2võrri mootorit omavahel koos
#1

Ühel päeval kodus haige olles tärkas mõtte,et 2võrri mootorit omava vahel kokku pannaSmile.Mõtte on alles plaani järgusBig Grin.
Vasta
#2

Ammu tehtud asi juba. Muidugi veidi asjalikumatest mootoritest kui võrri oma.

http://www.powertecracing.com/pdf_downlo...engine.pdf
http://store.powertecengineering.com/aca...gines.html
Vasta
#3

Aga kahest võrri mootorist pole pilte või andmeidSmile.
Vasta
#4

Küsiks: milleks see hea on?

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

arvatavasti ta tahab osaleda külgkorviga võrrivõidusõidu, kus on lubatud topeltmootor. Arvatavasti peab tegema kahe võrrimootori vahele reduktori.
Vasta
#6

Jutt jumala õigeSmile,olen näinud pilt mingis ajakirjas,aga enam ei mäleta.
Vasta
#7

Vanadel headel aegadel ehitati CZ mootoreid väntvõlli pidi kokku...ilma igasuguste reduktoriteta.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Aga mis moodi süütemehanism teha Smile
Vasta
#9

Tõenäoliselt, kui sa ei suuda nii elementaarsetele asjadele ise ühtki tehnilist lahendust paljudest võimalikest välja mõelda, ei ole sust teostajat nagunii, kui ka keegi sulle täpsed tööjoonised koostaks.
Vasta
#10

rauno600 Kirjutas:Aga kahest võrri mootorist pole pilte või andmeidSmile.

Mõtle oma peaga Smile

Üks võimalikest lihtsamatest ning kodus "põlve otsas" tehtavatest lahendustest on ehk kasutada peaülekande abi/hammasrattaid, millede omavahelise hambumisseviimise abil saad esimese mootori jõu kanda tagumisele üle.

Ehk siis paned ühe mootori "suure" hammasratta hambuma teise mootori "väikesega" ja jätad siduri/veoketiratta alles tagumisel mootoril; esimesel mootoril võtad veoketiratta maha (ja võibolla jäigastad "suure" hammasratta kuidagi võlliga sidurimängu asemel). Jääb ära ülekandehammasrataste isetegemine ja/või teha laskmine jms...

Loomulikult tuleb lõikuda/ringi teha mõlema mootori karteripooli ning ühendada mootorid kartereidpidi kuidagimoodi niiviisi, et parajasti hammasülekanne (sel juhul siis neli järjestikulist hammasratast) keskelt "täpselt haakuks". Võibolla tuleb midagi muuta (tagumise mootori) siduris, selleks et see kannataks poole suuremat pöördemomenti. Võib-olla veel midagi, mis hetkel pähe ei karga.

Igatahes võiks see olla esimene tõsisem näpuharjutus algajale motospetsile Smile Soovitan ainult projekt "ilusa lõpuni" viia, st teha vaadata kannataval kujul valmis ka kõik vahetükid, kaitseplekid, viimistleda/varjata karterite lõikejooned jms. Samuti ka viimistletud kujul valmis teha erikujuline võrriraam, nii et asjal jääks ilus välimus ning eemalt meenutaks isend V-asetusega mini-Harleyd Wink

Usun, et kindlasti on minukirjeldet "nalja" ka Eestis keegi teinud - olen ise ka kunagi mõelnud seda naljavikuks teha, kuid olen jätkuvalt (viimased 20 aastat) uunikumide restaureerimist pidanud palju prioriteetsemaks tegevuseks.

Minupoolne lisasoovitus vaid - tükeldada moodsaid ja senini lademeis vedelevaid D6 või D8 mootoreid ning jätta D4/D5 uunik-mootorid rahule (st restaureerijate pärusmaaks) Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

hillar Kirjutas:arvatavasti ta tahab osaleda külgkorviga võrrivõidusõidu, kus on lubatud topeltmootor. Arvatavasti peab tegema kahe võrrimootori vahele reduktori.
Üks tagarattale, teine korvirattale ja ei mingeid reduktoreid. Gaasi ja siduri sünkroniseerimine peaks lihtsate vahenditega võimalik olema.
Vasta
#12

Valdo sõna ma võtan kuulda ega mulle ka eriti ei meeldi d5 ja d4 eriti lammutadaSmile.Neid mootoreid ilusam vaatada originaalis kui ümber ehitatultSmile.
Vasta
#13

Kunagise koolivenna katsetus kahe(võrri)mootorilise ehitamisel oli suht primitiivne võrreldes Valdo kirjeldatuga. Kaks D-6te selleks otstarbeks kokkukeevitatud raamil kõrvuti, mootorite taga kolme hammasrattaga võll, võlli kahelt hammakalt kettülekanne mootoreile, kolmandalt tagarattale... Võll toetus otstelt laagritele. Kogu see kaadervärk omakorda oli istutatud Delta raamile. Esialgsel variandil oli ülekandearvu muudetud kiiremaks, tippkiirus oli päris korralik. Poisi isa väitel olevat riistapuu kiiruseks sõiduautoga taga sõites ligi 100 saadud. Sama kiirem ülekanne põhjustas aga ka probleeme. Väga väikestel kiirustel sõit (samal kiirusel tava Rigal probleeme polnud) nõudis pidevat siduri piinamist. Ka polnud mopeedi raam/vedrustus sellisteks kiirusteks mõeldud, ja nii see riistapuu väga pikaealiseks ei saanudki, vaid lõpetas oma elutee korralikult kõverana kraavis. Hea et sell ise eriti viga ei saanud.
Vasta
#14

kradmelder Kirjutas:
rauno600 Kirjutas:Valdo sõna ma võtan kuulda ega mulle ka eriti ei meeldi d5 ja d4 eriti lammutadaSmile.Neid mootoreid ilusam vaatada originaalis kui ümber ehitatultSmile.

Mina sinu asemel ei võtaks sõnu tagasiBig Grin.
Nimelt on just kõige vanemad niinimetatud "muldvalu" D4 mootori karterid kõige paremad forsseerimise toorikud.Ma neid siin kogunud ja ümber teinud(klapp jne)juba mitmeid.

Seda ma materjali koostist ning karteri kuju arvestades täiesti usun, aga siiski austusest juba üsna harvaesinevate uunikumide vastu jätaksin nii vanad asjad (eriti muldvalu-D4 aastaist 1957-59) "ümbermudimisest" puutumata ning säilitaksin need algsena restauraatorite jaoks, kes võibolla tikutulega otsivad algset jõuallikat oma varajasele Gaujale, B-901le, B-902le vm isendile.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Ega kellegil pole mõnda pilti 2võrri mootorist raamil?
Vasta
#16

valdo Kirjutas:Seda ma materjali koostist ning karteri kuju arvestades täiesti usun, aga siiski austusest juba üsna harvaesinevate uunikumide vastu jätaksin nii vanad asjad (eriti muldvalu-D4) "ümbermudimisest" puutumata

Tegu ei ole nii imeharuldaste asjadega midagi. Kuna näiteks mina ei taha võita mängus "kellel on surres kõige rohkem asju" ja endale on kahest korras mootorist (millest üks masinal ja teine jalgratta abimootorikomplektina riiulis) ja paarist tagavara karter/väntvõll/kolb/karpa komplektist küll, olen viimase aasta-kahega laiali jaganud umbes viied selliste mootorite jäänused.
Ka see kuu toimunud garaazimüügil vahetas enamvähem sümboolse hinna eest üks normaalses korras abimootorikomplekt omanikku ja karteripooli läks ringlusse päris mitu paari.

See, kas iga asi peab olema säilitatud vaid tehaseoriginaalina, on täiesti suhtumise küsimus. Eks ümbermuditud on kõiki sõidukeid oma käe järgi niikaua, kui neid on üldse toodetud ja minu jaoks on leidlik või üliabsurdne lahendus, mis mõne asja kodusel teel parendamiseks on ette võetud, täpselt samasugune väärtus, kui säilinud masstoodangu isend, olgu see siis raske aja tõttu üles näidatud inimliku leidlikuse, ülihea käsitööoskuse või inimliku lolluse näitena.
Vasta
#17

Mõtte on olemas juba peas milline peaks olema masinSmile,aga enne tegemis ma proovin ikka tavalise võrri sõita ja tutvun lähemalt präeguste külkvankritega võrridega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne