Ðassiitraktor RS 09
#1
60.tel-70.-tel aastatel olid meil väga levinud Saksa DV päritolu �assiitraktorid RS 09. Toodeti neid minu teada aastani 1973. Loodan ,et foorumi kasutajatest keegi ikka teab ,millise masinaga on tegu. Kas keegi teab kusagil mõnda heas originaalkorras isendit? Ise olen ka mõnda siin-seal väiksemates talumajapidamistes ikka näinud ,aga näiteks kabiiniga isend on küll haruldus.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#2
Smile
on kabiiniga, on kabiinita
Kabiiniga kopp ka küljes Smile
Tuled (originaal) ka küljes ja puha
Ainult siduri käpp läks see kevade ära, muidu väga tublilt rohtu niitis.
Kui kellelgi oleks Sellele RS 09 le 2 silindrilise mootoriga heas korras siduri korvi...
Samuti uuest 2 silindrilise kõrgsurve pumbast oleks huvitatud. Töötab igati ok, aga pikemal eismisel (üle 2 päeva laseb kütuse kuhugi minema ega taha enam pumbata...)i
2 (nelja silindriline ja kastiga nii ilus pole, poritiib mõlkis ja tulesid pole)
Vasta
#3
Mul RS ei ole, aga on kahesilindrilise mootoriga isendi kohta tehaseinstruktsioon, varuosade kataloog ning ka suureformaadiline remondiraamat.

Lisaks neile veel mingi x-kogus kirjandust lisaseadmete kohta.

Asp
Vasta
#4
tuttaval mitu tükki, päris head pillid on
Vasta
#5
Olgu siis siia ka teema illustreerimiseks üks pilt:
Päris huvitavat lugemist ja pilte SDV ajaloolistest traktoritest:http://mvll15.mw.tu-dresden.de
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6
Meil ka liigub üks kabiiniga isend veel ringi. Ja ringi sõites näeb neid veel küll seismas taludes, väiketalumehele ideaalne masin. Ega ei teagi teist nii universaalset traktorit, täiskomplektis olevat olnud 127 haakeriista.
Vasta
#7
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: v126
Meil ka liigub üks kabiiniga isend veel ringi. Ja ringi sõites näeb neid veel küll seismas taludes, väiketalumehele ideaalne masin. Ega ei teagi teist nii universaalset traktorit, täiskomplektis olevat olnud 127 haakeriista.

Väga universaalne ja töökindel traktor on ka vana hea T-16.Kui veel aretada RS 09 haakeraud,SK-4 kombaini laiemad rattad taha,jne.Saab temaga kartult võtta,vagusid lahti ajada,vedada,heina niita,jne.Meil ta aastakümneid tööd tennu
Retro-Style




Vasta
#8
T-16le olnd kah mitukummend special
haakeriista.
Vasta
#9
Tere. Olen ka RS 09 omanik, minu jaoks on need parimad ja optimaalsed traktorid. Minu teada lõpetati RS 09 -te tootmine 1976 aastal. Varuosadega on natuke kitsas, aga paljusid asju saab asendada. 4 silindrilise masinal saab kasutada zazi sidurikorvi, käpad peavad paremini vastu, tagumiste kummide asemel saab kasutada poola päritolu kumme, mis on paar tolli laiemad. kolvirõngad saab treida zaz -i 30 hj. hülssidest, pihustid saab asendada opeli, nissani või wolksvageni otstega (kahjuks ei tea, millised parimad on). Olen näinud nissan sunny mootoriga RS 09 -t, millel on käigukasti hammasrattad teised tehtud (liigub umbes 50 km/tunnis). Kui kellegil on küsimusi, või on midagi pakkuda RS 09 teemal, siis võtke ühendust: kamee1@hot.ee või tel. 53806079
Vasta
#10
Sorry, et mainin kuid oleme ausad T25 või siis uuemast T30(esisillaga) ei ole paremat vene masinat. Vähemalt mitte põlllumajanduses. Potipõllupidajatele.

T16 ja rs09 on head vaid kopaga ning niitmiseks. Kast on ka hea asi vedamiseks, kuid selle asendab käru. Esiosa on tal kerge ikkagi. T16 ei ole paljudel isegi mitte rippsüsteemi.
Varuosad on nii ja naa kättesaadavus rs09 otses mõttes puuduvad. Kuna olen ise otsinud naabritele juppe siis tavaliselt näiteks uute kütusepumpadega on kitsas käes, neid ei ole ja kui leiadki siis kirve hinnaga.
Otsisin üht taga terve aasta, lõpuks leidsin ühel lakapeal vedeles.
Tänapäeval on suhteline asi see remont, tavaliselt läheb see nii kalliks, et ei tasu ennast enam ära.



On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#11
Oli mul kunagi vanaisal 4 silindriline Rs 09. Väntvõll andis aga otsad ühel heal päeval u. 10 aastat tagasi heina niites. Oma 6 aastat seisis vaeseke suure küüni all, kust üks sugulane selle omale Linnamäele ära tiris ja plaanis sinna panna VW mootor peale. Käima ta selle masina sai ja mul pole infot selle kohta, kas peale jäi originaalmootor või siis tõesti VW mootor. Antud isend oli minu mäletamist mööda aastast 1971. Masinal kasti polnud ja kabiini ka mitte.

Teine masin samuti minu maakohas Võrumaal ühel talumehel samas külas, kus mu maakodu. Too samuti Rs 09, kuid koos kasti ja kabiiniga kuid tol masinal vist 2 silindriline mootor (ei ole kindel). Ostis ta selle paar aastat tagasi 12 000 kr. eest. Masinal kusjuures dokid puuduvad. Hind minu arvates väga kirves, kuna masinal ainult esiklaas terve ja kast koos kabiiniga suhteliselt roostes. Mees, kellele antud masin kuulub on vägagi napsilembene ja käib selle pilliga põhiliselt poes õlle ja viina järel. Suvel võtsid Subarupoisid tal poe juures sappa ja alles külavaheteel peatasid traktori. Kogu lugu läks mehel u. 8000 Rolleyes


NB! Kui kellegil soovi on, siis vedeleb mul üsna korralik 2. silindrilise RS 09 mootori väntvõll maal. Wink
Vasta
#12
Maal ema naabrimehel on RS 09-122, kahesilindriline. Hobitalunikule paistab päris asi olevat. Kuna mehe põhitegevus on autode remontimine, näib ka remondiga hakkama saavat. Originaaliste on vahetatud Mazda 626 juhiistme vastu.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#13
Jah, RS 09-122 oli 2 silindriline ja RS 09-124 4 silindriline. Miskipärast ei tahtnud akud neil eriti kaua püsida ja uusi vist ei olnud eriti saada (ei raatsitud osta?). Nii ongi meelde jäänud, et nad kolhoosiajal ikka kippusid kusagil künka otsas seisma, et saaks hommikul jälle käivitada. Vändaga olevat 4 silindrilist üsna raske käivitada olnud.
Vanemad olid kollaste rattakilpidega, uuematel (viimastel) olid aga helehallid.
Vasta
#14
unimüts Kirjutas:Sorry, et mainin kuid oleme ausad T25 või siis uuemast T30(esisillaga) ei ole paremat vene masinat. Vähemalt mitte põlllumajanduses. Potipõllupidajatele.

T16 ja rs09 on head vaid kopaga ning niitmiseks. Kast on ka hea asi vedamiseks, kuid selle asendab käru. Esiosa on tal kerge ikkagi. T16 ei ole paljudel isegi mitte rippsüsteemi.
Varuosad on nii ja naa kättesaadavus rs09 otses mõttes puuduvad. Kuna olen ise otsinud naabritele juppe siis tavaliselt näiteks uute kütusepumpadega on kitsas käes, neid ei ole ja kui leiadki siis kirve hinnaga.
Otsisin üht taga terve aasta, lõpuks leidsin ühel lakapeal vedeles.
Tänapäeval on suhteline asi see remont, tavaliselt läheb see nii kalliks, et ei tasu ennast enam ära.

Shassiitraktor on hää VÄGA paljudeks asjadeks. Mainitud kopaga ja niitmiseks ning transaks. Käruga pole iial nõnda hõlbus manööverdada, lisaks kõikvõimalikud vaheltharimised, kui tööorganid eespool paiknevad ja kogu aeg hõlpsaste jälgitavad on ega pea kaela kangeks kiigutama, et selja taha vahtida. Esiosa ongi kergeks mõeldud, et sinna agregaate paigutada ja T-16 le polegi seljataha rippsüsteemi ette nähtud. Kõik nähtud on samkompunndelod.
Tõsilugu küll see, et \"sakslased\" tänapäevaks lõpukorral on ja nondega opereerimine enam peavalu kui majanduslist kasu toodabSad
loll on loll olla.
Vasta
#15
Tziklivend Kirjutas:
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: v126
Meil ka liigub üks kabiiniga isend veel ringi. Ja ringi sõites näeb neid veel küll seismas taludes, väiketalumehele ideaalne masin. Ega ei teagi teist nii universaalset traktorit, täiskomplektis olevat olnud 127 haakeriista.

Väga universaalne ja töökindel traktor on ka vana hea T-16.Kui veel aretada RS 09 haakeraud,SK-4 kombaini laiemad rattad taha,jne.Saab temaga kartult võtta,vagusid lahti ajada,vedada,heina niita,jne.Meil ta aastakümneid tööd tennu
Pole seda T-16 muuta vaja, teeb tavavartustusega kah töö ära.
Maamees linnast.
Vasta
#16
Tänases Pärnu Postimehes 2pütane RS 09 müügis
Lugupidamisega Lune
Vasta
#17
tere!
olen T16 omanik ja ütleks et kui ripp süsteem korralik teha ja kardaan panna siis teeb oma töö väga ausalt ära.
kui mootor veel elujõus oli siis jõudis isegi kahe hõlmalist atra vedada... nüüd peab ühehõlmalisega läbi ajamaRolleyes
kardaan sai pandud, et heina kaarutada, aga kaaruti ütles ülesToungue
Vasta
#18
Ka mina panin paar aastat tagasi oma T16le \"sakslase\" rippsüsteemi. Enne sai uuritud ja pildistatud päris mitut ümberehitatud masinat.
Nüüd käivad mul taha 1hõlmaline T-25 ader \"PN-30R\", isetehtud S-pii kultivaator (mille taga on kerged äkked), buldooser (mis on hea abiline talvel Smile ) ja hobukartulirootor.
Ette tuli piisavalt lisaraskust panna, sest nina tõstmisega painutab ülemised tõmmitsad kõveraks. Olen täheldanud seda viga ka \"sakslaste\" juures.
Kõhualla tegin ise kolmese (nii piide kui ka tööorganite arvu poolest) vaoajaja. Praegu ehitan sama tõstemehhanismi külge käivat pealsete ja teeservade niidukit. Selleks puhuks sai juba muretsetud saksa kartulikombaini nurkreduktor.
Kui \"sakslase\" juppidest veel rääkida, siis mina ei suutnud kuskilt tihendipoodidest leida rippsüsteemi hüdrosilindri tihendeid. Ei pühkijat ega ka kolvi mansette. Kolvile soovitati paigaldada mingid universaaltihendid mille tarvis tulnuks treiali teenust kasutada. Ja tihend maksis midagi 250.- Sai aga hoopis muretsetud mitu silindrit tagavaraks odava raha eest (ühe 150.- ja paar tk vanaraua kokkuostust poolmuidu).
Ning veel üks veidi naljakas juhtumine \"sakslasega\" eelmisel sügisel. Nimelt sai KB kaudu ühte võrri vaatama mindud, kui tuli välja, et samas kohas vedeleb RS, mis pidavat vanarauda minema. Masin täiesti komplektne ja töötava mootoriga (2sil) aga mingi viga olevat hüdrosüsteemis. Traktorit oldi nõus müüma 4K. Pakkusin siis mitmele tuttavale, sest omal polnud parasjagu sellist raha võtta. Helistasin heale tuttavale kes elab maal, et ostku ära! Nali tulebki nüüd! Ta kuulis telefonis et hind 1K! Ja kujutate ette, et ta polnud huvitatud isegi selle \"1k\" eest ostmaBig Grin Lõpuks sai õnnelikuks omanikuks mu naabrimees kes tingis hinna 3,5K pealeSmile
Vasta
#19
On keegi kuskil näinud rs 09 -t kabiiniga, millel on present ka alles, või keegi teab, kust presenti saaks? Võrumaal on palju kabiine maha lõigatud, et saaks kuuri alla ajada, äkki on kellegil present kuskile alles jäänud?
Vasta
#20
Kahjuks on jah paljudel algselt kabiiniga \"sakslastel\" \"hoolsad\" omanikud kabiinid pealt maha kakkunud ,samuti on ümber ehitatud tagarattad (originaalsüdamik+T-25 velg) ,et saaks kasutada T-25 kumme. Tean ühte suht heas seisus RS 09/124 Elva lähedal. Sellel küll kabiini present asendatud plekist katetega ,millele on aknad sisse tehtud ,nagu presendilgi oli ;kolmeosaline esiklaas on aga originaal nagu ,vähemasti minu silma jaoks ,ka kõik muu. Kastiga ei ole vähemalt mina konkreetset isendit kordagi näinud. Üks kabiiniga RS 09 oli veel 80.-te keskel kasutusel Tartu spetsautobaasil. Sellele olid paigaldatud laadur (selle mark oli T 150) ning prussi alla pühkimishari (T 934). Mitu isendit ,neist vähemalt üks liikuv ,oli veel 70.-te lõpul ka Tartu lihakombinaadil ,enamikus kastiga. Too liikuv masin nägi ,ka värvikombinatsioonilt ,välja täpselt nii ,nagu käesoleva teema viiendas postituses leiduval pildil kujutatud Dresdeni tehnikaülikoolile kuuluv traktor ,kuid sellel olid alles ka kolmeosaline esiklaas ning kabiini presendist küljekatted. Tõenäoliselt oli traktor toona värskelt üle värvitud. Ühesõnaga ,vinge masin oli! Ja üks täiskomplektne kastiga ja kabiiniga isend seisis samuti veel 80.-tel Viljandis ühe Saare tänava eramaja õuel. Kuhu masin sealt kadus ,ei tea.
Muide ,kas Sa ,kamee1 ,tahad ühte sakslast täisoriginaaliks taastada? Kui jah ,siis on küll tegemist igati tänuväärse asjaga! Sel juhul soovin Sulle palju edu ettevõtmise lõpuleviimisel!!! Kahjuks aga ei oska tõesti öelda ,kustkohast võiks kabiini presenti saada.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne