Opel Senator A1 3,0E
#21

Just kallasin 10w40 sisse Smile . Ostsin selle junni ka uue mis pumbas rõhku hoiab või mis iganes eesmärki see plastmass väike jurakas seal täidabki. Näis kas tuleb mingi erinevus. Igaljuhul pidurdasin täna autoga, ei toiminud ikka päris õigesti see asi. Esmaspäeval kõik uued klotsid ja esimeste sadulate lahtivõtmine.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#22

Kui õlisurve ikka madal on, siis saaled läbi.
Vasta
#23

tarko Kirjutas:Kui õlisurve ikka madal on, siis saaled läbi.

Kuda need saaled saavad õlisurvet mõjutada?? Pigem vastupidi: kui õlirõhk (pikema aega) madal, võivad saaled õhtale minna.
Vasta
#24

Suurem laks õisurvest läheb vändale ja saaledele. Kui sealt lohinal õli läbi pääseb, ei saa ka õlisurvest juttu olla.
Pidurid võivad peale pikka seismist tahta mitut õhutust, paaripäevase vahega. Ise võitlesin nõrkade tagupiduritega, 4x jutti, vahetasin juppe, vedelikku jms. siis puhuti piduritorudest mingit s...a suruõhuga välja ja sai väga ok. kui pidureid teed, siis soe soovitus kõik rattad üle käia.


Vasta
#25

Saaled mõjutavad ikka päris kõvasti õlirõhule. Nt mul sapakal olid otsa raamid ära, ning ka kõige paksema õliga sõites hakkas saale vahelt välja ajama ning õlirõhk kadus.Ja nii ma sõitsin 10km kaupa...



Vasta
#26

ps saalede kohta on teooria.kunagi kui ise varuosa poes töötasin li veel võimalik tellida nii forsist kui ka koivuse kataloogist saalesid opeli 6 silindrilise jaoks.komplektina teine variant oli võtta 4 sil komplekte kaks.kahjuks olen unustanud milline neist 4 sil opeliotest kattus saalemõõduga.opel on tänuväärne selle poolest et paljud detilid on unifitseeritud ja seega kattuvad mudelivalikus suurel osal.ntx mootorite esiotsa kaaned ja veepumbad vanadel ketiveolistel on kõigil suht ühesugused.ise olen ristanud ntx sellise komplektsuse:omega 92a 3000 3,0e mootori plokk,vänt,kolvid siis 1982a 3,0e kaane,2,0e tõukurid,2,5e esiotsa kaane,veepumba ja 2,8 õlipõhja......see mootor töötab hetkelgi veel ühe pruuni monza peal.niiet võimalusi jagub.tuleb vaid uurimistööd teha mis kattub.katsun otsida ülesse lehe koivuse koodidega.
Vasta
#27

koivuse koodid sellele mootorile mis on paljude algus ehk siis 2,5 s millest on ka ülejäänud aretatud.
koodid:
rõngakomplekt: 034-25466
kepsusaale : 058-B6438 SA mõõt 51,968/51,986(55.00/55.01) 3,0e peaks samad olema.
raamlaager :058-M7282 SA mõõt 57.988/58.000(62,00/62.01) 3,0 peaks sama olema.
klapikamrikaane tihend korgist:041-JN042
klapisääretihendid:035-702790 12tk mõõt7,5*11,5*2
õlipõhjatihend: 041-HC295
väntvõlli tihend ees: 090-NB628 mõõt 45*60*9
väntvõlli tihend taga(käigukasti poolel) : 090-NB469 mõõt 77*100*11,45
kogu alumise otsa tihnendite komplekt:039-EW870
mootorikett:029-D67-88 2 realine ja 88 lüli
lisan veel siia ka osa asju mida ise soomekeelest ei saa tõlkida.
laahauskisko kaareva :029-81008
suora: 029-81006
kareva : 029-81007
ketjukiristin :029-85015 viimastega on tegu ilmselt ketitaldadega ja pingutiga.

jutu kokkuvõtteks et andmed mul vanast kataloogist mida enam ei ole uuemas sees ja seega ei pruugi neid asju kohale minnes nad kohe kataloogist leida.seega soovitus kui kellegile vaja siis võtke koodid ja nimetused ja minge nendega sinna vaadake kas veel neil arvuti süsteem ära tunneb koodid ja kas neid asju saab tellida veel.hindadest ei teagi enam midagist.
Vasta
#28

kurjam murjam
õlipump täitsa viisakas, sooni kaanel praktiliselt pole:
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/DSCN1844.JPG
Esimesed pidurisadulad. kosmeetiliste erinevustega, oskab keegi kindlalt öelda millelt üks või teine või mõlemad äkki pärit on?
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/DSCN1847.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/DSCN1849.JPG

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#29

kui sul juba pump laiali, siis lase kaas ja vähemalt üks hammasrataste pool üle freesida (auto on ikkagi vana);
mina omal ajal seda teed ei läinud vaid ladusin reduktsioonklapi vedru alla seibe, et survet tõsta; freesimistööd ette ei lasknud võtta sest see oli ainus liikur mul tol ajal; sõita oli pidevalt vaja;

idee poolest võiks asi välja näha nii, et mõõdad kõigepealt ära kasutatava
tihendi paksuse (ilma selleta ei taha asi eriti pidama jääda); sellest tulenevalt saad arvutada palju lukksepp peab rattaid maha freesima; telglõtku ratastel jääda ei tohi, sest siis jookseb õli kogu aeg edasi-tagasi; kõige hullem asi selle juures ongi see, et pumba korpus on mingi Al sulam ja rattad ju terasest, mis erinevalt kulvad; reeglina rataste hambad kuluvad aeglasemalt kui otsad ja kaas; hiljem võid lasta veel pinnad üle poleerida

nii on saavutatud näiteks 06-l tühikäigul õlisurveks 3,5-4 bari, kuid siis oli ka kütusekulu 12l/100km; pumba käitamiseks kulus üksjagu energiat
mootor töötas samas ülivaikselt

mina arvan, et alles siis mine saalede vahetuse juurde;
kolksu vast veel mootoris ei ole

vanakooli austaja
Vasta
#30

Lihtsam oleks ikka enne saaled üle vaadata ja ära vahetada kui hakata pumba kaant freesima. Sellega saab küll võib-olla rõhku juurde, aga kui tekibki vajadus uued saaled sisse panna, siis on õlirõhk pea 10 juba. Siis hakkab blokikaane tihend järgi andma jne... Lisaks kipub igast august ka õli välja ajama. Kui kolks sees, siis on juba hilja.
Vasta
#31

mine mõne motoristi juurde, kes seda tüüpi agregaate ennem teinud on

vanakooli austaja
Vasta
#32

Muretse endale diisli õlipumba kaas, see on metallist. Tuleb jälgida ka seda, kas kaanel oli tihend all või oli silikooniga, mingist aastast see muutus silikooni peale. Rattad on erineva mõõduga, vahetada ei saa.
Vasta
#33

kummel Kirjutas:Muretse endale diisli õlipumba kaas, see on metallist. Tuleb jälgida ka seda, kas kaanel oli tihend all või oli silikooniga, mingist aastast see muutus silikooni peale. Rattad on erineva mõõduga, vahetada ei saa.

vajalik nõuanne; seda ma ei teadnud, et diisli kaas on terasest; siis on
võimalik lausa super tulemus saavutada Cool

vanakooli austaja
Vasta
#34

Ei hakka ma praegu mingit mootori remonti tegema. Õlipumba ladusin ka külge tagasi. Lõpptulemusena võib mure olla ka vigases anduris. Seline naljakas juhus, et Forss ütles mootori õlikoguseks 5,5 liitrit. Kallasin koos filtri täitmisega 5 liitrit õli sisse ja õlivarda järgi on õli täitsa parajalt. Pärast sekundilist käimist (kui surve taha võttis) oli õli tase täpselt kahe kriipsu vahel. Seisnud külmal mootoril oli gramm alla maksimumi kriipsu. Ei tia kas varras ka vale?
Siin vahepeal selgus, et ära oli vahetatud esimese pihusti ja tühikäigu regulaatori pistik. Sellest siis ka nähtavasti vaevaline külmkäivitus? Vahetasin pistikud ära, käivitasin, tõepoolest auto läks lihtsamalt käima. Aga siis selgus see, et mootor puterdas, 1 pütt ei võtnud end taha. Arvatavasti esimene? Sumbutist tuli väga räige tossupilv. Vihastasin ja jätsin auto rahule, seega ei jõudnudki veenduda kas puterdas esimene silinder. No aga arvatavasti...

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#35

Olen kuulnud et senadel kipub 6-es jamama........aga ei tea.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#36

kui jagajat sa ei torkinud , siis vaata üle küünlad ja juhtmed; arvan, et õli kogus karteris otseselt silindri töö(takti) ei mõjuta; kas surve said ikka üles (tuli kustus) ?

eemaldatud pihustit kontrolli tavalise patareiga, kui on kuulda klõpsu siis on korras

vanakooli austaja
Vasta
#37

Täna veetsin jälle aega garaazis. Alla kruttisin talverehvid, selle käigus tegin ka veel ühe õhutuse. Mõtlesin siin veel varianti, et äkki peasilinder väsinud. Uut muidugi ei pakuta enam (mantale sain ladu24 700 krooniga). Siis öösel unes tuli geniaalne idee: pidurivõim ja peasilinder välja vahetada omega a omade vastu. Tükke ja vajaminevaid jublakaid lademetes saada. Siis võiks juba ka hulluks minna ja omega a sadulad panna. Peaksid ka suht kindlalt sobima. Aga siis käisin proovitiirul ja ära sa märgi, pidurid olid juba täiesti head. Auto pidurdas auto moodi. Külge panin ka terve tagastange. Õlisurve oli ok, tuli ei põle, seier püsib tühikäigul kuskil keskel või gramm alla keskmise. Geneka laadimisega nüüd mured. Vahetasin harjad ja lihvisin selle vasest osa ka ilusti siledaks. Kui pöördeid anda siis laeb aga tühikäigul ei taha laadida. Aku tuli põleb koguaeg ning see seier on stabiilselt oraanzi sektori üleval piiril või pööretega üle oraanzi. Kuradi tester andis ka saba, ei saanud vaadata palju akul voolu reaalselt peale tuleb. Paar pilti kah:
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000033.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000035.JPG
Velje värvilahendusega ise täitsa rahul ei ole, peas oli pilt veidike teine aga no mis siin ikka, enam ma neid üle värvida ka ei viitsi.
Ja siis veel üks huvitav avastus, leidke järgnevatelt piltidelt 1 erinevus (värv ei loe)
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000030.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Senator/P1000031.JPG

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#38

Mul rekordi genekas kunagi samamoodi laadis,ma ei torkinudki kuna sai oma ülessandega hakkama.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#39

Opeli märk?
Vasta
#40

ikka jube edev autu;

laadimise koha pealt olen nõus, kuigi teoreetiliselt võib viga peituda kuskil
halvas massis; kuid kuna nii vanadel liikuritel võid selle otsimisega lolliks minna siis olen ka mina loobunud....; natuke aitas salongi ventika reostaadi plaatide puhastus-lihvimine; sul aga jama juba tühikäigul.....

las see õlirõhk siis olla

vanakooli austaja
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne