IZ 412, 1974
#1

Tere!

Soetasin omale 2018 aasta alguses ühe 412. Kere rooste kohalt on täitsa soliidne, aga kuna eelnev peremees kasutas seda metsasõidukina, siis on palju kereplekid lainelised jms. Et välimine tiir plekke tuleks ikkagi ära vahetada. Hetkel kerega küll ei tegele. Olen hakanud tegelema mootoriga. Nimel on sellel kunagi peale pandud 2140 dekompress mootor, mis on suhteliselt kohvi, või siis on rõngag ajaga kinni jäänud. Aga kuna ma praegu sellega niikuinii ei sõida väga siis see ei oma tähtsust. Ostuga sain kaasa ka orginaal mootori (numbrid klapivad). Selle olen hetkel pulkadeks võtnud ning plaanis taastada peaaegu tehase konditsiooni. Ehk siis uued hülsid, kolvid, rõngad, sõrmed, kõik saaled, tihendid. Eelpool leotutest on mul kõik olemas. Lisaks tuleb siin nippet näpet asju veel juurde seotada, aga seda vaatab jooksvalt kokku pannes. Kuna ma varem mootori remonti sellisel kujul pole teinud, siis tasa ja targu. Eks loodan ka siinsetelt tarkadelt oma küsimustele vastuseid saada. Soovi ja pealehakkamist on. 
Hetkel mootor siis pulkadeks ja esimese asjana plaanin alumiinium pinnad seest ja väljast klaasipuru pritsiga (mille ise tegin) puhastada. Klapikambri kaane proovsin, töötab küll, aga kodu kompressor päris nii võimas pole ning puhastuskapiventilaator tuiskab tolmu hoovipeale laiali, mis ei ole kuigi ilus. Ehk pean siis sellega tööjuures tegelema, kus selleks paremad tingimused.
Siit aga esimene hetkel peamine küsimus - Kas moskvich mootor oli tehases värvitud/lakitud mingil moel?
Ilus soov oleks masin kunagi musta numbri vääriliseks saada, seega proovin algusest juba asju õigesti teha. Pead pakule ei julge panema hakta selle väite osas Smile

Aga pildid ka kuiva jutu juurde panen ehk homme
Vasta
#2

Lubatud pildid siis:
Oskab keegi öelda, kuidas Mosse mootorite värvimisega oli tehases? Oleks hea üle värvida mõne kuumakindla värviga, siis saaks tulevikus motorit paremini puhtana hoida. Ei hakkaks see sodi nii lihtsalt mootori külge.

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   
Vasta
#3

1986-ndamal Issanda aastal lisandus meite perre Udmurdimaal valmistet vileuus 412. Ja tolle mootoriplokk oli kaetud alumiiniumi-karva värviga. Kui mälu just ei peta. 
Mosseklubi foorumist saab kindlasti adekvaatsema vastuse.
Vasta
#4

(07-06-2019, 15:41 PM)Kadjakas Kirjutas:  1986-ndamal Issanda aastal lisandus meite perre Udmurdimaal valmistet vileuus 412. Ja tolle mootoriplokk oli kaetud alumiiniumi-karva värviga. Kui mälu just ei peta. ...
Ei peta, sama siin, seisab selle värvi vms all siiani ...
Vasta
#5

Millist konkreetset toodet võiks kasutada mootori värvimisel? Peaks siis olema kuuma ja bensiini/õli kindel toode.
https://www.stokker.ee/kuumakindel-varv-...-479282423
Seal õpetuses kirjas, et parima tulemuse saamiseks peaks kuumutama veel hiljem 160kraadi juures. Kas see alumiiniumile liiga ei tee?
Mõnda muud toodet äkki?
Vasta
#6

(16-07-2019, 16:45 PM)oliveer Kirjutas:  Millist konkreetset toodet võiks kasutada mootori värvimisel? Peaks siis olema kuuma ja bensiini/õli kindel toode.
https://www.stokker.ee/kuumakindel-varv-...-479282423
Seal õpetuses kirjas, et parima tulemuse saamiseks peaks kuumutama veel hiljem 160kraadi juures. Kas see alumiiniumile liiga ei tee?
Mõnda muud toodet äkki?
See konkreetne toode pole ka pärast kuumutamist bensiini ega õlikindel, omal juba järele proovitud. Aga Motipil on olemas mootorivärv, mis jättis soliidse pinna ja tundub ka lahusti ja bensiini kindel olevat (ka järele proovitud).
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/v%C3%A4...nium-400ml
Mina sain seda Mustamäe Fixusest.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#7

Kes kus pakub ultraheli pesu teenust? Plokk ning plokikaas peaks sisse mahtuma.  Võib olla nii Lõuna-Eesti kui ka põhjapoole
Vasta
#8

(07-08-2019, 13:42 PM)oliveer Kirjutas:  Kes kus pakub ultraheli pesu teenust? Plokk ning plokikaas peaks sisse mahtuma.  Võib olla nii Lõuna-Eesti kui ka põhjapoole

https://www.facebook.com/Ultrahelipesu-T...287743338/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne