Jawa 350/360 1971
#41
(26-10-2008, 12:52 PM)mrt36 Kirjutas: Räägi mulle paberite saamisest, vöid ps'i ka panna jutu.

Mul läks väga lihtsalt.

1) Tegin avalduse, et arhiivist üles otsiksid. Eelmine omanik oli teada.
2) Mõne päeva pärast sain vastuse e-mailile, et leiti arhiivist üles ja mis raami number peab olema. Kõik klappis.
3) Viisin kohale näitamiseks. Siis vastu ei võetud kuna ratas polnud komplektne. (raam, rattad, lenks ja mootor olid)
4) Ladusin ratta enamvähem kokku (nagu viimasel pildil), ja angaaris probleeme polnud.
5) Läksin büroosse pabereid vormistama. Minu imestuseks polnud vaja maksta arvelevõtu eest vaid lihtsalt omaniku vahetuse eest 600.- + numbrimärk 300.- Sellega seoses tuli kirjutada seletuskiri, et miks vanad paberid kadunud olid.

LISATUD HILJEM:

Eesmärk lõpuks saavutatud. ÜV tehtud ja päikselise ilmaga sai ka üks ~50km ring Tallinnas sõidetud. Remontida on küllalt ja "ajutisi lahendusi" on ka päris palju tekkinud. Ehk saab suures osas tulevatelt laatadelt abi.

Kui kellelgi on huvi, siis ilusa ilmaga sõidaks meeleldi kellegagi väikesed tiirud.
[Pilt: biker_h4h%5B1%5D.gif][Pilt: biker_h4h%5B1%5D.gif]

Arvamus peale 300km sõitu:

Oma kaalu ja mõõtmete poolest on linnas päris hea sõita. Pikemat ja laiemat kasvu inimesele kipub see ratas pisikeseks jääma. Teiste rataste kõrvale parkides muutub jawa väga väikseks ja armsaks. Big Grin Manööverdab hästi. Algajal teeb platsisõidu raskemaks tühikäigul sõit ilma siduri libistamiseta, siis kakub kõvasti. Sõit konarlikul teel rahuliku kiirusega on mõnus ja pehme. Pehmust vist lisab ka natukene laiema ja kõrgema profiiliga venemaa toodangu rehvid.

Mootor vaatamata oma 13kw numbrile liigub linnakiirustel küll normaalselt ja maanteel liigutas kahte väikest inimest 100km/h vabalt. Mootori pöörded hakkavad kaunis kõrgele minema kuskil 90km/h juures aga sealt edasi kustutab tuulevihin kõrvus mootori hääle ära. Rolleyes Tänu väga kehvas seisus esirattale jäi normaalseks kiiruseks seekord siiski 75-80km/h.

Linnas sõites oli kütusekulu ühe paagitäie kütusega väga suur. Pea 7l/100km. Sai need kilomeetrid ka veidi rohkem peale keeratud aga ehk on selle taga timmimata karburaator või mõni muu tehniline viga. Rahuliku sõidu juures sinna 4l/100km kanti. Aga üldiselt on nii vähe veel sõidetud, et kütusekulust on natukene vara rääkida.

Minu ratta esipidur jääb nõrgaks. Pikivahet tuleb ikka tublisti pikendada. Tagumine pidur täidab oma ülesannet täiesti rahuldavalt. Äkki leian mooduse kuidas natukene pidurit paremaks teha.

Aga kokkuvõtteks sõita on lõbus. Eriti kui kaasliiklejaid vähe ja ilm ilus. Tasub sellised rattad küll kuuri alt välja vedada ja hääled sisse ajada. Vaatan, et ongi ilus päiksepaisteline ilm... Smile

lõpetuseks

Kui kunagi sõiduisu otsa saab ja plaanis ratas "tehase" originaali viia, siis kirjutan uuesti. Ümberehituste taastamine ja säilitamine ei paista nii pop olevat ja tihti saab ka selle eest vastu kõrvu. Rolleyes

Toredat hooaega vanaratturitele! Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#42
Millised on Jawa tähistused kolbidel? A, B ja C? Ühesõnaga kui mootoris on "C" tähstusega kolvid oma töö ära teinud, siis tuleks hakata uusi silindreid otsima?
Vasta
#43
Minul koolitarkusest niipalju meeles, et A, B ja C peaks tähistama täpsusklassi. Remontmõõtu peaks tähistama ikka I, II jne. Põhimõtteliselt asi nii, et, kui nimimõõt on 65tolerantsiga ntx +-0,01 siis peaks see kuuluma tähise A alla. Kui mõõt on 65,05 siis täht B jne. Parandage, kui eksin. Tihti tähistatud kolvid ning sõrmed värvitäpiga, mis sisuliselt sama põhimõttega.
Vasta
#44
Ratas läks sama targalt kokku tagasi. Uued laagrid/simmerid said ainult külge. Silindrite puurimine jäi ära. Palju asju on ikka teha aga vähemalt sõidab. Eelmine hooaeg sai 5000 kilomeetrit sõidetud. Proovin selle hooaja ka läbi ajada.

Kas on kedagi Tallinnas kes tahaks vahel koos teise vanaratsuga koos sõita? Vahel on selline tunne, et võiks mõne "omasugusega" vahel väikseid tiire teha. Pisikesest sõidust Harjumaal või hoopis minna sõita ümber saaremaa... Unistada matkast välisriiki... Toungue Äkki koos midagi muud põnevat teha. Rolleyes

Enda stardikoht on Pääskülas.
Vasta
#45
vene tsiklitega ühise kulgemise plaanimist on alustatud http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=33529 teemas. Kahjuks paar korda kui omal oli võimalus nädalavahetusel kulgemas käia, siis ei võtnud teised vedu ning nüüd on mul omalgi augustini kõik päevad muudeks toimetusteks bronnitud.

Ma usun, et august-september oleks mõistlik organiseerida mõningaid ühis-kulgemisi ja muud tsirkust. Selleks ajaks peaksid kõik vanamootorrattahuvilised olema ennast välja puhanud.

Vasta
#46
Mul on ka Jawa,paraku küll uuem aga Harjumaal võiks koos mõne ringi teha küll, saartel sai möödunud aastal käidud.
Vasta
#47
Kuna ma teenin aega, siis ratas seisab nukralt. Vaja on poest tuua siduripulga tihendid ja pulk ise. Mingi tihend peaks/võiks olla seal automaatsiduri lükkaja vahel ka... Sealt ka ajab õli välja. Muidu võiks proovida ka kas võtab veel hääled sisse.

Kui palju õli esiamortides käis? 200ml/per toru atf õli sobiks?
Vasta
#48
Sry, et võõrast teemat solgin.

Küsiks mõned küsimused.

Kui palju õli tuleb kallata käigukasti?
Tean, et õige koguse ütleb kruvi, mis on vändapoolsel kaanel, kuid kas tuleks varuda 1L või 2L?
Õiliks siis GL-3/GL-4

Kui võtad küünlad ja süütemängu kaane maha, paned kruvikeeraja kolvi peale ja keerad süütemängu rootorist vänta edasi-tagasi, on ühel silindril tunda väiksest nõksu, teisel mitte.
Kas see viitab kulunud vändale/sõrmepuksile või on normaalne?
Vasta
#49
Ise küsin, ise vastan.

A.Palu raamatu järgi läheb jawa 250/350 käigukasti 800ml õli.

Iz`idel 1L


Raamat aastast 65.

.............

Esiamorti läheb 300Kuupsentimeetrit õli, ehk 300ml.
Õliks soovitavad värtnaõli ja Akn-10 segu 2:1, mida see tänapäeval tähendab, ei oska kahjuks öelda.

Tagumisse amorti läheb 50ml.
Vasta
#50
Esi amordis õli vahetamiseks tuleb esitulel pealmine kate maha võtta.

Amordi peal on korgid, mille all ei ole vedrud nagu iz`il, et keerad välja ja enam tagasi ei suru.

Amordi allosas on väiksed poldid, esiratast ära võtma ei pea.

Keerad poldi võimalikult lahti, kuni poldi pea läheb vastu esirattavõlli ja kui nüüd kruvikeerajaga poldipead ülespoole suruda, hakkab vana õli välja jooksma.

Peale diisliga loputamist keerasin poldid kinni tagasi ja ülevalt kallasin 300ml mõlemasse torusse paksemat hüdraulika õli peale veidi tugev jäi, kuid parem kui enne oli.


Mina muidugi võtsin esiratta alt ära.


Ja siis kõik kokku tagasi.

Ehk keegi seletaks, kuidas kolvist sõrme välja pressida ja kepsust sõrmepuksi vahetada?

Kas osta uus puks, või lasta treialil teha?

Kas pressida kuumutatud kepsust puksi välja või saab ka "õue temperatuuril"
Vasta
#51
Tere.Olin ise ka nooruses hull tsikli ja eriti Jawa fännWink Sattusin esimest korda lugema seda teemat(Jawa 350/360 1971).
Aastal 1989 sain ka Jawa omanikuks.Tegu siis sama mudeliga ja väljalaskeaastaks samuti 1971."Jawkin" on iseenesest veel alles aga pole aastat 15 või rohkemgi enam asjaga tegelenud.Otsisin ka passi üles.Koorikkaantega nagu tollal oli.Andmed passis siis sellised:
Jawa-350,va.1971, mootori nr.288516 ,raami nr.256522.
Tahaks natuke vastu vaielda ksf.unimütsi sellele väitele:
( olen selle 6v vandunud väga palju, voolu ei ole piisavalt ja masin ei käivitu hästi. Olgu aku nii hea kui tahes ei pruugi originaal süsteem hästi töötada)

Käivitamise poolest nii palju et ükskord kadus aku sõidu pealt äraSad Kusjuures ise ei märkand midagi.No see akukarbi luuk oli lihtsalt väsinud ja käis kergelt lahti ning aku polnud kinnitatud.Leidsin hiljem aku üles aga see oli katki mis katkiSad No aga sõita vaja ja akut polnud tol ajal kuskilt saada.Väga defitsiit. Käivitamine hakkas olema siis selline- ilma igasuguse vooluallikata.Tõmbasin esimese käigu rauda-pedaal käivitusasendisse.Sidur peale ja jooksin tsiklile kerge hoo sisse.Siis lasin siduri lahti ja samaaegselt hüppasin jalaga käivituspedaalile.
Asi käivitus alati-ole aint mees, hoia kinni ja hüppa sadulasse.Samas
paljud uuemate"Jawkinite"omanikud imestasid.Lükka palju tahad,ilma vooluta ikka käima ei lähe.
Kusjuures nagu tol ajal kombeks oli vaja ikka pilli uuemaks tuunida:
Taha topelttuled pluss suunatuled.Suunarelee jms.siis juba 634 omad.Siis jäi küll genekas nõrgaksSad Näit pidurdades ja pöördele minnes pidi ju "genka"kõik selle jandi ära toitma.
Mõni aasta tagasi ajas vennapoeg"Jawkini" uuesti käima.Ta ei viitsind seda lükkamis-lendstarti teha vaid pani peale mingi väsinud akudrelli aku.Siis sai inimesekombel vändast käima lüüa.
Panen mõne pildi ka.360/634 hübriid nagu ta oli.Pildid tehtud siis
22aastat tagasi vahetult enne vene kroonu minekut.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#52
Mina võtsin ka 12v akudrelli akust elemendid, tegin sellest 2x6v aku ja lüliti abil ühendan nad rööbiti akuks.

Kui veidi ette lüüa, siis läheb esimesest vändast käima, nii soojalt kui ka külmalt.
Vasta
#53
Motokuuris väideti et jawa 360 sõrm on keskelt täis (umb sõrm), kuna sisse ja väljalaske kanalid ühtivad kolvisõrmega.

Barosest tallinnast tellisin sõbra kaudu omale uue sõrme, mis aga seest tühi.

Kas ja kui määrav on selline sõrme värk?
Vasta
#54
Kevad varsti käes!

Kui keegi minu eakaaslane (mina 24) Tallinnas ka mõne rondiga ringi vuhiseb, siis võiks kontakte jagada. Koos ikka lõbusam õli põletada ja võimsamast rattast unistada... Rolleyes

Ratas iseenesest päris läbi nende aastatega. Doonori sain ja äkki jõuab ühtteist korda sättida. Suurema remondikuuri lükkaks uude aastasse. Cool
Vasta
#55
Kuna kolvigrupp on "kurat teab kaua" sõitnud, siis plaan on asja värskendada. Jawa poes on komplekt 135€ juhul kui oma silindrid sinna viin...

Oskab keegi kommenteerida seal pakutava kvaliteeti. Ise teha lastes (tõukur oü) + kolvid/rõngad tuleb hind sama aga kas parem? + akende faasimise peaks ise tegema. On põlveotsas tehtav?

Võiks ka proovida kaua kannatab veel sõita. Seni on 10000km sõidetud ja mis seisus nad enne seda olid ei tea üldse. Kas on mõistlik äkki rõngad vahetada või suure läbisõiduga võivad olla silindrid juba ovaalsed ja uued rõngad ei anna enam tulemust? Kodus ju sellist asja ei mõõda...

Alustada võiks survete mõõtmisest. Mis surved silindrites peaks olema?

Tänud kes aitab kaasa mõelda. Üks mootor ootab veel tegemist ja seal tahaks ka kolvigrupi saada väga heaks. Tuleb igatepidi kasuks. Smile

Vasta
#56
Minu teada Tõukur ei puuri akendega silindreid.

Mõõtsin Baroses mõni aeg tagasi letikauba üle, need olid puuritud 6/100 lõtkuga. Mis tähendab seda, et juba värskelt puuritud komplekt on kolisemise (alates 7-8/100) äärel. Omal vastutusel sai puuritud 4/100 peale ja mootor on vaikne. Loomulikult tähendab see ettevaatlikku sissesõitu, nagu vanasti kombeks.
Aknad tuleb nagunii ise faasida, seda ei tee ükski puurimistöökoda.

Surved võiks jääda 8 bar kanti, siis on mootoril veel piisavalt jõudu.
Vasta
#57

Kui ta käivitub kenasti ja väga ei klõbise ei näe mina põhjust asja remontida.
Seda enam,et päike kõrgel, lumi sulab ja suuremad teed juba paljad.
Nende tänapäevaste varuosadega võid asja hullemaks teha. Võiksid tolle teise mootori igaks juhuks ära teha.
Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#58
Esialgne plaan ongi oma mootoriga sõita kaua kannatab (käivitub, veab maanteel ja väga ei kolise) ja siis vaikselt varumootorit teha. Väikest klõbinat oli eelmine aasta külma mootoriga kuulda.

Eks ma mõõdan huvipärast surved ära. 8bar peaks tulema külma mootoriga ja käekõrval lükates?

Temperatuur justkui hakkab lubama. Nädal veel ja plaanin uhkel ÜV läbida. Rolleyes
Vasta
#59
Sooja mootoriga vändast 5-6 korda kiiresti lüües, kuni manomeetri seier enam ei tõuse. Siiber lahti, st gaasi põhjas hoida.
Vasta
#60
Tänud! Vaatab nüüd mõne koha kus numbreid näitav seadelidis kohapeal on. Eks planeerin esimeste sõitude hulka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne