Ikka ja jälle seda automaksu!

Tegelikult ega see maks mingi eriti üübersuur ei tulegi. Mul koidaks nagu mingi 3000 aastas-250 kuus- 8,2 euri päevas, see teeb ju vaid 0,34 eurot tunnis, mis ei ole kokkuvõttes seda koeramusta, mida siin hetkel trukin, väärt. Ütle veel mõni asi, mis maksaks tunnikuluna nii vähe?
Vasta

(17-01-2024, 14:42 PM)alfredo Kirjutas:  Tegelikult ega see maks mingi eriti üübersuur ei tulegi. Mul koidaks nagu mingi 3000 aastas-250 kuus- 8,2 euri päevas, see teeb ju vaid 0,34 eurot tunnis, mis ei ole kokkuvõttes seda koeramusta, mida siin hetkel trukin, väärt. Ütle veel mõni asi, mis maksaks tunnikuluna nii vähe?

Järgmine ignorant, kui see just räme iroonia ei olnud. 8,2 euri ööpäevas on siiski töö ajast 1,04 euri tunnist. Ehk siis 2k palgaga tegelasel on see 1/10 töötasust. Röövimine! Isegi väikema summa puhul. Niigi on kulu, et tööl käia ja nüüd karistatakse veel rohkem, et julged tööle minna.
Vasta

(17-01-2024, 14:34 PM)Peeter2 Kirjutas:   
misasja te siin jaurate, tehti ju eraldi mölateema kuhu kõik oma maailmavalu võib välja ajada.

Väga õige märkus!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(17-01-2024, 14:42 PM)alfredo Kirjutas:  Tegelikult ega see maks mingi eriti üübersuur ei tulegi. Mul koidaks nagu mingi 3000 aastas -250 kuus - 8,2 euri päevas, see teeb ju vaid 0,34 eurot tunnis, mis ei ole kokkuvõttes seda koeramusta, mida siin hetkel trukin, väärt. Ütle veel mõni asi, mis maksaks tunnikuluna nii vähe?
Sõltub: kas masin teenib või kulutab! Raha teeniva töövahendi kuluna noorele etetvõtjale koeramust tõesti, elamiseks möödapääsmatu lahendusena näiteks pensionärile kuhugi karulaane tagusesse rabasaaare elamisse üüratu kulu! See pensionär võib "teenida" 1 euro tunnis ehk 740 eurot netopension just seda tähendabki! KOLMANDIKU paneb autokmaksuks? 

Samasugune on too Leedu 7 eurot kaubikumaks. Paar tundi hirmu ja läbi aga võimalik vaev ei tasu ära et mitte maksta. Selle arvestad lihstalt hobi/reisikuluks. Aga kui see oleks palgatöö, siis küll ei viitsiks neid maksta, rääkimata muudest teemaksudest. 
Aga ma oskan küll öelda mis on tunnikuluna odavam: näiteks elekter paljudel! Ka mul tuli 2023 keskmiseks 7,5 senti ehk, 0,075€ tunnis. Ehk veel 4,5 korda odavam Big Grin Mis veel on PALJU odavam olnud 2023: meil SoodaFoobia kogu aasta ülalpidamiskulu läbisõidu juures ~17K mis tuli jäme 23 senti! Mis kõige hirmsam: minu KAHE kinnisvara KOKKU aastane ülalpidamiskulu oli ka väiksem kui 3000 eurot! Proua päritud ja köetav 65-ruudune korter tuleb u. sellisesse suurusjärku see aasta ja olematu kasutuse juures loeme seda päris suureks ja "kasutuks" kuluks. Kui me seal oleme 10 ööd, teeb see 300 eurot ööbimine - lukshotell oleks palju odavam! Isegi 30 ööd ööbides kahekesti oleks odavam Homini poiste juurde Jäägri Villasse magama sõita ning sealt metsas ja kartulimaal käia Big Grin Ehk reaalselt on 34 senti tunnis täiesti SÕGE kulu! Ma tegin KOGU meie pere kõigi varade ülalpidamise kuludest 2023 täpse kokkuvõtte, ehk siis 15+ Ha maad, 2 maja, 1 korter, 1 teelegaalne auto, sees kõik elektrist kütteni, bensiinist kindlsutuseni, veest/kanalist sideteenusteni, maamaksust rehvivahetuseni ja sibist korstnapühkijani  ning tulemuseks on 85 senti tunnis + lugematud tunnid füüsilist tööd! 620€ kuus. Selle raha eest saab napilt pugeriku korterikese üürida... Pensionärile jääks veel 120 eurot söögile ja ravimitelegi üle ning kahekesti kisuks juba tonni ligi ülejääki Big Grin  Kuus kulub praegu 500 raha söögile aga see on Tallinna võimalused! Eilne poeskäik Promos ja see teeb maapoodide kunded kurvaks küll: 29-eurose arve juures allahindlused 17 eurot! Ehk Selveris maksnuks see sama 50 eurot ja maapoes (edaspidi näide) 60! Selle sees on 1,8 kilo lõigatud Rakvere peekoniviilu (7.62 40% allahindlusega), 2*250 grammi riivjuustu(2.90), kilo Eesti juustu viilusid (6.49), 2*100 grammi riivitud Parmesani (3.98), 350 grammien pelmeenipakk (1.89), piim, hapukoor ja ciabatta. Lisaks 2 saiakest ja 2 Leedu jäätist maiustamsieks, kokku 28.48€ ja säästsime allahindluste ja kogustega (nii on tšekil kirjas) 16.93€. Ostes eile tänase kuupäevaga asju on allahindlused 40-60%! Mis juhtub hapukoorega? Või praetud lihaga? Lisame Lidli (kasvõi saunaõlle jaoks), mida enamusel ju ka pole... lisame keldritäie omakasvatatud kartulit ja hoidiseid! 

See on nüüd see koht, kus "elektrimolekul, kelle penskarist vanemad Viimist saavad hästi ju hakkama" sugustel tekibki ettekujutus,et KÕIK just nii elavadki! Ei, nii elavad kaks keskealist võlavaba nõmmekat, nii EI ELA aga noored pered ei maal ega linnas, kel on lapsed koolitada, laenud tasuda jne! Mida kaugemale ja odavamale kinnsvarale maale, seda kallimaks läheb jälle ostukorv ja transpordikulu jne. Ka viimane määrab, ma võin ju tahtmisel ka need 3 peatust tasuta bussiga sõita! Automaksust ongi "poohui" ja linnas saab odava punniga täiesti lõdvalt hakkama! Aga läheme maale ja kõik muutub! Isegi samasuguste ja samavanade võlavabade keskealiste elamise kulud kuus suurenevad! Kõike peab olema rohkem, parem, kallim jne, lisaks siis poodide-teenuste hinnad jms! Täna hommikul kohvilauas tuli Prouaga see teema üles ja viskasin kiirelt Alavarele pilgu peale. Ülikorralik korter, asulas kool, erapood kelle Omanik on ka kohalik tööandja kuivatites, kaugus suurematest asulatest mõistlik jne. Jah, korter on samaväärsest kilulinna punkrist poole odavam ja mingist uusarenduse õudusest kolm korda ja enam odavam. Kuna "meil" oli eelmine korter maal täpselt selline, õigemini sellisest ma omale Proua sain, siis korter on aus ja paneelid + remont super! Ela või ise. Isegi laenumakse võib tulal mõistlik. Aga lööd just need KAASNEVAD kulud kokku, mida siis Riik keeldudega ja sundustega veel võimendab ka, eelkõige siis oodatav automaks mistahes kujul ja millele masinatele see iganes mõjuma hakkab, pluss rohepöörasus! Ja see ongi VAESUSTUMINE, sest kõik uued maksutõusud mõjuvad just maal elavatele protsentuaalselt rohkem minu eelneva söögiostu näite põhjalt! Ka transpordikulu tõus jms. Ja nüüd nii ongi, et meie eilne ost Alavere Poes maksabki 60 eurot! Kiire arvutus: meie maksime käibekat 6,27, maal 13,20 ehk ainuüksi maksuvahe on 6,93€! 

Ja tuleme siis algusesse tagasi ja liidame viimasele näiteks olnud reaalsele kulule selle 24*0,34=4.08€ ja kokku ÜHE päevaga 6,93+4.08=11 eurot! Reaalselt see suureb veelgi sest vesi-kanal on maal kallimad, igasugused maja remondikulude maksud jms juurde, tollel korteril elektriga seotud maksutõusud jne. Lõpuks ongi see vahe nii suur, et odavam oleks juba linnas elada...ja pastale parmesani peale raputada! Ehk ajuvabade maksutõusude ja "kenjaalsete molekulnäriliste ja nõrkvaevade" majanduspoliitika tulemusena vaesub enamus tohutul kiirusel! Ja nende elukvaliteet langeb. Sest teeme veel ühe arvutuse ja seda siis tolel 50-eurose odavaima oodatava auto aastamaksuga (meie foobia läheks sinna alla) kõige eelneva baasilt: kui mitme poeskäiguga me selle kokku hoiaksime, kui ÜHE korraga oli soodustus 16,93€??? Ja veel rohkem tagasi: kui see 3K või 4 euri päevas on mingi väikeveoka vms maks, siis lõunapool tuleb rahumeeli lätlane ja teeb transporditeenust selle jagu odavamalt. KES jääb lõpuks vaesemaks? Tahad tööd ja käivet, neelad 3 tonni omast taskust alla või istud näljas. Transport just täpselt nii karm ongi aga sellest oskab täna kindlasti paremini rääkida ksf!zazik kui igapäevane logistik. Aasta lõpus saab just tema selle 3 tonni kokkuhoitut miinus maksud omale 13.palgana kasutamiseks! See teeb 3-kilose palgafondi juures 1730 eurot netos. Ja 1370 on kõiksugu maksud kuhu lisandub lõpptarbija kulutatavalt lisaks 380 eurot käibekat! 

Sai pikk jutt aga  majandus ja maksud ongi pikk ja keeruline teema! Ja kuradi mitmepalgeline ja nüansirikas.
PS: kuna tasuta buss ju ka kaotati ära ja see hüpoteetilien Alavere elanik tahaks ju ka bussida Kosele Grossi poodi sõita, kus on ka head allahindlused, siis sularahapilet on 1.10, digiost 83 senti ja kuupilet Harju4.tsoon 16.50 elik 55 senti ööpäev. TEHTUD!
Vasta

Eelnõu võeti vastu aga kas muutmata kujul?

https://majandus.postimees.ee/7940984/va...ksu-eelnou
Vasta

(18-01-2024, 12:08 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Eelnõu võeti vastu aga kas muutmata kujul?

https://majandus.postimees.ee/7940984/va...ksu-eelnou
Delfis on pikemalt kirjutatud ja sealt loeb välja, et Võrklaev saigi oma eesmärgid täidetud. 
Naudime nüüd kindlates kätes olemist. Põhiseadusega pühivad tagumikku.
Vasta

(18-01-2024, 12:19 PM)KertP Kirjutas:  Põhiseadusega pühivad tagumikku.
Millise osaga täpsemalt siis?
Vasta

(18-01-2024, 12:48 PM)iisak Kirjutas:  
(18-01-2024, 12:19 PM)KertP Kirjutas:  Põhiseadusega pühivad tagumikku.
Millise osaga täpsemalt siis?
Paragrahv 32

Ainukene(teadaolevalt) riik Euroopas, kus hakkab kehtima autodele varamaks, mitte automaks.
Oskad nimetada riike, kus nii tehakse?
Vasta

(18-01-2024, 12:56 PM)KertP Kirjutas:  
(18-01-2024, 12:48 PM)iisak Kirjutas:  
(18-01-2024, 12:19 PM)KertP Kirjutas:  Põhiseadusega pühivad tagumikku.
Millise osaga täpsemalt siis?
Paragrahv 32

Ainukene(teadaolevalt) riik Euroopas, kus hakkab kehtima autodele varamaks, mitte automaks.
Oskad nimetada riike, kus nii tehakse?
Sirvisin kommenteeritud verisooni läbi ja ei näe kus probleem on. https://pohiseadus.ee/sisu/3503/paragrahv_32


Rahandusministeeriumi lehelt leitava eelnõu seletuskirjas on määratluseks sõidukitele suunatud keskkonnamaks.
Vasta

See ongi naljakas, kusjuures ka seal artiklis olev vihje Eesti kui Euroopa kõige vanema ja saastavama autopargi võtmes, et ega nad ometi arva, et inimestel hakkab nüüd nii palju raha tekkima? Et aastas automaksult ütleme 100€ võita, jaksavad nad järsku osta mitu korda kallima auto? Kõik tahaks, et seda va raha rohkem oleks, aga paraku on reaalsus vastupidine.
Põhiseadus või mitte, aga vähemalt praegu ja nii jätkudes ka lähitulevikus on automaks siiski liiast. Lisaks ikkagi see, et pole ju mõtet hämada mingist keskkonnast jms, kui tegelik eesmärk on isegi mitte ainult läbinähtav, vaid lausa ilmselge. Ja selleks ei pea ma isegi eelarveauke.
Vasta

https://www.fin.ee/riigi-rahandus-ja-mak...oidukimaks-

kuniks pole tõestatud vastupidist, siis jääb kangesti mulje, et ka "olematu" 50 eurot pole reaalne.

Eriti armas on muidugi see osa:

"Autokaravanid
Autokaravanide CO2 heide on suhteliselt kõrge, seda peamiselt tulenevalt nende raskusest ja kerekujust.
Autokaravanid kuuluvad muidu M1 ehk sõiduautode kategooriasse, kuid selleks et nende maksusummad liiga suureks ei läheks, maksustatakse nad N1 kategooria määrade alusel. "

Ehk, et uunikumkastikat ei päästa räigest aastamaksust ka matkaautoks ehitamine.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Puuetega inimesed 
Maksust on vabastatud need sõidukid, mis on spetsiaalselt puuetega inimeste jaoks ümber ehitatud.  
Maandamaks täiendava maksukoormuse mõju kõige haavatavamale sihtgrupile, on sotsiaalministeerium erivajadustega inimestele välja töötanud täiendavad vajaduspõhised tugimeetmed, mida rakendatakse alates 2025. aastast. 


Kummal nüüd siis puue peab olema? Inimesel või autol?
Vasta

Ma siin mõtlen : Kas nsvl aegne sapakas mis oli spetsiaalselt invaliidide jaoks seadistatud kvalifitseeruks ja kui kvalifitseerub spetsiaalselt puudega inimesele valmistatud sõidukiks , miks ei peaks kvalifitseeruma suvaline automaatkäigukastiga sõiduk .
Vasta

(18-01-2024, 14:17 PM)hobiautod Kirjutas:  Puuetega inimesed 
Maksust on vabastatud need sõidukid, mis on spetsiaalselt puuetega inimeste jaoks ümber ehitatud.  
Maandamaks täiendava maksukoormuse mõju kõige haavatavamale sihtgrupile, on sotsiaalministeerium erivajadustega inimestele välja töötanud täiendavad vajaduspõhised tugimeetmed, mida rakendatakse alates 2025. aastast. 


Kummal nüüd siis puue peab olema? Inimesel või autol?

Puudega autoks liigitub vast metsaveok, mis RMK röövraiesmikelt ümarpalki pelletitehasesse viib?
Vasta

Diskrimineerimine jälle, peaks laienema ka vaimse puudega isiku sõidukitele  Rolleyes
Vasta

(18-01-2024, 14:39 PM)maaks Kirjutas:  Diskrimineerimine jälle, peaks laienema ka vaimse puudega isiku sõidukitele  Rolleyes
Sellepärast ongi see konks , et ümberehitatud auto. Muidu need otsustajad saaks kõik maksust vabastuse.
Vasta

(18-01-2024, 13:46 PM)Aare R. Kirjutas:  See ongi naljakas, kusjuures ka seal artiklis olev vihje Eesti kui Euroopa kõige vanema ja saastavama autopargi võtmes, et ega nad ometi arva, et inimestel hakkab nüüd nii palju raha tekkima? Et aastas automaksult ütleme 100€ võita, jaksavad nad järsku osta mitu korda kallima auto? Kõik tahaks, et seda va raha rohkem oleks, aga paraku on reaalsus vastupidine.
Põhiseadus või mitte, aga vähemalt praegu ja nii jätkudes ka lähitulevikus on automaks siiski liiast. Lisaks ikkagi see, et pole ju mõtet hämada mingist keskkonnast jms, kui tegelik eesmärk on isegi mitte ainult läbinähtav, vaid lausa ilmselge. Ja selleks ei pea ma isegi eelarveauke.

ära võta asja mõistuse järgi.
inimesed teevad igasuguseid asju ka ilma mõtlemata.
täpselt samamoodi nagu paljud sõidavad autoga mille järgi neil puudub reaalne vajadus (suur osa linnades liikuvaid suuri maastureid ja kastikaid)
vahetatakse auto uue vastu sest juba oli 2 aastat vana.
vahetatakse telefoni selle pärast, et uuel on mõni Mpixel parem kaamera jms. ehk ka siis kui juba on väljas ülejärgmine mudel - muidu oled teiste silmis kadunud hing
lähevad ka kindlasti paljud üle elektriautodele ja vahetavad muidu maksu järgi soodsamaks isegi kui auto maksab lõpuks ise rohkem 
kindlasti seda tehakse.
kindlasti on seltskonnas pärast neid kes hooplevad "näe vahetasin "vana"auto uue vastu sest sellel automaks 20.- odavam"
ainult arusaamine sellest, et investeering on 20000.- kallim ja seega tasuvus 20.- ja 20000.- vahel teeb 1000 kuud ei jõua kohale 
see viimane on piltlik näide ja ei tasu hakata otsima kattuvust päriselust aga idee kui selline.
Vasta

Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
Vasta

(18-01-2024, 16:00 PM)hobiautod Kirjutas:  Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
 
mis see keskmine praegu oli mida räägiti selle maksuga soses ?
Vasta

See keskmine vanuse number ei ütle mitte midagi, kui meil registris tohutul hulgal autosid, mida reaalselt enam ei eksisteerigi. Sellegipoolest võtavad tarkpead selle aluseks ja põhjenduseks, et Jevroopas ikka viieline olla. Eks jääme siis veebruaris neljakohalist automaksu arvet ootama  Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne