27-03-2023, 14:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-03-2023, 14:05 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(27-03-2023, 09:15 AM)Heigok Kirjutas: Üks restaureeritud bobiAntud masina restaureerimise puhul tuleb kahjuks selgelt välja inimeste mälu subjektiivsus, mis näitab et kuidas aeg mälestusi muudab:
https://www.facebook.com/groups/1757988561133043/permalink/3414322028833013/?sale_post_id=3414322028833013&app=fbl
"Mustade numbrite kohta. Käisin 5 aastat tagasi ja proovisin neid saada. Komisjon oli väga range ja ausalt öeldes vähemalt selle auto kohta nendel oli miinimum teadmisi ja pidime koos isaga otsima välja tõestusi mõndade detailide kohta, sest mehed ei uskunud, et originaalis nii peab olema. Mu vanaisal oli selline auto ja isal endal oli tehasest ka GAZ 20V, kui ta noor oli ja temal oli kõik meeles, kuidas ja mismoodi need detailid pidid käima ja välja nägema. Mina hetkel enam ei mäleta, mis täpsemalt nendel segadust tekitas. Tollel hetkel mehed läksid närvi ja lõpuks komisjoni otsus oli negatiivne. Kirja nad panid, et ei piisanud 1.5% “originaalsust” rooste täppide pärast stangete peal, et mustad numbrid saada." (Allikas)
Tõenäoliselt on restaureerimisel kasutatud ajaloolised mälestused niivõrd palju ajas muutunud, et on vastuolus reaalsete andmetega. Kindlasti paljud on selliseid vastuolusid märganud kui rääkida nüüdseks vanemate härradega ca. 50 aastat hiljem oma silmaga nähtud ja oma käega katsutud tehnika detailidest ja eripäradest. Üks levinud näide võib olla see, et vanal volgal peab olema "põder" kapoti peal ja see arusaam on niivõrd juurdunud, et nii mõnigi 3. seeria GAZ 21 on restaureerimise käigus kindlameelselt mälestuste põhjal "põdra" kapotile saanud.