Ikka ja jälle seda automaksu!

https://www.err.ee/1609195552/automaksu-...e-aastasse

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ei puutu küll otseselt teemasse, aga mind häirib see "artikkel on maksumüüri taga." Mis krdi maksumüür? Maks ja teenuse eest küsitav tasu on erinevad asjad. Maksumüüri taha jääb ehk varsti mõni sõiduk Smile Ajaleht tahab oma töö ja teenuse eest raha, nagu iga teinegi kasumit taotlev ettevõte. Kas seda on palju või vähe, on juba iseasi. Esimesed kolm kuud on tavaliselt 1-3 € kuu ja selle "maksumüüri" peaks küll igaüks suutma ära ületada.
Vasta

(15-12-2023, 08:19 AM)vant Kirjutas:  Ei puutu küll otseselt teemasse, aga mind häirib see "artikkel on maksumüüri taga." Mis krdi maksumüür? Maks ja teenuse eest küsitav tasu on erinevad asjad. Maksumüüri taha jääb ehk varsti mõni sõiduk Smile Ajaleht tahab oma töö ja teenuse eest raha, nagu iga teinegi kasumit taotlev ettevõte. Kas seda on palju või vähe, on juba iseasi. Esimesed kolm kuud on tavaliselt 1-3 € kuu ja selle "maksumüüri" peaks küll igaüks suutma ära ületada.

See on lihtsalt (õnnestunud või ebaõnnestunud) tõlge.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paywall
Vasta

(26-07-2023, 14:20 PM)Romka Kirjutas:  Veoautode teetasu hindade tõstmisest artikkel on siin: https://www.err.ee/1608996964/ministeeri...tasu-tosta.
Ühesõnaga euro 0-2 masinatel plaanivad päevatasu 12-lt eurolt tõsta 40-ne peale.
Eelnevas artiklis lubati tõsta veoautode teetasu 2026 aastast. Tegelikult tõuseb juba 1 jaanuarist 2024.
https://www.transpordiamet.ee/uudised/1-...ahvimaarad

Näiteks kuni kolmesillalisel üle 12 tonni euro 0-2 veokal tõuseb aasta teetasu 900 euro pealt 1200 peale. 

Praegu on veel võimalus neli päeva teha vana hinnaga ette kuni 2 aastaks. Väike konks on asjal juures - alguse kuupäev ei või olla kaugemal tulevikus, kui 365 päeva. See tähendab, et hetkel saab teha maksimum 2024 detsembri lõpust kuni 2025 lõpuni. Ise läksingi selle õnge, mul oli mõni kuu 2024 aastast juba eelnevalt makstud. Nüüd maksin sellele veel aasta juurde, aga enam rohkem ma juurde 2025 aastat maksta ei saa, st 2025 lõpuni mul enam ei lase.  Näiteks täna 27 dets tuleks kõigepealt maksta aastaks, alguspäevaks 26 dets 2024 ja siis pärast maksta vajalikul hulgal 2024 aasta eest kuni 25 dets lõpupäevaga. Igaljuhul tasub mõelda neil kellel kindlalt nagunii maksta vaja. Kahe aasta peale võidaks see minu eelpool mainitud euro 0-2 masin 600€.
Vasta

(27-12-2023, 21:41 PM)Romka Kirjutas:  
(26-07-2023, 14:20 PM)Romka Kirjutas:  Veoautode teetasu hindade tõstmisest artikkel on siin: https://www.err.ee/1608996964/ministeeri...tasu-tosta.
Ühesõnaga euro 0-2 masinatel plaanivad päevatasu 12-lt eurolt tõsta 40-ne peale.
Eelnevas artiklis lubati tõsta veoautode teetasu 2026 aastast. Tegelikult tõuseb juba 1 jaanuarist 2024.
https://www.transpordiamet.ee/uudised/1-...ahvimaarad

Näiteks kuni kolmesillalisel üle 12 tonni euro 0-2 veokal tõuseb aasta teetasu 900 euro pealt 1200 peale. 

Mulle meeldis jällegi kiimaministeeriumi põhjendus sellele. Kohaliku turu kaitseks...
Kohaliku turu kaitseks võiks algatuseks välja mõelda mehhanismi, mis paneks ka välisvedajad seda maksu maksma, aga see käib paraku jätkuvalt üle jõu.
Vasta

Proua õiguskantsler on nüüd välja ütelnud, et see maks talle ei sümpatiseeri ja ta on valmis riigikohtusse minema.
Millega see kõik lõpeb saab kunagi näha aga enne ilmselt tehakse mingi kohtuotsus kas kõike saab usaldusküsimusega siduda mis riigis toimub.
Vasta

Karis tegi selles osas otsa juba lahti ning kasutas vetot: https://www.postimees.ee/7931111/riigipe...gikohtusse
Vasta

https://arvamus.postimees.ee/7932045/aja...vankritena

"1939/1940. eelarveaastaks oli jõuvankrimaksu planeeritud 1,045 miljonit krooni ehk üks protsent korralisest riigieelarvest. Kas seega maksid 10 000 mootorsõiduki omanikku riigieelarve ühispotti väga suure summa, mida riik kulutas parajasti vajalike kulude katteks, olgu need siis ülivajalikud uued tankid või õpetajate palgad?

Siin tuleb mängu aga hoopis teine institutsioon, juba tsaariajal loodud teedekapital, riiklik erikapital, mille summad ei kuulunud riigieelarvesse ja mida kasutati vaid teede ja sildade ehitamiseks ja korrashoiuks. 1939.–1940. aastal oli kapitali kogusumma 7,9 milj krooni, millest 6,2 miljonit laekus bensiiniaktsiisist ja teistest riigieelarve sissetulekutest, ühe miljoni moodustas kogu laekuv jõuvankrimaks, lisaks mõned väiksemad laekumised. "

nõu komments

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Teemaväline, kuid siiski automaksuteemaline. Sattus millalgi ühe mosseraamatu vahel näppu kviitung aastast 1973. "Transpordivahendi aastamaks", 14 rbl. Oma kutsikapõlvest ei mäletanudki, et selline maks oli...
Vasta

(08-01-2024, 10:34 AM)wax Kirjutas:  Teemaväline, kuid siiski automaksuteemaline. Sattus millalgi ühe mosseraamatu vahel näppu kviitung aastast 1973. "Transpordivahendi aastamaks", 14 rbl. Oma kutsikapõlvest ei mäletanudki, et selline maks oli...
oli selline maks, mul ka üks kadund vanamehe rahakoti vaheline kviitung alles kusagil... summat ei mäleta aga oli justkui ühekohaline arv rublasid + koma taga 2 kohta kopkaid (nt 7,69 rbl vms).
Vasta

(08-01-2024, 10:41 AM)honkomees Kirjutas:  
(08-01-2024, 10:34 AM)wax Kirjutas:  Teemaväline, kuid siiski automaksuteemaline. Sattus millalgi ühe mosseraamatu vahel näppu kviitung aastast 1973. "Transpordivahendi aastamaks", 14 rbl. Oma kutsikapõlvest ei mäletanudki, et selline maks oli...
oli selline maks, mul ka üks kadund vanamehe rahakoti vaheline kviitung alles kusagil... summat ei mäleta aga oli justkui ühekohaline arv rublasid + koma taga 2 kohta kopkaid (nt 7,69 rbl vms).
Ajaloohuvilised kaasfoorumlased annavad kindlasti ammendava vastuse, kuid mina viskan õhku veksli, et selle ca 120 aasta jooksul, mis Eestis on autod teedel sõitnud, on rohkem olnud aastaid, mil autodele kehtis mingil kujul aastamaks, võrreldes ajaga, mil see ei kehtinud. 
Meenutuseks üks artikkel 1989. aastast

   

Ja klubi Unic 1985. aasta esimese kümne aasta kokkuvõtvast brosüürist leiab 1981. aastast sellise märke. Tänagi ei ole püssi põõsasse visatud. 

   

Selline tehnilise passi täitmine ei olnud ka niisama ajaviiteks tehtud.

   
Vasta

Valitsus annab automaksu seaduse riigikogule viimistlemiseks , ei tea kas karta või rõõmustada ?
Vasta

(15-01-2024, 17:59 PM)edvard Kirjutas:  Valitsus annab automaksu seaduse riigikogule viimistlemiseks , ei tea kas karta või rõõmustada ?
Eks lontkõrvad loodavad vastutuse lahustumist. Aga enne pole midagi karta ega millegi üle rõõmustada, kui see roppus on läbikoputatud ja jõustunud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Mitte päris automaksust aga veoautode teetasule on ikka isuga otsa lajatatud, mu gazoonil nt päevatasu 9 asemel 13euri, nädala 25e asemel 34euri jne.
Vasta

Ilmselt üritatakse muutmata kujul eelnõu läbi viia seaduseks aga elame näeme. Vara spekuleerida ja hirmu külvata.

Küll aga on nende surnud hingede kustutamisega üks asi jäetud kahe silma vahele. 
Mida tehakse sõidukitega, mis hävisid sõjategevuse käigus(miiniga pihta saamine, tank sõitis üle, mordori ork viis venemaale ära, kadus jäljetult,jäi okupeeritud territooriumile jne)?
Missugune ametkond hakkab siis sulle tõendit andma? Praeguse süsteemi järgi see jääbki surmani kaasas käima.
Vasta

(15-01-2024, 19:58 PM)lauren Kirjutas:  Mitte päris automaksust aga veoautode teetasule on ikka isuga otsa lajatatud, mu gazoonil nt päevatasu 9 asemel 13euri, nädala 25e asemel 34euri jne.
Aasta peale 680€ ehk 1.86 päevas polegi nii palju, küll see lühiajaline on päris julm küll. Väikeveokas, mis reaalselt peaagu iga päev tööd teeb, raha teenib ja ringi sõidab, alla 2 euro ööpäevas pole teema. See on transpordi teenuse hinnas arvutusvea suurus Big Grin  
Aga jah, mingil Musta Numbriga vanatehnikal, mis ei tee tööd vaid pakub teistele silmailu, nendel 13€ on ikka tobe küll. OK, ühekordselt pole ka häda aga kuus paar korda sõita ja iga päeva eest 13 maksta? 

Tolle teise automaksuga: vaatame-ootame, mis lolluse sm.nõrkvaev&co seekord kokku klopsivad. See kunagine mõistlikel taaskasutuse autodel 50 raha aasta oli küll selline...täitsa mõtetu ving! 14 senti ööpäevas, see on pool kilovatti elektrit.  See on kõige mu uulmelise hinnatõusu kõrval OLEMATU häda!
Ise avastasin laupäeval, et elus esimest korda "keeldusin" sellise hinnaga toodet poest ostmast! Kui mingi pakendatud singilaadse toote kilohind on juba 18 eurot, siis ostsin alla 6 eurose hinanga suitsupõske ja viilutasin ise. Vahepeal läks juust ja või samamoodi aga ostjad e iostnud ja hinnad tulid alla. Kahjusk Riikliku jõupositsiooni terroriga ei saa turumajanduslikult käituda...kui siis ainult autodest loobudes ja "odavamaid" soetades. Vana hää V8 oli ju vahepeal vaat et odavaim variant Big Grin Miks mitte!
Vasta

https://www.err.ee/1609222899/valitsus-j...-otsustada
Vasta

Päris kavalalt tehtud nüke, või vähemalt omast arust jube kavalalt tehtud, kuigi läbinähtavalt jälgilt - seovad maksu puuetega inimeste toetusega. Nüüd saab ajakirjandus vastastelt küsida umbes et kas SINA oledki invaliidide toetamise vastu või? No iga enamvähem elust arusaav poliitik oskab selle peale ainult pead raputada ja hakkab erutatult rääkima(kiik näiteks), kuidas tema viimase tilgani seisab hea ja panustab...
Vasta

(15-01-2024, 19:58 PM)lauren Kirjutas:  Mitte päris automaksust aga veoautode teetasule on ikka isuga otsa lajatatud, mu gazoonil nt päevatasu 9 asemel 13euri, nädala 25e asemel 34euri jne.

No sel juhul on tulevikus ikkagi Ford Rangeri või RAM1500 asemel osta RAM2500 või 3500 või F350 vms üle 3500kg pill ja automaksu asemel teemaksu maksta  Rolleyes
Vasta

(16-01-2024, 09:25 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  
(15-01-2024, 19:58 PM)lauren Kirjutas:  Mitte päris automaksust aga veoautode teetasule on ikka isuga otsa lajatatud, mu gazoonil nt päevatasu 9 asemel 13euri, nädala 25e asemel 34euri jne.

No sel juhul on tulevikus ikkagi Ford Rangeri või RAM1500 asemel osta RAM2500 või 3500 või F350 vms üle 3500kg pill ja automaksu asemel teemaksu maksta  Rolleyes
See toimiks aga kahjuks ei saa nendega normaalselt liigelda. Õuealale sissesõidu keeld, veoauto sõidu ja parkimiskeeld siin seal. Maalt linna saaks aga linnas pead trajektoori valima ja jala käima, nii on pisut jama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne