Millise masina kollased tuled?
#1

Kas orginaalis oli ka sellised tuled kunagi kasutusel ja kas tänapäeval tohib neid tulesid kasutada. Klaasi üleval on kirjas BERX ja all number 1. Tundub, et kui lisajuhe juurde tinutada (või vahetada pirni kaan klemmidega), siis saab kasutada nii lähi kui ka kaugtulesid.
Vasta
#2

Vot kui kiiresti ununeb nõukogude aeg ja vene keel. Iseseisvumise aegki on kohati udune. See on ,,verh,, e ülemine pool ja varuosapoodides müügil olnute udutulede reflektorid. Originaalis ei mäleta N.Liidu autotööstust kollaseid udutulesid paigaldanud.
Vasta
#3

Kui ma ei eksi, siis vana Kolhida (606 ja varajane 608) ning PAZ-652 kasutasid selliseid tulesid. Lisaks veel lugematu hulk kodanikke, kes neid kõikvõimalikke meetodeid kasutades oma eraautodele kinnitasid.

Aga kaasajal kasutamise takistuseks võib osutuda euromärgistuse puudumine.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Esimesena meenub Paz-672 millel oli tehasest tulles udutuled ees. Osa Kaz-608 ja Maz-500 tulid ka udulaternatega tehasest.
Vasta
#5

kolz Kirjutas:Esimesena meenub Paz-672 millel oli tehasest tulles udutuled ees. Osa Kaz-608 ja Maz-500 tulid ka udulaternatega tehasest.

Pigem Aspi pakutud 652. 672 protivtumannõje klaaside kinnitus reflektorile küll sellised pole.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#6

Kas Paz-652 oli tehasest tulles ümargused udukad ees???? Minuteada ei olnud.
Kuidas 672 klaas kinnitub reflektori külge?
Vasta
#7

Ka Gaz 13 Tðaikale pandi neid tulesid külge-s.o originaalne valge klaas asendati kollasega. Muide kollast klaasi jätkuvalt müügil kaupluses "Volga"

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

eberhard Kirjutas:Muide kollast klaasi jätkuvalt müügil kaupluses "Volga"
Minul on ka need tuled üle, kui kellelegi huvi pakub.
Vasta
#9

peeterpaul Kirjutas:
kolz Kirjutas:Esimesena meenub Paz-672 millel oli tehasest tulles udutuled ees. Osa Kaz-608 ja Maz-500 tulid ka udulaternatega tehasest.

Pigem Aspi pakutud 652. 672 protivtumannõje klaaside kinnitus reflektorile küll sellised pole.
Paz 652 udukaid ei omanud, küll aga 672, ka osa "Turist" tüüpi Laz-e.
       

Nende 135 mm tulede klaasid kinnituvad küll samuti kulbiga reflektorile kui esimese postituse pildil, reflektori taga on kolm ebasümeetriliselt asetsevat kõrva, mis hoiavad elementi reguleeritavas vaheraamis paigal. Täpselt samu detaile (ka tulekorpus, kroomvõrud jne) ja elemendi kinnitusviisi omab 4 laternaline mosse 408, mille laternate taastamiseks olen minagi neidsamu reflektoreid kasutanud eemaldanud enne valgustpeegeldava kulbi.
Esimese posti piltide tuleelemendid, samuti 135 mm, kuuluvad siiski ilmselt veoki stange alla/peale jalapoldi abil kinnituvale ja reguleeritavale tulele. Sellel versioonil tuleelement kinnitub otse tulevõrule lisaklambrikestega, sarnaselt Iþ Planeta/Jupiteri tuledega. Kogu see kupatus aga alt kruviga korpuse külge. Nõukogude ajal olid need võrdlemisi laialt kasutuses, kuigi otseselt mingile margile ei kuulunud.    
Klaasid on mõlemil variandil ühesugused.
PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus. Vähemalt 25 aastat vana PAZ aga peaks aga koos kollaste udukatega ülevaatusest läbi saama
Vasta
#10

Pärnumaal väga popp oli neid tulesid pre-70 kahelaternalise neljasajakaheksate ette kruvida, kui nendega veel sõideti siis minu mäletamist mööda enamusel oli pazi tulede tuuning, mis tegelikult andis autole palju ilusama ilme.
Vasta
#11

taruvaras Kirjutas:PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus. Vähemalt 25 aastat vana PAZ aga peaks aga koos kollaste udukatega ülevaatusest läbi saama

Kas ülevaatusel läheb läbi ainult siis, kui masinal oli ees orginaalsena kollased tuled, või saab ülevaatuselt läbi näiteks GAZ 51 (vanem kul 25 aastat), millele on kollased lisatuled paigaldatud. Kas antud ajastu masinatel tohib kasutada sama ajastu lisatulesid, kui E tähte peale ei ole (näiteks sõiduautodele panudud 70 -ndate aastate udutuled ilma E täheta)? Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Vasta
#12

mina näiteks ostsin paaniliselt kollaseid pirne H4 ja R2, paraku kõik maaletoojad pakuvad kümmne kaupa ja nende tk on suht kallis, et igaksjuhuks 1500.- 10tk osta.
Vasta
#13

taruvaras Kirjutas:... eemaldanud enne valgustpeegeldava kulbi.

PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus.
Kulp ei ole valguse peegeldamiseks. Tule valgus peab olema suunatud alla (eriti udutulel). Kulp varjab otse pirni poolt ülesse kiirgava valguse.

Tähistus klaasil ei puutu siin asjasse. Minu arust keelatud kõik muud värvi tuled ees, peale valge (v.a. suunad). Nii, et ka kollaseid pirne ei tohi kasutada.
Sama seaduse järgi keelatakse ka GAZ51 kollaste lisatulede kasutamine.

Pool ja täistuld sellistel tuledel ei kasutatud. Ühendatud oli ainult täistule niit. Originaalis oli sellisel tulel taga ühe klemmiga (kahe klemmilisel poldud teist klemmi pandudki) sokkel. Paljud panid kahe klemmiga sokli ja ühendasid klemmid omavahel kokku. Nii põles kaks niiti korraga.
Vasta
#14

MANKS Kirjutas:
taruvaras Kirjutas:PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus. Vähemalt 25 aastat vana PAZ aga peaks aga koos kollaste udukatega ülevaatusest läbi saama

Kas ülevaatusel läheb läbi ainult siis, kui masinal oli ees orginaalsena kollased tuled, või saab ülevaatuselt läbi näiteks GAZ 51 (vanem kul 25 aastat), millele on kollased lisatuled paigaldatud. Kas antud ajastu masinatel tohib kasutada sama ajastu lisatulesid, kui E tähte peale ei ole (näiteks sõiduautodele panudud 70 -ndate aastate udutuled ilma E täheta)? Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Ma arvan, et kui udukad on ees originaalsena, siis läheb läbi. PAz-i puhul on tõestusmaterjali olemas ja omanik peaks selle abil suutma ülevaatajaid veenda. Mis puutub aga lisana paigaldatud udukatesse, siis ametlikult ilmselt mitte, siis sõltub juba sellest, kui suur sõber sulle ülevaataja on Wink. Vene sõiduautode tehasevarustuses olid udulaternad (nii valged kui kollased, mõlemit vastavalt väljalaskeaastale nii vanemat kui uuemat tüüpi) ametlikult ainult Gaz-24/ 24-10/3102 ja sedagi alates aastast 197x. Samuti olid udukad mingi perioodi RAF-busside varustuses.
Vasta
#15

MANKS Kirjutas:
taruvaras Kirjutas:PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus. Vähemalt 25 aastat vana PAZ aga peaks aga koos kollaste udukatega ülevaatusest läbi saama

Kas ülevaatusel läheb läbi ainult siis, kui masinal oli ees orginaalsena kollased tuled, või saab ülevaatuselt läbi näiteks GAZ 51 (vanem kul 25 aastat), millele on kollased lisatuled paigaldatud. Kas antud ajastu masinatel tohib kasutada sama ajastu lisatulesid, kui E tähte peale ei ole (näiteks sõiduautodele panudud 70 -ndate aastate udutuled ilma E täheta)? Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Seda pole mõtet isegi katsetada,lihtsam on need üv ajaks eemaldada või kinni katta.
Vasta
#16

Kollased udukad olid ka miilitsa GAZ 69 ja UAZ 469 tel.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#17

Teemaväliselt üks lõik

MANKS Kirjutas:Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Sa ei kujuta ette millist piiblit peab üks ülevaataja peast teadma, eriti vana tehnika.

Tulede kohta...
Tuled on head, ma hoidsin riiulis - vähe kasu kui riiul mäda.
Palju need kaks klaasi võiksid maksta? Kui üldse on kellegile maksta!?
Vasta
#18

Silvo465 Kirjutas:
MANKS Kirjutas:Kust ülevaatuse onu teab, millisel masinal millised tuled orginaalis on, on tal see kuskil kirjas?
Sa ei kujuta ette millist piiblit peab üks ülevaataja peast teadma, eriti vana tehnika.

Reaalselt ma usun, et ülevaatajad teavad midagi peale-1970 nõukapäritolu liikurite kohta a la ZAZ-966, VAZ-2101, Mosse 408/412 modifikatsioonid jms. Vanemate autode - eriti erimudelite ja pisipartiide - kohta nad vaevalt midagi enam detailselt teavad. Selle teabe omamine eeldab vast siiski tõsiteaduslikku huvilist, kes on selle kildhaaval kokku ajanud.

Näiteks minu 1949. aasta 1. seeria Pobi on olnud parteivariant (= ministrite nõukogu variant), mis juba tehases komplekteeriti tavalisest veidi erinevas "operativnõi" varustuses. Seni minu poolt väljaselgitet erinevused tavavariandist:
- tagapidurituli ja "tiivakesed" olid kroomitud, mitte värvitud;
- laepolstrimaterjal oli teine;
- juhiuksel puudus salongivalgustust sisselülitanud nupp-andur (kui "genossed" taga magasid ja juht väljus autost, siis valgus nende und ei häirinud);
- eistangele olid juba tehases monteeritud kollased udutuled (sellised, nagu teemas lahatud) ja armatuurlauas oli nende jaoks paigaldet lisanupp.

Ega mul muidugi muid tõestusi pole nende nüansside osas kui kahe praeguseks juba taevariigis oleva mehe (tollaste autojuhtide) isiklikud suulised mälestused, kes neid detaile mõlemad mäletasid. Ning lisaks minu auto(jäänuste) küljes olevad mõned märgid. Niipalju veel täienduseks, et vähemalt juba 1950.a. algul ENSVsse "operativnõi" märkega saadetud Pobidel selliseid erisusi enam polnud - ju siis saadi Pobide tootmine Gorkis masskäima ja polnud aega erivariantidega "jamada" ning otsustati, et võivad parteibossid tavalisega sõita küll... Või arvestati juba siis, et "bosside" jaoks hakkame sama aasta sügisel valmistama ZIMe ja erikomplektsuses Pobidega seetõttu enam jahmerdama ei hakka?


Silvo465 Kirjutas:Tuled on head, ma hoidsin riiulis - vähe kasu kui riiul mäda.
Palju need kaks klaasi võiksid maksta? Kui üldse on kellegile maksta!?

Hind, jah, kujuneb ostja ja müüja kokkuleppel ning eeldab mõlema osapoole olemasolu ja lisaks veel soovide osas kompromissile jõudmist. Õiglane hind (kui Sul on soovi saada maksimaalselt raha) kujuneb Eestis nt osta.ee keskkonnas, samuti teadvustub sealt ka ostusoovi puudumine. Minu poolt lihtsalt väike võrdlus-taustateave, et mõned aastad tagasi omandasin ma Kurtna laadalt sellise kollaklaasilise korras tuledepaari (ühel pirn seest puudu) 90 krooni eest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

valdo Kirjutas:- eistangele olid juba tehases monteeritud kollased udutuled (sellised, nagu teemas lahatud) ja armatuurlauas oli nende jaoks paigaldet lisanupp.
Kas taastad oma Pobi siis "parteivariandis"?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#20

eberhard Kirjutas:
valdo Kirjutas:- eistangele olid juba tehases monteeritud kollased udutuled (sellised, nagu teemas lahatud) ja armatuurlauas oli nende jaoks paigaldet lisanupp.
Kas taastad oma Pobi siis "parteivariandis"?

Soov on selline jah, kui auto on tehasest sellisena tulnud. Tegelikult ei ole muudatused nii suured ja üks variant on üsna kiiresti ka kergesti teiseks ringi tehtav enamikes detailides Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne