26-08-2008, 10:34 AM
Toetan eelkõnelajate juttu Buvanol-i osas, mis minu pisi-kogemus. Kui jätta buvanoliga töödeldud pind Buvanoli jääkidest ja tekkinud sooladest puhastamata (nii nagu kirjas tema instruktsioonis), siis korrosioon kipub värvi all jätkuma ja paari aasta jooksul läheb asi jälle kobrutama.. Üks viga, mida olen teinud on tsinkaerosooli laskmine enne pahtlit või kruntvärvi. See tsingikiht on mehhaaniliselt nõrk, ei kannata pahteldamist ja kangemad värvid-lahustid ajavad ta ka lisaks kobrutama. Eriti tugev kobrutuse tekitaja on mul olnud 1k tuubis pahtel, mida teinekord hädaga mõnda pisidefekti olen pannud ja mis lisaks on hirm suure mahukahanemisega kuivamisel.
Vanasti öeldi, et värv on 3 päeva "lahti", see tähendab, et lisaks mehhanilisele nakkele (mikrokonarused) tekib uuel värvi kihil ka keemilist naket aluskihi värviga, kui eelnev kiht pole kauem kuivanud. Tänapäevaste materjalidega see ilmselt enam ei kehti ning kolmest päevast on saanud 6-12-24h, kuid nii öelda "toorele", nätskele värvile uue kihi pealelaskmine on kobrutamise ja segunemise mõttes ikkagi riskantne ning parem on eelnevalt asja autoväliselt testida. Praegusaja 2K asjad, kus lisaks kuivamisele ka tahkumise protsess (moodustub ruumiline võre molekulide vahel) on küll mõnevõrra kindlam selles osas.
Vanasti öeldi, et värv on 3 päeva "lahti", see tähendab, et lisaks mehhanilisele nakkele (mikrokonarused) tekib uuel värvi kihil ka keemilist naket aluskihi värviga, kui eelnev kiht pole kauem kuivanud. Tänapäevaste materjalidega see ilmselt enam ei kehti ning kolmest päevast on saanud 6-12-24h, kuid nii öelda "toorele", nätskele värvile uue kihi pealelaskmine on kobrutamise ja segunemise mõttes ikkagi riskantne ning parem on eelnevalt asja autoväliselt testida. Praegusaja 2K asjad, kus lisaks kuivamisele ka tahkumise protsess (moodustub ruumiline võre molekulide vahel) on küll mõnevõrra kindlam selles osas.