Opel Senator A1 3,0E
#1

Tere.

Sõbranna juures napsutades tuli jutuks minu opeli lembus ja selgus, et sõbrannal (õigemini tema isal) seisab garaazis üks senator a1. Läksimegi kunagi hiljem selge pilguga asja üle vaatama. Garaaz oli niiske aga vaatepilt oli mõnus. Roostest niipalju, et esipõll on üpriski õhuke, tagapõlles 2 või 3 auku. karpidel ja esimseste uste all ääres pindmine rooste. Kuna auto on kakapruuni värvi siis õnneks ei paista see kaugelt välja. Poolraamid ja põhi on ilusad. Mootor on siis 3 liitrine sissepritse, 110 kw. Moto toimib hästi, külmkäivitus oli ainult natuke vaevaline. Loodan, et pärast tavalist mootori hooldust ja bensiini vahetamist ehk see mure läheb üle. Kui ei lähe, siis tuleb selle probleemiga tegeleda. Pidurid toimisid vaevaliselt. Loodan, et pääsen õhutamisega. Auto oli siiski mõned tublid aastad seisnud. 4 x on elektriaknaid, nendest kolm täiesti toimivad. Mõnus pehme hele sisu mis ka üpriski heas korras. Automaatkastiga. Pagaasnik avaneb nupuvajutusega. Peenemad "kellad" on: ökonoomsusseieriga ja tahhomeetriga ja igasuguste laadimisseierite ja mullivannidega. Mingil põhjusel on senator a2 armatuur ja tagastange. Üllar arvas, et kuna kroomstangesid b varuosana saada polnud siis ongi ta kunagi mingil põhjusel (avarii näiteks) vahetusse läinud. Armatuur oli äkki mingi kallim lisa?

Mis ma selle autoga siis peale hakkan? Võimalikult ruttu ta tänavalegaalseks saada ja siis igapäevasesse kasutusse võtta. Mootorile teha hooldus: õli, filtrid, küünlad, juhtmed, jagajakaan, rootor. Kui selgub et veel midagi vaja siis ka see. Kerega on asi nii et uksi ma puutuda ei julge. Põlled ja karbid saavad "iluravi" motipi spreidega. No eks ma püüan korralikult teha ja ikka puhastada ja lihvida ka. Päris sopa ja mullitava rooste peale mingit värvi pritsima ei hakka.

Talverallile võiks ka temaga tulla. See on hetkel selgitamsiel kas käiku läheb monza või see senator. Näis mis elu toob.

Homme lähen piduritega möllama. Täna lasin autol rahus soojas ja kuivas garaazis puhata ja hingata. Ok, tunnistan üles, natukene käisin vahepeal klaase ja katuseluuki ajaxiga puhastamas. Ei suutnud eemal täitsa olla.

http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000005.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000006.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000007.JPG

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#2

Vägagi ilusa masina peale oled sattunud , sisu on väga bro !
Endal juba pikemat aega mõtteis senatori soov , siiani pole aga veel õue peale tarinud ühtegi . Korraks tekkis võimalus saada üks kirsipunane a1 , hiljem aga ilmnes liiga palju miinuseid ja asi sinna jäigi. Auto seisab endiselt ühe Vilde tee viiekordse maja ees (kel huvi saaksin omanikuga kokku viia)
Igatahes soovin sulle palju mõnusaid km selle senakaga Wink
Vasta
#3

Väga soliidne ja ilus asi ära käest ära lase

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#4

Kui ma nüüd puusse ei pane, siis Senator A sissepritsemootor genereerib 132kW. 110kW on 30S mootor, ehk siis karpa. 30E on sissepritse ja see tiksub minu õue pääl.
Õhtul kaen autodatast üleSmile


Andres.
Vasta
#5

Mootor on hetkel kahtlane. Passis on igaljuhul 3,0 ja 110 kw. Pilt muidu mootorist:
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/moot...m_02.JPG?2

senatorman.de kirjutab jah, et 110 kw moto on 3,0 s

Mis jurakas see õhulugeja juures pesitseb?
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/moot...m_00.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/moot...m_01.JPG?2

Kas keegi oskab seletada kuidas on võimalik, et mõlemal tagumisel pidurisadulal puduvad õhutusniplid. veendumaks et pole katki keeratud katkusin 1 sadula küljest, puhastasin traatharjaga ja ühtegi jälge õõhutusnipli või tema koha olemasolust ei leidnud.
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/pidur_00.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/pidur_01.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/pidur_02.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/pidur_03.JPG?2

Siin pilt esimesest sadulast kus õhutusnippel kenasti näha
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000018.JPG

Igaljuhul kuna pidurite õhutamine läks metsapoole (ka tahavad vahetamist mõlemad tagumised torud) siis tegelesin edasi tagumise põllega. Puhastasin ja möllasin ja värvisin ja peale läheb kivikaitse. Tagumise stange katkusin ka küljest ära, pääsesin paremini ligidale ja teine oli natuke katki ka. Kaasa sain autoga õnneks kerevärvi korraliku tagastange. Külge läheb siis tema. Õhtupoole siis ka pilte kuidas ma ajalehepaberiga möllasin.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#6

dworkin Kirjutas:Mootor on hetkel kahtlane. Passis on igaljuhul 3,0 ja 110 kw. Pilt muidu mootorist:
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/moot...m_02.JPG?2

senatorman.de kirjutab jah, et 110 kw moto on 3,0 s

Mootor on enamvähem sama julla, mis minulgi. Pisikesed erinevused, mis mindki ausaltöeldes huvitavad.
Esimese asjana pakub huvi, et miks on selline huvitav lahendus tühikäigu regulaatorile, mis jookseb throttlebodyst taha, käib korraks kollektoris ja siis läheb edasi? Läheks nagu läbi tulemüüri salongi?
Teine huvitav vidin throttlebody küljes on see kollane voolik, mis läheb vasakule pildist välja. Minul jookseb sinna karterituulutus klapikambrikaanest. Mis vidin/voolik see olla võiks? Külmkäivituspihusti? Mingi andur?
Ja see huvitav lahendus, et karteri tuulutus läheb ploki kõrvalt kuhugi alla? Me siin pool kuvarit pakume, et ehk võib olla asi seotud sellega, et mootor on üsna sõelaks sõidetud.

Selle vidina kohta ei oska niiviisi midagi öelda, sest pildilt ei saa aru. Juhtmekimp, mis sinna jookseb tundub olema vist ajusse jooksev. Ehk väiksemasse? Ei tea öelda.
Endal parajasti kollektori viimistlus ja kokkumontaaþ käsil, aga mitte küll Senatori enda jaoks. Seetõttu ei oska senatori enese küsimuste kohta väga häid vastuseid anda. Ryblik1 on selle koha pealt vähe asjalikum.


Andres.
Vasta
#7

Kollane voolik on pime, tühikäigu regulaatori katsun homme järgi uurida. Karteri tuulutuse kohta ei taipa ma midagi muud öelda kui et olen sellist lahendust ka varem näinud.

Muideks sellel jurakal õhulugeja juures on ventiil. Täpselt nagu auto rehvilgi. Mingi posutäis juhtmeid läheb salongi läbi tulemüüri.

Muideks salongis on üks lisanäidik/kell. Mõõdab tema rõhku vist bar'ides. Käivitamise hetkel tõusis seier 2 bar'i juurde. Kui moto käis ei taibanud vaadatagi seda näidikut (ei pakkunud huvi lihtsalt).

Enne:
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000019.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000021.JPG
Vahepeal:
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000024.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000023.JPG
Lõpuks:
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000025.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000027.JPG

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#8

Oi kuidas mulle need Senatorid peale lähevad Smile
Mis teha, kui Opel-pisik sees Big Grin

Aga edu ja hoia teda Smile
Vasta
#9

see kell ja jurakas on mulle tuttavad ühe mu kunagise sena juurest.tegu peaks olema nö pumbaga mis pumpab tagaamorte.teoreetiliselt kõrgemaks juhul kui autol tagaots koorma tõttu maas on.mul isegi töötas veel see.vaata ja otsi tagaamortidelt otsikuid mis läheksid amortide sisse.plastikvoolikud sabas.kuidas seiskuorda diagnoosida seda ei teagi.omal ajal oli asjalik lisake kuid kallis.
Vasta
#10

See julla seal kapoti all on ilmselt seotud ise reguleerivate amortidega, ehk väie elektri kompresssor. Vaata tagumisi amorte, kas sinna jooksevad peenikesed voolikud sisse.

Aia Racing
Vasta
#11

ps veel et on olemas ka 3,0H mis on selle sama pruuni kapoti all ja mida olen ka ise ühte kunagi kohanud.vist oma garaazisBig Grin muud andmed puuduvad ainsa kirje leidsin kuskilt soome lehelt et selline mootor on olemas ja selle mootoriga autod müüdi enamik ðveitsi??? umbes nii sain mina sellest porode jutust aru.
Vasta
#12

veel üks lisa:
mootoritest.koodid ja võimsused:
25NE 103KW 09.87-12.89
S25E 100KW 09.84-08.87
25E 100-103KW 05.81-08.87
C26NE 110KW 09.90-09.93
28H 103KW 08.79-04.81
C30SE 150KW 09.89-09.93
S30E 132KW 01.83-08.87
30NE 115-132KW 08.79-09.93
30E 115-132KW 08.79-09.93
C30NE115-132KW 08.79-09.93
C30LE115-132KW 08.79-09.93
30S 110KW 08.79-07.82
C3,6NE 145-147KW08.89-09.93(IRMSCHER)
C3,6NEI145-147KW08.89-09.93(IRMSCHER)
C40SE 200KW 01.91-09.93(IRMSCHER)

See oli kogu tõde reaskuuestest sena mootoritest.lisasin ka asja lihtsustamiseks tootmis aastad.see et osadel mootoritel on võimsuse vahe ühe nimetuse all, on ilmselt pigem sellest millises võimsusseades tehasest auto tuli.ala teema et pihustid väiksemad/suuremad? mis iganes.üks teooria oli veel ka klappide suuruse vahes.et maksimus suurusega klappidel on 132kw ja väiksemal on 115.aga võta sa nyyd kinni mis on mis. ps ennist räägitud 3,0H selles nimekirjas ei eksiteerinudki.kui keegi tahab vaielda et sellist mootorit pole olemas siis võib kasti õlle peale kihla vedadaBig Grin
eelnevad andmed pärit NGK kataloogist.
Vasta
#13

Tsitaat:Esimese asjana pakub huvi, et miks on selline huvitav lahendus tühikäigu regulaatorile, mis jookseb throttlebodyst taha, käib korraks kollektoris ja siis läheb edasi? Läheks nagu läbi tulemüüri salongi?

Pilt on petlik. Tühikäigu regulaatorist läheb voolik ainult kollektorisse. Sealt kõrvalt/alt jookseb ka jahutusvedeliku voolik mis siis soojendusradikasse läheb.

Suure hädaga (mõnel kodanikul kulub leidmiseks 1 minut, mõni ei leiagi) on sadulate murtud niplid leitud. Endal puuduvad vastavad vahenid/tööriistad asja lahendamiseks. Opelaas ütles, et hirmus kalliks läheb see kuna palju on mängimist, kardetakse augu põhi ära rikkuda. Seega on nüüd tagumisi sadulaid vaja, remontkomplekti paigaldamisega tulen vabalt toime.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#14

Kas seda varjanti kuskil ei pakuta et annad enda vanad, saad taastatud sadulad osta,ise olen kunagi seda varjanti kasutanud ja jäin rahule.Sõbral oli kunagi senator,selline jubin õhulugeja juures peaks jah kompressor olema tagaamortidele,uuemal senal 3 astet Sport, medium,soft oli vist midagi taolist.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#15

Aga kus sellist teenust pakutakse?

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#16

Sellist teenust pakub iga autovaruosi müüv kauplus.
Vasta
#17

dworkin Kirjutas:Opelaas ütles, et hirmus kalliks läheb see kuna palju on mängimist, kardetakse augu põhi ära rikkuda.
põhjusega kardavad - ma sain sellega hakkama. Enda vabanduseks julgen öelda, et tegutsesin auto all (vähemalt 2tk). Aga tõsiselt pehme on koonuse-osa. Ma ei saanud tõttöelda arugi, et temast justkui läbi tungisin. Ning seda lausa mitmel silindril:
http://gsi.ee/foorum/viewtopic.php?t=176...c871e2261c

samas kuna mulle sadulaid ei pakutud, sain endal ikka asjad all hädaga pidama. Nipleid ära Forsist osta - olid suht kallid (ligi 100 eek pisikese lihtsa jubina eest on palju) - ning väga-väga pehmed. Need on standardmõõdus - niiet parem on võtta mõnelt trummelsillalt - või lausa vene masinatelt: mõlemal on nad tugevamad Wink
muide: kadeti (110W GSI), Omegal (Sulle tuttav 2,6 - või oli 2,4?) ja Vectra 2000 tagasadulad on omavahel vahetatavad. Mingi kosmeetiline erinevus oli, aga see oli sümboolne.

jõudu,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Suur suur suur suur aitäh Opelaasi meestele, võtsid julguse kokku ja tegid sadulad ikka korda. Siis lisasin ise remontkomplekti juurde, uued torud ja keerasin külge. Ma nüüd muidugi loodan, et esimesed pidurid kinni pole, ei viitsi jaurata sellega enam. Vahetasin küünlad, juhtmed, rootori, jagajakaane. Bensiinifiltri vahetamiseks nähtavasti kanalit vaja, küljepealt oli jõle niru juurdepääs.
Kui mootor soojaks läheb siis õlirurve väheneb. St et tuluke armatuuris põleb ja seier ka suhteliselt all. Äkki on asi selles et õli vana ja oma aja ära elanud?? Ma loodan, õlipumbaga jaurata ka jälle pole nagu isu. Muidu on kõik nagu üpriski hästi

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#19

õlisurve tuleb sul korda saada, sest muidu on 5 ja 6 silindri raamsaaled varsti
õhtal.... Sad

vanakooli austaja
Vasta
#20

Mitte raamid ei lähe,vaid kepsusaaled.Sellel mootoril kaunis nadi õlipump,kasuta 15w40 või20w40 õli.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne