Postitused: 74
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Tere.Plaanis ehitada väiketraktor.Kas kellegil on iseehitamise
vallas kogemusi.Näiteks millist mootorit kasutasite või milliseid
sildu ja muid ülekandeid.Endal selline plaan:ZID mootor+Lada
sidur/käigukast+Niva aeglustuskast+ Niva tagasild.
Postitused: 343
Teemad: 1
Liitus: Apr 2006
Maine:
4
Miks ainult niva tagasild ja mitte esimene? Kas tead et nival on mõlemad sillad pidevas vedamises - vahekastis on differ mille saad kangist lukustada
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Mul neid kaks, ehk üks üle...
Postitused: 74
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Niva tagasild sellepärast, et ta on ehituselt lihtne. Traktorit vaja
trantsporditöödeks mitte põllutöödeks.St. et ei ole vaja vedavat
esisilda.
Postitused: 1,797
Teemad: 81
Liitus: Jun 2004
Maine:
19
Milliseid masinaid Sa varem oled ehitanud, ehk näitad eelmistest projektidest pilte, räägid paar sõna tutvustuseks jne.
Ootame kõik põnevusega.
Postitused: 74
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Kui päris aus olla, on see mul esimene suurem iseseisev projekt.
Varemalt olen teinud pisiasju nt.kreissaag,puidutreipink(mis on ka müüa)
rihtsaag,töötanud remondilukksepana.Ise algusest lõpuni kokku
pannud päris mitu bellarussi ja muid vene traktoreid.
Romkale:milliseid esisildasid sa kasutasid. Ja mida on sul kaks, kas
traktoreid,või raamatuid?
Tiidule:Niva esisilla installeerimine on kole keeruline.
Postitused: 773
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Mul seisab üks kaadervärk ,kus ETKVL-i kaubakäru sild all ja "sandikäru" mootor peal. Pilte ei leia kohe üles kahjuks.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
*Oma põka kasti sai 2 rummu puid kõrge kuhjana laotud.
*Zid mootor tegelikult piisavalt nõrk ning eriti paha talvel kui pole diffriblokki ehk kui üherattavedu. Pole jõudu ega hoogu, et ületada "mäda" koht hooga. Kinni jäädes on jõudu napilt ning pöörleb üks ratastest väga aeglaselt.
*Künnab aga zidimootoriga traktor ühe hõlmaga, mis õigesti seadistatud vägagi edukalt. Kartulivagusid pole olnud kogemust lahti ajada (kuigi niisama künniadraga sai songerdatud) aga vast hoburootorit peaks küll tirima.
*Kerge esiosa...- kusjuures ise olen jubeldalt vaeva näinud oma T-16 kerge esiotsaga. Nimelt sai sellele RS-09 rippsüsteem taha aretatud. Alguses sai küllalt esiotsa tõusmise tõttu selle mehhanisme kõveraks painutatud. Nüüdseks võin öelda, et ega päris õiget asja selle aretustööna saanudki!
*Kasti kõrgus- pole probleemi olnud. Kui vaja eriliselt madalat tõstekõrgust, siis selleks näiteks lõunaeestis sellised päris oma nimega eriti madalad järelkärud. Nimi hetkel ei meenu aga see oli päris lahe.
Postitused: 1,299
Teemad: 50
Liitus: Nov 2006
Maine:
18
Enda Zidi mootoriga katsevariant suutis hoburootoriga arendada arvutuslikku 2,6-3,2 km/h töökiirust ilma ülekoormusest märku andmata... Seda suht halvasti haritud ja seega pisut keskmisest suurema veotakistuse korral. Töötulemus hea. Parema tulemuse jaoks vajaks pisut rohkem töökiirust,seega ka jõudu. Samas sai töö siiski tehtud... Ja seda uskumatult väikese küttekuluga...
Künda pole veel jõudnud proovida. Ader põhimõtteliselt viimistlusjärgus,kuid pole veel hüdraulika osa traktoril valmis saanud... See puhtalt ajapuuduse taga... Aga oma põllulapil/aias võiks enamuse tööd olla võimalik ise teha...
Metsa pole minna temaga mõelnud... Enda metsa pole ja kui peakski ostma küttepuude tegemise mõttega ümbruskonnast mõne langi vms,siis selle suht suure kauguse(min 4km) ja katsetel saavutatud arvutusliku maksimaalse liikumiskiirusega 8km/h vististi metsa käimiseks ikkagi mõttekam sõbra MTZi laenata...
Suuremat mootorit konkreetsel isendil naljalt istme kõrvale tagarataste vahele ei pane,seega on valida kahe võimaliku variandi vahel- kas Zidi mootor kõrval ja kast ees või suurem mootor ees(silmapiiril Sierra 2,3D) ja veotöödeks käru...
Võimalik oleks ka osta Zidi asemele lääne päritolu väike mootor (B&S,Honda vms), aga see läheks kalliks (1hj ca 1000+kr),mis teeks kokkuvõttes kokku juba sama suurusjärgu odavama vene traktoriga...
Postitused: 1,408
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Ei tea palju sa selle traktoriga töötada tahad, aga usun et VAGi 1,6 ne bensukas (max moment 2300 pööret) oleks potipõllumehele mõistlikum. Turboga diisel on kõvasti mõttekam sõidukale paigutada.
Postitused: 74
Teemad: 20
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
30-10-2007, 13:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-10-2007, 09:37 AM ja muutjaks oli
urulooki.)
Huh! Nüüd olen siis vist piisavalt teada saanud.Muidugi naljaga pooleks
võib öelda et " kuula tark nõu ära ja tee ikka nii kuidas ise tahad".
Igatahes võtan ma traktori ehituse ette ja kui valmis saab siis
võtame uuesti ühendust.Ehk teen ehitamisest piltigi.Tänud nõuannete
eest ja loodame et sellega ei ole sarnased teemad veel lõppenud.
PS. Mul on ka see raamat olemas.