Mille raamiga on tegemist?
#1

Tere, paar päeva tagasi sai soetatud selline asi endale projektiks soetatud.
[Pilt: 15973478_GRpN.jpg]
[Pilt: 15973475_3oAv.jpg]
[Pilt: 15973468_TLvH.jpg]

Ligemalt uurides nägi ära, et tagakiik täiesti ümber keevitatud, raami külge käivad amordikinnitused ka allapoole originaalseid kinnitusi keevitatud ning mingid mootori kinnitamiseks ( minski mootori arvatavasti.. ) on mingid metallplaadid juurde keevitatud. Esihargil on loks sees mis on tingitud sellest, et pole olnud õige hark sellele või siis on kõik laagrid minema ajanud ( osa laagreid on välja jooksnud juba, sest juba täna raami tagurpidi keerates tuli 1 laagrikuul välja ).

Sai siis asja natuke netist uuritud ning leidsin ühe samasuguse raami ja esihargiga isendi minski mootoriga [Pilt: 15973490_v2KY.jpg] .

Rohkem pole kuskilt mingit infot leidnud, et kust selline asi pärit ning mis marki see on.
Järsku keegi siit foorumist oskab rohkem selle kohta rääkida.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#2

Tegemist on 50 ccm (krossi, kui ma ei exi) raamiga, millele "Minski" mootor peale sobitatud.Tagaratas on oma, esimise kohta ei oska foto põhjal otsustada, tundub olema suurem, kui16 tolli. 70- 80-ndatel, kui polnud välismaa krossirattaid saada, nähti vaeva neid ise kombineerides. Kõigepealt raam tehti kõrgemax, tagakiige pikemax, ette vanema CZ esiamordid ( need olid kergemad), taha gaasiamordid. Paak lõigati pealt lahti ja sinna peale keevitati mosse kandilisest esilaterna reflektorist kõrgendus.Kui nüüd õnnestus ka kujult sobiv iste ka teha, oli ratas nagu tehasest!
Krossimootoreid ja muud toodi tehasest, ega tavamootoriga seal midagi ühist polnud- võllid tugevamad hammasrattad- ülekanded teised ,suuremad laagrid jne.Silinder oli paksema seinaga, kanalid ja kolvi ehitus teine,"Bing"- karburaator jne.
Ässa rattad olid 19 tollised. CZ esiratta veljel lõigati jupp (4 kodara jagu) välja ja keevitati kokku.Saadud 32 kodaraauguga velg sobis täpselt rummuga ( punnvõrril ju 32 kodarat.
Jutt sai nüüd liiga pikk vä?
Tervitustega Veteran.
Vasta
#3

Sa täitsa haritud sellise koha pealt. Paagile on tõesti jupp juurde keevitatud kõrgenduseks ning raami on ikka ka mõneti ümber tehtud. Tagaratas paistis olevad delta oma kuid laiema kummiga. Ees olev ratas oli mingi suvaline võrri oma, seda ei pane ette.

Fiat 127 0.9l
Vasta
#4

Noottaur, need rattad, mis piltidel, on omal ajal olnud 50 ccm krossirattad ja Sinu rattal olex kindlasti teatud ajalooline väärtus, kui leiad sinna peale V-50 mootori. See tehnika kajastab meie motokrossi ajaloo teatud etappi.
Oli huvitav vaadata boksis seda omaloomingut, krossipoiste papade oskusi- võimalusi-ilumeelt. Leidus seal rattaid, millel silm puhkas ja oli ka " rotikaid" Sõiduomadused olid "õige" mootoriga võib öelda "super", hüpped olid ikka olemas... kuni sidur vastu pidas.
Nii et edu taastamisel!
Veteran.
Vasta
#5

Ise ma seda no selle sama viisi järgi taastama ei hakka. Tahaks ikka asja, millel välimust kui ka jõudlust. Tagakiige peab sirgeks keevitama, tagaporilaua otsima, lenksu üle vaatama, mootori peale otsima ning istme mingisuguse leidma.
Siis oleks jäänud vast vaid paremaks timmimine ja sõidumõnu. Toungue

Fiat 127 0.9l
Vasta
#6

Nii palju kui mina neid pilte näen siis minu arust peaks olema see ümber tehtud delta raam.
Vasta
#7

Delta raam see ei ole. Sai võrreldud sõbra omaga ning erinevusi oli ikka parasjagu ( mai mõtle neid, mis kohe näha, et ise juurde tehtud vaid selliseid raamitugevndusi ja torude asetsusi. )

Fiat 127 0.9l
Vasta
#8

noottaur Kirjutas:Ees olev ratas oli mingi suvaline võrri oma, seda ei pane ette.

Delta raamiga ei ole sellel sõidukil mittemidagi ühist ja see raam on 100% kindlusega algselt olnud Riia tehase krossimopeedi oma. Täpset mudelit ei julge öelda - reaalselt on raam ise neil kõigil versioonidel väga sarnane ja erinevused on põhiliselt summuti- ja süütepooli kinnitustes ja muudes pisiasjades.
80ndate aastate keskpaiga mudelid olid juba tehasest ees 19" võrrirattaga, vanematel olid mõlemad tavalised 16". Toodeti ka 19" tagarattaid ja neile sobivaid tagakiigesid aga tehasekomplektsuses neid küljes ei olnud vaid tegu oli eraldi, vaid valitutele jagatava kaubaga. "Amortidena" olid tehasest enamus masinaid kõiga tavalisemate vaid vedrudega esiotsaga, ainsaks põhierinevuseks olid vaid prillide juures olevad tugevdusnurgad ja tulekinnituste puudumine. Päris õliamortidega oligi esimesena mudel Riga-20ju ja see oli ka vist üks esimesi, kus oli peal juba ka normaalne üleval asuv resonaatorväljalase ja korralik juhtraud. Samuti olid "tagaamordid" päriselt täiesti tavalised täavamopeedidel küljes olevad lihtsalt vedrud. Tagakiigel ja raamil olid mitu nende kinnituskohta mille abil sai amordi nurka muutes tagaotsa kõrgust ja jäikust muuta.
Tehasekomplektuses olid enamuses mudeleid tavasummutiga ja juhtraud oli samasugune kõrge, kui tänavamopeedil ning erinevus oli vaid vahel olevas tugevduspulgas. Porilauad olid tavalised plekkporikad. Samuti oli ka algne küljes olev mootor täiesti tavaline standardmootor mis siis vastavalt oma oskustele ise ümber viiliti. "Pikad käigud", ülemõõdulised kolvid-silindrid, L-rõngad jne olid sõna otseses mõttes põrandaalune piraatkaup mida sai õiget inimest tundes mõne lätlase käest võistlustel pagasnikust salaja osta.
Ega ei ole see supermoto spordialana ka nii väga uus midagi - samade 50cc krossimasinatega sõideti kergelt ümberkohandatuna tihti noorteklassis ka ringrada, sest ringarajamsainate veermike kõigile lihtsalt ei jagunud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne