Porsche 924 2,0i -84a
#1

Teen siis enda projektist ka natuke juttuSmile

PORSCHE 924 2,0i,92 kw.v.a.1984, odomeetri näit 170 000km mis võiks ka motot uuride ja üleüldist seisukorda arvates tõele läheneda, -õlikulu puudub, tase pole isegi mitte milli alanenud

-kes on kuulnud porschede ülisuurest benakulust müüte siis see isend selle haiguse all ei põe -linnas hooksa sõidustiiliga 10L/100 le
mnt.- 8 mitte rohkem


Nüüd lühiülevaade omastamisest
Nagu ühe õige projektiga (kui seda võib nii nimetada) ikka on enamus ajast näpud õlised ja pidev rahaline väljaminek on võrdeline uue auto iga kuise liisingu maksena :keersilm

Sai eelnev ökogruiser (MB 190 diisel)maha müüdud ja lootsin suveks bensukale üle minna, kuna tegelikult on juba üks selline hobimasin olemas audi 200tq(ootab hetkel uut turbot) siis ei plaaninud ma mitte osta teist murelast kõrvale

sai siis kuulutusi sirvitud ja silma jäid lõpuks kolm masinat mida ka sõbraga pealinna vaatama sõitsime -kus juures kõik nad olid täpselt ühes hinnas ja loomulikult nagu ühele Eestlasele kohane sai ikka viimased regamise ja sõidu rahad kokku laenatud küll sõbralt, emalt ja õelt:yes -sõelale olid siis jäänud MB w124 -suht kehvas korras endine takso, Honda Accord -see uuem juba ja siis sai ka üht citreon xm-i uudistatud -väga mugav liigelda kui varuosade kättesaadavus ja nende vajadus ajasid mul mõne inimese jutu põhjal isu väga kiirelt ära, peale lõunat olid isendid vaatatud ja positiivseid emotsioone ei tekkinud -lõin lehe lahti ja uurisin edasi -krt ilus ilm oli ka just juhtunud ja sellega seoses tahtsin ikka midagi mis seostuks suvega jne... ja siis ma nägin kuulutust Porsche kohta ja hetke möödudes sõitsin juba kujutelmas Pärnu rannarajoonis muss tümmimas ja juuksed lehvimasSmile -kogemusi mul sellise masinaga oli juba mitmeid -küll õe mehel ja siis tema tuttavatel jne....jne..... ja alati ma mõtlesi, et tuleb ka minu kord sellist omada........no nüüd hakkab see juba elulugu meenutama

ühesõnaga läks ülejäänud tehing nagu saatuse tahtel...kõik sobis
omanik oli vähe vanem mees ja tundus, et on ikka selle masina eest hoolitsenud(vähemalt investeeritud oli megalt) ja müüs ka kuna see tal mõttetult palju seisis ja kasutust ei leidnud -mis keskealise perekonda omava mehe juures arusaadav, välimus kohe ilus libe jne....ahvatlev, käima läks paugust ja töötas nagu peab, lisaks oli autoga kaasas ostu ja tehno dokumendid jne...pahn, samas andis mees kaasa paksu kausta igasugu lehti ja tsekke mis ta kõik on vahetanud ja igasugu diagnostika jutud ja samuti sain kaasa kõik pisemad vahetatud detailid

tund hiljem lehvitasin omanikule rõõmsalt järele ja paari minuti pärast olin sunnitud kohe tõmbama talle kõne, sest auto otsustas mitte käivitudaSad ARK-i ees -ostja õudusunenägu -alles siis tulin maa peale tagasi ja järsku tuli ka mulle meelde, et oot, mida ma ikkagi pidin ostma -pere auto ju, ok, mis tehtud see tehtud, helistasin siis eelmisele omanikule ja ta vuras kohe kohale, istus autosse ja pani masina käima -ütles, et ei tohi gaasipedaali käivitamisel vajutada ja lisaks põles bena tuli mis veenis mind omakorda unustama seda juhtumit -kes teab järsku kütet vähe jne...
OK, unustasin selle probleemi ja sõitsin Pärnu suunas -olin väga rahul, sest polnud siiani veel ühegi 94.seeria isendiga sõitnud mis aukudes ei koliseks nagu naelakast, kõik toimis nagu peab, bensukas käivitus ilusti jne......poolel teel Pärnu üritasin ka korra minekut mille peale tuli teine hoop -sidur libiseb -mitte küll palju aga siiski
Sad ja üldse tundus mulle selle siduri probleem kohe korvis paiknevat -pedaal oli ka raske ja survelaager tegi imelikku häält kohati

jõudsin siis pärnu ja ausalt öeldes olin kokkuvõttes päris rahul -paar asja vaid rikkusid mu tuju -see siduri libisemine ja siis loomulikult et vahest ei tahtnud kohe käivituda

kuskil kuu aega venitasin selle siduri ja käivitamisega -raha oli ka ju viimane sisse pandud ja vajas reloadimist

esimene asi mida kohe nokkisin oli küünalde vahetus -25eegu tk.
läks kohe paremaks natuke -käivitamise viga ei kõrvaldanud

jagaja kaan ja juhtmed olid just vahetatud

libisev sidur suurt veel ei häirinud, kuid vahest vaja ikka pöördesse lasta ja siis loomulikult kohe nagu kummi venitus

sõitsin hommikul kell 10 töökotta ja järgmise päeva pealelõunaks oli masin valmis -tutikas bemmi sidurikorv+tutikas audi siduriketas+tutikas suva survelaager+töö ja kogu summa 2300eegu -ei olegi nii hirmus arvestades tehtud tööde mahtu (kunagi sai alfal sama töö 8K eest tehtud -korv maksis juba 6K)
nagu ma eelpool juba aimasin oligi viga korvis ja laagris-olid omavahel kokku kinni jäänud ja mingi liugpinna ära söönud jne....ja siis ketas oli ka juba suht peenikeste katetega ja kogu see kupatus oli ühesõnaga pepus

2300 eegune väljaminek ununes koheselt esimest korda kummi vilistades, -samuti ei vajanud enam kahe mehe rammu et sidurit lahutada

siis avastasin, et õhu filter suht umbes juba -pöördusin automaailma -nemad kohe kukkusid ohkima, et ära tule oma ulmekast masinaga neid tüütama -nende imestuseks pakuvad kataloogid 924/944 mudelitele praktiliselt kõikke vaja minevat tehnilist kraami -ja seda audi/volks hindadega -nagu siis teada on 924 2.0 moto audi 1,9 kloon mis saanud kangemad detailid sisse ja kw-d tõstetud tehase andmetel 92 -ni.
kataloog õhufiltrit ei näidanud ja mehed panid juba irwet mille peale mina irwasin vastu, et silma järgi just kui audi 100 2,2 kopsik alla 88 aasta -ja loomulikult oli mul õigus -filter jumala sama,
hind 95eegu

vahetasin siis ära ja auto sai nüüdsest palju rohkem õhku hingamiseks ja see avaldus kohe ka minekus:bounce

kuna Pärnu teed on vägevalt auklikud ja jäik vedrustus minu sõidustiili juures raputab vägevalt siis ka raputas ta alt sumbutaja kinnituse mille peale korralik haljas väljalase ennem pütta vahetult murdus -hääled muutusid muidugi hingematvaks
lasin ära keevitada 150 eegu, erisoovina soovisin meestel rõhku panna kinnitustele, mida nad ka jutu järgi tegid

möödus mõni päev ja sumbutaja kukkus uuesti alt ära tagumise püti kinnituse kohalt -selline lollaks süsteem, et käib vitsaga ümber püti ja siis spets kronsa külge mis omakorda kummipuksidel püsib ju siis see vits sealt kuskilt järele andis -töö läks kordusele -koju aitas sõitta juhuslikult autos olev power teip -millega kiirkorras sai pütt alla kinni tömmatud -oli ikka häbi küll sellise lapitud pornoga sõitta -ilusti kõigile kohe näha

vahepeal sai ka süüde regullitud kuulmise järgi ja auto hakkas nüüd veelgi hooksamalt pöördeid koguma, ennem oli süüde paigas vanade küünalde järgi mis ei olnud kaugeltki mitte sobivad -liiga suure dioodi vahega üle ühe, õige 0,6-0,7

12.06 polnud mul eriti viitsimist midagi teha ja hakkasin salongi paremustama -uus must kunstnahk sai keskkonsoolil vahetatud jne ilu asju tehtud
13 reede aga tänas auto mind tehtud töö eest ja otsustas hommikul, et enam starterit taha ei võta -aru ka ei saa kas viga elektroonikas ja süütelukus(süütelukk oli ka vahetatud asjade nimekirjas 2000km tagasi -aga tegu B varukaga ja sama mis vanematel volkaritel ja audidel, st. teadagi sita kvaliteediga) või suure tõenäosusega ütles starter ise üles

ja nüüd homme hakkan otsast arutama ja mõtlema kuidas ja mis järjekorras ma sellele veale lähene..................

pildid tulevad ka millalgi....aga kujutage ette 100% originaal tehasest veerenud 924 isendit millel ämblikku meenutavad 14\' originaal valukad:lol

rohkem hetkel ei pajata sest muidu ei viitsi keegi enam üldse lugeda -venib igavaks ja pikaks:wow
Vasta
#2

Hoia teda siis sama hooliklt nagu too vanem härrasmees, mis muud ma oskan öelda Smile
Tsitaat:aga kujutage ette 100% originaal tehasest veerenud 924 isendit
kujutan küll ja tahaks näpuga katsuda ka, seega veere kokkutulekule juuli alguses Smile
Vasta
#3

olen juba meelitatud esimesest soojast vastuvõtustWink

ja kokkutulekule hmm.......miks mitte :eureka

muidu originaalist nii palju, et ainus mida on püütud seal niperdad on salong ja see ei meeldi mulle üldse:mad:

a\'la keskkonsool on aretatud mersu omast, bemmi ventilatsiooni nupud ja uksepolster on tehtud sierra kannidest -uskumatult maitsekalt kusjuures -muudan vaid katte materjali korraliku vastu plus väike metall plaat ilu jaoks

seoses sellega on lähiajal plaanis hakata seda vähe modima, kuid mitte küll enam originaali lähedaseks -sest tegelikult ei meeldi mulle originaal ka teps mitte

plaanis siis;

keskkonsoolile metall plaadid

kaotan ära need mittesobivad ventilatsiooni bemmi ümarad nupud ja asetan nende asemele
rally stiilis nupud kõikide lelektriliste seadmete tarvis

õhukanalitele mõtlen ka mingi süsteemi -võibolla panen statsionaarselt puhuma igast august ja külma/sooja kraani pean samuti lahendama kuidagi nähtamatult -eks ta paras leiutamine saab olema

põrandale maha tekivad kah õige pea metall plaadid

hetkel taastasin lihtsalt musta kunstnahaga keskkonsooli käetoe ja käigukangi ümbruse ning koti

nüüd lähiajal saab ka fotoka mis jäädvustab mu ettevõtmised pildile:yes
Vasta
#4

eile sai leitud pritsungi süsteemist katkine lõdvik kus imes lahedalt lisaõhku -vahetasin selle välja kohe ja paremaks muutus mootori käivitamine nii külmalt kui soojalt

täna sai auto jällegi remondimeeste juurde viidud

kõpitsemist saab väljalase -kollektrist saadik kõik korralikud tihendid ja ühendused

üle vaadatakse ka starteri ja süüteluku vaheline koostöö -mingi nöök hakkas pihta ja ise ei suutnudki lõpuks välja selgitada kas probleem oli süütelukus, starteris või nede vahelises juhtmes

Vasta
#5

KUULUTAD SOOVIS ?
Vasta
#6

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: unu
KUULUTAD SOOVIS ?

jah minu oma see on -plaanis oli pigem turuuuring ja vastava hinna eest saab selle ka lunastada -kuigi see mida tahan on absurdne hetke seisuga atoturul:lol

vahtusvariant on mõeldud samuti ärilisel eesmärgil -muidu ju suurem auto olemas audi 200:yes
Vasta
#7

sain nüüd auto remondist kätte(625eek) ja pean kurbusega tunnistama, et see väljalase mis hetkel seal originaalis ilutseb kitsitab seda mootorit nagu kurgumandlid õlle joomisel

vaja oleks torukollektorit -sumps ise laseb läbi küll -isegi originaal tagapütt teeb häält ja on piisavalt hea voolavusega

süüteluku põhi oli ka vähe sulanud ja seegi sai uus pandud

miks vahest soojalt ei käivitu ? -ka sellele leidsin ise vastuse, nimelt bensupumba relee ei toimi korralikult -käivitamisel peaks alati kostma tagant pumbast hetkeline surin, mis siis lööb surve ülesse aga just siis kui mul ei tee mõhkugi, siis seda surinat süüte keeramisel ka ei tule ja kui jälle mõne aja möödudes tuleb -läheb ka masin käima
Vasta
#8

Vähemalt VW vanadel K-Jetronic sissepritsega masinatel käib bensiinipump ainult siis, kui väntvõll pöörleb. See tähendab, et alles siis, kui starter mootorit ringi ajab.

Äkki tasuks seda üle kontrollida, millal Porschel pump käivitub.

Asp
Vasta
#9

endal on sissepritsega VW transporter kasutada (1994 aasta ja 2.0 mootor)
kui syyde sisse keerata, siis hakkab bensiini pump kohe tööle (kuulda on bensiini solinat paagi juures) ... paar nädalat tagasi oli endalgi mittekäivitumise probleem. lükates läx laksust käima, starter aga käias nii kuis jaksas, kuid enne sai aku tyhjaks kui et käima läks. arvasin, et bensiinipumba või filtri kala, selgus aga hoopis, et syyteluku põhi oli ära sulanud ja syytepool oli totaalselt läbi. 1500.- ja nyyd sõidab/käivitub nagu uus ...

kas siis tõesti porsche ja VW nii sarnaste mootoritega on?

u.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: usku
endal on sissepritsega VW transporter kasutada (1994 aasta ja 2.0 mootor)
kui syyde sisse keerata, siis hakkab bensiini pump kohe tööle (kuulda on bensiini solinat paagi juures) ... paar nädalat tagasi oli endalgi mittekäivitumise probleem. lükates läx laksust käima, starter aga käias nii kuis jaksas, kuid enne sai aku tyhjaks kui et käima läks. arvasin, et bensiinipumba või filtri kala, selgus aga hoopis, et syyteluku põhi oli ära sulanud ja syytepool oli totaalselt läbi. 1500.- ja nyyd sõidab/käivitub nagu uus ...

kas siis tõesti porsche ja VW nii sarnaste mootoritega on?

u.

vw/audi millelt ka 924 tehnika enamalt jaolt pärineb kasutab väga palju tüüp lahendusi ja juppe, näiteks on porge käimar laenatud audi sajalt ja tõstetud taha -st. nagu esisilla veolisel aga taga...miks mitte -väga loogiline lahendus
jamis puutub süütelukkudesse siis need on tuntud oma kehva kvaliteedi poolest ja jukerdama kipuvad alatasa

ma vahetasin küll ära selle põhja aga miski tekitab seal ikka probleeme, selline tunne nagu jäeks voolu tugevusest puudu -kui panen voolu otse starterile siis töötab korralikult, aga kui panen süütelukust siis nagu starter poob kinni:???

bensupump on kindlasti releega, seda on kohe kuulda

usku räägi lähemalt mis moodi sa selle süütepoolist aru said, minu ring selle käivitamis probleemide juures on kahanenud juba suht kitsaks ja jäenud ongi veel jagaja,süütepool, bensupumba relee ja süütelukk
Vasta
#11

ma võtsin ühe kyynla lahti ja panin ta vastu mootoriblokki > et saaks sädet vaadata. sõbra lasin rooli taha ja palusin tal starterit anda. ja säde oli ülinõrk, aegajalt ei olnudki üldse seda. kuna kyynlad korras paistsid ja juhtmed ka veel enam-vähem elujõus, siis lasin meistrimehel syytepooli üle kontrollida > ütles, et on metsas ja kui ära vahetas, oli säde võrratult tugevam ja auto korras.
ja lisaajendit syytepooli kontrollimiseks andis see, et töötav mootor oli kui kellavärk ja aku ka uus (töötav mootor ei vaja ju nii tugevat sädet)

ühesõnaga, kontrollisin auto kyljes, milline kyynla säde on...

Smile u.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#12

Ma oma Golfi pritse kohta infot uurides leidsin igatahes, et seal on just mu poolt kirjeldatud variant. Aga eks kindlasti ole ka erinevaid lahendusi.

Porsche 924 on aga näiteks mootori laenanud Audilt..sealt on VW-ni vaid üks samm.

Asp

Tsitaat:Originally posted by usku
endal on sissepritsega VW transporter kasutada (1994 aasta ja 2.0 mootor)
kui syyde sisse keerata, siis hakkab bensiini pump kohe tööle (kuulda on bensiini solinat paagi juures) ... paar nädalat tagasi oli endalgi mittekäivitumise probleem. lükates läx laksust käima, starter aga käias nii kuis jaksas, kuid enne sai aku tyhjaks kui et käima läks. arvasin, et bensiinipumba või filtri kala, selgus aga hoopis, et syyteluku põhi oli ära sulanud ja syytepool oli totaalselt läbi. 1500.- ja nyyd sõidab/käivitub nagu uus ...

kas siis tõesti porsche ja VW nii sarnaste mootoritega on?

u.
Vasta
#13

Tsitaat:ma vahetasin küll ära selle põhja aga miski tekitab seal ikka probleeme, selline tunne nagu jäeks voolu tugevusest puudu -kui panen voolu otse starterile siis töötab korralikult, aga kui panen süütelukust siis nagu starter poob kinni


starteri-vool ei käi sul kindlasti läbi süüteluku... Starter on voolule praktiliselt lühis ning seal on suured-suured voolud (mida salongi ei \"tassita\" - need käivad vaid kapoti all ning läbi tõmberelee).
kuidas sa \"voolu andsid\" - kas tõid otse akult jämeda-jämeda juhtme starterile VõI \"lühistasid\" tõmberelee VõI andsid tõmberelee süüteluku-klemmile pinget?
kui tõid eraldi juhtme starterile, tasuks lahata tõmbereleed (vask-kontaktid sees korrodeerunud?)! Natuke raske uskuda, et tõmberelee \"pooleldi\" töötab...

mu (rullnokk-)kursavennal on 924 (valge, omanik on Lauri). Päris ilusaks teinud tegelikult. Kahju suisa, et omanik on selline (eneseupitaja-teiste mahategija) laps... Mootor on aga karbussiga (sai kapremondi), taga on poolplokk-differ.
ilus pisike \"vanake\"! Ainult et tema mootor neelavat 15l/100km - sellest minu (üleolev) suhtumine... Teine tõsine miinus on ülilärmakas väljalase. Justkui polekski summutit. Aga mnjah - maitsed on erinevad ja mõnedele meeldib, kui nende tulek on kaugelt kuulda...
aga kui sul tõesti \"ökonomy-pill\", siis on ju väga hea masin: jõudu-jaksu-tahtmist ka minu poolt sulle! ära maha küll müü! Sealt ei saa ju pooltki raha, mida masin väärt (Lauri ostis oma masina <20kEEK eest - aga oli ka jube rimakas...)! Kui ainult jaksad \"kirveid\" juppe osta...

EDIT: kas su masin on veel galvaniseerimata kerega? Kõik porged pidid mingist ajast (kas oli \'84???) olema galvaniseeritud kerega! Taas üks suur-suur pluss (tuttava 944 peal on ikka päris palju originaalvärvi - teeb kohe kadedaks...).

teet,
arvab \"porgedest\" endist hästi, kahju, et paljud omanikud on maine väga täis teinud (paralleel E30 BMWga...)
\"üks loll suudab sada korda enam imagot rikkuda, kui sada eeskujulikku omanikku latti tõsta\"

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

voolu andsin ikka tõmbereleele -seda ennemgi ju tehtud, et starteri tööd kontrollida

starterit sai juba lahatud -kui ikka sai, vähemalt remondi meeste jutt oli selline ja kõik olevat seal OK!

ega see kursavend sul Pärnus ei ela? või liigub ta Viljandis -sealgi üks selline valge

15L karpaga on suht arusaadav -kuigi natuke palju -ise pakuks mingi 12-13L linnas

summuti teeb tõesti lärmakat häält -mis aga minu autol on summutatud -st. salongis on suht vaikne -selle kohapeal kus summuti jookseb on mingi müra summutamis matid ja plekist katted -põhja all:duh

minu masinal on ikka juba terve kere saanud kaitsekihi (muide sellega tehti algust vist 82 aasta või oli see 81 -ei mäletagi)
-mu masinal on üks koht kus roostet näha ja see on aku alt(pindmine) -ju sinna on siis akuhapet läinud või mida iganes

ja mis puutub mainesse siis seda teeb maha enim porsche klubi ise -seda just oma nõmeda klubiga kuhu saada tahtes pead kõik üritused kaasa tegema (race -id jne auto lõhkumise) samuti on 924 cup maine tapja -sest just seal leiavad enamus 924 -jad enese lõpu:mad:
Vasta
#15

küsimus veel selline,

mille järgi ma aru saan, et millise diffriga tegu
-võibolla on minugi isendil poolplokk -differ
igatahes kohalt võtt on muljet avaldavalt nakkuv
Vasta
#16

kursavend on tallinnas.
...eks see poolplokkdiffer kahe kummijuti järgi asfaldil leitav ole...
ah, krt, ega nii täpselt ei teagi, kuidas-millal alles \"libisema\" hakkab. Pole isegi ühtegi tavalist difrit ausaltöelda pulkadeks võtnud - niiet ma parem ei targuta.
samas isegi tuttava 944 tagasillas pole sellist asja...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#17

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab
kursavend on tallinnas.
...eks see poolplokkdiffer kahe kummijuti järgi asfaldil leitav ole...
ah, krt, ega nii täpselt ei teagi, kuidas-millal alles \"libisema\" hakkab. Pole isegi ühtegi tavalist difrit ausaltöelda pulkadeks võtnud - niiet ma parem ei targuta.
samas isegi tuttava 944 tagasillas pole sellist asja...

siis on suht tõenäoline, et ka minu masinal see olemas

muidu 944 pole midagi erilist kuna tegu lihtsalt 924 järjega -moto vaid suurem ja välimus jõhkramaks aetud
Vasta
#18

Plokk ja muidu piiratud difrit saab kontrollida teeserval, ühed rattad asfaldil, teised kruusal või mujal pehmes.
Äkilisemal minekul, peaks jääma ka asfaldile minemise jäljed, mitte ainult kartulivagu kruusa sees.
Toyotsil on tagasillas piiratud libisemisega (limited slip) diff ja kohalt minekul on kaks jälge. Wink


Vasta
#19

nii......väga lõbus, et just ennem pühi kui mul vaja pakiliselt autoga sõitta otsustas, et arvatavasti starter ikkagi on õhtal -ma ei kujuta ette mida need remondiluksepad seal kontrollisid -aga omad kogemused ütlevad, et tüüpiline starteri viga ja ülejäänud kõik on juba kontrollitud

:mad:

aga ega auto pärast ei tohi lasta tuju rikkuda ja Janipäevast tuleb võtta viimane:yes :haige :lol

nii,et kõigile häid pühi!
Vasta
#20

probleemid ei lõppe:mad:

homme siis jälle remondimehi tüütama lähen ja vabanen pühade järksest viimasest raha natukesest ennem palgapäevaSad

starteri puksid + uus katse kollektri ja pükstevahelise ühendusega -viimati sain uuest tihendist ja hermetsist 2 päevaga lahti -nüüd plärtsutab sealt ikka megalt läbi -uuris ja nägin, et on mutrid kõik lahti vibreerinud ja lokse on 5 milli

krt! fotokas läks tuksi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne