Autovärvid
#21

Olen kunagi ammu värvinud Sadolini värviga pool moskvitshi, vana värvi peale, ja ei jäänud justkui eriti pehme, auto praegugi alles. Hilisemal ajal olen musta sadoliniga värvinud mõningaid tsiklijuppe, rumalusest veel heleda krundi peale ja tulemus on ikka väga vilets, iga kriimustus jätab ilusa heleda jälje. Kummagi värvi puhul pole kasutanud mingeid kõvendeid ega lakke. Enam ei kavatse küll sadolini värvi kasutada, vb ainult sadula vm vedrude värvimiseks kuna pool purki veel alles.
Seda vabamüürlaste värki olen ise ka kahtlustanud, ja ka ülemaailmset sionismi!
Vasta
#22

Kõik me oleme omaarust kõvad värvijad ,aga kui paljud loevad läbi värvide kasutusõpetused.Lahustid ,kinnitid ,lakid,krundid,temperatuur -kui kõiki neid õpetusi täita on tulemus väga tõenäoselt hea,just sobiv selle hinnaklassi värvile.Solks siit(peaasi et lahustub) ja silmajärgi kinnitit võib asja p..sse keerata.Kui veel omaarus "kuivale" krundile värv selga siis on asi kindlalt mäda.
.Ei usu ,et akrüülvärvid kohe kaovad.Oma kogemustest ei soovita küll värve üle paari aasta säilitada.Odavama võid riiulisse osta ,aga kallimat ei tasu kindlasti!
Rahu seltsimehed.....

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#23

kas asjaga tihedamalt tegelejad on märganud mingeid muutuseid ka seoses selle võimaliku jamaga (lettide seisude muutusi, mingite põhiliste toonide saadavuse vähenemist, hindade korrigeerumist, vms)?

ja kaua need sellised sadolinid-tikkurilad kinnisena ka seisavad?


R
Vasta
#24

Sadolin seisab kinnisena aastaid.
Isa 90 alguses ostetud sadolinid millel kaant teab-mitu korda avatud on siiamaani täiesti kasutuskõlblikud.

Samas väga jama osta ka valmis hunnikut. Võin ju osta hunniku kokku, aga pärast nagunii seda mida parajasti vaja oleks ei ole.
Vasta
#25

jurka Kirjutas:Kõik me oleme omaarust kõvad värvijad ,aga kui paljud loevad läbi värvide kasutusõpetused.

Mina ka olen korra autot värvinudBig Grin
M6tlesin , et v66pan alumise ääre ja roostekohad yle , et ilusam vaadataBig Grin
Suvaline potsik , toon sobis umbes, kohe t6mbasin karbid yle ja ilus k6ikBig GrinBig Grin
Järgmine päev sadas vihmaBig Grin
Ja hakkan auto juurde minema ja vaatan mis kuradi jama see on , et k6ik plats mingit valget vedelikku täisBig Grin

Lugesin siis värvipurgi silti kah: Vesibaasil puiduvärv sisetöödexBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#26

rainer Kirjutas:kas asjaga tihedamalt tegelejad on märganud mingeid muutuseid ka seoses selle võimaliku jamaga (lettide seisude muutusi, mingite põhiliste toonide saadavuse vähenemist, hindade korrigeerumist, vms)?

ja kaua need sellised sadolinid-tikkurilad kinnisena ka seisavad?


R

Toone kaob nii Motip parandusvärvide kui Sadolini autoemailide osas, niipalju kui poodides sellel teemal juttu on olnud.
Normaalne automaaler ei tööta ilma kaitsemaskita, olgu püstolis Sadolin või miski muu... Eriti korraliku maski nõuavavd minu arust lakid, need on suisa tapva haisuga...
Sadolin seisab avamata aastaid, kui mitte kümneid. Isegi kõvendiga segatult võid purgis järgmise päevani pidada...
Purgi hind on Sadolinil 160-e pealt 180-190 peale läinud...
Vasta
#27

Hr.via võib siis minna vähe paremasse värvitöökotta Sadolinid kaasas ja soovida oma sõiduk ära värvida,öeldes maalritele vastuseks et neil ju head maskid kui jutt filtritele ja värvitolmule läheb.
Vasta
#28

Kui siit eisaa siis Venemaalt ikka saab Sadolini arvan mina vähemalt. Nii nagu A76 ei müüda meil, Venest aga saab.
Ehk hakatakse ka peale bensu/diisli suitsu-viina ka värvi vedama kellel vaja läheb Toungue
Vasta
#29

tamar99 Kirjutas:Sadolin seisab kinnisena aastaid.
Isa 90 alguses ostetud sadolinid millel kaant teab-mitu korda avatud on siiamaani täiesti kasutuskõlblikud.

Ta võib sul ju aastaid seista ja olla isegi täiesti kasutuskõlblik,aga pikaajaline värvi seismine kuskil riiulis muudab värvi omadusi päris kindlasti.See on umbes sama nagu panna värvi sisse rohkem kõvendit ja lootes ,et see kuivab kiiremini.Muideks kuivabki mõnevõrra kiiremini, aga samas kui seda kõvendit sinna ülearu lisada muudab see jällegi värvi/viimistlusmaterjalide omadusi.

Ei tasu nüüd ajama hakata, et mis möga ma ajan jne. , aga tean seda sellepärast, et tegelen samuti värvidega oma igapäevases töös.
Läks küll veidi offtopicuks, aga ei saanud ka ütlemata jätta...Smile
Vasta
#30

Tavaliselt on värvi- või lakikanistri peale trükitud lisaks muule jutule ka värvi realiseerumisaeg, mil ta veel kasutuskõlbulik on.
Nii et päris lõpmatuseni teda mitmeid (kümneid) aastaid järjepannu kusagil enda jaoks "igaks juhuks" hoida ei saa.
Vasta
#31

Hoida võid(b)........aga küllap aiapostide vms.värvimiseks.
Vasta
#32

Pikaajalisel seismisel kipub pigment paakuma ja segamisel ei dispergeeru enam piisavalt. Sadolini ametlik säilitusaeg oli vist 3 või 4 aastat..
Sadolini headuse või viletsuse kohapealt võib ka mainida, et kuuldavasti vene massinaid värvitigi tehases paljuski nendega. Oleks neile korralik eeltöö ja krundid alla tehtud, siis poleks vast ka rooste mured nii teravad olnud...[/b]
Vasta
#33

mis allikast on pärit väide, et vesivärvid tulevad autovärvideks?
Vasta
#34

Nad mitte ainult ei tule,vaid juba on.
Vasta
#35

Muideks see vesivärvide "plära" käis juba eelmine aasta.Taheti üldse ära keelata muud keemilised autovärvid juba selle aasta algusest , aga nagu näha ei läinud see läbi.Samas jällegi vesivärvide toonid pidid olema niiöelda hulka loomulikumad kui need keemilised värvid.
See jutt ei ole ka mitte minu enda välja mõeldud vaid seda rääkis mulle üks kodanik kes ise peab üht suhtkoht tuntud auto värvimise ja keretööde töökoda.
Vasta
#36

Samas ega need vesivärvid ka nüüd valitud värvilipiku kohaselt samat tooni ei pruugi olla, nagu autol.
Nii mõnigi kord võib mõne pärlefekti nime kandva hõbedase värvi valimise ja värvimisega "puusse" panna, kuna trükitud lipikul on toon üks, auto peale värvides aga hoopis midagi muud.
Nii et ülekantud tähenduses selle koha pealt lendab küll kivi värvitoonide kokkulangevuse kohta samasse kapsaaeda, nagu lahusti baasil värvidegagi.
Räägin ka omadest kogemustest.
Vasta
#37

Selle värvitooni juures mängivad rolli ka õhusurve,lehviku suund,püstol jpm.Ja ei maksa unustada,et üha väiksemaks muutuvas maailmas võtavad üht automarki aga erinevatel kontinentidel asuvad tehased värvi sealt kust odavamalt saavad.Seepärast ongi originaalvärvi näidisel tihtilugu rohkem kui üks alternatiiv.Ka tehase robotid ,nii parema kui vasemapoolne võtavad värvi eri riiuleist.Jälle toonivahed.
...............mitte ainult enda kogemused.
Vasta
#38

Ise automaaler ja vesivärvide puhul ei taha tõesti toonid kokku minna. Vahest muidugi ka veab. Iga töö tehakse hajutusega,on lollikindlam,kui pärast hiljem hakata kõrvaldetaili kaasa võtma. Endal kogemus dupont vesivärviga. Nüüdsest hakkan kasutama ka standoxi ja see pidi veel hullem jura olema toonide sobivuses.
Vasta
#39

Sai see vesivärv äraproovitud . Osaline tiiva värvimine ei önnestunud - värvide(toonide )erinevus.Värvi sobitamine on igatahes jama. Muidu ei ole asjal midagi häda. Tuttavad vanad maalrid lubavad igatahes jätkata vanamalli   värvidega.Tegu standoksiga.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#40

Siia copy-pasten jutu mille ühes teises foorumis juba jõudsin rääkida...
vee ja nitrobaasil värv ..mis neil vahet on ?
ise vanakooli mees ja kasutanud kogu aeg nitrol baasil põhinevat värvi.
pidi tahtma paremat õhutust,kuivamisaeg pikem,lihtsam värvida on mul õigus?

Tahab tuulutust jah rohkem,vesi aurab kehvemini välja,kui nitro. Selletõttu ka enne lakkimist vaja rohkem oodata.
Lihtsam värvida,suhteline mõiste. Minu arust vb tsipa raskem just. Muidugi oleneb ka,mis firma värv. DuPont katab hästi tänu tugevale pigmendile. Standox suht hea. Sikkens või dyna pidi kehvemini katma. Viimase kahega ple ise värvinud. IMO Toonid ei lähe nii hästi,kui nitro omal. Vb aint tundub,aga kindlasti alati teen hajutusega.

üks sepp teadis rääkida et tervise poole pealt pidi nitro värv parem olema maalrile, kuna organismile see keemia ei meeldi ja ajab selle välja endast aga vesivärvist organism aru ei saa, et millegi pahaga tegu oleks ja see jääb kehasse ... kui just keegi vastupidist väita ei oska.
Samas ise arvan, et kui korra värvida pole vast hullu aga kui 20 aastat vesivärvidega plätserda siis on juba suht mõõdetav tulemus veenis.
nats ot aga siiski minu poolt siis selline vahe neile värvidele.

Jah. Maalrile on vesivärv ohtlikum,loodusele kasulikum. Kuna inimese keha u. 70% veest(võin eksida numbris) Aga ega sa paljalt värvi ju. Ikka värvimis ülikond seljas. Mis teoreetiliselt peaks kaitsma keha mingil määral vähemalt. Õige oleks veel täismask,aga see eriti popp pole. Vähemalt Eestis mitte.
Kunagi kuulnud sellist väljendit,et ega üle 10 aasta eriti seda ametit ei tee.Smile Vot,ei teagi mida selle alla mõeldi,kas tervist või siis viitsimust.

vesivärv kuivab kauem ... teine jama mis minul temaga on on see ,et maalinguid tehes ei saa teda uuesti katta...võtab teine kohe teibi-randid peale... Selle teema nimi võiks olla parem ,et kust saada vanu häid nitro värve .... Smile ostsin spiesheckerist just ilmaasjata veel vanu värve kokku ja alles pärast seda sain teada ,et osad firmad tellivad neidsamu vanu häid nitrokaid mille kasutamine euroopa -liidus nüüdsest keelustatud on hoopis venemaa kaudu ...Niiet ega nad turult ära kao ... pintaväri eesti as (spies-hecker) ja värvifoorum (dupont) kül enam asjaga ei tegele ent nagu ma aru sain siis devori kaubanduse as (debeer) toob neid ikka ja endiselt maale ... Smile

Vesivärv peaks jah kauem kõvasti kuivama,et teipida saaks. DuPont vähemalt. Ta pinnal kuivab,aga alt jääb nätsa. Selle tõttu ei saa ka vahalapiga enne lakkimist üle käia.
Standoxi pidi läbikuivama,nagu nitro baasil. Vähemalt Standoxi värvitehnik mainis seda paar nädalat tagasi,ise pole proovinud veel. Lubati teipida ja ka vahalapiga üle käia.
Minu andmetel ei tohi kasutadagi neid(nitor baasil värve) EL liidus nüüd alates uuest aastast. DuPont-i värvitehnik mainis,et peavad välja mõtlema kuidas lahti saada ülejääkidest. Üks variant tõesti venemaale müüa.
Kuigi DuPont 6000 oli ikka siga kergem värvida,kui antud firma veega.

standox ja spies-hecker on põhimõtteliselt üks ja sama kontsern .. rääkisin siin mingi aeg tagasi pintaväri omadega ja minu arusaamist mööda oli siiski nii ,et vanad värvijäägid võib siin veel südamerahuga maha müüa ..lihtsalt uued tulevad peale ja tollis ei lasta enam vanatüübi omi läbi - suuremad värvikojad saavad ka uued värvi-riiulid nüüd ... sain aru ,et paljud üritavad siiski ka veel vanasid nitrokaid edadi müüa ... pidi olema mingi skeem kaubalehtedega et kuidagimoodi sai neid venemaa kaudu siiski ikkagi maale tuua ja täiesti seaduslikult sealjuures ...vist on konks selles ,et venemaale võivad kõik tootjaid nitrokaid edasi müüa ja meil on neid keelatud euroopa liidu maadest importida ...keeld aga venemaa kohta ei kehti ...
igastahes närvi ajab kogu see süsteem ikka kül... sest lakk on ju nagunii seesama mis vanasti ja mis ime loodust me siin nüüd ikka sellega niipalju säästame .. ma arvan et tegu on hoopis mingi euroopa liidu sisese müügi-poliitikaga ...kus ühed tootjad kellel pole vesivärvide tootmiseks piisavalt võimalusi suuremate ja tugevamate poolt turult välja süüakse ja seda kõike sildi all ,et hoiame loodust ja oleme ägedad sest itaalias hispaanias ja prantsusmaal on ju ka kümneid väikeseid kohalikke värvifirmasid kellel selline seadus hinge ikka väga kinni pigistab ...

Lakk jah sama. Õnneks. Vesialuseline lakk pidi ikka puha jama olema. Peale lastes pidi olema alguses selline piimjas valge Very Happy
Kuskil maal igastahes minuteada ka nö. tavalakk keelatud ja kasutavad veebaasil. Kuigi võin ka eksida ,ei mäleta mis riik see oli.
Veebaasil lakk tahab vist ka kõrgemat kuivamis temperatuuri. 80 kraadi oli järsku.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne