õigustamine.
Iga suur asi hakkab väikesest pihta. Proovi parem panna ennast ise tööandja asemele ja ma arvan, et siis saad aru milles asi on.

  
Vasta
#10

Minu arust on see niristamine puhas töötaja ja tööandja omavaheline traagika. Kui tööandjale ei meeldi niristajad, siis lasku lahti ja võtku paremad tööle. Ja kui töötajale ei meeldi palk, siis mingu mujale tööle. Vaba maa. Mina kõrvalseisjana ei viitsi küll näppugi liigutada sellise tööandja aitamiseks, kes endale lollid töötajad on tööle võtnud ja miski ei meeldi. Ja halamine stiilis palk on väike ja töö raske on veel napakam, ega palkasid Moskvast ei määrata.
Vasta
#11

No krt kui see niristamine nii suur kuritegu on,siis peaks ju absoluutselt kõik bussijuhid,autojuhid,traktoristid ja muudel diiselmootoriga riistapuudel töötavad inimesed ju lahti lasta ja kinni panna ja siis hakata nuputama,kust saaks omale nii lolle töölisi,kes ei küsiks palka ja ei kasutaks ära võimalusi natukenegi kergemalt läbi ajada.
Vasta
#12

Samas, kui jutt käib kütmisest ei näe ma mingit põhjust, miks peaks ostma puhurisse tavalist diislit. Ahi ju maanteed ei kuluta, seega peaks nii punane kui sinine vedelik igati ok olema.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#13

Loomulikult, punane ju ongi kütteõli teise nimega. Samas kokkuhoidlikum sõit ja ülejääk juhile peaks tehnikale ju ka hea olema. Lisaks motiveerib mitte "rapsima" jne. Kuid lihtsalt firma mahutist vasakule panemine on küll vargus. Aga kas tava firma juht teeb neil kahel asjal vahet?
Vasta
#14

Igavene teema...
See on loll kokk, kes pliidi ääres nälga sureb ja lolla utojuht, kes oma autole ise kütet ostab. See siis põhimõte.
Kui nüüd kokk süüa ja autojuht kütust müüma hakkab, on küll tegu juba vargusega aga... Kuid tegelikult on ju ettevõtjana palju majanduslikum lasta autojuhil "varastada", milleks nuumata riiki tulu- ja sotsmaksu ning ravikindlustusega? "Varastab" autojuht kuus 100 liitrit kütust, s.o. 1500 krooni, no varastab 200, ikka pole see sittagi summa. Aga et maksta töötajale netos 1500 juurde, kulutad 3000. Kuigi tulumaks oleks nagu eraisiku maks ja sots-ravi firma kohustus, on need kõik eraisiku õlul. Isik peab ju firmale selle kõiksepealt välja teenima.... "varastamisega" saab selle maksuraha aga "vana vastik omanik" ja sõidab Kanaaridele. Lõppkokkuvõttes saab petta hoopis riik, autojuht saab "tasuta" bensiini, omanik suurenenud kasumi ja dividendid. Seega eetika küsimus.
Vasta
#15

mesamees Kirjutas:No krt kui see niristamine nii suur kuritegu on,siis peaks ju absoluutselt kõik bussijuhid,autojuhid,traktoristid ja muudel diiselmootoriga riistapuudel töötavad inimesed ju lahti lasta ja kinni panna ja siis hakata nuputama,kust saaks omale nii lolle töölisi,kes ei küsiks palka ja ei kasutaks ära võimalusi natukenegi kergemalt läbi ajada.

Väga vilets süüdistus, ei tasu alati enda mõõdupuuga asju võtta.
hulgus@"traktorist", kes järelikult saab piisavalt tasustatud.

edit: hr. PlyVal jõudis vahepeal sõna võtta.
Teades Sinu kõigutamatut seisukohta, kõiges, siis ei üritagi esimese lause osas vaielda. Suhtumise küsimus
Aga mis puutub palga maksmisesse "kütuses" siis kahjuks on Sul õigus. Paljud ettevõtjad ei ole määranud kütuse kulu norme (kuid samas jälgivad tegelikku kulu väga täpselt) ja vaikimisi on kõik rahul. alles eile suhtlesin firmajuhiga, kelle väitel ligi kolmandik juhtide sissetulekust tuleb vasakult. Lisaks hea võimalus soovimatutest töötajatest kiiresti vabaneda.

Nõuka aegne vestlus:
-Palju palka saad?
-300 ja sissetulekud on 100, kehvasti elan, aga sinul?
-no palk on 100, aga sissetulekud 300...
- ooo! hästi elad.


Vasta
#16

jurkman Kirjutas:Kapitalism ju põhinebki vargusel, üksteise ületrumpamisel ja varanduste kokkuajamisel.

Henry Ford arvas üsna raevukalt teisiti, soovitan kõigile soojalt tema mälestuste raamat läbi lugeda. Loomulikult pole ma temaga 100 % nõus, aga oma iva on seal sees. Ning tema algatatu tänane mõõde tõestab, et tal oli õigus. Tänased firmaomanikud/väikeettevõtjad -lugege see läbi!

Andrus Kivirähk ei arvanud aga midagi, lihtsalt kirjeldas eestlasi oma huumoriprisma läbi rehepapis. Kah väga mööda ei pannud, seda näitab raamatu läbimyyk. Soovitan soojalt sedagi raamatut.

Tõmmake hinge, õhtud on juba pimedad, aeg raamatuid lugema hakata.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#17

Tjah, see mesamehe väide on nüüd küll väga valus lahmimine. Mitte kõik pole vargad. Aga selle loetelu hulgas on kahjuks piisavalt vargaid...

Mina pole küll firmajuht, kuid olen üsna lähedalt (ameti tõttu) näinud selle vorsti tegemist... Teades tänast tööjõuturgu piisavalt hästi, olen täitsa nõus selle vanasõnaga, et pahmajal härjal suud kinni ei panda. Aga samas tuletan meelde, et vanad eestlased lõid liiga suure isuga härja peale pahmamist potti...

Ehk kütuses lisapalga maksmine on mõnel pool end õigustanud, sest tegelikku kahju saab siit riik sotsmaksu näol. Omanikule on lihtsam väiksemat palka maksta ja töötajale jääb kah hea tunne: minust hoolitakse. Aga sellised lepped töötavad niikaua, kuni keegi ahneks läheb. Oma auto tarbeks võtmine pole suur patt, seda võib nimetada ka preemiaks hea töö eest, näiteks. Aga "soomuse" tegemine müügi otstarbel on küll selge vargus. Tunnetuse küsimus, nagu keegi eespool juba märkis.

Tegelikult läheb samasse kategooriasse ka paberi kaasavõtmine kontorist või oma asjade ajamine firmatelefonilt...
Vasta
#18

v6sa Kirjutas:Tegelikult läheb samasse kategooriasse ka paberi kaasavõtmine kontorist või oma asjade ajamine firmatelefonilt...


Offtopic: või ka töö ajast tööarvutiga AM foorumis käimine Wink

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#19

Hulgus, see lihtsalt on ajalooliselt nii. Kas see on õige või vale, kuidas võtta. Näiteks kokkade puhul on igal juhul õigem lubada reede õhtul mingid veel söömiskõlbulikud jäägid lihtsalt "pihta panna", sest esmaspäeval need enam ei kõlba. Jne.
Autojuhtide puhul ... teades-tundes tänu 12-aastasele logistikakogemusele rekkandust suhteliselt hästi. Lisaks mitmed tuttavad, kes seda asja ajavad-ajanud. Seal on asi sügavam, kui mingid 100-200 liitrit kütust. Seal ulatuvad juured töö-puhkeaega, ülekoormustesse, trahvidesse, saadavatesse tasudesse jne. Inimlikult toimivaid firmasid on väga vähe, valdavalt on need pisikesed mõne-mehe-firmad, kus ka omanik reaalset tööd teeb. Selge, et ärastamine-varastamine on taunitav aga inimlikult saan ma neist täiesti aru. Näiteks bussijuhist, kes peab sõitma liini, kus graafik on tehtud omaniku rullnoka sõidustiili järgi lösutades uues bemaris ja ta peab seda pidama kiilasrehvidel laguneva saraga...
Üldiselt julgen mina öelda, et kui firmas varastatakse, on süüdi omanik. Tavaliselt on varguse aluseks usaldamatus. Olles olnud nii omanik kui töötaja, pole miskit pidi varastamisega kokku puutunud. Kui tasustamine ja ühiselt teenitava väärtuse kasutamine on inimlikult kokku lepitud, ei varasta keegi. Pigem jäetakse mõni lubatud hüve kasutamatagi... mina olen palju sadu liitreid ise bensiini ametiautosse ostnud. Kui on ikka oma sõidud, siis ei pea seda tegema firmakaardiga. Alati võiks ja saaks kuus 100 liitrit "ära põhjendada".
Vasta
#20

Eks see ole nõukaaja jäänuk. Vanakoolimeeste harjumus sellest kui smugeldati absoluutselt kõike, bensiini-diislit-õli, varastati seapõrsaid, nuumati sigu ja pulle üles lautadest varastatud jõusöödaga. Näiteks mäletan lapsepõlvest- jossi õlivahetuseks mõeldud uus õli siis läks hoopis juhi ziguli karterisse, sealt vana õli aga traktorisse!
Isegi mu tädi ütles mulle: "riigi tagant varastamine pole kuritegu".  
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne