Ikka ja jälle seda automaksu!

Kleepsude panemine autole ei aita ja on üldiselt rohkem aja ja resurssi raiskamine. Samuti see üritus peaks tunduvalt varasemaks nihutada. 
Septembriks on juba seadus tõenäoliselt vastuvõetud ja pole enam muud teha kui käsi laiutada.
Vasta

Sama siin, Septembris on ilmselt juba hilja.
Vasta

(22-01-2024, 00:00 AM)USSR V4 Kirjutas:  Sama siin, Septembris on ilmselt juba hilja.
Ma vaatasin seda kuupäeva ja mõtlesin, et september... praegu on jaanuar, mina läheks küll koos teistega jaurama!
Vasta

[quote pid='562066' dateline='1705851935']


Aga natuke temaatilist heietust ka - peale läbikoputamist saab siis hakata uurima, et mäherdustel tingimustel aktsepteeritakse sõidukite ümberehitust invaliidide transporteerimiseks.

Näiteks lihtsa pöördistme eest pole suomaalia puhvetitel häbi küsida 4600.- euroruublit pluss kõmm koos paigaldusega. Samas on mingeid indikatsioone, et inbreederite saarelt võiks CE heakskiiduga aluse saada alla kilu + saatmine.
[/quote]
Transpordiameti andmetel on Liiklusregistris ca 2471 sõidukit, mis on kohandatud puuetega inimeste transpordiks. Kõik sügava liikumispuudega inimesed ei vaja sõiduki kohandamist või ümberehitamist, näiteks pöiahoid, mis ei võimalda ei käimist ega seismist, aga autoga sõitmiseks

piisab automaatkäigukasti olemasolust. Lisaks selgitame, et käsijuhtimisseadmete, lifttõstukite ja muude abivahendite paigaldamine sõidukile ei ole ümberehitus, vaid tegemist on kohandusega, mis ei kajastu auto registriandmetes. Mitte kõiki kohandusi ei viida läbi koostöös Sotsiaalkindlustusameti toel soetatavate abiseadmetega. Sageli kasutatakse järelturu võimalusi (lifttõstukid) või näiteks personaalseid tehnilisi lahendusi käsijuhtimisseadmetele. Eelnõus pole arvestatud ka nende puuetega inimestega, kes ei ole ise võimelised autot juhtima, kuid keda on igapäevaselt vaja sõidutada, sh ka suurema mahutavusega sõidukiga või inimesed, kellel ühistranspordi kasutamine üksi või ka saatjaga on väga keeruline või võimatu.

https://epikoda.ee/uudised/eesti-puueteg...e-eelnoule
Vasta

Hoopis ootamatust kohast võetakse vennike pihile ja õiged grupid, kes kõige valusamalt pihta saaksid, on kohal:
https://www.riigikogu.ee/pressiteated/er...automaksu/
Vasta

(22-01-2024, 11:21 AM)margus61 Kirjutas:  Hoopis ootamatust kohast võetakse vennike pihile ja õiged grupid, kes kõige valusamalt pihta saaksid, on kohal:
Lisaks nädalavahetusel Landyga/le LRi Klubi talvesõidule rada vaadates oli ka jutuks Punaste Numbrite teema, mida Landy ohvrõud autode pärast ajab. Sportautod on suisa Seadusest tulenevalt väga piiratud kasutusvõimalusega ehk vaid FIA või ASN loaga ürirtustel vastava loa olemasolul, sisi nende spordivahendite maksustamien on Põhiseaduse mõtte vastane õiguste riive.
Selles osas ei tasu väga põdeda, sellisel moel automaks lastakse raudselt sõelapõhjaks! Seal PUUDUB isegi kuitahes kohevasabalisest nätrilislet Kohtunikul võimalus midagi muud otsustada. Aga see võib ainult asja venitada, ajuvaba mistahes VARA maksustamist ükski Seadus iseenesest ei keela. Ka Muuseumimaksu võib kehtestada - ei ole keeldu! Saksamaal on soolamaks... Need kommunistlikud kivipead ju enne ei jäta, kui automaks tänasel kujul ja mahus on Riigikohtus keelatuks ehk Põhiseaduse mõttega vastuolus olevaks tunnistatud, see on ju selge. Ja see on ka AINUS lootus see jälk-koalitsioon lõhki ajada! Gruz200 ja Punased evivad seda elektoraati, kes enim pihta saavad sest elektrimolekuli vanemad saavad ju Viimsis hakkama. Teine asi et Friigikogus ei ole enam mitte ühte Riigimeest, õigemini on seal ÜKS tüüp kes on kunagi VASTU partei käsku hääletanud ja see on hambutu joodik Juku-Kalle! Teine Mees oli Gräzin. Eesti on  NII PEES, et sm. J-K.Raid, mitte A.Raid!, on meil riigimehelikkuse etaloniks...ja sel tüübil on ju automaksust kama-kaks sest tal vist pole lubegi ja kui on, siis sõita ta ei saaks enamuse ärkveloleku ajast. OK, Juku-Kalle on muus elus ka paar kergelt Ühiskonna peale mõtlevat tõsisemat aktsiooni teinud ja Kes-Kus kannab ka seda vaibi ehk SÜDA võib Tal isegi õiges kohas olla aga tõsiseltvõetavus puudub. Sama tõsiseltvõetav on ju voodis trussarite väel kimuv Kojamees...  MIDA me selliselt koosluselt siis üldse ootame???
Vasta

(22-01-2024, 11:21 AM)margus61 Kirjutas:  Hoopis ootamatust kohast võetakse vennike pihile ja õiged grupid, kes kõige valusamalt pihta saaksid, on kohal:
https://www.riigikogu.ee/pressiteated/er...automaksu/
Juhul kui vanatehnika osas erandeid ei tule/ei tehta, siis soovitaks protesti märgiks mõnel suvisel suure kõlapinnaga vanaauto näitusel näituse ajaks välismaised (nt. Soome, Leedu, Läti, Saksa vms.) numbrimärgid näituseautode ette panna, et juhtida niimoodi tähelepanu Eesti vanatehnika tõenäolisele tulevikule. Seda siis muidugi mõlema nii musta-numbri kui ka tavanumbritega rahva-vanaautode puhul. Musta numbri masinatel oleks muidugi suurem kaal ja mõju kuna aasta põhisündmusel kallite ja vaatamisväärsete musta-numbri "Cadillacide-Mersude" tuumiku muutmine Leedu autoturu müügiplatsiks omaks kindlasti tugevamat mõju sõnumina kui nt. HNP igamehe-vanaautode mossede-sikside rivi kirju väljanäituse välismaiseks muutmine. Ja olgem ausad väga suur hulk musta numbri autosid on ka kunagi varasemalt olnud "vähemväärtuslikud" valge-tavanumbri autod.
Vasta

Taustamüraks sai seda automaksu teemalist arutelu kuulatud.
Võrklaeva kohta võibki teha hinnangu - "Tuled põlevad, kedagi kodus pole"
Ausalt oli kole ja vaenulik möla.
Tuleb loota,et  sotsialistidel ja kahesajalistel hakkab midagi sügelema ja hakkavad lõpuks vastumeelsust näitama.
Vasta

(21-01-2024, 11:43 AM)2715 Kirjutas:  Väike näide, kui ahnelt sirutub riigi rahanduse käsi maal elava inimese tasku kellel on Uaz 452D.

   

Neid kastikaid on ilmselt ka mingite teiste mudelinumbritega.
Vasta

(22-01-2024, 22:30 PM)Raivo Kirjutas:  
(21-01-2024, 11:43 AM)2715 Kirjutas:  Väike näide, kui ahnelt sirutub riigi rahanduse käsi maal elava inimese tasku kellel on Uaz 452D.

See ei ole ainult konkreetse mudeli probleem, vaid kõikide vanade N1 kategooria sõidukite mure, sest neile ei rakendu mingil maagilisel põhjusel M kategooria aparaatide soodustused. Tõenäoliselt kui nii seadusesse läheb ja ka arvelt maas masinad maksu alla lähevad, siis lähevad enamus neist kas rauda või kõverteidpidi arvelt maha oma talu maadel kasutamise hoovinarrideks - aga siin pole jälle tagasiteed kui kunagi elu ja maksu seadus muutuma peaks tänavakõlblikuks autoks.

Ametnik saab raproteerida, et vaadake, tänu automaksule läks käibest maha mitusada vana ja saastavat sõidukit. Paraku õnne riigieelarvesse ei satu, sest sõidukid kaovad ja nende pealt maksu ei maksta. Loodushoidu ja rohemajandusse ka mingit õnne ei saabu, sest enamusel neist masinatest on aasta läbisõit maksimaalselt kolmekohaline ehk tühine. Paljudel ilmselt ka kahekohaline hulk kilomeetreid väljaspool üldkasutatavaid teid.

Ainsad, kes võivad rõõmu tunda, on kompanii tiki, respo ja sõbrad, sest nende tooted ilmselt tulevad asemele koormaid liigutama, esialgu maksuvabalt.
Vasta

Äärmiselt suur empaatia legendi suust.

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120264...ksu-maksta
Vasta

Selge on igatahes see, et Uazid kaovad meie registrist peale maksu kehtestamist esimese aastaga ja jääb neid paar tükki kui hästi läheb.
Edaspidi dokumentidega Uazi leidmine kui see lollus peaks lõppema on Eestis imeväike.
Eks neid marke ja mudeleid ole teisigi ja vana Hilux näiteks on samast hinnaklassist.

Vaatasin ära ka erikomisjoni istungi ja seltsimees nõrklaev ütles kohe välja, et vanatehnika ja hobid võrdub jõukus ja koht kust võtta.
Niisama olid hambus linnas vedelevad sõidukid ja läks lahti hala, et nemad ei saa  midagi teha ja neid ära hakata vedama ning mitu põhjust veel.
Oleks loetud omavalitsuste seadust, siis parkimise korra kehtestab omavalitsus ja kui linn paneb välja tahvlid et peatatud registrikande ja kindlustuseta sõidukite parkimine on tasuline kaovad need kohe.
Aga et neile jäid ette eramaal, ehk korteriühistute territooriumil olevad sõidukid on ka sekkumine eraellu.
Korteriühistu territooriumil parkimise korra kehtestab ikka kü ja seal saab ka keelata kindlustuseta autode parkimise.

Puuetega inimestele maksuga lajatamine on ikka kohati häbematus sest kujutagem end elama külasse kus buss käib nagu kuuvarjutus ja näiteks radikuliidiga inimene on võimeline tavalise autoga sõitma ja üldiselt endaga hakkama saama aga bussile minekuga ta hakkama ei saa ja jääbki teiste hooldada.
Kui ta on veel hankinud endale näiteks kaubiku kuhu ta saab talutavalt sisse ja välja käia siis palju õnne talle.
Vasta

Hullem küünik kui Lev Trotski. Eks ma saan aru ka, vaja on kasututest romudest lahti saada. Parim viis on nii kõva maks panna,et sa lihtsalt ei taha nendega tegeleda. 
Aga siis jääbki küsimus, mis on veel hobid, mida pole maksustatud?
Me võime vanduda võrkviletsust aga hea,et sihuke pole pandud sõja või kaitseministriks.
Vasta

No see on nüüd küll tõeline pärl! Ei tea see "legend" ikka päriselust maad ega mütsi. Ilmselge on ka see, et tüüp on lihtsalt omale midagi pähe võtnud ja sellisele midagi selgeks teha on sama mis vastu tuult kusta. Ja pähe on ta vist võtnud selle, et auto on kõigile luksus-, mitte tarbeese. Toompeal tööl käia pole muidugi probleemi ühistranspordiga või millega iganes, aga mida kaugemale Tallinnast minna, seda rohkem on nii, et paljudel ei ole võimalik autota isegi tööl käia.
Arusaamatu, mismoodi sellised üldse ministritoolile maanduvad.
Vasta

(22-01-2024, 23:29 PM)2715 Kirjutas:  Vaatasin ära ka erikomisjoni istungi ja seltsimees nõrklaev ütles kohe välja, et vanatehnika ja hobid võrdub jõukus ja koht kust võtta.
Niisama olid hambus linnas vedelevad sõidukid ja läks lahti hala, et nemad ei saa  midagi teha ja neid ära hakata vedama ning mitu põhjust veel.
Oleks loetud omavalitsuste seadust, siis parkimise korra kehtestab omavalitsus ja kui linn paneb välja tahvlid et peatatud registrikande ja kindlustuseta sõidukite parkimine on tasuline kaovad need kohe.

Vaatasin ka selle istungi ära ja ikka päris asjatundmatu seisukoht. Ajab vihale jah kui nad ei suuda oma argumentatsiooni ka korrektselt esitada, väga nõrk etteaste hr minister.

Lisaks veelgi asjatundmatum seisukoht nii öelda endiselt vallajuhilt. Kaitseressursside ameti saab täna sundkoormise eraomandile kehtestada. Aga sundida näiteks ülevaatust ja liikluskindlustust mitte omavat sõidukit avalikust ruumist ära koristada oleks asjaomastel asutustel erakordselt lihtne.
Vasta

Lõin ka err-i kalkulaatorisse oma Villise numbrid sisse ja näitab ka üle 500 eur aastamaksu  Sad Igapäeva autol tuleb ka sama, pere teisel autol midagi 80 eur kanti ja Mossel 50 eur aastas.
Vasta

Jawa 360 1973a näitab kalkulaatoris 0 EUR maksu.
Kõik motikad mis on toodetud enne 2005a on maksuvabad.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Sellise 4X4 Hiace aastamaksuks annab ERRi kalkulaator 1€ ööpäevas. Seega peaks kuutide hinnad hakkama kukkuma ja ostavad omale need kes pidada jõuvad ja tahavad. Seevastu tavalise Vito jaosk arvutab masin summaks 258€. Ja sellisele Bipperile 50€ aasta! Ma ei näe küll kusagil probleemi??? Või siis absoluutse igiliikurist klassika T4 aastamaks oleks 289.50€. Pole ju hullu kui tõesti on kaubikut vaja! Seuhke uuepoolne tavaline madelautoke aastas 286€ teeb auto ostuhinna ja liisingukulude kõrval tühise osa. Rääkimata suure osa autode puhul 50-eurosest aastamaksust! Suur osa meist saab mingi aja juba Eestis kohal ja registris oleva autopargiga hakkama.

Seega ÜLDISES plaanis pole näiliselt midagi hullu, absurdseks läheb asi muudel juhtudel. Esiteks regamistasud, see on täiesti sõge. Sellele ideele ei oskagi kohe nimetust anda... Ja siis seisvate autode ja reaalselt Kodanikele möödapääsmatu liikumisvahendi maksustamise. Jah, otsene aastamaks võib olla natuke valus aga ei ole midagi hullu. Kõik MUU aga selle automaksu juures on Teadlik Riigi hävitamine ja sellega peaks tegelema proks ja kohtud. Kui KEEGI, kes ajab niisamagi veremaa ja putleriga relvastust toetava toote pakendi ära, täiesti selgelt tahab Eesti Vabariigi majanduslikku nõrgenemist ja igasuguse ettevõtluse konkurentsivõime hävitamist, siis selle kaardiga võib saada mängida! Aga me ju teame, et algkeelne arvuti ja kõik muu on meil kahjuks reaalselt kaporatuuri käsutuses, siis suur enamus peaks kiiremas korras ümber vataama oma elukorralduse ja ka elukoha. Kui me lisame eilse uudise kus kiimaministrist ValgeKampsun hõiskas Geoloogiateenistuse suurtest töövõitudest, kullavarudest, fosforiidist ja kõigest muust, küll sügaval maapõues aga siiski, siis pikka pidu aborigeenidel siin maalapil enam pole! Kes on ennast orjaks müünud, jäävad orjama, teised peavad midagi oma allesoleva elunatukesega muud tarka peale hakkama. Hetkeseisuga on Eestil vaid üks perspektiiv: saada mahapõletatud pinnaga ja tapetud/küüditatud aborigeenidega suureks maardlaks aga kellele, pole ka veel selge. Sest üha autoriteetsemad harakad kraaksuvad häda lähemate aastate jooksul... see oleks suisa nagu eesmärk! 

Matemaatika ütleb et siin ja sel kombel on konkurentsitult kõige odavam Maailmas elada; süda ütleb et siin on sinu Kodu, Sõbrad, kultuur jne; mõistus ütleb "Run, PV, RUN!".
Vasta

(23-01-2024, 11:11 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Sellise 4X4 Hiace aastamaksuks annab ERRi kalkulaator 1€ ööpäevas. Seega peaks kuutide hinnad hakkama kukkuma ja ostavad omale need kes pidada jõuvad ja tahavad. Seevastu tavalise Vito jaosk arvutab masin summaks 258€. Ja sellisele Bipperile 50€ aasta! Ma ei näe küll kusagil probleemi??? Või siis absoluutse igiliikurist klassika T4 aastamaks oleks 289.50€. Pole ju hullu kui tõesti on kaubikut vaja! Seuhke uuepoolne tavaline madelautoke aastas 286€ teeb auto ostuhinna ja liisingukulude kõrval tühise osa. Rääkimata suure osa autode puhul 50-eurosest aastamaksust! Suur osa meist saab mingi aja juba Eestis kohal ja registris oleva autopargiga hakkama.

Seega ÜLDISES plaanis pole näiliselt midagi hullu, absurdseks läheb asi muudel juhtudel. Esiteks regamistasud, see on täiesti sõge. Sellele ideele ei oskagi kohe nimetust anda... Ja siis seisvate autode ja reaalselt Kodanikele möödapääsmatu liikumisvahendi maksustamise. Jah, otsene aastamaks võib olla natuke valus aga ei ole midagi hullu. Kõik MUU aga selle automaksu juures on Teadlik Riigi hävitamine ja sellega peaks tegelema proks ja kohtud. Kui KEEGI, kes ajab niisamagi veremaa ja putleriga relvastust toetava toote pakendi ära, täiesti selgelt tahab Eesti Vabariigi majanduslikku nõrgenemist ja igasuguse ettevõtluse konkurentsivõime hävitamist, siis selle kaardiga võib saada mängida! Aga me ju teame, et algkeelne arvuti ja kõik muu on meil kahjuks reaalselt kaporatuuri käsutuses, siis suur enamus peaks kiiremas korras ümber vataama oma elukorralduse ja ka elukoha. Kui me lisame eilse uudise kus kiimaministrist ValgeKampsun hõiskas Geoloogiateenistuse suurtest töövõitudest, kullavarudest, fosforiidist ja kõigest muust, küll sügaval maapõues aga siiski, siis pikka pidu aborigeenidel siin maalapil enam pole! Kes on ennast orjaks müünud, jäävad orjama, teised peavad midagi oma allesoleva elunatukesega muud tarka peale hakkama. Hetkeseisuga on Eestil vaid üks perspektiiv: saada mahapõletatud pinnaga ja tapetud/küüditatud aborigeenidega suureks maardlaks aga kellele, pole ka veel selge. Sest üha autoriteetsemad harakad kraaksuvad häda lähemate aastate jooksul... see oleks suisa nagu eesmärk! 

Matemaatika ütleb et siin ja sel kombel on konkurentsitult kõige odavam Maailmas elada; süda ütleb et siin on sinu Kodu, Sõbrad, kultuur jne; mõistus ütleb "Run, PV, RUN!".

Regamismaksud võimaldavad sul planeerida, kas sa tahad seda va kallimat või mitte. Olemasolevate asjade maksustamine on selles mõtes karmim, et kui sul juhtub olema enam-vähem korralik uaz, mis sulle raha sisse ei too ja mida sa kasutad kolmel korral aastas, siis selle eest 500-600 maksta on kõike muud kui mõistlik. Mingil imelikul põhjusel on näiteks FB-s selliseid UAZe päris mitmeid müüki tulnud. Tõenäoliselt arusaadava plaaniga, et keegi nad hurraa korras ära ostab ennem, kui aastamaksu suurus kohale jõuab laiadesse massidesse.

Odava otsa neliveolised haised, t4 klassikud jms kraam ei ole tegelikult siiski laialt saadaval, ei ole üldiselt odavad ja enamasti vajavad kere taastamist. Üldiselt sel kujul, kuidas enamus neist müügis on nad, ei läbi nad järgmist või ülejärgmist ülevaatust ilma mahuka remondita.

KSF PlyVal64 võiks kaubikute puhul vahet teha madalate esiveoliste ja kõrgete neliveoliste vahel. Kuuldavasti tal on selline mets, kus saab berlingoga puid vedada. Mul on selle üle hea meel, aga mina näiteks ei saa esiveolisega metsa esimese puunigi - ennem seda on juba põhi vastu maad. Pigem on UAZ asendus haagisega japsi või ka vene väiketraktor, aga see ei tee asju tee peal, mille jaoks peaks siis olema veel ka haagis.
Vasta

(23-01-2024, 11:11 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Seega ÜLDISES plaanis pole näiliselt midagi hullu, absurdseks läheb asi muudel juhtudel.
Nõus. Kui on vaja, siis on vaja. Aga võiks aus olla ja asju õige nimega nimetada.
Mu filosoofia järgi ei jaotu tarkus inimeste vahel ühtlaselt. Meil on väga palju asjalikke ja tarku inimesi, ka ametnike hulgas. Aga pidi see kõik nüüd praeguse rahandusministri arvelt tulema.
Laiemas pildis on riigile kasulik teha automaksus erandid paljulapselistele, väljaspool suuremaid linnu elavatele, puudega inimestele jne kellel on auto hädavajalik mõistlikuks toimetulekuks ja riigi arenguks. Samuti peatatud registrikandega sõidukitele, kõigile üle 30...40 a vanadele sõidukitele ja poleks probleemi.
Arrogantne mehike aga jahub, et kui erandeid teha, siis hakatakse mööda hiilima jne ja üldse keskkond saab seisvatest masinatest pahasti pihta. Et kui õli ja jahutusvedelik on maha jooksnud siis keegi läheb ja kallab juurde või tema arust.
Laiemat pilti paraku ei nähta, et targemalt talitades saaks vanatehnika puhul muudest maksudest palju rohkem kassat ja sotsiaalpoolel säästu. Ajalugu ja järeltulevate põlvede telefonist eemalesaamine on ka väärt kraam. Õigus on, õiglust ei paista. Õigluskantsler võiks ka meil olla...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne