kere-remondi lühikonspekt

MIG MAG tahab puhast plekki ja lähemal kui 15mm keevitusast ei tohiks millegiga mökerdada aga kui on kasutada kontakt keevitus siis valik alates aerosoolidest ,1K liimidest kuni 2K liimideni mis on läbikeevitatavad üpris lai.
Vasta

Analoogsete tõrjete kasutamine on tõesti võimalik ainult punktkeevituse puhul. Mäletamist mööda oli ka Sierral kusagil esitiibade vahel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

millega võiks värvida alumiiniumisulamist käigukasti (millel on kohati oksiidi)? Üks soovitus oli happekrunt + pinnavärv, aga kas on muid variante või lausa selleks mõeldud värve?

VW tehas on pool sajandit tagasi ilma krundita suht paksu teadmata tõugu värvi kihi peale pannud, aga vähemasti see ei ole küll just ülemäära hästi peal püsinud. Ei teagi, kas on irdunud alumiiniumi kui aluspinna või kasti peal enne survepesu laiutanud transmissiooniõli+mootoriõli segu tõttu:
[Pilt: DSC_0071.JPG]

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Haljaks ja veljelakk?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Pilt olukorrast http://static1.nagi.ee/i/p/962/36/2405922305601e_o.jpg

Lugesin küll teema läbi kuid arvamusi ja soovitusi oli igasuguseid, seega täpsustaks enne tegutsemist üle. Võib julgelt tegutsemisplaani kiita-laita-soovitada.
Tegemist siis 18a vana audi küljekarbiga, kõikjal mujal on asi ilus, kuid see üks koht on mingil põhjusel kõvasti kannatada saanud (ilmselt kivirahe ja aja koosmõju). Uuele soolahooajale sellega kindlasti vastu minna ei saa.

Nagu ma nüüd aru saan, siis võiks tegutsemine olla midagi järgnevat:
1) lihv
2) miski roostesurm või happekrunt
3) epokrunt
4) miski kaitsevärv, Tartus pidavat mingit merekonteinerivärvi müüdama, ilmselt see sobiks hästi
5) mastiks
6) see siini-hall värv et kõik ilus paistaks
Vasta

ert - mitte päris. Happekrundi peale EPO ei sobi.

soovitan:
1) meh puhastus ketaslõikuri otsa käiva terasharjaga. Pildilt paistvat liitekohta võib täiendavalt trelli otsas oleva messingharjaga töödelda - see mahub "sügavamale"
2) roostemuundur. Kangem ehk julgen soovitada lahjendamata kujul CRC või HP (Holtz Profi vms) toodet
3) päeva või kahe pärast on muundur kuivanud. Siis töötlus messingharjaga - polegi enam suurt vahet, kas käsihari või hari trelli või ketaslõikuri otsas: see ei ole enam nii korraliku puhastamise ja karestamise koht, kui punkt1
4) epokrunt
5) karestamine 400-se kuivliivapaberi või analoogse "karestuslapiga" (mitte karukeel vaid poroloonalusel liivapaber)
5a) kui on tahtmine pedantselt läheneda, siis võid panna veel täitekrundi + selle lihvi/karestamise - väikese jupi puhul suurt ajalisa ei tekita, kuna krundi kõvendi on kiire ja kui piirdud mõistliku kihipaksusega, saad juba ca tunni pärast lihvida. Kui aga garaazhiriiulisse täiendavat (tarbetut) krundipotsikut + kõvendit ei taha, võid selle punkti vahele jätta
6) kattevärv

kui tahad veel ka kivikaitset, siis ma paneks selle kergelt karestatud kattevärvi järel. Selle peale veel üks kattevärvi kiht. Kui tahad vähema vaevaga hakkama saada, siis ilmselt pole ka hullu, kui kivikaitse punkt5 või 5a järel peale kannad.

merekonteineri värvid vms - ei oska neid autovärvidest paremaks tunnistada. Tõstataks pigem selle teema (retoorilise) küsimuse vormis: mis autovärvil viga on? Ses mõttes, et kui keegi mingit värvi kiidab, siis see ei tähenda kohe, et nn ettenähtud ja muude kihtidega kompatiibel värv kiidetavast kehvem oleks Smile

edit:
kogu ülalolevale tegevusnimistule on veel alternatiiv, mida ma nt oma suvise käesoleva sajandi algul toodetud igapäevakulguriga harrastan: pintseldada galvanseeritud metallilt irdunud värviga koht iga paari kuu tagant roostemuunduriga üle. Aeglustab täiendavat korrodeerumisprotsessi ja olukord püsib visuaalselt jälgitav. Kui uss just seestpoolt kah ei näri (mille vastu ülalolev list niiehknaa ei aita), säilib ilmselt kas suurema keretöö või masina ümbersulatusse saatmiseni Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(21-05-2015, 00:29 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Haljaks ja veljelakk?

kusjuures sain ühelt automaalimise valdkonnaga tegelevalt healt tuttavalt telefonis sama soovituse. Jätan selle variandi konkreetse isendi puhul kõrvale, kuna põrnika puhul on generaalplaan hoida pinnakatted tehasega sarnased - lakid on aga natuke teisest ooperist...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Nu a siis must pulbervärv ja lakk otsa?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

eiei - lakk ei sobi konkreetse 50a vana põrnika külge. Pulbervärv eeldaks ju vist kasti täielikku osandamist - protsessi käigus kuumutatakse detail 150..200 kraadini. Ning sellega saaks ka kõik pinnad kaetud.

kastikorpusele ei meeldinud hape - proovisin roostemuundurit ja see hakkas kohe intensiivselt kihisema. Jätsin hapet sisaldavad komponendid (muundur ja happekrunt) heaga kastist eemale. Katsin halja pinna epokrundiga ning see sai peale kattevärvi. Elame-näeme.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(25-05-2015, 13:51 PM)13piisab Kirjutas:  eiei - lakk ei sobi konkreetse 50a vana põrnika külge. Pulbervärv eeldaks ju vist kasti täielikku osandamist - protsessi käigus kuumutatakse detail 150..200 kraadini. Ning sellega saaks ka kõik pinnad kaetud.

kastikorpusele ei meeldinud hape - proovisin roostemuundurit ja see hakkas kohe intensiivselt kihisema. Jätsin hapet sisaldavad komponendid (muundur ja happekrunt) heaga kastist eemale. Katsin halja pinna epokrundiga ning see sai peale kattevärvi. Elame-näeme.

Tegid õige valiku epokrunt+kattevärvi kasuks. Pulbervärv ei ole mõeldud auto juures kasutamiseks, sest on rabe ja kivi lööb tüki välja. Pulbervärviga on odav ja kiire katta metallist konstruktsioone, millele mehaanilised löögid on minimaalsed.

Üks võimalusi oleks olnud ka kasutada raskeveoki raami värvi koos spetsiaalse paksendajaga. 

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta

Loodame, et sai püsivaim kooslus. 50 aasta pärast saab tehasekattega võrrelda Smile

mul tekib uste ja tiibade puhul kiusatus panna täitekrunt epokrundile märg-märjale meetodil. Annab märkimisväärse ajavõidu. Kas on halb mõte?
kord kasutasin püstolit kohe pärast epot ilma püstolit puhastamata täitekruntimiseks (eri detailid). See vihjas, et keemiliselt need kaks teineteise suhtes päris ükskõiksed ei ole - tekkisid klimbid, mis ei lubanud jätkata ja pidin ikka püstoli puhastama (ja sõela vahetama)...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Epole pidi olema 24h aega ülekatmiseks ilma lihvimata. Mina lasin ühel õhtul epo, teisel päeval täiteka.
Vasta

El. automaalri õpik ju olemas,mingit mõtet pole leijutada uut ratast Big Grin
Vasta

tõesti:
Tsitaat:Epoksiidkrundiga pindade
isoleerimisel või korrosioonikaitseks enne pahteldustöid, kantakse see krunt pinnale tavaliselt kahes
kihis ja kuivatatakse. Epoksiidkrunt vajab kuivanult ja enne edasist töötlemist kerget lihvimist
karedusega P240-P320.
saab nii, kuigi see õpik räägib ka imelikke jutte - nt väidab, et enamus 2k värve on kasutatavad 24h pärast komponentide kokkusegamist. Oleks tunni asemel minut, siis usuks Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(25-06-2015, 08:32 AM)13piisab Kirjutas:  õpik räägib imelikke jutte - nt väidab, et enamus 2k värve on kasutatavad 24h pärast komponentide kokkusegamist. Oleks tunni asemel minut, siis usuks Smile

Hmm,sss küllap see on trükiviga Wink Epo 24 h,s kui peale kantud täitev,laseks kuivada nii ndl.jagu,kindluse mõttes.
Vasta

Ma olen epokrundi lasknud matiks kuivada, siis veel kerge tagumendisügamise paus ja siis kiht või paar täitekat epole selga lasknud, ka täitekakihid tuleb lasta vahepeal matiks  kuivada. Ärge nende kruntidega väga uputage ka. 2-3 kihti max. Täitekaga siledaks uputatud pind on aldis järelkuivamistele, epo krunt andestab natuke rohkem. 
Vasta

manuses on kaks pilti, mis mul juhtus rattakoopa kattevärvi eel suruõhug (ca 10bar) pinda puhastades.

millest probleem tekkis ja kuidas edaspidi sarnast jama vältida?

taust:
- pleki väändumine ei ole teemaks / põhjuseks
- kihid on: muundur + ketaslõikuri terasharjalihv + epo + (ilmselt) märg-märjale täitekrunt + kerehermeetik (pintseldatav, selline jäigaks kuivavat sorti)
- kihtide kogupaksus oli ca 0,5mm


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

lisan veel kaks pilti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Nakkehäire kohta ei oska midagi tarka öelda... Vast seda et ära puhu nii kõvasti siis. Pesid korralikult silikonieemaldiga ja kihid said korralikult läbi kuivada?

Seda tahtsin öelda mida mehed ei tea... Epo tahab enamasti saada a la 60 kraadi kuuma terve tund et ta parimad omadused välja tuleks...

Ja toon näite (küll sõnades). Glasuridi 2K rekka-happekale jugasin selga sama tooteseeria epokrundi (jah, nad sobisid kokku), andsin "retsepti järgi" korralikus kambris hagu alla. Peale kahte ja poolt aastat seismist (garaaž+ maaalune garaažiboks) sain lõbusalt kõik selle gemüüse (happekas , epo, täitekas, pahtel, täitekas, pinnakas) maha sügada sest tekkisid roostemullid. Autoks IŽ 212501 "Kombi".

Viisakalt välja kirjutada ei viitsinud täna, vabandan.
Vasta

Aga miks happekrunt epo alla ei sobi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne