diiselkütus rapsiõlist
#1

kunagi oli \"pealtnägija\" saates juttu ühest eesti talumehest kes rapsist diislit tootis... kas keegi on sellest midagi kuulnud? kuidas see süsteem toimib ja kas selline diisel on kasutatav ka uutes turboga ja pihustitega dislades? kui see kellelgi linti võetud on, siis ma ostaks koopia Toungue

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#2

Saates väitis mees, et on teinud eellepingu Norraga, summas 150M EEK, aga mis edasi, ei tea.
Vasta
#3

Kunagi oli ajakirjanduses ka artikkel, ühest hamburgeribaari töötajast, kes kütusena kasutas töötanud küpsetusõli.
Õli oli muidugi filtreeritud ja separeeritud.
Loogiliselt võttes peaks töötama küll ja see sinine suits seal summuti toru otsas võib küll meeldivam olla, kui klassikalisel diislil.


Vasta
#4

mees saates demonstreeris kütet oma traktoris ja ei tossanud üldse ... äärmiselt huvitav oleks teada, mida peab tegema selle kasutatud küpsetusõliga või siis rapsiga, et seda kasutada saaks ...

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

No alustades sellest et tavaline rapsiõli (olivia Big Grin) on liiga happeline ja sisaldab palju vett. Lisaks tundub natuke paks olema mootorikütuseks, st puhtaks põlemiseks on sealt vaja kergemaid fraktsioone/raskematest lahti saada.
Veest ja happelisusest lahtisaamine ei tohiks suur probleem olla?

Aga muideks, olivia tehasehind on oluliselt odavam kui tanklas diislil rohkem sinna \"punase\" tasemele.


Vasta
#6

Kas keegi omab kogemust kasutatud fritüüriõli põletamisest keskküttekatla õlipõletiga?
Endal on ligipääs nimetatule, ning kasutust leiab hetkel loomasöögina. Veel on seda kasutatud väga edukalt mootorsae ketiõlituseks.
Vasta
#7

Minuteada prantsusmaal kasutavad dislavennad fritüüliõli koos metanooliga....
Aga linnades ei lubata eriti, sest friikartuli hais pidi ära tapma....Smile
Vasta
#8

Tekkis selline mõte, et millal ometi oleks Eestis võimalik tanklatest saada kodumaist biodiislit...arvan et kõigepealt peaks valitsusega läbi rääkima, et nö. \"öko\" kütustel oleks väiksem aktsiis või alguses üldse aktsiisivaba. Ja siis panna püsti tootmine ning läbi rääkida tanklakettidega.
Selgituseks kes ei tea, biodiislit toodetakse rapsiõlist, mida ka Eestis toodetakse. Biodiisel põleb ka hulga puhtamalt ja heitgaasid on vähem loodust kahjustavamad kui naftast saadud diiselkütusel.
Vasta
#9

Just täna jäi uudistest kõrvu, et Jõgeva lähedal Weroli tehases loobuti biodiisli valmistamise projektist. Ei leidnud praegu netist kahjuks seda uudist, et linki siia üles panna.
Vasta
#10

Teostasin väikese otsingu ja tuleb välja, et asjaga tegeletakse:
http://www.biothompson.ee/est/index.html
http://www.orurapsiveski.ee/
http://www.werol.ee/index.php?tid=4&uid=37&lang=est

Väike tutvustus kogu asja kohta ka:
http://www.keskkonnaveeb.ee/kirjandus/ra...diisel.pdf
Vasta
#11

Lisaks tangitakse ka ühe suure bussifirma liikureid Antslas kokku segatud sodiga, mis põhineb ühest rapsiõlitehasest \"lekkinud\" toorainel. Ehk võib mõni bussijuhtki Uskut valgustadaSmile
Vasta
#12

vana Kirjutas:Kas keegi omab kogemust kasutatud fritüüriõli põletamisest keskküttekatla õlipõletiga?
Endal on ligipääs nimetatule, ning kasutust leiab hetkel loomasöögina. Veel on seda kasutatud väga edukalt mootorsae ketiõlituseks.

Keskonnaveebi leheküljel on retsept ahjukütuse tegemiseks tegelikult olemas: õli koguda suurde anumasse, 1000 l peale lisada 55 l metanooli jne. Võib ju ka väiksemate mahuosadega proovida. Saab olluse mida ma julgeks katsetada näiteks \"Kooperaatori\" suuredüüsilise õlipõletiga. Sellel on küllaltki lollikindel \"kõrgsurvepump\" ja üldse on seda aparaati raske umbe ajada. Mis aga häda on see, et mootor on aeglane ja katel vähe õhuhapnikku peale, mistõttu katel hakkab tahma koguma. Totrast elektroonikaskeemist ja mehaanilisest kütuse pealevoolulukust ma parem ei räägigi aga seda saab täiustada. Peenematesse Oilonpõletitesse ei julgeks sellist keemiasaadust hästi panna, kuid kui hästi filtreerida ei tohiks ta põletile ka väga halvasti mõjuda.
Peab vist ka mcdonaldsi köögipersonaliga suhted sisse seadma.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#13

Mul isa tööandjal tekkis ka paar aastat tagasi mõte teha,rapsiõlist diislit.Tegu sai tehtud kuid,asi selles,et see läks kallimaks kui bensiinijaamast ostmine,kui eksperiment oli vaeva väärt,ja hiljem sõitis oma diisel-masinatega tükk aega oma tehtud diisliga,aga talvel kippus väga paksuks minema.



Terv,
Märt
Vasta
#14

tänase Äripäeva lisas nimega \"Auto\" on biodiislist juttu (lk. 10-11). Jälle ei saa Mulgimaast üle ega ümber (Olev Tomson - Biothomson OÜ eestvedaja)...
peamine rakendus on biodiislil selle jutu põhjal fossiilse diisli \"lisaainena\".
Vasta
#15

Nüüd pole biodiisel enam üldse teema, varsti sõidame kõik \"rallikütusega.\" Käinud ju üllad riigiisad välja plaani üleliigne suhkur etanooliks ajada ja bensu sisse segada(:

See jutt, et Eestis pole vastavat tehnoloogiat... no valest kohast otsitakse ilmselt, ma tean Setumaal küll piisavalt palju puu- ja suhruküttel tehnoloogiat. Mõnel neist on toodang selline, et võiks vist ilma õlitagi kahetaktilise paaki valada.
Vasta
#16

Sammukene miskis suunas?!?

loll on loll olla.
Vasta
#17

Sõber proovib ka varsti toiduõlist ja metanoolist diislit teha(tahab ise ära proovida siis usub)! Üks tema tuttav oli proovinud ja asi toimis! Katse autona oli kasutanud 93.a Audi b4 1.9 tdi-d ! Küttu liitri hinnaks tuli 1.50 kr!
Vasta
#18

mingi aeg paar kuud tagasi oli jama , et (kohtla)järve bussipark toodab rapsi6list diislit ja myyb seda ka tahtjatele - tollile ja riigile see ei meeldinud ja tehti trahvi - niisiis - ostke tanklast 12kr/l ja nuumake riigimehi!!
sorry kui postitus vales kohas oli , v6i kedagi riivas.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#19

Mis moodi saab rapsiõli ja metanooli segada,nad ju ei segune.
Proovisin segada metanooli erimärgistatud diiselküttega ja samuti ka bensiiniga.Metanool kui kergem vedelik jääb peale intensiivset loksutamist ikka eraldi kihina peale.
Siis sõitsin selle 1500l(tasuta saadud)metanooli bensumootoriga autoga maha.
Samuti on rapsiõli kunstlikult madala hinnaga,kuna on toodetud odava (põllumajandusliku)diisli ja põllumajandustoetuste kaasabil.Rapsi kasvatamisel moodustab aga kütus suht suure osa,seega kasvatamisel kasutatava kütte 2x tõus tõstaks ka rapsiõli hinda ehk 1,5x.
Ma olen kuulnud lugu mehest kes juba aastaid sõidab vana mersuga kasutades vana fritüürõl(kasutatud toiduõli).Selleks on tal ehitatud paaki soojendussüsteem,et saada kütuse temp.vähemalt 60kraadini.
Vasta
#20

sai kah säästumarketis mõned liitrised pudelid õli ostetud ja uude VW Sharanni TDI valatud koos diisliga... jõudu oli natukene vähem kui tavaliselt, aga vahet polnud... toiduõli liiter tuli isegi odavam
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne