#1

tervist.

sooviks teada,selle niinimetatud "jossi" marki ja mudelit,kui keegi teab muidugiBig Grin

teadupärast joss on ju lihtsalt hüüdnimiBig Grin
Vasta
#2

kikkstarter Kirjutas:sooviks teada,selle niinimetatud "jossi" marki ja mudelit,kui keegi teab muidugiBig Grin

Algupäraselt nimetati Jossiks Tšeljasbinski traktoritehase rasket linttraktorit C-100 (ladina tähestikus: S-100). Kuna S tähendas Staninetsi, mis tulenes Stalinist, kelle eesnimi oli Jossif, hakati seda liikurit siinmail hüüdma Jossiks. Kord tekkinud nimetus jäi ka tema järglastele ja modifikatsioonidele külge.

Peale Stalinit maha materdavat 1956.a. partei 20. kongressi nimetati mudel ringi T-100ks, kuid Jossi hüüdnimi jäi. Samuti kandus see edasi järgnevatele modifikatsioonidele T-130, T-170 jpt, mida valmistati kuni nõukaaja lõpuni ja ehk praegugi.

Loodan, et kaasfoorumlane Sillu ehk toob siin ammendava nimetuse kõikidest nendest mudelitest ja nende tootmisaastatest, mida on üldnimetusega "Joss" kutsutud.

"Võhiku" pilk eristab kolme eri välimusega "josse":
a) eest püstise kandilise kabiiniga vanemaid masinaid (hetkel see mudel praktiliselt igalt poolt ammu kadunud);
b) eest längus halli kandilise kabiiniga veidi vanemaid variante (siin-seal veel vedeleb), vt nt http://www.ddr-baumaschinen.de/T-100%20Sonderseite.htm ;
c) modifitseeritud sirge esiosaga veidi voolujoonelise kollase kabiiniga uuemaid variante (veel siin-seal tavakasutuses), vt nt http://www.imreauto.ee/121ior.jpg

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Esimene joss oli C-80 mis peale forsseerimist jm. muutus C-100-s
Võiks öelda, et neil oli ka tugevam vend, T-180. See oli 2-e lisasilindriga, seega 6-se ridamootoriga kolakas, mida nooruses olen Eestis vaid korra näinud. Ta erines ka roomikute lahenduse poolest, mis oli analoogne DT omale (kärudega).
Vasta
#4

Tegelikult algas kogu "josside" elulugu peale traktorist nimega S-60, mis oli Caterpillari kohalik koopia. Sealt edasi läks juba S-65 (eelmisest erinevuseks diiselmootor, S-60 töötas nigrooli peal), S-80, S-100 jne. Kahe esimese peamiseks eripäraks on kabiini puudumine.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Ma oleks nagu kusagilt lugenud, et esimese selle seeria traktori õige nemetus oli IS -60(Iossif Stalin 60) ja hiljem kadus see I sealt eest ära.Äkki mälu petab.
Vasta
#6

Peale s60 oli veel S 65. S 60 hakkati tootma 1933, aga S 65 juba 1937. Teises maailma sõjas kasutati mõlemaid.
Vasta
#7

Kas Jossid olid ainult Hallid, kollased ja punased vöi oli ka muid värve kasutusel?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#8

miniest Kirjutas:Kas Jossid olid ainult Hallid, kollased ja punased vöi oli ka muid värve kasutusel?

Mina, noor inime, oma lapsepõlve s-80 ja s-100 ainult hallina mäletan.
PS. 10 aastasena olin tähtis tatt, sain esmakordselt juhtkangid oma pihku!!! Suuri kiva lükkisin hunnikusse!

loll on loll olla.
Vasta
#9

Siin päris palju "Jossi" ajalugu koos illustreerivate fotodega ära toodud: http://techstory.ru/trr_foto/trr_chtz.htm ja http://www.techstory.ru/fotoses/chtz73_2006.htm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne