Teema on suletud

300 SE W112 (ja paar grosserit kah)
#1

Tegemist on siis fintail- (saksakeelsetes maades vastavalt heckflosse) Mercedesega, kindlasti olete näinud teda mitmetes külma sõja teemalistes, 60ndates toimuva tegevustikuga filmides, sõitjateks vihmamantlites sünged spioonid. Alati, kui fintail kaadrisse ilmus, võis oodata halba. Tagaajamisstseenides oli ta alati tagaajaja, mitte tagaaetav. Auto, mille kindalaekas on loomulik kohata Lugerit. See on maine, mis fintailile alatiseks külge on jäänud.
Varju on jäänud, et tegu oli oma aja kõrgtehnoloogiaga. W112 nägi ilmavalgust 1962, põhinedes 1959 esitletud W111- põlvkonnal, tegelikult erinedes väliselt vaid esitulede kuju poolest. Üsna bizarre tänapäeva mõistes- ühe kere sisse mahtus kogu sedaanide mudelivalik- uimasest diislist (beiruti takso) alustades ja 300SE, Stuttgarti lipulaevaga lõpetades.
Südameks sai lipulaevale 3-liitrine alumiiniumploki ja ühe ülanukkvõlliga reas-kuuene, põhimõtteliselt sama, mis 50ndate 300SLR-idel ja Gullwingidel, erinevuseks vaid uus Boschi mehaaniline sissepritse. Käike vahetas 4-astmeline automaat või 4-käiguline manuaal, kangi võis lasta ka põrandale panna, standardis oli see roolisamba küljes.
Piduriteks kettad iga ratta juures.
Ja siis veel õhkvedrustus. Võib-olla olid Stuttgardi-mehed Citroen DS-i proovinud (1959, sellel jo hüdropneumaatiline sisteem), igaljuhul asendati W111-e terasvedrud õhkpatjadega, mis said vurtsu ühesilindriliselt kompressorilt, mida käitas ventilaatoririhm, õlitus käis läbi mootori.
Alates 63ndast sai tellida pikendatud teljevahega SEL-mudelit. W112 müük ei läinud aga kuigi hästi (5202 SE-d ja 1546 SEL-i) ja juba 1965ndal sai sama 3-liitrist mootorit näha uue S-kere, W108 sees. Teised fintailid kestsid 68ndani, mil valmis asendaja neilegi- W114.Smile
Tehnilisi andmeid lõppeks:
mootor: reas-6, ohc, 2996cc, Boschi meh. pritse, 160bhp@5500rpm, 185lb ft@3800rpm
ülekanne:4-spd automaat või 4-spd manuaal, rwd
mass: 1575 kg
0-60mph- 10.9 sec
top spd- 109 mph

Ja selline on see auto (pildil see pikem, SEL):
[Pilt: cj.jpg]
#2

Tundus õige sellest tõllast siin pajatada, kuivõrd 300SEL paistab mitme kandi pealt käeharjutusena enne tõeliselt lipulaevalt katte tõmbamist. Õhkvedrustus näiteks, disainielemendid ka muidugi.
600 kohta olen kuulnud väidet, et see on viimane luksusauto, mis on valminud puhtalt inseneride diktaadi all, kõik hilisemad on loodud müügimeeste ja turu-uurijate näpuvibutuste järgi. Ei julge küll vastu vaielda, auto on tõepoolest hi-tech otsast otsani, vedrustus on osake vaid. M-100 mootor on ise juba märkimisväärne- 6,3-liitrine V8, kahe nukkvõlli ja sissepritsega (aasta siis oli 64), 4-käiguline automaat, ketaspidurid.
Sõidumugavus olla huippu, kurve läbivat see tankimõõtu tõld sportautolikult, lisaks saab vedrustuse jäikust sättida (kusjuures ka sõidu pealt on võimalik autot 2 tolli madalamaks lasta).
Ja muidugi salong. Auto kubiseb mugavuselementidest, millest enamikku käitab pneumaatika (siinkohal veike kõrvalepõige- M-100-leht räägib igal pool hydraulics`idest, kuigi mäletan hästi saadet Discoveryst, kus inglise härrasmees oma 600st jutustas (tagaistmel lösutades, muidugi), tema rääkis selgelt õhu toimel liikuvatest akendest-istmetest-luukidest (pagassi luuk avaneb-sulgub ka nupuvajutuse peale- 2 sekki lahti- sekiga kinni). Hilisemat Mercedese vaakumilembust arvestades tundub pneumaatika usutavamana. Edit: mulle on nüüd aja jooksul mulje jäänud, et ingliskeeles on \"hydraulics\" selline universaalne sõna, mida kõlbab vabalt ka vaakumi puhul pruukida).
Uste solenoidlukud (on vist nii? mõtlen seda, et luku peab ainult esimesse astmesse lükkama, edasi veab end ise kinni) on päris tänapäevane nähe.
Pole mõtet ümber jutustada kõike, M-100 LEHT on väga ülevaatlik igatpidi.
600 on minu silmis merssude kunn, ükski varasem ega hilisem mudel ei anna sama mõõtu välja.

Veike pilt ka (see on siis short wheelbase variant):

[Pilt: 600-gustaf.jpg]
#3

Toda esimeses postituses olevat SEL tüüpi autot olen näinud umbes 10a. tagasi endise Matrossovi, nüüdse Tondi tänava juures seismas. Seal oli autoosade poed. Auto oli valget värvi ning ilmselt SE. Sõitjateks noorem paar, juht paistis autofriik olema Smile

Vaatasin juba siis, et va kena vana MB ning astusin minema.
#4

Siin ta siis on:
http://www.auto.ee/autoleht/sisu/13_2002_art1.html

300K$ on midagi 4.8Meeku, mistõttu mulle tundub, et äkki võib seda unistust millalgi siingi näha.Smile
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Jansa
Siin ta siis on:
http://www.auto.ee/autoleht/sisu/13_2002_art1.html

300K$ on midagi 4.8Meeku, mistõttu mulle tundub, et äkki võib seda unistust millalgi siingi näha.Smile

Auto ajaloost:

Tsitaat:Ehkki projektijuht Fritz Nallinger pidas võimalikuks ka 12-, 16- või isegi 24silindrilist mootorit, valiti suhteliselt tagasihoidlik V-8 töömahuga 6330 cm3 ja võimsusega 250 hj

24 silindrit oleks üsna cool, näiteks kui oleks tegemist 2-taktilisega 24sil. mootoriga, siis käiguühtlus oleks nagu 48 silindrilise 4-taktilise mootoriga :duh

Arvan, et isegi V16 on juba suhteliselt rahulik (soliidne) mootor.

300K$ Eesti miljonäridele pole nüüd küll mingi takistus. Küsimus, kas keegi selle raha ka \"autosse investeerib\" Smile
#6

Ma arvan küll, et investeerib.
Too Diablo ju samas suurusjärgus oli imo.
Ja ~1.5M mersse-bemme ei jõua kokku lugada, nendega ei erine eriti massistki enam.
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Jansa
Ma arvan küll, et investeerib.
Too Diablo ju samas suurusjärgus oli imo.
Ja ~1.5M mersse-bemme ei jõua kokku lugada, nendega ei erine eriti massistki enam.

Ühtin täielikult Sinu seisukohaga Smile
Aja küsimus ilmselt. \"Õnneks\" on naabritevahel teatava \"ületrumpamise\" komme (tõukoertest kuni ei tea milleni) ning suht isikupäratu ntx M5 BMW ei kõiguta enam kedagi (rikaste ja ilusate seltskonnas), hoolimata sellest, et on tegemist kvaliteetse autoga.

EDIT: kunagi kuulsin tuttavalt, et käis Soomes autonäitusel. Esitleti MB600 Cool, õeldi, et tootmist alles alustatakse ja see on näituseeksemplar.

Mees jõudis Tallinnasse ja vaatab üllatunult, sama auto sõidab ringi (Silves).

Seega moraal: eestis raha on (ja saab aina rohkem olema), aga küsimus on selles, et kas seda raha ka eksklusiivse auto ostuks kulutatakse.

Kui juba kõik elu kindlustatud ja paigas, siis hakatakse ringi vaatama, mida veel teha. Kes ronib poliitikasse (kui juba pole), kes ostab tõesti kalli auto vms.

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Jansa
Siin ta siis on:
http://www.auto.ee/autoleht/sisu/13_2002_art1.html

300K$ on midagi 4.8Meeku, mistõttu mulle tundub, et äkki võib seda unistust millalgi siingi näha.Smile

Siin ka pilte jm.

http://www.carclassic.com/html/BX37.htm
#8

Venelased on oma Maybach-lehe juba käima lükanud: http://www.maybach.ru/en/
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne