Spets tööriist pidurite õhutamiseks
#1

On keegi märganud müügil sellist tööriista, millega saab vaakumi abil pidureid õhutada ilma, et peaks sõpra pedaali sõtkuma saatma. Näeb välja selline topsik peene torukesega, mis ühendatakse õhutusnipli külge.

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#2

Kas selline? http://www.fixus.ee/index.php?id=62&page=98
Vasta
#3

onuaugust Kirjutas:Kas selline? http://www.fixus.ee/index.php?id=62&page=98

Vot täpselt see. Tänud Smile

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#4

Küsiks siia samma teemasse siis ka veel. Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Kuidas kaasfoorumlased saavad lahti õhutusnipleid?
Äkki kellelgi mõned head nipid teistele välja jagamiseks.
Vahepeal vannud ikka ennast kotletiks vms. Paremal juhul saad ta lõpuks kuidagi ikka lahti, halvimal juhul üldse murdub ära.

Seega, kuidas siis saab õhutusnipli lahti, kui ta tulla ei taha =)?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#5

Olen kaua kasutanud ,,sõpra,, Isaac Newtonit. Alati kohal ja ei väsi sõtkumisest ära.
Vasta
#6

Tambets Kirjutas:Kuidas kaasfoorumlased saavad lahti õhutusnipleid?
Äkki kellelgi mõned head nipid teistele välja jagamiseks.
Vahepeal vannud ikka ennast kotletiks vms. Paremal juhul saad ta lõpuks kuidagi ikka lahti, halvimal juhul üldse murdub ära.

Seega, kuidas siis saab õhutusnipli lahti, kui ta tulla ei taha =)?

Nagu ikka kinnijäänud liidete avamiseks - eraldusõli MoS2 peale ja 15-30 min pärast keerata proovida korraliku võtmega. Raskematel juhtudel lasta MoS2 õlil eelnevalt liidet leotada nii nädal-paar.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Tambets Kirjutas:Seega, kuidas siis saab õhutusnipli lahti, kui ta tulla ei taha =)?
Siiani on mind aidanud föön (ikka see tööstuslik, mitte Rowenta juukseföönBig Grin). Seda soovitan ma mitte ainult piduriosade juures, vaid ka kõikide muude mutrite-poltide juures, väga tõhus abimees!
Vasta
#8

Külmashokk-spray nipli pihta
Vasta
#9

Mind on niplite lahtisaamisel aidanud alati (vähemalt ketaspiduri sadulate puhul) paar kuvaldameetrit sadula pihta + eelpoolkirjeldatud meetmed. Esmapilgul natuke julm, kuid seni ei ole haamrilöökidega suutnud sadulaid ära lõhkuda, küll aga olen ära visanud sadulaid, millel nippel sisse murdunud...
Vasta
#10

Kinni roostetanud detaile saab lahti nii:

1) Lastes detailile peale kärbesetõrje vahendit "Dihlofoss" (nõukogude ajal tegid kõik nii) või pulverisaatorist õli peale pihustamisega (uuema aja komme, kuna dihlofossi enam müügil pole).

2) Lüüa detaili peale suurema kuvalda tüüpi haamriga - see põrutab rooste lahti - näiteks autorataste lahti saamiseks lüüakse kuvaldaga korraks poltide peale ja poldid hakkavad kergelt liikuma (mehaanikud ütlevad selle kohta: annan narkoosi).

3) Paned pikema varre taha - nii suureneb jõumoment ja küll ta ükskord liikuma hakkab (kui ära ei murdu).

4) Kraabid noaga mustuse maha ja nii läheb 9mm logiseva võtme asemel 8mm võti peale ja keerab ilma logisemata punni lahti.

Mõistlik oleks mõnda neist lahendustest korraga kasutada - nii saab kergemalt lahti.

-----

Aga algse teemapüstituse kohta: milleks osta mingi 700 eek makskev "eriseade" (mida kasutad vaid korra elus) ... lihtsam ja odavam on osta 40 eek eest pudel dot4 piduriõli ja õhumull õli lisamise ja piduripedaali vajutustega "välja pumbata" (õhutuspunni ei keera täitsa maha, vaid veidi lahti, et õli ennast välja saaks suruda - nii saab ka üksi hakkama).
Vasta
#11

Noh, kui sa kasutad näiteks 350 krooni liiter maksvat pidurivedelikku ning vahetad seda iga aasta, nagu ette nähtud, siis tundub see eriseade võrreldes tavapärase luristamisega küll hea ja odava investeeringuna Smile

Õhumulli välja pumpamisel tasub panna voolik ühe otsaga nipli otsa ja teise otsaga piduriõli purki, siis ei tõmba üksi õhutades uut mulli sisse.
Vasta
#12

To: xyzwt

Samas võib ülalmaint härra tarvitada seda vahendit rohkem, kui ükskord elus. Äkki tal maal garaaz, kuhu naabrimehed toovad aeg-ajalt autosid näppida, või on tal suisa oma töökoda või tont teab veel mida...
Aga tema sai oma asja kätte =)

Seega tulen oma pisukese OT juurde tagasi...=)

Sinu esimese mõtte peale ei oska mida öelda. Endal samamoodi lääne-aja MoS2.
Teine mõte: Velgede puhul toimib, aga kuidas sa mõtled öhutusniplit haamriga taguma hakata
Kolmas mõte: Enamasti pole tegu puuduva jõuga, vaid just selles, et kipub kante maha keerama.
Neljas mõte: Jahh, hea mõte, mitmeid kordi tehtud.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#13

...ja DOT-4 pole ka nii universaalne õli, mida kõikidesse süsteemidesse panna tohiks. Üldistused on libedad Wink

kui niplitel mehaanika ja keemia ei aita, tuleb kasutada tõhusamaid võtteid - ülal on juba temperatuuriga "mängimist" nii ühes kui teises suunas mainitud ning need on efektiivsed!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Mis põhimõttega see kaadervärk töötab?



Vasta
#15

Mis ikkagi juhtub, kui DOT5 või mõne veelgi kallima piduriõli asemel panna odavat DOT4 piduriõli (terve süsteem sellega täita, mitte tilk ühest-tilk teisest)?
Ning edaspidi ei vaheta mitme aasta vältel DOT4 piduriõli?

DOT4 ei aja torusid rooste ja kannab piisavalt hästi edasi hüdraulilist survet piduritele.

------
Kuidas muuta Gaz 51 "tõeliseks veoautoks"? Lased piduritest õli välja - ongi "õige" õhkpiduritega veoauto olemas Smile
Vasta
#16

Oeh, sama vana teema jälle...

Esiteks, DOT markeering ei näita hinda, vaid õli koostist/keemispunkti. Teiseks, DOT5 ei tohi üldse DOT4-ga asendada, ega vastupidi. Kolmandaks, DOT4 ja DOT5.1 on erinevalt sinu arusaamast tugevalt hügroskoopsed - tulemuseks on esmajärjekorras keema minev pidurivedelik, mitte rooste.

Üldiselt sõida millega tahad, pane kasvõi Nevat sisse ja lurtsuta seda õhutamisel mööda garaaþi seinu laiali, vaba maa. Keegi ei ole öelnud, et sa peaks mingit kallist õli kasutama, lihtsalt mõned idikad siiski on, kelle arvates see on mõistlik.

Mina haamriga pidurisadula kallale ei läheks, mul viskas üks ~30 aastat vana sadul nipli pingutamisel sealt kõrvalt tüki välja, väga kole vaatepilt oli ja ei sooviks küll kellelegi sellist juhtumit sõidu ajal.
Vasta
#17

Oli ka jama nende nipplitega, ei viitsinud vaeva näha... Kandid keeras võtmega maha, väiksed torutangid ja naks...
Vasta
#18

Kui pidurivedelikul on oluline vaid "keemise vältimine", siis ei peaks see tavalisi nn "rahvaautosid" puudutama.

Kui kihutad Audi A8-ga või S-klassi Mercedesega Saksamaa kiirteedel 250 km/h ja pidurdad 15 sekundiga ennast seisma (niiet isegi ülikallid keraamilised piduriklotsid üles sulavad), siis on kalli hinnaga piduriõlid õigustatud (ei lähe keema).

Kui aga sõidad rahulikku linnatempot, siis ei juhtu odava DOT4 piduriõliga midagi isegi 10 aasta jooksul?
Vasta
#19

xyzwt Kirjutas:Kui aga sõidad rahulikku linnatempot, siis ei juhtu odava DOT4 piduriõliga midagi isegi 10 aasta jooksul?

10 aastat kindlasti, tegelikult isegi rohkem.

Mina tean kodanikku, kelle 1967. aasta tehasekonditsioonis säilinud M-408-s on pidurikontuuris senini sees väidetavalt originaalne BSK või vähemalt mingi osa sellest. St aegajalt on ta pidureid küll õhutanud, kuid süsteemis vedelikku tervikuna vahetanud ja läbi pesnud ta seda kunagi ei ole.

Ülevaatuselt on ta senini oma piduritega läbi saanud, järelikult vedelik (koos ülejäänud pidurisüsteemiga) toimib.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

xyzwt, seleta palun mis asja sa tõestada üritad Smile Selle tõttu, et sina pidurivedelikku ei vaheta ja üle 50 ei sõida, on pidurivedeliku vahetamiseks mõeldud riistapuu sügavalt mõttetu ja need kellel see on peaks selle minema viskama?

Ma võibolla justnimelt tahangi bahnil sõita. Või mägedes. Anna andeks, mis see sinu asi on?

Kümneaastase emulsiooniga ma üldse ei imestaks, kui pidurid juba ummikuliikluses pehmeks muutuvad, kuigi üsna kindel on, et tegelikult on suht võimatu autot kümme aastat nii kasutada, et kordagi peale ei vala.

[Pilt: bfluid.gif]

http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm

Tsitaat:A case in point: A child was killed in an accident when the five-year old minivan with 79,000 miles on it his parents were driving suffered loss of pedal and crashed while the family was driving in the mountains of Washington state. Fluid boil was blamed as the cause of the accident.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne