NLiidu sportautod, sportprototüübid jms
#1

Kuna ei leidnud vastavale autoliigile eraldi teemat, siis otsustasin teha uue topic'u Nõuka-aegse autospordi kohta. Ma loodan, et ma pole ainuke, keda see teema huvitab. Samuti loodan, et siia koguneb võimalikult palju asjalikku infot Nõuka-aegsete ralli(ning muude kähkusõidu-)autode, sõitjate, seikade jms kohta. Eriti oleks huvitatud mõne võidusõitja enda pajatustest Smile

Kohe ka kaks küsimust, mille ühe vastus on peast ära läinud ning ei leidnud netist ning teisele on võimatu netist vastust leida.
1) Kunagi sõideti Mossega (vist oli Iþevski 412) vägagi edukalt ühel pikamaasõidul, mis oli vist London-Sydney, ning saadi sellel kas 2. või 3. koht. Keegi teab, mis aastal, kes sõitis ja muid detaile?
2) Nüüd see lootusetu küsimus. Mul on väike lootus, et ehk kodanik mrali teab midagi kosta selle peale. Internetiavarustes vanaaegseid rallipilte vahtides (ja tatti nõristades) leidsin selle pildi, millel esiplaanis härra Stasys Brundza isiklikult, kuid mis auto juures!? VAZ-29081. Kõik otsingud sellise isendi kohta jooksid liiva ning tulemus oli täielik null. Ei tea, äkki on tegemist mingi Lada EVA järglase, eellase või õeraasuga?

Lada EVA on siis teadupärast selline Sigulli prototüüp, mis olulisel määral võistlema eriti ei pääsenudki. See oli spetsiaalselt kiiresti sõitmiseks loodud auto keskmootoriga ja neliveoga. Asja loomisel oli minu andmetel põhiline osa VFTS-i ja eelkõige Brundza saadud kogemustel eelnevaid ralliautosid ehitades ning seda mudelit EVA ehitati/arendati Vilniuses.

Tänan tähelepanu eest.
Vasta
#2

Esimesele küsimusele leiad väga põhjaliku vastuse Eli Kaldma raamatust "Rallirajal".

Aga seikasid ja pajatusi leiad mõningaid ka netist
Vasta
#3

Selles raamatus"rallirajal" on juttu kahest pikamaa võistlusest kus 412 saavutas häid tulemusi.Kui ma ei eksi, siis üks sõit lõppes Ameerika mandril ja lõpetajate hulgas olid ka Eestlased?
Pean selle raamatu ülesse otsima....Seal on tõesti palju infot nõuka aegsest rallikrossist.
Vasta
#4

www.sovietrally.ru
Vasta
#5

Vt. siit:
http://www.google.ee/search?hl=et&q=Uno+...gle+otsing
Või siit:
http://et.wikipedia.org/wiki/Uno_Aava

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#6

41Degree Kirjutas:1) Kunagi sõideti Mossega (vist oli Iþevski 412) vägagi edukalt ühel pikamaasõidul, mis oli vist London-Sydney, ning saadi sellel kas 2. või 3. koht. Keegi teab, mis aastal, kes sõitis ja muid detaile?

Oeh, 1968 toimus London-Sydney maratonralli. Aga sina pead arvatavasti silmas 1970 toimunud London-Mexico maratonrallit, mille kogupikkus oli 26000km. Võitjad olid Hannu Mikkola ja Gunnar Palm Ford Escort Mk1-ga.
Meeskondlikult saavutasid M412-ned 12, 17 ja 20 koha. Mossetiimis sõitis ka üks eestlane, Gunnar holm, numbri all 17.
Ahjaa - kõige huvitavam fakt on see, et startinud 5-st mossest finisheerus 3, ehk siis 60%. Selle näitaja järgi (startinud ja finisheerunud autode suhe) oli nõukogude tiim esikohal Big Grin
Teadmiseks veel, et kogu selle 26000 km sõitsid läbi ka kaks 427-t, ehk siis tehnilise abi masinat, mis olid laeni (+ katuseraam) täis vajaminevaid juppe ja tööriistu, kaaludes kumbki 2,5 tonni Smile

Kui on suurem huvi selle ralli vastu, siis on mul kogutud mapitäis materjali koos fotodega sellest rallist, ja justnimelt mossedest Smile Kui ma seda siin ümber hakkaksin jutustama, võtaks see ilmatuma aja. Aga kuna mul on nn. sarnane 412 replica, siis ehk kirjutangi kunagi sellest rallist ja mossedest ka pikema eestikeelse loo. Smile
Vasta
#7

Mis sellesse Brundza pilti puutub, siis minu arust ei ole seal ükski meestest mainit Leedu härrasmees...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Selge pilt, uurin raamatut ja muid allikaid.

Viimase Aspelundi postitusega ei tahaks siiski nõus olla: minu meelest on minu teemaalgatuses viidatud pildil vasakpoolne isik sama, kes ka sellel ning ka sellel paarkümmend aastat hiljem. Aga iseenesest, sellel ei ole ju tähtsust, mõte oli see, et mis kuradi aparaat see on, mille kohta pole musta ega halli kriipsugi kuskil kirjas?
Vasta
#9

Sellest 08 baasil tehtud tundmatust ralliautost on kunagi 80.-ndatel kirjutatud ka Za Ruljom-is. Auto lõppversioon oli veel valget värvi. Sisaldas ka pildimaterjali. Võimalik, et millalgi leian selle ajakirja üles.
Vasta
#10

gazik Kirjutas:Sellest 08 baasil tehtud tundmatust ralliautost on kunagi 80.-ndatel kirjutatud ka Za Ruljom-is. Auto lõppversioon oli veel valget värvi. Sisaldas ka pildimaterjali. Võimalik, et millalgi leian selle ajakirja üles.

Oled sa kindel? Valget värvi oli ka Vilniuses kokku lapatud 300hj EVA, ja sellest oli samuti omal ajal ZR-is juttu. Sellist ümmarguste tuledega Ladat mina küll ZR-ist ei mäleta...
Vasta
#11

ümmarguste tuledega varianti vist mainiti kunagi tehnika ja tootmises, igaljuhul on see väga tuttav ning kuskil eestikeelses perioodikas oli sest kindlalt juttu kunagi
Vasta
#12

Mina olen jätkuvalt oma seisukohal. Kui Sa vaatad selle sama auto tagavaadet, kus on porilaual olev kiri loetav, meenutab see mulle pigem tðehhi keelt kui miskit leedukeelset lauset. Miks Sa arvad, et iga vuntsidega härrasmees on kohe Brundza?

Lisaks, kui Sa võrdled tolle teema alguse pildi nägusid, siis vasakpoolse mehe nägu pole nii ümmargune kui Brundzal ja parempoolne on liiga vana. Pigem on need miskid Toljatti autotehase konstruktorid.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Google
http://tehno.claw.ru/shared/auto/information/3-105.htm
http://adt.by/gazeta/239/16/?y=2001&of=2090

1986 году изготовил ВАЗ на основе модели "2108". Это были машины ВАЗ-29081 колесной формулы 4 х 2 с центральным силовым агрегатом. Они оснащались двигателями рабочим объемом 1558 см3 и мощностью 150 п. с.
Vasta
#14

Lada EVA esimene proto valmis tõesti kuskil 1987. paiku. Ning T ja T-s 1987 (või siiski 1986) suvest oli juttu samast aparaadist. Mäletan ähmaselt, et see pidi nullina tulema ühele toona peetud Lada rallile, kuid seda siiski seal ei näinud. Teadupärast oli tolleks ajaks juba ka B-grupp keelatud.

Mõni pilt ka: http://photofile.ru/users/vfts/2123963/3...nImageLink

Mõni aasta varem (kui B-grupp veel kehtis) oli samuti T ja T-s (1985?) juttu veel erinevatest Samara-rallikate ideedest, kus mainiti ka keskmootori ja nelikveo võimalusi ning oli ka jooniseid.

Samuti oli 88 T ja T-s pikemalt juttu ZiS-i/ZiL-i sportautodest, kõige hilisem väljalase ZiL-112S on siiani Riia muuseumis.
Vasta
#15

Kui mälu mind ei peta, siis Toljatti keskmootoriga 8 sõitis Eesti teedel korraldatud talirallil "Sojuz", nulli. Aasta võis siis olla kas 85 või 86.
Lisan lähiajal ehk ka mõne pildi, kui album.ee server mul seda teha laseb. Üks pilt kusjuures ongi "Sojuz"-i kiiruskatse stardis tehtud.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta
#16

Inc1 Kirjutas:Kui mälu mind ei peta, siis Toljatti keskmootoriga 8 sõitis ...

Äkki oli see siiski Brunza oma.
Vasta
#17

Teemast natuke mõõdas aga kas Urmo Aava on mingi sugulane Uno Aavaga?
Vasta
#18

anski Kirjutas:Teemast natuke mõõdas aga kas Urmo Aava on mingi sugulane Uno Aavaga?

Teadaolevalt mitte.

motamees Kirjutas:
Inc1 Kirjutas:Kui mälu mind ei peta, siis Toljatti keskmootoriga 8 sõitis ...

Äkki oli see siiski Brunza oma.

Siiski Togliatti versioon, vt ka pilti: http://digilander.libero.it/cuoccimix/la...a4x4_2.jpg
Vasta
#19

See keskmootoriga masina pilt peaks olema tehtud muuseas Tallinna Linnahalli jääareenil.

Kui ma õieti toda aega mäletan, siis väidetavalt sõitis see masin välja ralli kiiruskatsete kiireimad ajad. Kuid et tegu oli 00-ga, siis üldarvestuses see kusagil ei avaldanud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20

Lisan siis vaatamiseks mõned pildid sport Ladadest mida oma arvutisse olen siit-sealt talletanud Smile

http://www.album.ee/album/30033515/50092767

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne