Ikka ja jälle seda automaksu!

Tahaks paari aasta pärast analüüsi näha palju selle maksuga raha juurde saadi ja palju kaotati auto, kütuse varuosa jne müügi käibemaksude ja aktsiiside tulude langemisega. Kindlasti lähevad mitmed automüügi asutused kinni, kust jääb käibekas ja tulumaks riigil teenimata. "Maksuküür" kaotati ära aga lajatatakse samale sihtgrupile palju suurema auto registeerimismaksuga.
Vasta

Hea märkus Mart. Kui autovaruosade müüjad järjest hakkavad pille kotti panema 5a pärast. Siis ainsad alternatiivid jäävadki esindus, lammutus, ebaseaduslikud lammutajad või ebay/aliexpress?
Ilmselt pole raske arvata, millist varuosa tarnijat vähem jõukamad hakkavad eelistama. 
Palju keerulisem on see olukord,et kes neid kalli hinnaga vanatehnikat nüüd ostma kiirustavad? Olukord näib sedavõrd jabur, et varsti maksa peale,et neist lahti saada. 
Kas see oli nüüd automaksu eesmärk? Tõenäoliselt mitte aga umbes nii välja kukub.
Vasta

Julgen ennustada, et oma seatud eesmärke meie tublid poliitsotsiopaadid ei saavuta. Paljud autod kolitakse normaalse maksupoliitikaga riikide registritesse, paljud võetakse korrektsete liigutustega arvelt maha ja elavadki hoovinarridena oma senistes kodudes edasi. Paljud müüakse piiritaha. Paljud uued autod jäetakse ostmata. Paljud sätivad oma tarbimisharjumused ümber maksu miinimumist tulenevalt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Üks näide on ju mõne aasta tagant näha, seda küll vähe teiselt alalt- tõsteti alkoholiaktsiisi lootuses, et see hakkab nüüd meeletult riigile raha sisse tooma. Läks aga hoopis vastupidi ja kaotus oli kümnetes miljonites. Praegu on ikkagi nii, et nad võivad jahuda mida tahes, et see on küll keskkonna jne kaitseks... bla-bla-bla, kuid välja paistab see ikkagi puhtalt varamaksuna, sest seda peaks maksma ju VAID autoomanikud. Ning sellisel kujul see otse riigieelarve ühispatta suunata on minu meelest autoomanike diskrimineerimine- meie maksame, aga neid hüvesid kasutavad kõik, eeldatavasti saavad suurima kulbitäie sealt potist siiski just needsamad poti vahetus läheduses olijad.

Milles ma endiselt üsna kindel olen- nagu ksf! Mart Laaneleppki ütles, et paljud automüügifirmad panevad uksed kinni, sest just tänu ajuvabadele registreerimistasudele hakkab ikkagi suurem "äri" olema juba siin registris olevate autode vahel, vähemalt nende leibkondade puhul, kes on üldse igasuguste maksutõusude suhtes kõige tundlikumad.
See aga omakorda tähendab, et autopark mitte ei uuene, nagu "need seal" praegu üritavad automaksu promoda, vaid pikemas pildis hoopis vananeb.
Vasta

Ilmselt levivad Tsehhi ja muude riikide numbrimärgid Mercedeselt- BMW-delt odavamatele autodele ka. 15 aastat tagasi, kui USAst toodud autosid oli keeruline ja kallis arvele saada sõitis pool Lõuna-Eestit Läti registeerimismärkidega Voyageridega näiteks. 

Väidetav eesmärk on keskkonnahoid, reaalne on lihtsalt eelarvesse kiiresti raha saada. Kuidas kurat mu kuivas garaazis seisev Villis vähem saastab kui selle eest 500 eur aastas maksta  Big Grin
Vasta

(23-01-2024, 13:57 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kuidas kurat mu kuivas garaazis seisev Villis vähem saastab kui selle eest 500 eur aastas maksta  Big Grin

Võiks olla nagu kompostri piltide saatmisega. Saada pilt, et on silma alt ära peidus ning ei saasta, ja kõik on korras Big Grin 
Endiselt soovitan varamaksu alla liigitada ka mobiiltelefonid, need suurel enamusel kordades kallimad, kui mu igapäevaauto. Aga riik mingit kasu ei saa, et inimesed neid omavad.
Vasta

(23-01-2024, 12:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Julgen ennustada, et oma seatud eesmärke meie tublid poliitsotsiopaadid ei saavuta. Paljud autod kolitakse normaalse maksupoliitikaga riikide registritesse, paljud võetakse korrektsete liigutustega arvelt maha ja elavadki hoovinarridena oma senistes kodudes edasi. Paljud müüakse piiritaha. Paljud uued autod jäetakse ostmata. Paljud sätivad oma tarbimisharjumused ümber maksu miinimumist tulenevalt.
Mitte ainult.
Kui juba ennustada, siis plahvatuslikult kasvab invaautodeks ümberehitus.
Sõber võttis pakkumise Rami käsijuhtimisele ümberehitusele ja tasuvat end kahe aastaga praeguse kalkulaatori järgi.
Eelduslikult aga kui see jama vastu võetakse kestab see minimaalselt 3,5-4 aastat.
Keskkonsooli pannakse kang, mida ette lükates annab gaasi ja tagasi tõmmates pidurdab.
Olen sellisega sõitnud ja tegu on olemuselt väga mugava lahendusega niisamagi sõita ning pedaalid jäävad alles ja toimivad nagu tavaliselt.

Praegu on veel vara ütelda kas see tõkestatakse ära või ei aga kui ei suureneb ka vabatahtlike päästekomandode masinapark oluliselt.

Kõige õnnetumad on aga ikka need, kes on näiteks Uazi pulkadeks võtnud, lasknud raami ära tsinkida, keevitanud kabiini ja teinud sinna viisaka sisu ning kvaliteetse värvi.
Nende kätetöö maksab endise 5000 euro asemel 1000 ligi ja paraku loobuvad nad neist vabatahtlikult.
Vasta

Küll leitakse ka moodus kuidas nn. välismaa registris olevate sõidukite kasutajaid väänama hakata. Aga skeemitamiseks läheb niikuinii. 
Nagu hr. Minister mainis siis tema tuttavad juba on loobunud/loobumas "isiklikest" autodest. Veel tõi näitena ka isiklikku autot mitte omava Bolti omaniku kes on väga jõukas. Jäi mulje, et  nad on samuti tuttavad.
Vasta

(23-01-2024, 14:37 PM)hobiautod Kirjutas:  Küll leitakse ka moodus kuidas nn. välismaa registris olevate sõidukite kasutajaid väänama hakata. Aga skeemitamiseks läheb niikuinii. 
Nagu hr. Minister mainis siis tema tuttavad juba on loobunud/loobumas "isiklikest" autodest. Veel tõi näitena ka isiklikku autot mitte omava Bolti omaniku kes on väga jõukas. Jäi mulje, et  nad on samuti tuttavad.
Kas on muidu vettpidavat infot, et tavaline eraisik teoreeriliselt saaks oma Eesti registris oleva auto registreerida teises EL riigis enda nimel selle teise EL riigi autoregistrisse? Minu teada oleks selleks vaja vastava teise riigi residentsust? Juriidilise isiku autot saaks küll tõenäoliselt niimoodi välismaise tütarfirma vara alla viia ja vastava tütarfirma riigis siis igati seaduslikult arvele võtta. Kui ka eraisikul peaks tegelikult selline võimalus olema, siis tõenäoliselt tulevikus märkimisväärne osa Lõuna-Eestit koliks edaspidi Läti registrisse, aga minu teada ei ole see eraisikute puhul võimalik?

Igasugu skeemid, et nt. teha Lätti omale firma, selle nimele osta auto(d) ning hakata neid endale (ja oma pereliikmetele) nt. 1 euro eest kuus kasutamiseks välja rentima jätaks praegu kõrvale kuna huvitaks just, et mida saaks teha tavaline eraisik?
Vasta

Sul peab Lätis "elukoht" olema ikka selle jaoks. Kõige lihtsam on mõne tuttava inimese firma Läti keha külge lükata. Lätlased aind plaksutavad rõõmust selle peale, automaks tuleb neile jne.
Vasta

Enne Lätti tormamist peak sealsete oludega ikkagi täpsemalt tutvuma.
Amatisõidukitele uuemad kui 1.1.2005 neil eraldi maks:
Company Car Tax | Valsts ieņēmumu dienests (vid.gov.lv)
Tavasõidukitele automaks (kasutamise maks):
Vehicle Operation Tax | Valsts ieņēmumu dienests (vid.gov.lv)
Siin veel infot maakeeles
https://www.err.ee/1608960959/soome-ja-l...kaks-korda
Vasta

(23-01-2024, 15:07 PM)maaks Kirjutas:  Enne Lätti tormamist peak sealsete oludega ikkagi täpsemalt tutvuma.
Amatisõidukitele uuemad kui 1.1.2005 neil eraldi maks:
Company Car Tax | Valsts ieņēmumu dienests (vid.gov.lv)
Tavasõidukitele automaks (kasutamise maks):
Vehicle Operation Tax | Valsts ieņēmumu dienests (vid.gov.lv)
Selle info järgi ma vaataks, et see automaksu tõttu oma praeguse või tulevase Eesti auto välismaale regitsreerimise "alternatiiv" ei ole üldsegi tõsisiseltvõetav tegevus kuna loodetud majanduslikku võitu justkui ei olegi. Kaugemale kui Lätti/Soome iga aasta või paari tagant TÜV tegemiseks sõita pole ka ratsionaalne, seega kogu selle "välismaale registreerimise" võib vast tavaliste inimeste ja tavaliste autode puhul päästva õlekõrre seisukohalt igatepidi ära unustada.
Vasta

(23-01-2024, 15:07 PM)maaks Kirjutas:  Enne Lätti tormamist peak sealsete oludega ikkagi täpsemalt tutvuma.

Ei lugenud välja, et ka seal oleks maks auto omamise eest. Omamise, mitte kasutamise eest.
Vasta

Variante on rohkem, kui üks. Eesti MTÜ loob Suomaaliasse "Yleishyödyllinen yhteisö" tüüpi allorganisatsiooni ja tõstab oma vanasõidukid selle bilanssi etc. Eesti MTÜ saab sõidukid asutajatelt tasuta, enesestmõistetavalt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Probleem ei ole ju auto aastamaksus kui sellises. See et mõnel on autosid "üleliia" ja et mingi UAZ võib maksta aastas 6sotti ei ole oluline. Oluline on registreerimsitasu, mis lõpetab igasuguse majandustegevuse mõttekuse Eestis! Kui peaagu uue spetsiifilise autokese, eespool näiteks tooduid madel-sitika regamistasu on üle 10% soetusmaksumusest ehk kalkulaator näitab 3268.00€, siis see on absurd! 286.00€ aastamaks pole teema, see on 78 senti ööpäevas reaaalse töövahendi kohta - kukepea! Aga a'la mingi teede ja platside ja muude asjade hooldusautona, mille eluiga on pigem 5 aastat, 654€ iga aasta kohta lisanduvat kulu on juba märgatav! Kokku automkase per 5-aastane periood 940€ aasta kohta "lambikulu" mitte millegi eest juba on summa. Muidugi raskeveokimaksude kõrval on ka see 2.60 ööpäeva kohta olematu summa... 

Aga selge on see, et kõik need maksud kokku viivad järgmisele räigele hinnatõusule kõiges aga selleks ei ole Eestis sugusel pommiaugul olamtu rahvaarvu, olematu SKP ja veel olematumate reaalsete sissetulekutega enam ruumi. Kui gigasuured ketid oma megakasumitega suudavad hinnatõusud omadest vahenditest katta et säilitada KÄIVE, siis väikeettevõtlus seda teha ei suuda. 

Ütleme hüpoteetiline maastikuhoolduse-kojamehe ühemehe-väikeettevõtlus, kes reaalselt vajab väikest madelautot. Liites nüüd kõik uued maksukulud ja nendelt ka intressikulud, maksutõusud niisama, elukalliduse tõusu ja kõik muu kokku + tööd teed pooled päevad aastas ehk töö eest saad arveid esitada kundelele 180 päeva reaalse tööpäeva eest, siis sa pead iga päeva eest küsima julgelt 20 eurot rohkem! Pigem rohkemgi, näiteks 22. Kui näiteks sinnamaani oli aasta müügitulu mõistlikuks ja ausate maksudega äraelamiseks 60 000 eurot ehk keskmine Arve summa oli anno 2023 333€ + kõm20% ehk 400 eurot, siis 2025 peab see olema juba näiteks 355€ + 22% ehk 433€. Reaalselt, kuna ka elukallidus ise tõuseb ja kui tahad senist elustiili ja rahalist võimekust midagi teha säilitada, mille sees on ju ka hobiautode aastamaksud, pereauto ülalpidamien millega Proua sõidab jne, siis REAALSUS tähendaks kundele vähemalt 500€ Arvet SAMA teeenuse eest! On kunde eraisik ehk lõpptarbija, majaühistu vms kes lõpuks kõik kinni maksab, on teenuse hinnatõus radikaalne! Ehk kui enne tegid rahalist käivet 72tuhat aastas siis nüüd teed juba 90tuhat elik +18tuhat!!! Näiteks on tegu 18-korterilise majaga (missuguses on meil ka korter olemas) teeks see IGA korteri kohta 1000 eurot ehk +84€ iga kuu! Kui praegu on meil see aastaringselt ühtlasel jaotatuna 205€/kuu siis on tegu 40% hinnatõusuga! OK, suudad ära teenindada 5 maa-asula klassikalist KETE-Palivere kortermaja, mis tähendab siis pidevalt rakkes olemist, teeb see korteri kohta 17 eurot. Aga suurem töö hulk tähendab ka muude kulude suurenemist põhivarast jooksvate kuludeni, seega ots-otsaga välja tulemiseks lisad iga korteri kohta 25€!  Ja algab see kõik töövahendina vajalikust kastiga väikeveokist, mille eest poolearulised tahavad saada 5 aastase äriplaani põhiselt erinevaid automakse 5 X 286 + 3268€, kokku 4700 eurot. Ja arvutus on tehtud 3000 netopalga ehk 5200€ palgafondiga.
Vasta

Probleem on valetamises mitte aastamaksus. Ma ennemini annetan kõikmõeldavad aastamaksud kuhuiganes, kui et lasen valetajate koalitsioonil oma rahakoti najal õilmitseda. Ja et mõni progressiiv ei tõmbaks herneid ninna, siis kinnitan, et sama printsipiaalne oleksin ka samamoodi valetamisega võimulesaanud lumehelmekeste või kelleiganes suhtes.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ütleme hüpoteetiline maastikuhoolduse-kojamehe ühemehe-väikeettevõtlus, kes reaalselt vajab "haakekonksuga berlingot" (ja paar korda aastas haagist)  Rolleyes ja ei peagi ennast surnuks rabelema.
Vasta

Tegelikult on ju arusaadav et raha on vaja ja mille jaoks: 
1. riigikaitse kulude tõstmine
2. eelnevate valitsuste laenuraha najal tõstetud püsikulutused

aga selle raha maksumaksja taskust selliste moodustega kokku korjamine tekitab vastikustunnet.
Vasta

(23-01-2024, 16:39 PM)maaks Kirjutas:  Ütleme hüpoteetiline maastikuhoolduse-kojamehe ühemehe-väikeettevõtlus, kes reaalselt vajab "haakekonksuga berlingot" (ja paar korda aastas haagist)  Rolleyes ja ei peagi ennast surnuks rabelema.
Ja kuidas see juust oma pidrunitega haagise 1000 kg veovõime juures sikutab normaalse kastika 3500 kg? Või võtab ehk ninna saha ja pärasse liivapuisturi?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Neid mopeedauto laadseid sahaga ja puisturiga junne on nähtud mitmeid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne