RAF-kiirabi 1956. aastal?
#1

Lõik Tallinna kiirabi ajaloost väidab järgmist: "1956. aasta veebruaris koliti Hariduse t. 6 majast uutesse ruumidesse Pärnu mnt. 67."

Viide: http://www.tems.ee/

Kena küll, aga teksti illustreeriv foto tekitab ajalise määratluse kohta mitmeid kahtluseid.

I.) Kaks kiirabibussi meenutavad kangesti hilisemaid RAF 977 tüüpi mikrobusse, neid aga teadaolevalt enne 1959. aastat ei toodetud. Kas tegemist on RAFi eelmudelitega, nt. RAF 10ga?

II.) Kolimisel kasutatava GAZ 51e registreerimistähis on nn. must number, mis assotseerub minu mälus hoopis 60ndatega. 50ndatel olid vist malliks kollasel tausal paiknevad mustad numbrid/tähed. Kas juba 1956. aasta paiku paigaldati GAZ 51ele ümarate nurkadega täismetallkabiini, mitte presendist katusega puukabiin?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Aga miks sa arvad, et see pilt on 56 aastal tehtud. Sel aastal koliti, aga pilt on hoonest (illustreeriv) ja pildistatud võibolla kümmneid aasta hiljem.
Vasta
#3

Mister X Kirjutas:I.) Kaks kiirabibussi meenutavad kangesti hilisemaid RAF 977 tüüpi mikobusse, neid aga teadaolevalt enne 1959. aastat ei toodetud. Kas tegemist on RAFi eelmudelitega, nt. RAF 10ga?

II.) Kolimisel kasutatava GAZ 51e registreerimistähis on nn. must number, mis assotseerub minu mälus hoopis 60ndatega. 50ndatel olid vist malliks kollasel tausal paiknevad mustad numbrid/tähed. Kas juba 1956. aasta paiku paigaldati GAZ 51ele ümarate nurkadega täismetallkabiini, mitte presendist katusega puukabiin?

See foto on tehtud kindlasti peale 1961. aastat, tõenäoliselt aga 1960ndate lõpul. Lihtsalt enne 1961. aastat mustad numbrid siinmaal levinud ei olnud - 1959 alustati küll nende väljaandmist kollasepõhjaliste numbrite asemel, kuid massvahetus, mille käigus valdav enamik olemasolevaid autosid said uued numbrimärgid, toimus 1962-63, osalt ka 1964-65. Oleks pilt veidi kvaliteetsem, siis ma tuvastaksin, kas numbrimärk on ЭС- või juba EA-seeriast. ЭС-seeriast mingi EA-seeriale üle aastail 1970-71. Ei ole ju ka välistet, et foto pärineb hoopiski 1970ndate algusest.

Mis puudutab GAZ-51 põlvkondi, siis puukabiiniga isendeid eriti kaua ei tehtud. Alates 1946. aastast kuni ca 1953. aastani, võibolla väiksemas mahus ka 1954. aasta esimese pooleni. Selleks ajaks saadi Gorki tehases valmis suured kabiinikatuse stantsid ning kabiin muutus metalseks. Esimeste aastate metallkabiinid, muide, olid varustatud veel puitustega, mis välimuselt erinesid tunduvalt hilisematest ustest. Puituste tootmine lõpetati minu andmetel kusagil 1955-56, tõenäoliselt koos GAZ-51 moderniseerimisega 51A-ks, millega kaasnesid veel mitmed muud muudatused.

Pildil on selgelt kujutatud metallkabiiniga isend. Kahjuks foto kvaliteet ei võimalda tuvastada, kas kabiinil on puituksed või ei ole. Lisaks ustele olid enne-1956 toodetud 51-del veel välimuses mitmed muudki eripärad, mida saaks ehk parema kvaliteediga pildilt tuvastada.

Siiski arvan, et tegu on peale-1959 51ga - kusagil 1958-59. aasta vahetuse kandis liikus numbrimärk ära juhipoolse poritiiva eest spetsiaalsetelt kanduritelt kaitserauale.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

RAF-id tunduvad ka olema ikka 977-d, varasemate mudelite esiotsad olid teistsuguse kujundusega.
Vasta
#5

Minu meelest ei olnud algusaegade kiirabi-RAFidel eesuksed punased, vaid lihtsalt küljel punane triip. Nii et foto võib tõesti olla 70-ndate algusest.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne