mille ketikaitse?
#1

Sain sõbralt gaujaga kaasa kaks ketikaitset aga tahaks teada mille omad need on kuna gaujale need küll ei sobi.
http://nagi.ee/photos/matipeeter/sets/67525/
Vasta
#2

Verhovina B-901/902? olid sarnased, aga lühemad. Töonäolisemalt need kuulusid kunagi jalgratta abimootori komplekti. Üsna nõutud ja haruldane kaup.
Vasta
#3

B-902 on mingi imelikum millel on nurk justkui maha lõigatud. Aga kui kellelegi huvi pakub siis ma võin gauja omade vastu vahetada.
Vasta
#4

süüteküünal Kirjutas:B-902 on mingi imelikum millel on nurk justkui maha lõigatud.

Ka B-901-l on sama ketikaitse, millel on nurk maha lõigatud. Minu erakogus oleva B-901ga saab hetkel tutvuda Kurtna Mootorrattamuuseumis (sellel on algne ketikaitse säilinud).

Vt alljärgnevat fotot peale isendi hädapärast korrastamist (välimuse osas) ja enne selle deponeerimist muuseumi:

[Pilt: 901.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:
süüteküünal Kirjutas:B-902 on mingi imelikum millel on nurk justkui maha lõigatud.
Ka B-901-l on sama ketikaitse, millel on nurk maha lõigatud.

B-901 kasutab satndardset abimootorikomplekti ketikaitset

abimootori komplekti ketikaitse:
[Pilt: d4ketikaitse.jpg]

B-901 ketikaitse:
[Pilt: 901ketikaitse1.jpg]

[Pilt: 901ketikaitse2.jpg]

B-902 "lõigatud nurgaga" kaitse on umbes 2x lühem ja hoopis teistsuguse kujuga:
[Pilt: 902ketikaitse.jpg]
Vasta
#6

oldmoped Kirjutas:B-901 kasutab satndardset abimootorikomplekti ketikaitset

Seda nüüd küll, aga... see standardne ketikaitse on 901 korral tagant otsast lühemaks lõigatud (umbes 2 cm ja teise nurga alla), kuigi jah, vast juba tehases lõigatud.

Kui ma komplekteerisin oma 901 muuseuminäituse tarbeks, siis panin kõrvuti tehase (st abimootorikomplekti) ketikaitse ja 901 oma - seepärast julgengi nii kindlalt väita.

Ei usu, et minu 901 korral keegi hiljem "isetegevust" teinud - vast see koost on mu rattal ikka tehasekomplektsuses. Ning lisaks on 901-l teisest raamikujust tingituna nurk mootoriketi ning tagakahvi haru vahel jalgrattast erinev, mistõttu tehase ketikaitse kinnitamisega tekib raskusi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

ups...
selle kohapealt valdol küll õigus, et seoses raami pikkuse erinevusega, on see abimootori standardkaitsmel 901'le paigaldades lihtsalt lühemaks lõigatud.

[Pilt: 901ketikaitse3.jpg]
Vasta
#8

Palju sellised ketikaitsmed väärt on? Kas kellelgi on pilti sellest B-901, pole nagu ennem sellisest kuulnud.
Vasta
#9

süüteküünal Kirjutas:Kas kellelgi on pilti sellest B-901, pole nagu ennem sellisest kuulnud.

Valdo postituses ju selle masina pilt olemas, minu piltidel detailvaated.
Eks lisame siis veel ühe masina üldpildi lisaks:

[Pilt: 901.jpg]
Vasta
#10

oldmoped Kirjutas:
süüteküünal Kirjutas:Kas kellelgi on pilti sellest B-901, pole nagu ennem sellisest kuulnud.

Valdo postituses ju selle masina pilt olemas, minu piltidel detailvaated.
Eks lisame siis veel ühe masina üldpildi lisaks:

[Pilt: 901.jpg]

Ega neid sõidukeid palju üldse ei toodetud (võrreldes teistega) ja väga palju Eestisse ka ei sattunud. Minu andmetel on 3-4 enam-vähem taastamiskõlbulikku isendit Eestimaal teadaolevalt säilinud, minu erakogus siis üks neist (seesama pilt, mille tegin kollase puitseina taustal).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

valdo Kirjutas:Minu andmetel on 3-4 enam-vähem taastamiskõlbulikku isendit Eestimaal teadaolevalt säilinud, minu erakogus siis üks neist (seesama pilt, mille tegin kollase puitseina taustal).

Sellise harulduse leidmislugu oleks kindlasti põnev kuulda

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

peeterpaul Kirjutas:Sellise harulduse leidmislugu oleks kindlasti põnev kuulda

Pole midagi ülipõnevat rääkida - mitmeid aastaid tagasi üks kunagine kaasfoorumlane postitas pildid, et tal selline kummalise raamiga D4-võrr ja soovib seda müüa.

Mina muidugi tuvastasin kohe, millega tegu ja sõitsin Lõuna-Eestisse üsna pea järele. Kartsin, et haruldus läheb "külapoistele" rallimiseks. Toona oli selgelt meeles, kuidas veel mõned aastad varem üks 74 ccm Sachs'i mootoriga haruldane 1930ndate aastate isend niiviisi ära trööbati ja siis üsna kiirelt emeksis lõpetas... Siit ka teatav kiirustamine.

Asi oli muide veidi hullem kui algul arvatud - siit-seal räsitud, roostepesadega, esiporilaud puudu, pisipudinad puudu, valed kummid all jne jne... Põhiosa siiski õnneks alles.

Siis seisis ta mul toodud kujul aastaid kuurinurgas muu koli alla mattununa, kuni Urmas hakkas Kurtnas eelmise aasta algul mootorrattamuuseumis plaanima abimootoriga jalgrataste näitust. Et anna see kahh väljanäitusele.

No kuidas ma sellist trööbatud ja sodist käkki annan rahvale vaatamiseks? Sai kiirete tööde vahelt võetud mõned vabad päevad ja ette võetud isendi (välimuse) hädapärane kiirkorrastamine. Esmalt kõik laiali ja puhtaks, siis roostes kohtadele musta parandusvärvi peale. Siis kõik puuduvad jalgrattalikud detailid (sadul, esiporilaud, "pidurimängu" detailid, pedaalid jms) sama ajastu XB3 jalgrattavrakkidelt asemele. Enamvähem õige esiratas alla ja algsed rehvid peale (ühele minu 1940. aasta 98 ccm Wandererile oli keegi sellised kunagi alla toppinud). Siis veidi pesu, poleeri ja vaha ja kõik kokku. Tulemust näete pildil (see kollase seisna taustal). Noh... 5 meetri pealt ehk vaadata kannatab. Ligemalt mitte just väga ja katsuda ka väga ei maksa - nt siidurlink võib trossist eralduda...

Loodetavasti tekib mul kunagi niipalju vaba aega, et tööde ja muude isendite reataureerimise kõrval ka see isend lõpuks ka ära restaureerida, nii et temaga ka sõita saab ning ka ligemalt võib vaadata...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne