Ikka ja jälle seda automaksu!

(18-01-2024, 16:55 PM)MeelisV Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:00 PM)hobiautod Kirjutas:  Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
 
mis see keskmine praegu oli mida räägiti selle maksuga soses ?
Eesti autopargi keskmine vanus on 16,7 
Vasta

(18-01-2024, 17:02 PM)hobiautod Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:55 PM)MeelisV Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:00 PM)hobiautod Kirjutas:  Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
 
mis see keskmine praegu oli mida räägiti selle maksuga soses ?
Eesti autopargi keskmine vanus on 16,7 
Äkki keegi lisab mis euro keskmine on ?
Vasta

(18-01-2024, 17:02 PM)hobiautod Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:55 PM)MeelisV Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:00 PM)hobiautod Kirjutas:  Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
 
mis see keskmine praegu oli mida räägiti selle maksuga soses ?
Eesti autopargi keskmine vanus on 16,7 
(18-01-2024, 16:57 PM)wax Kirjutas:  See keskmine vanuse number ei ütle mitte midagi, kui meil registris tohutul hulgal autosid, mida reaalselt enam ei eksisteerigi. Sellegipoolest võtavad tarkpead selle aluseks ja põhjenduseks, et Jevroopas ikka viieline olla. Eks jääme siis veebruaris neljakohalist automaksu arvet ootama  Sad


noh seda ütleb et kui keegi väidab et on pea 17 aastaat
siis on kõik autod oleks aastast 2007
võtame linnad Pärnu, Tartu, Tallinn ... ja nt. Harjumaa siis silma järgi on seal pigem keskmine kuni 10a ehk vähem
siis seega "maale" jäävad puha uunikumid järgi  Toungue

jälle see vana lugu suurimast valest maailmas - statistika.

ise euroopas sõites ütleks, et meie autopark ei jää kindlasti alla kesk euroopale vaata, et meil on isegi uuem.
Vasta

https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/average-age-of-road-vehicles-6/embed-chart?chart=chart_1&chartWidth=817&chartHeight=676&padding=fixed&customStyle=.googlechart_view%7Bmargin-left:0px%3B%7D

Teisel kohal 11 aastaga sõiduautode hulgas.
See number aga ei klapi sellise andmelaoga:

https://www.aut.fi/en/statistics/interna..._countries

Kus pole eraldatud, kas sõiduautod või kõik kokku, kuigi eelmisele toetudes, tõenäoliselt toovad veokid keskmist alla, kui on sisse arvestatud.

Teine link klapib ka selle allikaga:
https://ceoworld.biz/2021/02/15/which-eu...cars-2021/

Esimese lingi kohta on teadmata, mis aastal loendus tehti.
Üldjoontes on siin juba öeldud, et meie aiapäkapikud löövad keskmist ülesse korralikult. Tahaks kedagi nüpeldada selliste numbrite eest, vist suisa Võrklaeva, sest ta ise julges need välja öelda, mitte ei teinud põhjalikumat ülevaadet, mida teda nõuandjate poolt ette valetama saadetakse.
Kes ta nõuandjad on üldse tausta poolest? Kui miskid MeeliV öeldu laadsed tegelased (pole sinu asi, millega sõidan), siis mida me siin imestame üldse? Teisest küljest oleks halb ka minusugune sinna panna, kes legaliseeriks V8 kui inimõiguse.

Aga et veel vett segada, siis https://pbs.twimg.com/media/GBSpdOSWQAA5pbm?format=jpg&name=large
Siit ei tule kamba peale ka keskmine nii suur ja ka öeldud.
ACEA on European Automobile Manufacturers Association ehk tõlkes Euroopa autotootjate liit. Neil oleks kõige parem eesmärk just kõike vanaks valetada, et saaks uusi müüa või mis?

Ühesõnaga statistika ei klapi. Statistika on olemuselt kõige suurem vale aga hetkel on isegi vale kuidagi valesti kokku valtsitud.
Vasta

Kõige uuemate autodega sõidavad Tallinna ja Põhja-Eesti elanikud, kelle autodest on ligi pooled kuni kuue aasta vanused. Üle kümne aasta vanust autot peab põhjaeestlastest vaid kolmandik. Lõuna- ja Ida-Eestis seevastu on kuni kuue aasta vanuseid autosid ligi 30 protsenti ning kümne aasta piiri ületanuid ligi 55 protsenti.

https://majandus.postimees.ee/7614741/uu...ju-autosid

https://www.transpordiamet.ee/tehnouleva...statistika
Vasta

(18-01-2024, 17:02 PM)hobiautod Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:55 PM)MeelisV Kirjutas:  
(18-01-2024, 16:00 PM)hobiautod Kirjutas:  Hmm, aga kui võtta kõik need u 300.000 varjusurmas olevat sõidukit maha. Kui palju siis keskmine vanus tuleks?
 
mis see keskmine praegu oli mida räägiti selle maksuga soses ?
Eesti autopargi keskmine vanus on 16,7 
Meiepere autode keskmine vanus  on 17,75
Üks 20 aastane ja kolm 17 aastast.   3x17+20
Kõik autod vanad a statistiliselt eesti keskmine Toungue  ja täitsa harjumaal.
Tegelt on üks 17 aastane veel, neljas siis, mis ootab paldiskisse sõitu millega rikun eesti keskmist.
Vasta

Eestis on nii olematud läbisõidud eraautodel, et siin on 16-aastane veel esimese sissesõidu lõpul! Tavalisel Eesti erapillil hakkab alles 300K ette kerima.... Tegelikult viivad seda keskmsit alla tohutu hulk kasvõi viimasel paaril aastal toodud ja Musta Numbri saanud masinaid! Puhas matemaatilise "Keskmise" arvutamise häda. Reaalses liikluses on keskmine pigem selline 10-12-14 aastat vanad autod. Täna siis 2010 ümbruse pillid. Absoluutselt tüüpiline Eesti olude auto on selline kets. Iga aasta kohta 13000 läbisõitu, käib kui kell ja on ikka veel mõnus linnas rallida! Jah, nüüd hakkavad nad vaikselt kaduma sest lõpusk teeb rooste oma töö aga asenduvad siis järgmistega, 2015 +/-Riod, Cee'did jms.
Vasta

Vean ka keskmist kõvasti alla, 14 autot nimekirjas, keskmine 2001.5a ja kõige uuemad aastast 2006.
 Teoreetiliselt võiks 10 neist ära likvideerida ja keskmine juba tõuseks.
Vasta

Minu mõlemad Audid on 30 aastased , küll ma vean seda keskmist julmalt alla .  Milleks see masinapargi vanus hea on , et kui on uued autod siis näitab head elujärge , küll siis on hea esineda , kui tublid me oleme  ja kui vanad siis kehva elujärge , reaalselt peaks me näitama et meil toimiv tervishoid , riigikaitse , haridus , inimesed on õnnelikud .
Vasta

Kuid 1950ndates sündinud arvel numbritega 2,'
Kuid mure nendega mis nagu pole arvel olnud eesti ajal vist nagu.
Neid ikka ka mitu..Mis nendega siis teha.Arvele panna ja maksta -Ei teagi .Või minnakse
endise
omaniku kallale,Või vedada siis metalli,Kus oleks lahendus?
Sai ostetud ja päästetud kuuskoskisse minemisest.
Vasta

Et siis... Riistad võrreldud ja värki, mida nüüd teeme, et seda maksu ei tuleks? Ülle on üks hea lootus tegelt. Ta vaatab asja väga neutraalse pilguga ja aind seaduse poolelt, emotsioonid jätab kõrvale. Selle iseloomustusega tahan siis öelda, et kui juba tema närvi kõditas kogu praegune teerull, siis peab midagi tõesti väga valesti olema.
Vasta

(18-01-2024, 18:53 PM)Kult Kirjutas:  Vean ka keskmist kõvasti alla, 14 autot nimekirjas, keskmine 2001.5a ja kõige uuemad aastast 2006.
 Teoreetiliselt võiks 10 neist ära likvideerida ja keskmine juba tõuseks.

Pidin ka üle kontrollima ja arvutama, mu 20 auto keskmine on 1982, ehk 42 aastat. Kõige "uuem" auto on 2006, ehk 18 aastat vana. Olen ikka korralik lüpsilehm, kes tuleks näidispuua, eks Sad Osad autod pole 20 aastat päevavalgust näinud ega liikunud-saastanud. Nüüd terendava varamaksu valguses oli vist halb mõte autosid koguda, mida siis pensionipõlves nokitseda saaks...
Vasta

Ärge selle Ülle peale nüüd nii väga ka lootke. Ühe ja sama p...e erinevad kannikad ja toitvat kätt ikka mitu korda ja kõvasti ei hammustata.
Aga ega selle maksuga vist nähtavasti nii suur häda ei olegi. Mõni juba seletab, et seda ju ongi vaja ja tubli kodanik peabki makse maksma, et ega see ju mu euriboriga võrreldes polegi midagi erilist...
 Isakestelt- emakestelt tuleb ka juttu, et me oleme ikka jätkuvalt madalate maksude maa võrreldes muu Euroopaga ja iseäranis Põhja- Euroopaga. Muidu lapsejutuga peamin. puistab varrukast numbreid ja protsente. Ära unustatakse üks asi- seal Euroopas ja iseäranis Põhja- Euroopas jääb inimesele peale maksude tasumist kätte summa, mis võimaldab inimväärselt hakkama saada. Meil on see paraku suuremalt jaolt vaid riigiaadli prioriteet.
 Eks seda vara maksustamist on selleks vaja, et maksulaekumine oleks kindel ja ei sõltuks riigi üldisest majanduslikust olukorrast, töötusest ja ettevõtete halvast käekäigust.
Viimane kraabitakse kokku ja makstakse ära, eestlane on ju seaduskuulekas ja organitega tülli minna ei taha. Organid ise saavad omakorda taas innustust uusi ametikohti tekitada ja seaduste ning reeglite loomise kõrvalt muu hulgas ka taas uusi makse juurutada Smile
 Kahjuks jääb riigiaadlile head elu võimaldav kontingent üha väiksemaks, kes läheb Soome, kes sureb maha ja peale kasvav põlvkond on aru saanud, et töö on Eestis viimane asi mida teha tasub. Lihtsam on kuskil kultuurmarksistide ülikoolis suhtekorraldust õppida ja mõni peen ametikoht sebida. Hea õnne korral saab sinna aadliklubissegi. Juhmimad panevad Soome tellingutele ja nii tulebki aadlikel mõnusa äraolemise jaoks allesjäänud ullikestest pärismaalasi rohkem pitsitada. Varamaks on selleks lihtsaim tee. Nii saab selle viimasegi kätte, mida mingi ime läbi on suudetud säästa.
 Eesti on hajaasustusega maa ja vahus suuga autost kui mingist luksusest ja raiskamisest rääkimine on puhas demagoogia. Luksus on pigem see elektrijõul liikuv Tesla või Taycan, millega maal suurt midagi peale pole hakata ja mille ostmisest isegi unistada tavamaksumaksjal mõtet pole. Ühistransport on suurematest linnadest väljaspool tööl käijale tavaliselt ebamugav või ebasobiv ja kastiratas jäägu ikkagi klounist poliitikule, kes tahab näidata säärase liikuriga tööl käimise võimalikkust.
 Millegi pärast on kogu aadli arusaam ilmaelust lollidemaakeskne ja Tln.-st väljaspool olijat peetakse vähekese imelikuks, kes igasugu määruste, seaduste, koolide kinni panekute ja muu elu väljasuretamise meetodite kiuste ikka veel tahavad seal elada.
  Võib- olla siis tulebki päriselust võõrdunud otsutajatele pähe, et mujal suure vene küla piiri taga ongi elu puhas luksus ja seda tulebki maksustada. Alguses autod, siis kinnisvara ja maamaksule ka otsa...
Vasta

Eestlane on ikka keeruline olla - ühelt poolt krabab riik kõik käest ära, et elamisväärseks eluks midagi alles ei jää, teiselt poolt tapab eelarvet "hobiautondus" (loe romuautondus) ja siis tahab pank kah veel eribore ...!
Ja nüüd see krdi võrkvaev tahab mu romuhobindusele vee peale tõmmata  Big Grin
PS Lugege kiiresti, enne kui ära kustutatakse  Toungue
Vasta

Mulle meeldis ka see, et Hr. Ministeri arvates on puudega inimesed ainult vaesed. Sest pole võimalik, et uue S klassi mersu omanik võib olla invaliid ja tahab maksu soodustust saada.
Vasta

Kuna kõik usinasti arvutavad, siis proovisin kah. Vanim aastast 1938 ja värskeim 2020, 44 sõiduki keskmiseks vanuseks kujunes 42 aastat. 2150 euroruublit aastas saaks pelgalt 50 rutsise "olematu" baasosa arvelt, paraku leidub ka matkaauto ja veoauto ja mitmeid kaubikuid, mis kõik maksavad veel täiendavalt paar neeru, kausitäie võrkkestasid ja kolm vasakut jalga aastas. Uus putukas oli ka mäletsemistmööda veel 300 tuuri aastas lisaks. Loomulikult pole mul vähimatki kavatsust varastele ja valetajatele raha anda, läbi häda peaksin jätma registrisse vaid paar europlörakata numbriga isendit ja selle edevuse eest karistatud saama.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kodanik Võrklaev on endine maamõõtja ning kui süveneda sellesse automaksu siis aluseks  on võetud maamaksu näide. Maamaksu osas on vähemalt kohalikel omavalitsustel õigus otsustada, millise maksumääraga maaomanikke maksustada. Automaksu osas pole sul tegelikult mingit kaasarääkimise õigust. Sisuliselt maksa ära ja ära kobise vastu, muidu võtame jõuga sinu jõuvankri ära käest. Kuigi viimase lükke tegemiseks ei ole mitte mingit takistust juba praegugi.
Jääd võlgu, tuleb täitur koos vastava ametnikuga ja kohtu otsusega ja ilma sa oledki oma jõuvankrist. Võib-olla on avasin nüüd pandora laeka aga kui vaadata palju on juba praegu täiturite hambus inimesi, siis see number ilmselt suureneb eksponentsiaalselt järgmisel aastal.
Vasta

Huvitav, et kas siis hakatakse ka meil  reg.numbreid autodelt ära võtma kui maks maksmata? 
Ja kes seda maksu maksmist kontrollima hakkab? 
Niipalju kui mina olen arusaanud siis veokamehed lasevad tuimalt selle teemaksu üle kuna vahelejäämis võimalus minimaalne.
Vasta

Maksu hakkab kontrollima maksu ja tolliamet ning ilmselt siis ka politsei. 
Ära võtmine peab olema läbi kohtu otsuse ja täitevmenetluse algatamise.
Vasta

Ma ei imestaks kui 90 ndad tulevad tagasi. Ja 20 + vanuste diiselhallmetallik sissetoomine hoogustub. 
Kuigi trend on olnud vastupidine, et kõik sellised viiakse välja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne