Kahekohaline hobibagi.
#1
Panen üles ühe lõpusirgel oleva projekti. Eile sai sel teemal TTK-s ka lõputöö ära kaitstud. Tegu on siis bagiga, mootoriks 86 a. golf GTi 16v mootor, ülejäänud audi agregaadid.

3 aastat (2005 jaanipäev) tagasi oli ta selline:
   

Mõni aeg hiljem (2005 sügis):
   

Vahepeal oli pooleaastane paus ajapuuduse tõttu, siis leidsin aga aega ja tegin edasi.
2006 aasta kevadel oli ta selline:
   

2006 aasta suve lõpuks oli selline:
   

Siis jäi projekt aga pikaks ajaks seisma, sest tuli vahele üks teine bagiehitus. 2007 aasta sügisel võtsin aga bagi jälle käsile ja kindla plaaniga selle aasta suveks valmis saada. Vahepealsed arengud:
   

   

   

   

Praeguse seisuga on jäänud veel teha pedaalid, pidurid, roolivardad, paak, esivedrustus ja muu selline väiksemat sorti nokitsemine.

Hetkel siis selline:
   

   

Otsin väga odavalt või aitäh eest kahte maastikurehvi taha. Mõõdud võiksid olla umbes kõrguselt 31...33 15" veljele. Võivad olla päris kulunud, nii et maastikule enam ei sobi. Ma ei taha kohe mingi 2000 kr/tk osta, sest esialgu mõõtmise jaoks vaja.
Vasta
#2
datsun 100 istmed?
Pole midagi targemat teha
Vasta
#3
Jep, hiljem plaanis kunstnahaga katta.
Vasta
#4
Kas nende "saja-amprise" istmete poolt pakutav külgtugi lahjaks ei jää?
Vasta
#5
Kui asjast asja saab ja need korralikku tuge ei paku, küll siis vaatan neid õigeid istmeid.
Vasta
#6
Mille kohta lõputöö täpsemalt oli?
Raami arvutus? Ainult ansys'il põhinesid või sai ise ka midagi arvutada?
Vasta
#7
Raam ja vedrustus enamasti, natuke ka tootmistehnoloogiat ja kasutusala. Tegin 3D raami SolidEdges, proovisin küll Ansysis tugevusarvutusi teha, aga ei saanud kuidagi korralikult üle tuua. Ei tundnud kõiki elemente ära. Siis tegin SolidWorksi all mingi Cosmos-ega, ei ole täpne nimi meeles. Vedrustuse kinnitused ja katuse tugevusarvutuse paindele ja pikele tegin ise.
Vasta
#8
Sellel nädalavahetusel tegin esivedrustuse üle. Jäi palju etem. Mõned pildid ka:
   
   
   
   
Vasta
#9
Kuidas tagasild ja ülekanne on lahendatud. Ise hakkan ka Feliciast bagi tegema Smile
M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#10
nägin siin paar päeva tagasi tartus riia tänava ääres ühel mehel hoovis kah midagi kahekohalise hobibagi laadset. Tundus päris uus olema.
Tekkis küsimus kas keegi müüb eestimaa pinnal sellised valmis isendeid.
Pilti kahjuks ei saanud teha. Juhul kui müüb, tahaks teada, mis hind värgil oleks ja kas siis ise ehitamine nii ära tasub. (kui arvutada materjali kulu hulka ka närvi, töö, aja ja õlle kulu)
huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#11
http://www.bagipood.ee/

kuressaares pari nähtud, tsiklinumber taga ja puha, ehk siis ametlikult arvel ja streetlegal. Mootor oli neil küll pisike(mõõtudelt), käisin vaatamas, aga see vast pole probleem. Mina ise sõitnud pole.
Vasta
#12
"Registris kvadrikuna..." mis see kvadrik on?
ATV'd pannakse ju traktorina. Kuidas see erinev on?

Edit: ise küsin - ise vastan. Kvadrik siis vist eestikeelne vaste sõnale ATV jah? Seega ka hobibagi läheb arvele väiketraktorina ning saab passi kiirusepiirangu 60km/h. Või eksin?
Vasta
#13
Kvadrik on neljarattaline (Traik e. trike on kolmerattaline mootorratas) mootorratas ja läheb arvele mootorrattana, kiirusepiirang on valmistajatehase poolt määratud, traktori kiiruspiirang kvadrikule ei kehti.
Vasta
#14
Vinge buggy ikka Big Grin Proovisõidud juba tehtud?
Fiat 127 0.9l
Vasta
#15
Tagasilla tegin õõtshoobade ja sõltumatu vedrustusega. Käigukast Audilt. Minuteada ei ole ühtegi sellist veel siin Eestis. Seal bagipoes olevad on rohkem murutraktori suurused ja sinna 25 kW kanti. Mul aga 102 kW ja täismass umbes 600 kg. Kiirust arendab arvutuste järgi ligikaudu 200 km/h. Aluseks on võetud USA Sand Rail, aga mootor on teistpidi ja ka vedrustus on pika käiguga, ligikaudu 300 mm. Materjali maksumust ikka on, üle 50 000. Aga kuna teen seda hobikorras ja nii kuidas viitsin, siis erilist närvikulu ei ole Wink Proovisõitu pole veel teinud, ehk augusti alguses.
Vasta
#16
Kas raami lased pärast valmimist liivapritsist läbi ja värvid ära või jääbki selline? Ma vaatasin, et mõned torud on ikka parajalt roostesed. Kindlasti näeks värvituna esteetilisem välja ja rebasepoiss ei pääseks torusid pehmendama.
Vasta
#17
Ikka liivapritsi alla jah. Kirju on ta sellepärast, et aja jooksul olen seal proovinud igasuguseid erinevaid värve. Rooste väga hull ei ole, õrn kiht peal.
Vasta
#18
Viimasest postitusest on tükk aega mööda läinud. Tegin igasugu pudi-padi valmis, kõik võttis muidugi kõvasti aega, aga hakkab juba looma. Ei hakka ükshaaval kõike välja tooma, panen parem pilte.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#19
Kenad laiad rattad taga. (Y)
Hea näha, et masin hakkab valmis saama.
Fiat 127 0.9l
Vasta
#20
pärin sekka ühe põhimõttelisema küsimuse: kas bagi otstarve saab olema sõita kõval kattel (mootorivalik ja Su vihje, et sõidab 200+ km/h) - või maastikul (millele vihjab vedrustuse pikk käik?)? Kui kõval kattel, siis kas läheb ka registrisse - ning mis tegevused + kulutused sellega seostuvad?

jõudu "lõpusirgele",
Teet
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne