15-02-2024, 18:04 PM
Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.
https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
(15-02-2024, 18:04 PM)KertP Kirjutas: Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.Kui reaalselt rohepöördest ja (õhu/keskkonna)saastamise vähendamise vaatenurgast asja analüüsida, siis oleks meie tulevane automaks mõne teise Euroopa riigiga võrreldes ikka väga mööda. Võtame näiteks "maailmapäästja-säästuauto" Fiat Panda (2009, 1,2 bensiinimootor) ja "maailmatapja-linnamaasturi" Porsche Cayenne (2009, 3,0 diiselmootor). Asukohaks Eesti vs. Saksamaa:
https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas: 44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas: 44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e.
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Varamaksudest rääkides laekuvad ju siis kõigile uued maamaksu teated. Minul vähenes maamaks 67.78 eurot ehk ma võin rahumeeli tulevikus 50 eurot soodafoobia eest ju maksta. 17.78 katab ära Proual maamaksu kallinemise Tegelikult peame olema õnnelikud et me saime niigi kaua olematute maksudega elada ja kõike seda ägedat OMADA! Minu käest on korduvalt täiesti tõsimeeli küsitud erinevates Euroopa sadamates et "mis Sa oled mingi miljonär või???", eriti arusaamatu on kõige sellise omamise võimalus hollandlastele! Isegi kui need varad on põlvkondade pärandid siis just MAKSUD teevad nende omamise üüratult kalliks. Kus mujal ilmas saab 185 euro eest omada 15 hektarit maad ja metsa, seda merekaldal ja jõe ääres?
Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.
(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas: ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro.
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.
Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.
Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.
(16-02-2024, 17:18 PM)envi Kirjutas:(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.
Vara maksustamine on sigadus!
Maa peaks kuuluma ainult riigile, mida ta välja rendib.
Maksustada tuleks tarbimist!!!
(16-02-2024, 17:30 PM)olevtoom Kirjutas:Vot see mind häiribki, et meie kohalikud saadikud kannatavad isiksuse lõhenemise all ja linnas käivad jutud, et "ega minust ei olene siin midagi üksinda" ja "ma pidin nii hääletama".(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas: ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro.
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.
Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.
Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.
Ega sääl ei hääleta inimene, sääl hääletab parteilane. Hiljem ta kindlasti tuleb ja räägib, kui südamesse tal rahva automaksumure ikka läheb (või läks?).
(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas: 44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e.
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui Saksamaal! Kui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
(16-02-2024, 22:45 PM)lauren Kirjutas:Ma varasemalt ühes postituses märkisin, et kui reaalselt tulebki varamaks, siis üleliigse või ülejõukäiva sõiduki soovitaks välisriiki müüa. Las siis teised tehnikahuvilised naudivad. Kaalupeale viimine tähendaks kaotuse tunnistamist ja valitsevad sotsiopaadid saavad plaksutada.(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas: 44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e.
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui Saksamaal! Kui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Tsitaat:"Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm"Krdi.. ma ei tea, mis kalkulaaterid te siin kamba peale kasutate aga kui see mosse just pole aastast 2005+, siis ei näe ma mitte kuidagi, kuidas see vene bmw kuidagigi peaks rohkem kui 50 euri aastas maksma. Siiski: