20-03-2005, 01:16 AM
juku Kirjutas:Jah, RS 09-122 oli 2 silindriline ja RS 09-124 4 silindriline. Miskipärast ei tahtnud akud neil eriti kaua püsida ja uusi vist ei olnud eriti saada (ei raatsitud osta?). Nii ongi meelde jäänud, et nad kolhoosiajal ikka kippusid kusagil künka otsas seisma, et saaks hommikul jälle käivitada. Vändaga olevat 4 silindrilist üsna raske käivitada olnud.
Vanemad olid kollaste rattakilpidega, uuematel (viimastel) olid aga helehallid.
4 silindrist ei saanudki vändast käivitada, puudus isegi selline koht. Ja 2 silindrise vändast käivitamine ei olnud ka nii lihtne, nii mõnedki tursked vennad lendasid vända juurest minema. Kui õiget hoogu ei jõudnud sisse vändata siis lõi tagasi. Üksi oli raske ka, vasaku käega pidi väntama ja paremaga kompressiooni õigel ajal peale panema.
Esimestel 4 potistel 25 hobujõulistel oli 4KW starter, järgmistel 27 hobujõulistel aga millegipärast 3KW. Vot nende käivitamine külmema ilmaga oli küll raske.