Biodiisel/rapsiõli
#1
Mida on vaja teha, et ümber ehitada Volkswagen Passat 1.6 TD sõitma rapsiõlile.Isa arvas, et suurt mitte midagi, aga ikkagi oleks tore ka foorumlaste käest kuulda mulle senitundmatuid ohte ja takistusi, mis tekkida võivad.
Vasta
#2
Siin ühed noored käisid Euroopa tuuril diisel volkariga. Ühtteist räägitakse ümberehitustest ka Reporteri videos. http://www.reporter.ee/?p=200
Audiklubist ka üks teema http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=3744
Vasta
#3
SIIN sellest bussi ümberehitusest juttu ka.



`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4
Soojendan natuke...
Ei hakanud uut teemat tegema,kuna ei näe asjal suurt mõtet,vast kõlbab ka siia jätkuks kirjutada.
Nimelt tunnen huvi, ehk siis nagu kuidas oli esimene kord... ? Big Grin  Kas tanklates müüdavat biodiiselt ka keegi tarbib ja mis autodel? Kuidas mõjub küttesüsteemile ja kuidas on talvel mootori käivitus. Kas võib kokku segada tavalise diiselküttega?
Endal suurt kogemust pole sellepärast tahaks ennast natuke harida antud teemal. Kellel on kogemusi võiks lahkelt teistele ka jagada. Et mis auto ja mis mootoriga tegu. Kas mootoril rootorpump jne.  Tänan.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#5
Ma olen nn isetehtud biodiisliga sõitnud, Volvo V70 2,5TDI 98. Sõiduomadustes vahet mina ei tajunud. Haiseb. Võibolla oli see selle auto eripära, aga alla +10 kraadi hakkas tühipööretega mängima, eriti külmal mootoril: tõstab üles, laseb alla. Mitte midagi hullu, aga jäi kõrva - nn naftaga sellist pulli pole kunagi olnud. Esimene paagitäis lõi filtri kinni, mul oli vahetus targu kaasas, vahetasin ära, pärast ei juhtunud enam midagi. (Jälgisin alguses pidevalt - keerasin filtri maha, valasin tühjaks. Pärast läks igavaks, midagi ei juhtunud, ei viitsinud enam filtrit kruttida.) Alla +10 kraadi läks külmkäivitus tunduvalt raskemaks, +5 ja alla, mina biodiislit kasutama nõus ei ole, suvel ainult. Küll sai proovitud ka spetsiaalse talvise lisandiga läbisegatud biod, aga ka sihuke on-eiolekah. Naftaga seguneb väga hästi.

Ma kuskilt lugesin, et bio kasutamine nt traktoritel kärbib tugevalt õlikasutuse lubatud välpa. Kui vahetada õli autol, mis on bioga sõitnud, siis õli haiseb ikka tugevalt nn pannkoogi järele. Ma üldse ei imesta, et bio õli omadustele halvasti mõjub. Ega see bio lõpuks ka nii üüber odavalt kätte ei tulnud, seega kokkuvõttes mul sai vaimustus üsna ruttu otsa. Nafta on parem, hind on ka tänavu suht mõistlik olnud.
Vasta
#6
(28-07-2008, 20:27 PM)Laurix Kirjutas: Mida on vaja teha, et ümber ehitada Volkswagen Passat 1.6 TD sõitma rapsiõlile.
Ise pole katseid teinud, aga autoajakirjast loetud katse käigus läinud volkari turbo lõpuks pauguga pilbasteks. Põhjuseks olnud kleepuv tahm, mis labadele kogunedes turbiini lõpuks tasakaalust välja ajas. Ekspertiis tehti valmistajatehases. Pildid olid ka juures sellest tahmakäkist.
Vabalthingava pajaga ei tohiks teoreetiliselt miskit problat tekkida. Võibolla aitaks aeg-ajalt "õige" kütuse ja lisandite kasutamine, mis suudaksid mootorit puhastada.
Toiduõliga oli veel see probla, et käivitamine tehakse ikka õige kütusega ja õli pidavat ette soojendama. See on kõik tehtav ja delo tehniki, aga mõtet on vaid siis kui õljum muidu käes ja pikad otsad sõita. Talvel aga tuleb õliga sõitmine ära unustada kui ei taha maanteeservas ema meenutada.  Smile
Mõistlik oleks ehk proovida suvel põllutööd tehes vene trakatsi peal? See peaks sisse sööma kõik mis põleb.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#7
(30-09-2014, 12:27 PM)Basilio Kirjutas:
(28-07-2008, 20:27 PM)Laurix Kirjutas: Mida on vaja teha, et ümber ehitada Volkswagen Passat 1.6 TD sõitma rapsiõlile.
Ise pole katseid teinud, aga autoajakirjast loetud katse käigus läinud volkari turbo lõpuks pauguga pilbasteks. Põhjuseks olnud kleepuv tahm, mis labadele kogunedes turbiini lõpuks tasakaalust välja ajas. Ekspertiis tehti valmistajatehases. Pildid olid ka juures sellest tahmakäkist.
Vabalthingava pajaga ei tohiks teoreetiliselt miskit problat tekkida. Võibolla aitaks aeg-ajalt "õige" kütuse ja lisandite kasutamine, mis suudaksid mootorit puhastada.
Toiduõliga oli veel see probla, et käivitamine tehakse ikka õige kütusega ja õli pidavat ette soojendama. See on kõik tehtav ja delo tehniki, aga mõtet on vaid siis kui õljum muidu käes ja pikad otsad sõita. Talvel aga tuleb õliga sõitmine ära unustada kui ei taha maanteeservas ema meenutada.  Smile
Mõistlik oleks ehk proovida suvel põllutööd tehes vene trakatsi peal? See peaks sisse sööma kõik mis põleb.
Kleebib sumbutid ja tahmafiltrid kinni?
Инвалид информационной воины.
Vasta
#8
aavu palvel:

Kleebib sumbutid ja tahmafiltrid kinni?

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24680&pid=351821#pid351821
............ ja ei õnnestu seda lausekest sinna teemasse süstida, vist vanaks saanud ja oskused roostes.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#9
ise ei kasuta , aga sõber sõidab ja kui minu autot võtab  siis kallab sinna ka.  päritolu täpselt ei kommenteeri , tea , kuid miski reisibussiteema , nagu taisto. igastages 20-ne kann kui tühjaks kallata , sisaldab viimased viis l-i sellist searasvamoodi plöga , mida võib  noaga viilutada.   pidi hästi mõjuma 2,5 bemmi mootorile , mil pump hõre ja kuumalt käima ei lähe päris solgiga, et  plöga ise jämedam ja teeb minekupeal pumba tihedamsaks , vist .
Vasta
#10
Vedeles minugi laual üks kõrgsurvepump. Sõideti sellega nö. kohalike alternatiivkütustega - fritüürõli ja kodukootud biodiisliga. Pumba sisse sadestunud ollus meenutas kõige rohkem iiriskommi. Mäletate küll sellist, mis hammaste külge kleepus, niiet lõuad enam liikuda ei jaksanud. Elulooma sellest enam ei saanudki, lihtsam oli uus osta.
Vasta
#11
Esiteks peseb bio diisel igasuguse jama torudest ja paagist lahti, kuna bio diisel sisaldab mingil määral metanooli ja etanooli.

Teiseks võivad hakata tihendid jooksma, kuna ei kannata metanooli ja etanooli.

Kolmandaks on kütuse sees oleva jama ladestumine kütte süsteemi halb. (mootori eluiga lihtsalt väheneb)

Neljandaks, mõjub klappidele. Heaks näiteks võin tuua kaks rekat, mille plokikaanesid remontisin. Mõlemad sõitnud 300K km. Üks biodiisliga ja üks tavadiisliga. Biodiisel pillil on klapi tööpinnad tunduvalt rohkem kulunud ja klapi pesad ka kulunud. (laiaks läinud ja vabastused olematud/puudulikud). Õlid on masinatel samad ja sõidustiilid ka sarnased. Biodiisel pillil on ka kulunud silindrisse näpuga tuntav rant, kuid ei midagi hullu.

Hea omadus biodiislil on see, et masinad lähevad paremini edasi, kuna küte paksem ja plunser lööb rohkem kütet silindrisse. Kulunud ja hõredatele pumpadele sobib ka.

500 euristele rontidele VW pillidele võib seda julgelt sisse kallata, kui odavalt on biodiislit/toiduõli käes. Masinad nagu nii üle paari aasta ei sõida, milleks siis elueale mõelda. Big Grin
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12
Pakuks sõiduautojuhtidele välja plaani, et ärge püüdke seda maksimaalset kasumit. tehke nii nagu euroopas kombeks. Siin biodiisel kenasti müügis aga on olemas kolm varianti. Puhas,50/50 ja 30/70. Kasutatakse tavaliselt kokteile.
 Kui kodus seda fritüüriõli ka ehtsa diisliga ergutada saaks ehk päris hea möksi kokku. Peseb selle sette lahti mis "kontsentreeritud" fritüüriõli tekitab ja saab talvel käima ka.
Puhtast biodiislist veel nii palju, et kui suurele autole puhast biod anda nuusutada siis kütusekulu tõuseb millegi pärast. Arvata on et lahjem see bio. Samuti hakkab suitsema rohkem.
Kui nüüd Volvo manuaali lugeda, siis seal suured kirjad, et biodiisli kasutamine rangelt keelatud. Tea kas naftašeikide lobitöö või on proosalisem põhjus.
Aquila captas non muscas.
Vasta
#13
Ma sõitsin fritüüriõliga poolteist aastat Golf 2-ga, 1.6 td 51kw. Tanklast sain fritüüriõli tasuta, lasin läbi vanade sukkpükste ja paaki kodus. Üle +15 kraadi läks puhtalt õli. Alla selle diisliga 50/50. Alla +5 enam ei kasutanud kuna külmalt ei sütti enam hästi. Mitte mingeid ümberehitusi ei teinud. Läbi sukkade filtreerides sai toidutükid välja kenasti ja põhjarasva lihtsalt ei kallanudki. See rasv tõmbab kütusefiltri kiiresti umbe. Aga puhas õli mitte. Tagant tuli mõnus pannkoogikas ja fooritaga vahel tuli sisse ka seda veidi. Linnas fooride taga hoiduti minu taga seismast..... Mootor käis palju pehmemalt, kütusekulu 4,5l ökotades ja 6l raske jalaga sajale, minekule see ei mõjunud võibolla kuna turborõhk tõstetud ja pumbast peale ka keeratud etteannet. Mul küll kuskile midagi ei ladestund. Mingi aeg tegin otse läbi summuti kollektorist alates oli turbo seest ilus puhas ja kuiv. Kuumakojas õhkõrn tahmakiht vaid peale keeramisest. Pihustitihendeid vahetades olid ka pihustiotsad ilusad puhtad. Ükskord proovisin ka vana mootoriõliga huvi pärast aga see Golfile ei maitsenud. Suri välja tee peal ja enam ei käivitunud. Liiga palju tahmaosakesi sees. Aga toiduõliga sai ilusti sõita ja sai palju lustisõitu tehtud, kuna kütus tasuta. Sõidaks siiani aga kere lõppes enne otsa...
Vasta
#14
Sebi omale tuttav hooldemees, tänapäeval on vägevad hüdraulika filtrid, hüdro õli vahetus on suhteliselt tihe kui masin igapäev töötab, selle voolavus on hea ka külmaga. Hooldemees väitis, et tema oma 2008 aasta pumpihusttega fordi diislil ainult hüdroõliga sõidabki kui temperatuur üle 0 kraadid on, alla selle ei julgevat proovida, et mine tea kuna tee äärde jääb.
Vasta
#15
Toiduõli selles mõttes on puhas, aga muud kasutatud õlid on nii ja naa, metallipuru jms võivad sisaldada. Läbi suka lastes ka see hea et õli läheb läbi aga vesi mitte. Õnneks mu õlidel ei olnud vett sees ka, vb mõni tilk 5 l plänku kohta. Aga kõige muuga saab sõita: käigukastiõli, roolivõimuõli, atf, puhas mootoriõli, hüdroõli jne. Vahepeal oli poes soodukas liiter toiduõli maksis alla euro, sai seda ka ostetud. Kui diiselkastikas valmis saab sõidan kindlasti suvel toiduõliga edasi. 200l juba kogunenud vaatidesse.
Vasta
#16
(11-03-2017, 00:50 AM)cherry Kirjutas: Ma sõitsin fritüüriõliga poolteist aastat Golf 2-ga, 1.6 td 51kw. Tanklast sain fritüüriõli tasuta, lasin läbi vanade sukkpükste ja paaki kodus. Üle +15 kraadi läks puhtalt õli. Alla selle diisliga 50/50. Alla +5 enam ei kasutanud kuna külmalt ei sütti enam hästi. Mitte mingeid ümberehitusi ei teinud. Läbi sukkade filtreerides sai toidutükid välja kenasti ja põhjarasva lihtsalt ei kallanudki. See rasv tõmbab kütusefiltri kiiresti umbe. Aga puhas õli mitte. Tagant tuli mõnus pannkoogikas ja fooritaga vahel tuli sisse ka seda veidi. Linnas fooride taga hoiduti minu taga seismast..... Mootor käis palju pehmemalt, kütusekulu 4,5l ökotades ja 6l raske jalaga sajale, minekule see ei mõjunud võibolla kuna turborõhk tõstetud ja pumbast peale ka keeratud etteannet. Mul küll kuskile midagi ei ladestund. Mingi aeg tegin otse läbi summuti kollektorist alates oli turbo seest ilus puhas ja kuiv. Kuumakojas õhkõrn tahmakiht vaid peale keeramisest. Pihustitihendeid vahetades olid ka pihustiotsad ilusad puhtad. Ükskord proovisin ka vana mootoriõliga huvi pärast aga see Golfile ei maitsenud. Suri välja tee peal ja enam ei käivitunud. Liiga palju tahmaosakesi sees. Aga toiduõliga sai ilusti sõita ja sai palju lustisõitu tehtud, kuna kütus tasuta. Sõidaks siiani aga kere lõppes enne otsa...

Endal on täpselt sama mootoriga golf. Sõitsin samuti mitu mitu head suve fritüürikaga ilma mingeid ümberehitusi tegemata. Kahjuks kere läks käest ja kohta pole, kus teist lappida.
Seisab teine juba mitu head aastat nukralt maja ees, rauda ka ei raatsi saata kuna ennem seisma jäämist liikus kenasti.
Vasta
#17
Vot krt... Ma rassisin mitu päeva, et umbes 400 liitrist toiduõlist lahti saada. Kuupäevade järgi oli umbes 10 aastat vana toiduõli kust juba friikad läbi käinud. Ühte vinkusse vaatasin sisse ka, ja minu arvates ei old tal häda midagi. Ilus kuldne ja lõhn nagu toiduõlil ikka. Jäätmekäitluses oli mingi Härg väravas, et nemad võtavad aint eraisikutelt ja mõistlikes kogustes. Leppisime siis kokku, et 20 litra on mõistlik. A ma muidugi ei öeld ka, et see toiduõli on. Nädal aega vehkisin jäätmejaama vahet, famiilia autosse ja 20 litra per kärss. Eks see ajas Härjal turja punaseks, et mis värk on.. Oleks võind mõnele "golfile" anda kui oleks tiand.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#18
(13-03-2017, 02:26 AM)spitfire Kirjutas: Vot krt... Ma rassisin mitu päeva, et umbes 400 liitrist toiduõlist lahti saada. Kuupäevade järgi oli umbes 10 aastat vana toiduõli kust juba friikad läbi käinud. Ühte vinkusse vaatasin sisse ka, ja minu arvates ei old tal häda midagi. Ilus kuldne ja lõhn nagu toiduõlil ikka. Jäätmekäitluses oli mingi Härg väravas, et nemad võtavad aint eraisikutelt ja mõistlikes kogustes. Leppisime siis kokku, et 20 litra on mõistlik. A ma muidugi ei öeld ka, et see toiduõli on. Nädal aega vehkisin jäätmejaama vahet, famiilia autosse ja 20 litra per kärss. Eks see ajas Härjal turja punaseks, et mis värk on.. Oleks võind mõnele "golfile" anda kui oleks tiand.

Nüüd sa siis ütled...

Mainin siis siinkohal ära, et kui keegi veel tahab kasutatud toiduõlist lahti saada, siis võib minu poole pöörduda. Autoga sõitma ei hakka, aga küll ma sellele otstarbe leian.  Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne