tuleklaas ja katted
#1

http://www.zone.ee/chases/vana/
Paluks tuvastada tuleklaas, tuli ja katted.
Klaasi diameeter ~17,5cm
Huvitab mis masinale need tulekatted on tehtud.
Vasta
#2

Need tulekatted (AC-101) on mõeldud paigaldamiseks FG-1 tüüpi esilaternatele, mida omakorda võib leida väga erinevate NL sõjamasinate küljest.
Vasta
#3

tuli17 ja tuli19 1950ndate alguse autode oma arvatavasti (Pobi, 51 jms). Eraldi klaasi pilt 1980ndate tüüpklaas (GAZid jms).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Eraldiasetsev klaas siiski 70-ndatest, enimlevinud "mustriga". Kasutati laialt kõikidel veokatel, bussidel kui ka sõiduautodel v.a. VAZ, millel juba tootmise algusest ebasümeetrilise ehk euroopa valgusjaotusega tuled. 80-ndatel paigaldati juba kogu autotoodangule euroopa valgusjaotusega tulesid.
Vasta
#5

taruvaras Kirjutas:Eraldiasetsev klaas siiski 70-ndatest, enimlevinud "mustriga". Kasutati laialt kõikidel veokatel, bussidel kui ka sõiduautodel v.a. VAZ, millel juba tootmise algusest ebasümeetrilise ehk euroopa valgusjaotusega tuled. 80-ndatel paigaldati juba kogu autotoodangule euroopa valgusjaotusega tulesid.

Vähemalt 1985 ja 1988 pani Nuia kapitaalitud 51dele just selliseid klaase ette (tean kahte konkreetset juhust). Vast polnud tegu 1970ndate laojääkidega, vaid siiski uustoodanguga?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Siinkohal ma siiski pidasin silmas tehaste uustoodangut, jättes välja Tartu, Koeru, Nuia töökojad.
Vasta
#7

taruvaras Kirjutas:Siinkohal ma siiski pidasin silmas tehaste uustoodangut, jättes välja Tartu, Koeru, Nuia töökojad.


Samas olen ma keskelt tiheda triibutusega klaase näinud ka mitut vassongi, st on mulle neid kõiki kätte sattunud. Uuemad on vast need, kus detailinumber, "Sdelano v SSSR" jm peal (nagu pildilgi), vanemad (1970ndad? või juba ka 1960ndad?) on ilma nende rekvisiitideta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Kas keegi teab, millistel automudelitel ja millistel tootmisaastatel kasutati nn luubiga tuleklaase? Tean, et Gaz 21 Volgal 60-date aastate alguses.Teistel Vene automudelitel luubiga klaaside kasutamise kohta info puudub.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#9

eberhard Kirjutas:Kas keegi teab, millistel automudelitel ja millistel tootmisaastatel kasutati nn luubiga tuleklaase? Tean, et Gaz 21 Volgal 60-date aastate alguses.Teistel Vene automudelitel luubiga klaaside kasutamise kohta info puudub.

Mootorratas M-72 1950ndate lõpul, samuti "Zahaar" ja GAZ-51 1950ndate lõpul ja 60ndate algul.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Luubiga tuleklaasidest veel niipalju, et mul Mosse 401 aastast 1955 ja omab samuti seda sorti valgusallikaid.
Terv.Jaanus
Vasta
#11

Jaanus Kirjutas:Luubiga tuleklaasidest veel niipalju, et mul Mosse 401 aastast 1955 ja omab samuti seda sorti valgusallikaid.

Ei taha uskuda, et tehasest. Kui, siis vaid kõige viimased isendid 55-56.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Mina pakuks luubiga laternate võimuajaks 50-ndate keskpaigast kuni 60-ndate keskpaigani, mil need vahetas välja ülalpool idendifitseeritud klaas, millel keskel juba rihveldatud ruut. Eks sel ajal olid luubiga tuledega varustatud praktiliselt kõik margid. Näit. Pobi, Volga, Mossed 402/407/403, ka varajased 408. Luubiga tulede klaasidel oli ka variant, kus luubi laiuselt teine teispool luupi oli sile rihvelduseta vööt. Targa kirjanduse andmeil tuleb luubi ja vöödiga laternas kasutada lampe A12-60+40 cd, samad pirnid sobivad ka ZAZ 965 valgustitesse. Lihtsalt luubi või ruuduga tuledesse käivad pirnid A12-50+40 cd.
Veelgi vanematüübilistel tuledel nagu "tuli 17" ja "tuli 19" klaasil keskel hõõgniidi valgust hajutav osa puudub, nendes tuledes tuleb kasutada pirne A12-50+21, millel on nii lähi-, kui ka kaugtule hõõgniit kaarjas ja lähitule niit ei ole eest varjatud, nagu teistel pirnidel.
Vasta
#13

tänan info eest.
katted panin oksjonile, aga kui kellegil huvi selle tule ja klaasi vastu siis võin nad ära anda huvilisele. asuvad nõmmel, tel 58 174 265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne