Ikka ja jälle seda automaksu!

(10-10-2023, 08:16 AM)hellrix Kirjutas:  Kas keegi selle näidisCayenni arvutuskäiku viitsib siia lahti kirjutada? Mina rehkendan nii ja naapidi ja ei saa seda summat mis näidises kirjas.

Näidis:
2019 aasta, 299g/km, 2860kg, 1064 EUR/aastas

Baasosa 50 EUR
CO2:
118-150: 33 x 3 = 99 EUR
151-200: 50 x 3,5 = 175 EUR
201-299: 99 x 4 = 396 EUR
Mass:
(2860-2000) x 0,4 = 344

Kokku:
50 + 99 + 175 + 396 + 344 = 1064 EUR/aastas.

Edit: Massitehe parandatud. Tänud.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Ei pääse ka traktorid, liikurmasinad ja kombainid. Belarussi omanikud peavad selle tabeli järgi 75eur aastas hakkama maksma.
Põllumeestel on ka uuemate tehnikat ja seda märksa rohkemgi kui autosid. Seega kuhu me nii jõuame? Hakkame siis kombaine ja traktoreid rentima kuskilt? Tagasi kolhoosi aega?
Mida enam neid tabeleid vaadata ja süveneda, jääb mulje,et lõpuks lõppeb kogu see maks suure fiaskoga.
Analoogne näide oli Eesti lipu all sõitnud laevadega, kus riigi poolt ülemaksustamine viis selleni,et kõik lasid jalga, sinna kus oli märksa odavam opereerida.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(10-10-2023, 08:44 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ei pääse ka traktorid, liikurmasinad ja kombainid. Belarussi omanikud peavad selle tabeli järgi 75eur aastas hakkama maksma.
Põllumeestel on ka uuemate tehnikat ja seda märksa rohkemgi kui autosid. Seega kuhu me nii jõuame? Hakkame siis kombaine ja traktoreid rentima kuskilt? Tagasi kolhoosi aega?
Mida enam neid tabeleid vaadata ja süveneda, jääb mulje,et lõpuks lõppeb kogu see maks suure fiaskoga.
Analoogne näide oli Eesti lipu all sõitnud laevadega, kus riigi poolt ülemaksustamine viis selleni,et kõik lasid jalga, sinna kus oli märksa odavam opereerida.


See on ju kuni 1000kg täismassini!!! Ikkagi ATVd, UTVd, bagid jne ainult.
Vasta

Vabandust, minu viga. Kuna uusi alam kategooriaid on lisandunud, selle ajaga kui autokoolis sai käidud.
Maanteeameti koduleht annab T-kategooria osas sellised definitsioonid:

  • T kategooria masinad on ratastraktorid
  • T1 kategooria hõlmab ratastraktoreid, mille juhile lähima telje minimaalne rööbe on vähemalt 1150 mm, mille tühimass töökorras olekus on üle 600 kg ja mille kliirens ei ole üle 1000 mm.

  • T2 kategooria hõlmab ratastraktoreid, mille minimaalne rööbe on väiksem kui 1150 mm, mille tühimass töökorras olekus on kuni 600 kg, mille kliirens ei ole üle 600 mm ning kui traktori raskuskeskme kõrgus (mõõdetuna maapinnast), jagatuna iga telje rataste keskmise minimaalse rööpmega, on üle 0,90, ei ole maksimaalne valmistajakiirus üle 30 km/h.

  • T3 kategooria hõlmab ratastraktoreid, mille tühimass töökorras olekus ei ole üle 600 kg.

  • T4 kategooria hõlmab eriotstarbelisi ratastraktoreid:
    • T4.1 kategooria (kõrgkliirenstraktorid) hõlmab traktoreid, mis on projekteeritud töötamiseks kõrgekasvuliste kultuuridega, näiteks viinapuud. Nende tunnuseks on tõstetud raam või raamisektsioon, mis võimaldab neil liikuda paralleelselt taimeridadega, nii et vasakpoolsed rattad on ühel ja parempoolsed rattad teisel pool ühte või mitut taimerida. Need on ette nähtud traktori ette, telgede vahele, taha või lavatsile kinnitatud töömasinate vedamiseks või kasutamiseks. Tööasendis traktori kliirens on üle 1000 mm, mõõdetuna taimeridade suhtes risti. Kui traktori raskuskeskme kõrgus (tavarehvide kasutamisel ja mõõdetuna maapinnast), jagatuna iga telje rataste keskmise minimaalse rööpmega, on üle 0,90, ei tohi maksimaalne valmistajakiirus ületada 30 km/h;
    • T4.2 kategooria (ülilaiad traktorid) hõlmab suurte mõõtmetega traktoreid, mis on eelkõige ette nähtud suurtel maa- aladel töötamiseks;
    • T4.3 kategooria (madalkliirenstraktorid) hõlmab neljarattaveoga põllu- ja metsamajanduses kasutatavaid traktoreid, mille vahetatavad seadmed on kavandatud kasutamiseks põllu- ja metsamajanduses ning millel on iseloomulik tugiraam, mis on varustatud ühe või enama jõusiirdevõlliga, mille tehniliselt lubatud mass ei ületa 10 tonni ning selle massi ja suurima töökorras oleku tühimassi suhe ei ole väiksem kui 2,5 ning mille raskuskese (tavarehvide kasutamisel ja mõõdetuna maapinnast) on väiksem kui 850 mm.

Allikas https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ad#masinad
Vasta

Ja kogu selle maksu ettevõtete puhul taob lõpuks kinni tarbija. Tere uus ja korralik hinnatõus....
Vasta

A sa vaata tarbijana natuke ringi - äkki pakub sama toodet-teenust ka mõni selline ettevõte, millel omanike Porsched põhivaras pole Big Grin
Vasta

(10-10-2023, 09:34 AM)Jesper Kirjutas:  A sa vaata tarbijana natuke ringi - äkki pakub sama toodet-teenust ka mõni selline ettevõte, millel omanike Porsched põhivaras pole Big Grin
Demagoogia õpikunäide. Tarbijale pakub teenust ka ettevõte, millel põhivaras (või miksmitte täisteenusrendis) ainult kaubikud. Kas poliitsotsiopaatide tekitatud lisakulu nende kaubikute maksustamise näol jääb lõpptarbija kanda või selle "võtavad sisse" filantroopidest ja samariitlastest firmaomanikud?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

https://no-firm-at-all.convertcalculator...49zir5aN3/

Algeline kalkulaator tavasõidukile.
Vasta

Päriselt tööd tegeva kaubiku kuludes on paarsada eurot aastas ümardusviga.
Vasta

(10-10-2023, 10:14 AM)Jesper Kirjutas:  Päriselt tööd tegeva kaubiku kuludes on paarsada eurot aastas ümardusviga.
Demagoogia arrogantsi kastmes. Päriselt tööd tegevas ettevõttes ei tolereerita ümardusvigasid paarsada eurot per kaubik aastas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Demagoogia justkui eeldaks, et ma püüan kedagi ümber veenda või kallutada, aga sellest on asi kaugel, siin pole osade puhul ikka mitte midagi ära teha Smile

Arrogantsi kohta - et siis see on justkui lubatud ainult sulle? Teiste inimeste igas postituses erinevate sõimusõnadega kostitamine ja kogu muu see jats? Ma nii ei arva, niiet kui meeldib endal sõimata, siis ära virise kui keegi samaga vastab. Või siis virise, tegelt mul ükskõik.
Vasta

Esmapilgul tundub üsna ok. Hea, et automaksu läbisõiduga ei seotud. 50€ aastas ehk 4,2€ kuus peaks ka ühe vana Audi80ga maainimesele midagi tundmata jõukohane olema.
Vasta

Eile ei viitsinud aga täna võtsin ette oma kaubakäru mida register on hinnanud reitinguga N1
Omab ta tohutut mootorit töömahuga 1998cm3 ja pöörast võimsust 55Kw.

Ainuüksi selle eksisteerimise baasosa on 50 eur.
Töömahu eest saab veel 100 ja kilovattide eest 44.
Kokku siis 194 raha aastas.

Lõbusaks muudab asja, et mul on neid kaks tükki ja seega 388 eur.

Mis ma ütelda oskan-tunnen juba kuidas keegi Nõrklaev mu rahakotis sorib.

Mõlemad on pea nullist üles ehitatud millest on kunagi siin ka juttu olnud ja kindlasti need meie registrisse ei saa jääda.
Oman veel kolme poolajaloolise väärtusega autot millele võiks pühenduda tulevikus ja mis on hinnatud 50 euro peale.
Need saab muidugi Lätti müüa Valdis Besmaksasele ja niimoodi kuludest välja ja kuna need on korra juba Eestis registreeritud olnud saab need tagasi osta maksuta.
Ühe kaubakäruga juhtub ilmselt sama ja teisega tuleb veel mõelda aga selge on, et seda raha ei maksta lihtsalt N1 tiitli eest.
Vasta

(10-10-2023, 08:42 AM)olli Kirjutas:  
(10-10-2023, 08:16 AM)hellrix Kirjutas:  Kas keegi selle näidisCayenni arvutuskäiku viitsib siia lahti kirjutada? Mina rehkendan nii ja naapidi ja ei saa seda summat mis näidises kirjas.

Näidis:
2019 aasta, 299g/km, 2860kg, 1064 EUR/aastas

Baasosa 50 EUR
CO2:
118-150: 33 x 3 = 99 EUR
151-200: 50 x 3,5 = 175 EUR
201-299: 99 x 4 = 396 EUR
Mass:
(2860-2000) x 0,4 = 1144 (aga siin on MAX 400 EUR)

Kokku:
50 + 99 + 175 + 396 + 400 = 1120 EUR/aastas.
Kust tuleb erinevus näidisega, mina ei oska öelda. Aga suurusjärk kui selline enamvähem klapib. Big Grin
massi arvutus vale, 860x0,4 on 344 ja kokku ongi 1064.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(09-10-2023, 23:02 PM)jaan mmc Kirjutas:  Kas Eestis on keelatud nt. Indias, Venes, Kalivornias jne. registreeritud sõidukid ?
Rendiautodena ja tööautodena mitte. Päris kindel on et ELi sees piirangud puuduvad, küll reguleeritakse OMANDIT ehk ostes pead siia riiki regama. Kui sõidad Lepingu alusel tööandja autoga, mis on muu Riigi ehk siis tööandja asukohamaa  registris, pole probleemi. Ma kahtlustan, et ka siinsele osale seltskonnale tekib näiteks Rootsi autorendi ettevõte Smile See o npuhas arvutamsie koht, millises Riigis tasub enamust (hobi)autosid ja trakatseid registreerituna hoida ja neid rentida, seda siis koos 100% ausa raamatupidamise ja ka rahade liigutamsiega. Ja minu arust saab mistahes ELi autole ka siin ülevaatust teha. Need küsimused tekkinud juba ammu erinevate rasketehnikatega, mis mujal registris ja teeliikluslegaalsed, Eesti käib peetimine. Kes keelab Rootsi registris (metsa)traktorit rentida? Tgatuled on pisim mure, magnetiga raadiotuled ja aeglase liikuri tunnsu ei maksa midagi! 
Ahjah: need laialt levinud Tšehhi nubrimärgid Eestis Big Grin 

Aga ega üha enam on näppudel kokkuarvutamise koht, et kusiganes mujal kipub elamine VÄGA PALJU ODAVAM tulema. Kuna meie kliimavööde on ka aastaringseks eluks ülihalb, siis üha lihtsam on ju otsustada? See jälknäriliste plaanipärane "eestlaste rikkaks maksustamine" hakkab tõsiselt pandeemilisi vorme võtma. Just tänase ööga algas see aeg, kus siin elamine on ülikallis ja see kestab suures piires 5-6 kuud sõltuvalt kevadest.  Nüüd hakkab see aeg, mille üle elamiseks oleme me eelimsed 6 kuud räigelt tööd teinud ja panustanud raha kõikmõeldavasse, mis sooja annaks, sooja peaks, sooja hoiaks, lumes liiguks etc. Kasvõi seesama 270 raha puulõhkuja. See on lennukipileti raha... Ehk niigi kulutame märkamatult tuhandeid ja nüüd siis tahetaske lajatada veel sadades ja tuhandetes juurde? Need on need tuhanded, millega talvises normaalses kliimas saab siestatada ja manjaanatada. Täna on olemas kõikmõeldav Bluetti jms + pisem genekas särtsuvõimalsued, mida võid ka kaasas kanda. Nomaadne elustiil ei ole enam keeruline. Lihtsalt seintega katus ja oma õu peab olema, oma kaev ja omad puud on puhas boonus. Ja see auto võib olla rahumeeeli mistahes registris, millega siinset supersuve veeta. Ja kui vaadata paikkonda, kuskohast on Andorra la Vella vähem kui 300 kilti, siis... Võrus suurshoppamas käia pole just suur probleem Wink ja suusatamas Kuutsekal ju käiakse niigi kogu aeg Wink Ainus et pead olema suuteline offgrid elu nautima ja mitte vajama liigseid mugavusi. Meil neid muresid õnnesk pole ja sisi võib mõelda sellisele mägi"onnile" Wink Kokku kulutad 100 ära ja siis jääb veel nii räigelt üle sest varade hinnavahed on arusaamatud. Nagu ka elamiskulude vahe.

Meid on paari aastaga nii rikkaks maksustatud ja üha rikkamaks me saame, siis ongi paras aeg kümmekond aastat tagasi veel "ainult päriselt rikastele võimalikku elu" ka ise nautima hakata! Kui ma 2011/12 sealkandis pikemalt kohapeal mürasin ja siis kinnsivarahindu ja elamiskulusid koduga võrdlesin, ei tulnud selliseid mõtteid pähe. Andorra oli küll odav aga... Jah, olid veel esivanemad ka elus - eestalsele oluline. Nüüd peab vaene keskklassi pensionieelikust eestlane Hispaaniasse maja ostma, et saaks vaesusega hakkama Sad See on ikka päris perzeauk, kuhu me gigatarkade näriliste juhtimisel jõudnud oleme! See on juba päriselt eksistentsiaalseks küsimuseks kippuv seis Eestis. 

"Eestlane olla on uhke ja hää.. aga mitte enam vaarisa moodi!" Viisi teate ise ka!
Vasta

(10-10-2023, 11:30 AM)hellrix Kirjutas:  
(10-10-2023, 08:42 AM)olli Kirjutas:  
(10-10-2023, 08:16 AM)hellrix Kirjutas:  Kas keegi selle näidisCayenni arvutuskäiku viitsib siia lahti kirjutada? Mina rehkendan nii ja naapidi ja ei saa seda summat mis näidises kirjas.

Näidis:
2019 aasta, 299g/km, 2860kg, 1064 EUR/aastas

Baasosa 50 EUR
CO2:
118-150: 33 x 3 = 99 EUR
151-200: 50 x 3,5 = 175 EUR
201-299: 99 x 4 = 396 EUR
Mass:
(2860-2000) x 0,4 = 1144 (aga siin on MAX 400 EUR)

Kokku:
50 + 99 + 175 + 396 + 400 = 1120 EUR/aastas.
Kust tuleb erinevus näidisega, mina ei oska öelda. Aga suurusjärk kui selline enamvähem klapib. Big Grin
massi arvutus vale, 860x0,4 on 344 ja kokku ongi 1064.
Tänud. Ilmselgelt.  Big Grin
Kirja on tehe õigesti saanud õnneks, aga kalkulaatorisse sai sisse löödud 2860 x 0,4...
Vasta

(10-10-2023, 11:00 AM)Jesper Kirjutas:  Demagoogia justkui eeldaks, et ma püüan kedagi ümber veenda või kallutada, aga sellest on asi kaugel, siin pole osade puhul ikka mitte midagi ära teha Smile

Arrogantsi kohta - et siis see on justkui lubatud ainult sulle? Teiste inimeste igas postituses erinevate sõimusõnadega kostitamine ja kogu muu see jats? Ma nii ei arva, niiet kui meeldib endal sõimata, siis ära virise kui keegi samaga vastab. Või siis virise, tegelt mul ükskõik.
Arrogantsi all pidasin silmas lähenemist, et paarsada eurot per kaubik per annum on täiesti ebaoluline. Võtame siia ühe labase näite kõrvale:

Omnival on kuussada+ kaubikut. Paarsada kujul kakssada eurot aastas teeb 120000 eurot, kujul kolmsada juba 180000 eurot. Võtame nüüd siia kõrvale möödunud aasta kahjuminumbri 159000 eurot ja proovime arvata, kuidas seda ebaolulist paarisadat eurot per kaubik üldkoosolekule söödavaks muuta?

Ma ei virise, pole vaja mulle omistada tegevusi mis eeldaksid, et tunnen end isiklikult puudutatuna. Aga mulle tõepoolest ei meeldi patroneeriv suhtumine, mida ilmutatakse kaasfoorumlaste suhtes, kes võibolla ei evi esmaklassiliselt progressiivset maailmavaadet.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Omniva kasumit-kahjumit loetakse ikka kümnetes miljonites Smile

https://www.err.ee/1608899690/omniva-kas...es-kasumit
Vasta

AHASTUSminister oli R2 Hommikuprogrammis. https://r2.err.ee/1609113413/hommik/456b...zNgXMkSZJk

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

(10-10-2023, 13:43 PM)Jesper Kirjutas:  Omniva kasumit-kahjumit loetakse ikka kümnetes miljonites Smile

https://www.err.ee/1608899690/omniva-kas...es-kasumit
Ei mul sellest leib laualt kao, kui oma eksimust tunnistan, tõepoolest oli jäänud meelde hoopis selles uudisnupus kajastuv number https://www.omniva.ee/meie/uudised/koik_uudised/news/omniva-kasvatas-i-kvartalis-muugitulu-ja-pakimahtusid&is_mobile=false  aga see loomulikult muudab paarsada eurot kaubiku kohta aastas igati aktseptaabliks. Eksole.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne