Ikka ja jälle seda automaksu!

(15-07-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Ma käisin just Saksamaal, juuni alguses siis. Ükskõik, millisel mägiteel ma seal ka ei sõitnud oma KIA'ga, sõitis mulle vastu vähemalt Porche. Vanused pole tähtsad, sest need olid seinast seina ja tegelt neid keskmootoriga sportautosid oli veel rohkem kui tagamootoriga porchesid kuid siiski siiski! Ma olen lõuna Saksamaal, kohas, mis peaks olema ideeliselt ju ökoloogia tipp ja näen 24h jooksul kahte elektriautot ja 60% sportautosid vs 39% muud saksa toodangut (kiirtee jätame välja, seal oli paar Teslat liikvel). Vist sattusin väga rikkasse piirkonda oma korea ökomasinaga sõitma, sest saksas ju sellistele porchedele ca 100 euri aastamaks, karmimatele lambodele ja puhtalt itaalia karmi hobujõu toodangule kuni 350 euri maks 


No siis on variante vähe. Rheinland, Baden-Würtenberg või Bayerni liidumaa. Aga see alumine äär pole ka enam päris saksamaa. Seal elatakse teistmoodi.  Enamus saksamaa rahast on Stuttgartis ehk Baden Würtenbergi liidumaal. 
Stuti eliitrajoonides ringi liikudes näed maja ees ühte elektrikat ja siis paare kolme "püssi".
Poes ja turul käiakse elektri jõul aga linnast väljaspool paugutatakse 911 või Panameraga mis on lausa tulipunased võrreldes rohelise värvi ja mõtteviisiga.
Sealkandis on raha nii palju, et ma ei kujuta ette kuidas või mis vahenditega sundida neid vendi mägedes Teslaga liikuma.
Päris saksamaa algab kui Thüringeni liidumaa piiri ületad ja esimest RS 09 aia ääres näed.
Ja üldse, mäed tõmbavad raha ligi.  Mine sealt üle mäe ükskõik kuhu poole ja muud ei näe kui Porsche Lambo jne.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  Refereerides ERR'i artiklit, siis seda on vaja, sest 2030. aastaks peab Euroopa Liit rohepöörde raames vähendama kasvuhoonegaaside netoheidet vähemalt 55 protsenti võrreldes 1990. aasta tasemega. 

Eraautode õhkupaisatav heide on köömes kogu selle jura kõrval, mida pressib õhku meie uusima jumaluse, majanduskasvu nuumamiseks toodetava ja transporditava mittevajaliku trääniga majandamine. Seega kui keegi tegelikult ka muretseb keskkonna pärast, siis palju suurema teene teed oma olemasolevaid asju paigates ja pakendatud sodi asemel lahtist kaupa soetades, kui elektriautot või -üksratast soetades. Aga see on ju tülikas ja pole moodne...

Ühel hetkel turgatas pähe, et kogu EL rohepöörasus on kaldu inimeste tarusse/sipelgapessa sundimise poole... Tasub meeles pidada, et sülemi liige pole oluline ja selle võib sülemi heaolu nimel vajadusel ohverdada. Asi, mida inimühiskonnas praegu tolereeritakse vaid vähestes kohtades.

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  Eesti on ainus Euroopa Liidu riik, kus pole elanike transpordieelistuste suunamiseks kasutusele võetud automaksu. Allikas


Ja see on oluline kuidas täpsemalt? Meil pole ka mitmeid muid lollusi veel rakendatud, kas peame kindlasti teiste eeskuju pimesi jälgima?

Ühistransport on puhtalt tiheasustusalade asi. Maal ei hakka mitte kunagi käima buss igaühe eelistuste järgi. Ning seada oma elu bussi/rongiaegae järele võib ainult see, kel elus paremat teha pole. Näiteks kõrgmaja üüripinnal elav kodutu.

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  See, kes muretseb jätkuvalt, et äkki minu seisev hobiauto läheb maksu alla, siis näiteks Prantususmaal ei küsita autokollektsionääride käest automaksu. Nii et sõiduk Prantsusmaa autoregistrisse ja asi mutt.

Äkki võiks need, kes naudivad kõrgeid (teiste makstavaid) makse, peaks kolima sinna, kus on rohkem maksjaid?
Vasta

Tegelikult sõitsin ma selle Saksamaa suht risti läbi kuni põhja välja. Ei olnud see liikluspilt mujal ka teistsugune väga. Kokkuvõtvalt võib tegelt öelda, et automaks ei vähenda mitte mingit ökojälge, pigem hakkab suurendama, sest kui ma juba pean maksma, siis miks mitte maksta millegi mugava eest vaid peaks maksma mikromootoriga ostukäru eest?
Vanainimesed saavad pihta, see on halb.
Vasta

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:   Eesti on ainus Euroopa Liidu riik, kus pole elanike transpordieelistuste suunamiseks kasutusele võetud automaksu. Allikas

See on ju vale. Aga Leedu, Bulgaaria, Slovakkia, Sloveenia, Poola ?

Kui pikemalt järele mõelda, siis kõik täna Eestis autodele ja nende kasutamisele kohaldatud maksud on minu "transpordieelistusi suunavad".

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Kuidagi väga tuttav on jälle järjekordne jahumine. Kas keegi suudaks üles leida veokite teemaksu arutelu ja viite postitada. Siis näete, kuidas meie juhtprintsessid lihtsalt teie arvamustest üle sõidavad. Algul oli jutt 7 tonnist ja siis kirja pandi 3,5tonni. Välismaalstele ei saanud juriidiliselt trahvi teha, aga eesti rahvas maksab kohe, sest kardab kohtutäiturit. Paluks viidet, kes oskab leida siit pudrupotist. 
Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(15-07-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Ma käisin just Saksamaal, juuni alguses siis..
... Vist sattusin väga rikkasse piirkonda oma korea ökomasinaga sõitma, sest saksas ju sellistele porchedele ca 100 euri aastamaks, karmimatele lambodele ja puhtalt itaalia karmi hobujõu toodangule kuni 350 euri maks jne ning ei tasu isegi ju arvesse võtta meie keskmise palga ja Saksamaa keskmise palga suhet...
Kõlab kuidagi liiga hea, et tõsi olla see 100 euri aastamaks Porchele. Elan ise Alam-Saksimaal 170 000 elanikuga linnas ning minul on kohalikus registris 2014. aasta 85kw diiselmootoriga (EURO5) VW kolmekümne päeva automaks € 23.50 ja aastamaks oleks € 286 EUR. Maksin äsja just 1 kuu jagu maksu ära, arvutuskäigu leiab tutvumiseks manusest. Kohalike arust on see ühe kuu rahasumma paras naljanumber, et ühe või kahe päeva toidukraam supermarketist. Arutleti ka, et kuidas mul automaks nii madal saab olla ja seletuseks leiti, et ju EURO5 ja DPF nihutavad minu "musta diislit" kõvasti elektriauto poole, et selline odav hind tuleb.

Samas Eesti registris on mul mitu palju vanemat VW EURO3 diislit, mille puhul hinnaklass oleks ka juba Saksas palju kallim. Seetõttu olen ka igasuguse automaksu osas hetkel väga negatiivselt meelestatud. Lisaks läheb ka see elektriautode soodustamine automaksu kehtestamisel natuke juba liiga üle võlli. Siiani maksavad tavaauto omanikud "karistuseks" kütuseaktsiisi võrreldes elektriauto omanikega. Nüüd aga tuleks lisaks veel ka aastamaks ja registreerimismaks, nii et elektriauto omamine oleks kunstlikult justkui 3x rohkem soodustatud. Selline kunstlik pealesurumine võib anda hoopis tagasilöögi, et pealesurutud (tegelikkuses hea) asja vastu võib tekkida tõrksus. Umbes nagu karskluskampaania vene aja lõpus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(15-07-2023, 11:11 AM)spitfire Kirjutas:  See on ju vale. Aga Leedu, Bulgaaria, Slovakkia, Sloveenia, Poola ?

Leedus kehtib sellest aastast automaks. Allikas
SIIT on võimalik lihtsa vaevaga kontrollida, palju maksma peab.

Bulgaarias on automaks, vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 55.

Slovakkias on automaks registreerimisel, eraisikutel igakuine/-aastane maks puudub, küll aga on see olemas ettevõtte omanduses olevatel sõidukitel. Vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 226.

Sloveenias on automaks registreerimisel, vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 244.

Poolas on automaks ettevõtetele, kes müüvad sõiduautosid enne nende esmaregistreerimist ja importijatele, EL'i ühendusesisestele kaubitsejatele, kes müüvad/vahendavad sõiduautosid. Vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 205.

Eestis ei ole automaksu sõiduki registreerimisel ega igakuist/aastast maksu ja ettevõtted, automüüjad, -importijad ei pea automaksu maksma, esineb ainult raskeveokimaks. Nii et olge õnnelikud, et nii kaua on sedasi läbi aetud.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Automaks kui selline tuleb igal juhul. Lihtsalt meie superinimesed tahavad maksustada ka autod mis on registris peatatud kande olekus. Mida mujal riikides ei tehta. Ka meie üle lahenaabrite juures Soomes,ega ka Rootsis. Ka saksas sai auto arvelt maha võtta. Kuigi vist jah uuesti arvele pannes pidi mingi väikse maksu maksma. 
Musta numbri seltskonnal on oma eestkostjad olemas ja suht kindlasti tuleb neile erisus. Tava hobikate seltskonnal aga eestkostjat pole. Ja nagu ikka on ju iga üks väljas oma asja eest ainult.  Ja härra kes seda asja seal riigipiruka pool hoolega veab on ju ise padu särtsuautode kummardaja ja täielik hobiautonduse võhik. Samas on ta osanik särtsuautode rendiürituses ja ühe margi turustamises abiline. Kuigi mõned lugupeetud KSF id manitsevad lolle mitte kisama enne kui on väljas ametlik pakkumine,siis on see ikka eriti kitsa silmaringi vaade. Kui on ametlik paber laual on juba asjad ära räägitud. Ja hilisem kaagutamine eriti pilli ei puhu. 
Foorumeid ja jutujätke loetakse päris hoolega seal ka. Ja ka härra kes siingi kontot omab on siin kirjutatuga kenasti kursis.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(15-07-2023, 14:28 PM)hendrik Kirjutas:  Esineb ainult raskeveokimaks. Nii et olge õnnelikud, et nii kaua on sedasi läbi aetud.
Lisaks kehtib ka teekasutustasu sõidukitele üle 3,5t. Maks sõiduki omamise eest ei ole kuidagi arusaadav. Keskkonnaga seotud teemad tulenevad ikkagi kasutamisest, kasutamisega on otseselt seotud kütus, millel on juba aktsiisi näol maksustamise võimalus olemas. Auto võtab rohkem kütet on ka maksu laekumine km kohta suurem. Tuleks uuesti eraldada mootorsõidukite kütuseaktsiisi laekumine eraldi reale ja lahutada ruumide kütteks ja gened, laevad, rongid kütus eraldi, sest see kütus ei ole seotud tee kasutamisega. Kokku pandi asjad tõenäoliselt seetõttu, et Rail Baltiku arvutused päris puu taga ei oleks. Tõenäoliselt on planeeritav automaks seotud mingi eu toetuse saamisega, kus pärast näidatakse, kui tublid me jälle olime registriandmetega manipuleerimises.
Vasta

(15-07-2023, 11:22 AM)h2rra Kirjutas:  Kuidagi väga tuttav on jälle järjekordne jahumine. Kas keegi suudaks üles leida veokite teemaksu arutelu ja viite postitada. Siis näete, kuidas meie juhtprintsessid lihtsalt teie arvamustest üle sõidavad. Algul oli jutt 7 tonnist ja siis kirja pandi 3,5tonni. Välismaalstele ei saanud juriidiliselt trahvi teha, aga eesti rahvas maksab kohe, sest kardab kohtutäiturit. Paluks viidet, kes oskab leida siit pudrupotist. 
Parimat  h2rra.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=57300&highlight=teekasutustasu

Takkapihta võib öelda, et 2019-st saati, on veokas (millega veoteenust ei osutanud, ainult oma kauba vedu) ülevaatuseta ja riigi poolt reg.kanne peatatud. Selle raha eest mis maksude ja paberite eest kasseeritakse (raskeveoki, teekasutuse, kindlustuse, tüv, politseile kalõmm, jne jne.) saab teenust osta rohkem kui mulle vaja.


Vasta

(15-07-2023, 14:50 PM)wagoneer Kirjutas:  Musta numbri seltskonnal on oma eestkostjad olemas ja suht kindlasti tuleb neile erisus. Tava hobikate seltskonnal aga eestkostjat pole.

Praegu saab uue valguse nn halli numbri kategooria, mis jäi sündimata, vaatamata sellele, et üritasin siin midagi Sad
Selle asemel on musta numbrit lahjendavad säilinud autod, tõenäoliselt saavad needki koos restaureeritutega leevendust/vabastust. Probleem jääb üles nendega, mis võiksid kandideerida säilinule või olla toorikuks restaureeritule. Kasvõi jupidoonoriks kui riik suudaks registrist kustutamise korda teha. Pole lootustki hetkel suurt pikka vaadet uurides.
Lisame juurde siin eespool mainitud noortes huviäratamise, siis läheb täiesti pea peale see asi. Kui pole hoovi, kus mitu lootustandvat toorikut, siis kuidas tekitada kelleski huvi mutrit keerata ja mingi mõistliku aja pärast änn-änn teha? 
Kui seda foorumit reaalselt ka loetakse riigikogu tasemelt, siis ehk võiks valijatele ka teada anda, et nende nurin võetakse arvesse?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-07-2023, 20:57 PM)hulgus Kirjutas:  Takkapihta võib öelda, et 2019-st saati, on veokas (millega veoteenust ei osutanud, ainult oma kauba vedu) ülevaatuseta ja riigi poolt reg.kanne peatatud. Selle raha eest mis maksude ja paberite eest kasseeritakse (raskeveoki, teekasutuse, kindlustuse, tüv, politseile kalõmm, jne jne.) saab teenust osta rohkem kui mulle vaja.

Selle kohta võib sisuliselt sama öelda, enda tarbeks oma hoovis seisev veoauto on edaspidi tõenäoliselt veel rohkem kurjast. Loodame parimat!
Erisused on vaieldamatult keerukad, aga ilmselgelt vajalikud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-07-2023, 17:25 PM)Brrr Kirjutas:   Tuleks uuesti eraldada mootorsõidukite kütuseaktsiisi laekumine eraldi reale ja lahutada ruumide kütteks ja gened, laevad, rongid kütus eraldi, sest see kütus ei ole seotud tee kasutamisega. Kokku pandi asjad tõenäoliselt seetõttu, et Rail Baltiku arvutused päris puu taga ei oleks. 
Paraku see nii ei ole. Aktsiisierisused kaotati eelkõige massiivse huiamise tulemusena.
Rongidest loobiti kütusekanistreid sõidu pealt maha.
Riigi laevade kütusekulu langes kõvasti (ja laevnike autode kütusekulu kasvas) kui selles sektoris kehtestati asutustesiseselt kontroll ja karmid karistused.
Seda politseikroonika videot, kus "käpikul" oli 200l vaat "sinist" furgoonis mootori toitesse ühendatud ka vast mõni mäletab...
Autoregistri "surnud hingede" eest tuleb ka suuresti naabrimeest tänada. Veel aastakest kümme tagasi seletas üks tüüp mulle enda bisnist, mis sisaldas roimade põllul tühjakspõletamist ja seejärel metallina müüki, mis oluliselt tulusam kui komplektse auto kaalulesaatmine.
Masina seibideks müümine toob ka ilmselt rohkem sisse kui Kuusakoskile või lammarile müümine, kuigi see pole seaduslik.
Kui mul ettevõtjana tekib kahtlus, et mul töötajad või kliendid tegelevad minu huiamisega, on loomulik reaktsioon tugevdada kontrolli.
AS Eesti Vabariik käitub hetkel samuti. Mitte, et see mulle meeldiks, aga mõistan.
Vasta

"Huiamisega", nagu suvatseti väljenduda, tegeleb siiski riik. See, et keegi pooletoobine kuskil põllul autot põletab, pole küll mingi adekvaatne põhjus maksu kehtestamiseks Smile
Pole nagu näha olnud seda protseduuri ka nii massiliselt viljeletavat.
 Registrid tuleb korda saada? Mis peab seaduskuulekas kodanik jälle kõrvad lontis kellegi tegematajätmise, valesti tegemise või hooletuse kinni maksma?
See, et need registrid korrast ära on, seal on vast ikka riigi süüd ka.
Vasta

Ma esinen ilmsel(gel)t äärmiselt ebapopulaarse seisukohaga, aga ma soovin sellegi poolest meenutada, et oma riik ongi kallis üleval pidada. Seejuures tasub meeles pidada, et nagu elementaarsed füüsikaseadused kehtivad kõigile, kehtivad ka elementaarsed majandusseadused. Teisisõnu, nagu ei ole võimalik eraisikul kulutada raha, mida ei ole võtta, ei ole seda võimalik ka riigil teha.

Kui eelnevat on endale tunnistatud, siis saab loomulikult edasi arutleda kategooriates "see maks tuleks asendada hoopis teisega" või "selle maksu vähendamiseks tuleks vähendada ka neid kulusid" või kasvõi "selle maksu vähendamiseks ning kulude säilitamiseks tuleks võtta laenu, mille kulu järgmise n aasta peale on x". Seda kõike tuleb meeles pidada ennekõike siis, kui minnakse sedelit urni laskma olles eelnevalt mööda kõndinud üleelusuurusest näost, mis lubab kõiki makse vähendada ja kõiki toetusi tõsta. Vähe sellest, kasulik on seda meeles pidada ka sellel hetkel, kui me õllekannu taga mõne tuttava või vähemtuttava sakslase ees teatame uhkusega, et riigina on Eesti ühe inimese kohta Ukrainat aidanud rohkem kui keegi teine, ja tehtagu järele. Ei ole kuulda olnud, et kusagil keskpolügoonil kasvaks põld džävelinipuudega, mille päikese ja vihma toel kosunud vilju sai pärast väikest oksteraputamist hõlpsalt auto kasti korjata...

Eelnev omakorda ei tähenda, et ei oleks võimalik asju mõistlikumalt või teisiti teha. Selleks, et aga midagi saaks tehtud teisiti, on tarvis suhelda nendega, kelle me valisime enda eest otsuseid tegema, sest niisama rusikaga vastu saunakerist löömisest ei muutu ilmselt midagi.
Vasta

Ärgem vaadakem seda järjekordset maksu kui lihtsalt maksu vaid asja laiemalt.
Nimelt maksavad ka need kel autot ei ole sest kui ma lähen kliendi juurde autoga kellel on probleem siis tema maksab selle kinni.
Temale aga omakorda maksab selle kinni tädi Maali kes läheb poodi kartulit ostma.
Seega väide, et loobume kõik autodest kes maksta ei taha ei lahenda neile seda probleemi.

See väide, et suuname maksuga kasutama säästlikke autosid on ka selline...udujutt.
Minu 2002 aastal toodetud kaubakäru tarbib 8 liitrit diislit 100 km läbimiseks ja kui ma nüüd selle vahetaks uhiuue kaubakäru vastu mis paberil võtab liitri vähem kütet siis kui palju ma peaks sellega sõitma et saastekogus oleks summaarselt väiksem?
Selle käru tootmisega saastatakse rohkem kui saadav võit olla saaks.

Mis meid ees ootab?
Esiteks langeb muidu korralike autode hind mis paberil saastavad rohkem ja teiseks tulevad uued skeemid mängu.
Näiteks hakatakse samasuguseid autosid kloonima, mida ka praegu tehakse aga selleks puudub veel piisav majanduslik stiimul.
Juba on näha kuulutusi, et ostan halli 2006 aasta halli diiselpassati.
See müüakse lammutusele 20 eur eest kes selle maha kannab ning ta alustab uut elu kloonina.
Vasta

(15-07-2023, 14:28 PM)hendrik Kirjutas:  
(15-07-2023, 11:11 AM)spitfire Kirjutas:  See on ju vale. Aga Leedu, Bulgaaria, Slovakkia, Sloveenia, Poola ?

Poolas on automaks ettevõtetele, kes müüvad sõiduautosid enne nende esmaregistreerimist ja importijatele, EL'i ühendusesisestele kaubitsejatele, kes müüvad/vahendavad sõiduautosid. Vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 205.

Eestis ei ole automaksu sõiduki registreerimisel ega igakuist/aastast maksu ja ettevõtted, automüüjad, -importijad ei pea automaksu maksma, esineb ainult raskeveokimaks. Nii et olge õnnelikud, et nii kaua on sedasi läbi aetud.

Keegi hendrik on andnud loa õnnelik olla, milline suuremeelsus. Kasutan seda üllameelsust meeleldi.
Must valgel on kirjas, et  Poolas puudub auto omamisel maks alla 3,5t. Teistel mainitud riikidel on samuti omamisel konkreetne märge NONE. Lätis minu teada ka ei ole maksu kui on ajutiselt arvelt maas.

Eestis maksavad autoomanikud: tollimaksu (see on reeglina juba toote hinna sees peidus), käibemaksu, aksiisimaksu (kütuse), registreerimistasu ja riigilõivu. Jooksvalt ja igakuiselt auto kasutamisel maksad sa kõikide pulkade/varuosade/teenuste pealt käibemaksu, kui kolmandatest riikidest siis varuosadelt tollimaksu, transpordi tasu, millele veel omakorda lisandub käibemaks. Mis tuletan meelde suureneb järgmisest aastast 10%. 
Mida rohkem sa sõidad ja kütust põletad, seda rohkem riik ka maksutulu saab. Kõik see miljon autot registris on toonud ja toob riigile raha sisse. Kui autode arv saab mis iganes nipiga, no ütleme poole väiksemaks, siis juhtub mis? Siis peab ikkagi sama summa koorima selle poole väiksema hulga käest. Järelikult topelt. Ja ega ametnike armee kasvavat nälga ei tasu ka alahinnata. Täna paistab, et see  puuduv 120 milli on kivisse raiutud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Oh seda vihtlemist, milleks küll? Eespool öeldi ilusti, et vaadake suuremat pilti! Praegu käib jauramine, et nagunii aktsiis ja kõik muu sinnapoole. Riik peab katteta lubaduste tagajärgedega tegelema. Tegelikult oleks vaja keskenduda sellele, et hobiautondus pihta ei saaks. Saatke kasvõi kirju riigikogujatele, et mul 4? lootustandvat toorikut, poiss kasvab, teeb korda ja hakkab paraadil käima, ärge maksustage surnuks!
Tegelikult on olemas üks üsna lihtne ja selge parameeter, millele võiks vabastust taodelda. Tootmisaasta nimelt. 30seks saanud autod on üsna suure tõenäosusega alles selleks, et neist ehk midagi teha kunagi ja kindlasti mitte igapäevaliikurit. 
Tegelikult saaks selle alusel ka uunikumid, musta numbri klubi, sellesama suletõmbega maksuvabastuse. Seadus pidavat olema lihtne, selge ja loogiline? Praegu on see võimalus üks selline kah vahelduseks teha...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(16-07-2023, 23:06 PM)Marko Kirjutas:  Tegelikult oleks vaja keskenduda sellele, et hobiautondus pihta ei saaks. Saatke kasvõi kirju riigikogujatele, et mul 4? lootustandvat toorikut, poiss kasvab, teeb korda ja hakkab paraadil käima, ärge maksustage surnuks!
Tegelikult on olemas üks üsna lihtne ja selge parameeter, millele võiks vabastust taodelda. Tootmisaasta nimelt. 30seks saanud autod on üsna suure tõenäosusega alles selleks, et neist ehk midagi teha kunagi ja kindlasti mitte igapäevaliikurit. 
Tegelikult saaks selle alusel ka uunikumid, musta numbri klubi, sellesama suletõmbega maksuvabastuse. Seadus pidavat olema lihtne, selge ja loogiline? Praegu on see võimalus üks selline kah vahelduseks teha...

Täpselt õige ! Vaata selle teema postitus number 17.

Selleks, et see täna "kõige tavalisem" auto saaks kunagi ka 100 aastaseks, peab ta elama üle kui mitu rahahädas valitsust? Pool linna sõitis kunagi ringi Ford Sierradega. Kui palju on neid täna järgi? Korralikke on ühe käe sõrmedel. Läbi hobiautonduse tulevad noored arvuti tagant isaga garaaži mutreid näppima. Laiemalt võttes on sellise (noore) tehnilise mutri keeramise oskuse taga ka riiklik julgeolek. Armee teenistuse läbinud noored, saavad täna kroonust küll C-kati load, aga mis seal kapoti all toimub, pole neil aimugi. See teadmine/oskus ja "pisik" tuleb noortel koos papsiga garaažis mutreid näppides. Hobiautonduse hapniku kinni keeramise mõju on laiem kui ametnikuhärrale esmapilgul tundub.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Jah, eks hobiautode omanikud ole ka mures, et kuidas ja mis alusel neid maksustama plaanitakse hakata. Selles suhtes olen minagi päri, et hobiautosid kasutatakse igapäevasõitudeks vaid suvel, kui sedagi. Mul omalgi saab auto jaanuaris 30-aastaseks, kuid hoolimata sellest, et seadus peaks tulema, selge, lihte ja loogiline, kuid ma ei ole väga kindel, et see samas ka mõistlik ja/või inimlik tuleb- kogu see jant tundub paanilise rabelemisena, mille eesmärk on võimalikult palju pappi kätte saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: edvard, 1 külali(st)ne