Jawa 350/360 1971
#1
Kõik algas sellest kui load taskus olid aga tänapäevase mootorratta jaoks raha ei jätkunud. Kui juba lootusetult müügikuulutusi sirvisin ütles mu tüdruk, et ma oma isa vana ratta korda teeksin ja sellega sõitma hakkaksin. Tema oli siis suurem jawa fänn kui ma ise. Smile

Kahekesi lükkasime ratta keldrist mööda treppi õue ja vaatasime väsinud nägudegas rooste ratast. Proovisime peale istuda ja kõik tundus tore. Eks me väikest kasvu mõlemad. Siis saigi juba isale räägitud, et ratas tuleb arvele saada ja minu esimeseks mootorrattaks pidi see jawa saama.

Natukene oli aega uurimiseks ja mõtlemiseks kuni ARKis arhiivist ratast välja kaevati. Tegin endale selgeks, et esialgu ma seda ratast taastama ei hakka.

Nüüd on natukene jama, et taastamisega tegeleda ei jõudnud, sest igas külas ikka tuleb keegi targutama, et sul on see jupp vale ja see vale ja see vale... Smile Ülevaatuspunktis juhtusin erilise spetsialisti ette Smile Rääkimata sellest, et jawa poodi minnes ei julge enam kunagi poe ette parkida. Big Grin

Otsustasin ka VAPE kontaktivaba süüte kasuks. Kruvisime peale ja masin käivitus vändast. Enne ARKi viimist jõudsin veel ratta liivapritsist läbi lasta ja uue värvi selga tõmmata.

http://www.youtube.com/watch?v=JRZBGrVVI4o

Nüüd 2012a on uued plaanid jälle rattaga. Sain doonori ka kõrvale millelt mõni jupp juba oma ratta külge keeratud. Ühteist tahaks rohkem korda teha, teist jälle ilusamaks ja kolmandat hoopis "tuuniks"...

"Talvel teeb paremaks!"


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2
Plekitükist nüüd küll pole mõtet meisterdada, neid tehakse ka uusi ja küllaltgi mõistliku hinnaga. Smile
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#3
indrek1000 Kirjutas:Plekitükist nüüd küll pole mõtet meisterdada, neid tehakse ka uusi ja küllaltgi mõistliku hinnaga. Smile

Kes ja kus teeb?
Vasta
#4
Ehk leiad siit mida otsid
http://cgi.ebay.de/JAWA-Typenschild-Typs...m153.l1262
CZ 250 1963 a., Pannonia T5 1966 a. korviga, Jawa 638 1986 a.

Kõik on alles alguses
Vasta
#5
Jawa 360 pole küll arukas 12v peale ümber ehitada.6v elektroonsüüteid on ka olemas.
Vasta
#6
Silte ka siit
http://www.nepokoj.cz/php/img/org-141.jpg
ka Poolast jne.
Vasta
#7
rauno600 Kirjutas:Jawa 360 pole küll arukas 12v peale ümber ehitada.6v elektroonsüüteid on ka olemas.

Miks pole arukas?
Valmis komplektidel koos genekaga on ikka valusad hinnad...
Vasta
#8
rauno600 Kirjutas:Jawa 360 pole küll arukas 12v peale ümber ehitada.6v elektroonsüüteid on ka olemas.


6v süsteemid on väga vananenud ja kui juba elektronsüüde panna siis kindlasti 12v. Kui origiinaalsüsteem jätta siis jah kui kõik uus on töötab ka hädaga 6v. Ise olen selle 6v vandunud väga palju, voolu ei ole piisavalt ja masin ei käivitu hästi. Olgu aku nii hea kui tahes ei pruugi originaal süsteem hästi töötada.
Esipirn on nagu seasilm muffigi näha pole. Väiksema sõidu teed öösel ja kodu lähed on silmad punnis nagu siiami kassil;D 12v eelis on see, et käivitub ka veidi väiksema vooluga. Teisalt on generaator elektronsüütel ikka 180w originaal 45w vastu.
Siin laatadel on müügil olnud ka pirkasid. Väidetakse et osadel raamidel on ka number esihargi võlli toru peal. Minu omal ei olnud seal;S Samas kui sul seal number olemas siis ju kerge toksida selle järgi pirka valmisSmile
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#9
Ikka eelista 12v Smile
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#10
Tegin siis jawale väikse kingi. Uus elektronsüüde (12V), küünlad, küünla juhtmed, aku, mootori kett ja bensiini filter. Sortsutasin MoS2'hte ka oma jagu. Smile

Kirjutan järgmisel päeval:

Masin käib! Esimesed tiirud tehtud. Smile Sidur oli ainult kinni jäänud. Uus komplekt kettaid ootab ka sahtlis. Emotsioon oli nii positiivne, et tahaks ruttu ruttu paberid asjale saada. Saaks ometi selle birka korda juba. Seni võiks siis pilli ära värvida...? Kahjuks tuleb esialgu värvida ka veljed ja summutid... Rasked ajad. Toungue

Kas keegi saaks teha birkast pildi mille järgi annaks uue teha? Samas olen nõus ostma uue. Seni parim pilt mis leidnud olen: http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?id=2629659&size=o
Vasta
#11
aga raaminumber on ju olemas raami peal, ees vasakul paagi all!!!??? Kas vene aegseid pabereid pole selle raaminumbri kohta??? Mul endal ka birkat polnud aga olid vene aegsed paprid. Ja mingit probleemi polnud. Arvel ja sõidab. Ja kui ei ole selliseid pabereid mis selle raamiga kokku hakkavad siis äkki leiad mingid muud?? Raaminumber võib ajajooksul "muutuda" juWink
Vasta
#12
Kui tead eelmist omanikku, lase tal kirjutada avaldus dokumentide kadumise kohta ja asi korras.
Vasta
#13
MaxL Kirjutas:Kui tead eelmist omanikku, lase tal kirjutada avaldus dokumentide kadumise kohta ja asi korras.

Eks ma lähen ajan asju seal ARKis. Esimese hooga raaminumbrit üles ei leidnudki.

Järgmine päev kirjutasin:

Käisin nüüd ARKis ära. Sai avaldus tehtud arhiivi pärimise kohta. Karta on, et vastus tuleb sealt mitu kuud. Smile Tahaks siis teada, et mis raam selle numbri märgiga kokku käis. Kuid on võimalik, et raam on varaste poolt vahetatud.

Veel hiljem lisasin:

Nüüd siis vist paberitega asjad korras. Tulid välja arhiivist andmed. Jaanimöllul jäid aga näppu mõned jupid. Mõni klõps ka leitud varandusest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#14
Kuna sul on külgkorvi kinnitused küljes siis ei saagi raami numbrit näha.Number on esimese ülemise korvi kinnituse all paremal pool raami.
Vasta
#15
MaxL Kirjutas:Kuna sul on külgkorvi kinnitused küljes siis ei saagi raami numbrit näha.Number on esimese ülemise korvi kinnituse all paremal pool raami.

Leidsin juba raaminumbri üles. (Tänud unicman) Esmaspäev plaanis alustada värvikatte värskendamisega. Ja järgmine nädala lõpp loodaks asjaga ühelepoole saada. Kes mu plaanidest pole aru saanud, siis ma ei taasta seda ratast vaid üritan saada legaalseks liikurmasinaks. Wink

Seega vaja oleks ka suunatulesi ja peegleid. Kui kellelgi vedeleb mõni mida kannatab ka vana jawa külge pookida, siis andke tuld. Smile
Vasta
#16
Suunatuled ja peeglid vanale Jawale legaalseks liiklemiseks küll vajalikud ei ole, kuigi jah, muudavad selle veidi lihtsamaks ning ohutumaks.
Vasta
#17
Minu nägemus siis valmis värvitööst. Päris optimistlik olen ikka. Smile Summutid ja leegitorud said muidu mingi kuumakindla alumiinium värvi alla. Ülejäänu hingab hetkel hapet.

   

Lisasin hiljem:
Mõtlesin, et pean ikka näitama kui kunstipäraseks paak läks kui hape oma töö oli teinud. Sai siis reaktsiooni jäädused mahalihvitud + happekrunt + krunt + pahtel. Täna loodaks lisada krunt + värv. Suure hooga jäävad tegemata küljekarbid ja katte plekid.

   
Vasta
#18
Ma juhiks tähelepanu faktile, et paak on antud mudeli jaoks vähemalt 12 aastat vale. Nn. auguga paake (auk oli ampermeetri ja süüteluku jaoks) kasutati kuni aprill 1959.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#19
Aspelund Kirjutas:Ma juhiks tähelepanu faktile, et paak on antud mudeli jaoks vähemalt 12 aastat vale. Nn. auguga paake (auk oli ampermeetri ja süüteluku jaoks) kasutati kuni aprill 1959.

A.

Olen teadlik sellest. Rattal on veel vahetatud juppe hulga. Kuna ma taastamisega ei tegele, siis pole esialgu sellel ka vahet. Rolleyes

Äkki kedagi huvitab mõni pilt värvitöödest. Päris lõplik veel pole aga natukene juba aimu saab. Pildilt paistab hea, tegelikuses paras aiaposti kvaliteet. Pahtlit ka ei tahtnud raisata. Mis teha. Rolleyes

   

Mind hakkas huvitama, et milliseid düüse sellele JIKOV'ile leidub? Millised originaalis peaks olema? Hetkel on düüsil 115. Muidu ratas juba enamvähem koos. Vaja oleks elektri süsteem leiutada.
Vasta
#20
Mis Jikov peal on? 2926 SBD? Originaalis peaks olema düüs markeeringuga 96; 115 kasutati vist 634-l.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne