Ikka ja jälle seda automaksu!

Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.

https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
Vasta

(15-02-2024, 18:04 PM)KertP Kirjutas:  Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.

https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
Kui reaalselt rohepöördest ja (õhu/keskkonna)saastamise vähendamise vaatenurgast asja analüüsida, siis oleks meie tulevane automaks mõne teise Euroopa riigiga võrreldes ikka väga mööda. Võtame näiteks "maailmapäästja-säästuauto" Fiat Panda (2009, 1,2 bensiinimootor) ja "maailmatapja-linnamaasturi" Porsche Cayenne (2009, 3,0 diiselmootor). Asukohaks Eesti vs. Saksamaa:
Eesti:
   
Saksamaa:
   
Maailmapäästja Fiat Panda aastamaks saab olema Eestis 200% Saksamaa maksust (e. 2x kallim), samas kui maailmatapja Porsche Cayenne aastamaks Eestis on kõigest 38% Saksamaa aastamaksust (e. 2,6x odavam). Eks see näitab, et reaalselt on rohepöörde ja selle eesmärkide soodustamisest meie automaks ikka väga kaugel ning peamine eesmärk on siiski vara maksustamine.

(Tulevasest) sotsiaalsest ebavõrdsusest ei hakka siinkohal üldse rääkimagi kuna igaüks saab ise aru, et kumba autoga (Panda vs. Cayenne) vaesem ja hinnatundlikum inimene tõenäoliselt sõidab ühtemoodi nii Eestis kui Saksas. Kui nüüd veel siia lisada ka (vaese inimese) miinimumpalga 2,4x erinevus, siis üks maksab oma Panda aastamaksu 25% oma ühe nädala brutopalgast ning teine 5% ühe nädala brutopalgast. Kokkuvõttes saab miinimumpalka teeniva inimese sissetulekute juures eestlase Fiat Panda maks olema 5x kallim kui Saksamaa samaväärse inimese Fiat Panda maks. Cayanne aastamaks normaliseerituna ühe kuu miinimumpalga suhtesse oleks eri riikides üsna lähedane, vastavalt 25% ja 27%, Eestis siis otseloomulikult odavam (madalam protsent).
Vasta

44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Vasta

(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Vasta

(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Vasta

Varamaksudest rääkides laekuvad ju siis kõigile uued maamaksu teated. Minul vähenes maamaks 67.78 eurot ehk ma võin rahumeeli tulevikus 50 eurot soodafoobia eest ju maksta. 17.78 katab ära Proual maamaksu kallinemise Big Grin Tegelikult peame olema õnnelikud et me saime niigi kaua olematute maksudega elada ja kõike seda ägedat OMADA! Minu käest on korduvalt täiesti tõsimeeli küsitud erinevates Euroopa sadamates et "mis Sa oled mingi miljonär või???", eriti arusaamatu on kõige sellise omamise võimalus hollandlastele! Isegi kui need varad on põlvkondade pärandid siis just MAKSUD teevad nende omamise üüratult kalliks. Kus mujal ilmas saab 185 euro eest omada 15 hektarit maad ja metsa, seda merekaldal ja jõe ääres? 
Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.
Vasta

Ei ole okei. Olemuslikult on tegemist vargusega. Inimene teenib tulu ja maksab selle eest. Otsustab oma teenitud tulu eest soetada vanu autosid, kuna paljud neist ajas kasvatavad väärtust, erinevalt inflatsioonile allutatud maksevahenditest. Ühel hetkel tulevad poliitsotsiopaadid, ja võtavad inimeselt osa varast käest ära. See teeb täpselt sama välja, nagu igal aastal tuleb poliitsotsiopaat ja võtab pangakontolt osa raha ära. Või kodust kapist osa kuldmünte. Või lõikab pükstel ühe sääre lühemaks.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Riigikogujatele anti siis esimesele lugemisele see maks ja tegin väikse kokkuvõtte oma kodukandi esindajate otsustest.
Kes tahab ja viitsib võib ka teha et rahvas saaks tundma oma kangelasi.

Riigikogus toimus 14.veebruaril automaksu kehtestamise seaduse esimene lugemine ja ülevaade, kuidas hääletasid Võru, Valga ja Põlvamaalt valitud saadikud, et rahvas tunneks oma kangelasi.
 Keskerakond, Isamaa ja EKRE tegid ettepaneku, et mootorsõidukimaksu eelnõu esimesel lugemisel tagasi lükata, mis pandi hääletusele. 
Ettepaneku vastu hääletas 52 ja poolt 27 saadikut. 
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.
Vasta

(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Varamaksudest rääkides laekuvad ju siis kõigile uued maamaksu teated. Minul vähenes maamaks 67.78 eurot ehk ma võin rahumeeli tulevikus 50 eurot soodafoobia eest ju maksta. 17.78 katab ära Proual maamaksu kallinemise Big Grin Tegelikult peame olema õnnelikud et me saime niigi kaua olematute maksudega elada ja kõike seda ägedat OMADA! Minu käest on korduvalt täiesti tõsimeeli küsitud erinevates Euroopa sadamates et "mis Sa oled mingi miljonär või???", eriti arusaamatu on kõige sellise omamise võimalus hollandlastele! Isegi kui need varad on põlvkondade pärandid siis just MAKSUD teevad nende omamise üüratult kalliks. Kus mujal ilmas saab 185 euro eest omada 15 hektarit maad ja metsa, seda merekaldal ja jõe ääres? 
Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.

Vara maksustamine on sigadus!
Maa peaks kuuluma ainult riigile, mida ta välja rendib.
Maksustada tuleks tarbimist!!!
Vasta

(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas:  ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.

Ega sääl ei hääleta inimene, sääl hääletab parteilane. Hiljem ta kindlasti tuleb ja räägib, kui südamesse tal rahva automaksumure ikka läheb (või läks?).
Vasta

Kiitus ksf mossepowerile detailse graafiku eest.
Temaga igati nõus. See on varamaks. 

Sots Allas isiklikult ütles, et lubas automaksu teemal seista puuetega inimeste ja ajutiselt registrist kustutatud sõidukite erandite eest.
Hiljuti sama mainis televisioonis ka sotsialist Läänemets ja kahesajaline Uibo.
Küll aga reffidest Akkermann oma vastiku irvega puldist prääksus, et seisvad autod on talle nuhtlus ja linnas jääb mõni jalgu. No kurat kas maakohas on sama probleem?
Hull leiab ikka sada põhjendust/vabandust enda kaitseks. 
Võrkpaadikene käis ju suvel maal pildistamas mittekomplektseid võõraid autosid ja siis ulgus sotsiaalmeedias.
Vasta

Akkermann on eriline tegelane, ise lasi aastaid maksuametit üle ja siis veel sai ise ministriks. Nagu see ütleb juba ise midagi. 
Igal juhul tasub automaksu poolt hääletajate nimed ja näod igaveseks meelde jätta.
Vasta

(16-02-2024, 17:18 PM)envi Kirjutas:  
(16-02-2024, 15:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Kui me jätame välja karjuva ebaõigluse seisvate ja suisa lahtivõetud autode maksustamises ja veel ajuvabama registreerimistasu, siis see tavaline automaks on ju täiesti OK.

Vara maksustamine on sigadus!
Maa peaks kuuluma ainult riigile, mida ta välja rendib.
Maksustada tuleks tarbimist!!!

Maksusüsteeme ei ole võimalik analüüsida paari- kolme hüüdlausega, see on kordades keerulisem ja sellised hüüatused ei muuda midagi. See on õige, et korralikult teenivale ühe - kahe autoga perele ei olegi eriline koormus, muud lisandid, mis järjest tulevad, on hoopis hullemad. Probleem on kogujatel, säilitajatel ja piiri peal toimetavatel maainimestel. Eriline vigur on muidugi kaubikutele mittelaienev vanusekoefitsent. No mis salabusinessi sa teed eelmise sajandi kaubikuga? Tood naabrimehe külmiku või mööblitüki linnast ära ja ta annab sulle seakintsu selle eest? Ilmselt jah väga ohtlik ettevõtlus, mis tuleb eos kägistada  Sad
Kurb on vaadata, et ka 200ne partei on erandite teemal kõrvad lidusse tõmmanud. Sisulist arutelu ei toimugi.

EDIT: järgnev ksf Laureni mossenäide ilmestab seda jampsi suurepäraselt!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(16-02-2024, 17:30 PM)olevtoom Kirjutas:  
(16-02-2024, 16:53 PM)2715 Kirjutas:  ...
Lõuna-Eesti saadikutest hääletas automaksuga jätkamise poolt Sotsidest Anti Allas ja Eesti 200 Igor Taro. 
Reformierakonnast Mait Klaassen, Maido Ruusmann, Andrus Seeme ja Liina Kersna.

Vastu hääletasid Isamaast Priit Sibul ja EKRE-st Ants Frosch.

Võin küll eksida, kuid Klaassen ja Allas on liikmed vanatehnikaklubis.
Ühesõnaga tundkem oma kangelasi.

Ega sääl ei hääleta inimene, sääl hääletab parteilane. Hiljem ta kindlasti tuleb ja räägib, kui südamesse tal rahva automaksumure ikka läheb (või läks?).
Vot see mind häiribki, et meie kohalikud saadikud kannatavad isiksuse lõhenemise all ja linnas käivad jutud, et "ega minust ei olene siin midagi üksinda" ja "ma pidin nii hääletama".

Ma eeldaks, et sinna pürginud on kursis mängureeglitega ja on lugenud riigikogu liikme seadust vähemalt korra enne kanditeerimist.
§ 17  ütleb:
"Riigikogu liige on sõltumatu. Ta täidab rahvaesindaja ülesandeid kooskõlas põhiseaduse, seaduste, avalike huvide ja oma südametunnistusega."

Kahe viimase väitega läheb tegelik jutt et partei otsustab ja ma ei saa siin midagi teha kindlasti vastuollu.
Tegemist on sellega, et partei paneb saadiku luti otsa ja selleks on koht toiduahelas ning komisjonidesse määramine.
Näiteks põhiseaduskomisjon ja riigieelarve kontrolli erikomisjon.

Ütle pagan võtaks siis välja, et see on minu otsus ja kõik oleks aus mitte ära käi kangutamas kuidas ma ikka pean nii tegema.
Vasta

(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:  
(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.
Vasta

(16-02-2024, 22:45 PM)lauren Kirjutas:  
(16-02-2024, 15:40 PM)mossepower Kirjutas:  
(16-02-2024, 14:58 PM)maaks Kirjutas:  
(16-02-2024, 13:53 PM)deus Kirjutas:  44 kilogrammise täismassiga autost 1,2 lidrusest mootorist 1300 kiluvatti on päris märkimisväärne tulemus.
Lõpptulemust see eksitus ei mõjuta eriti.
Kuna meil on planeeritud automaksu baasosa (alla mille ei saa vist isegi elektriga?) 50€, siis ei ole selle fiati maksu suuruses midagi imelikku @mossepower
Võrdluseks oleks tulnud võtta ikka mingi V8-ga bensiini neelav aparaat! Sellel 3L diislil on tehaseandmetel ju ainult 244g CO2-e. 
PS Kust see kalkulaator pärineb, mille kuvatõmmised siin on? err lehel kalkulaator (uuendatud 12.2023) annab teised (väiksemad) tulemused ...
Uuendatud kalkulaator: vaata, kui suur tuleb sinu automaks | Eesti | ERR
Automaksu kalkulaator (automaksud.ee)
ERR uuendatud kalulaatori järgi saab olema selle sammuse diisel Porsche Cayenne aastamaks Eestis 155 EUR. Seega mitte 2,6x, vaid 3,4x odavam kui SaksamaalKui kalkuleerida 4,8liitrise bensiinimootoriga Porsche Cayenne GTS sportversiooni (361 g/km) kohta, siis numbrid kasvavad erinevalt (Eestis 212 EUR, kasv 33%; Saksas 578 EUR, kasv 8,5%). Nimelt tuleb vahe sellest, et Saksas on diiselmootoritel kõrgem maks kui bensiinimootoritel kuna diiselmootori töötamisel eraldub rohkem NOx ja tahmaosakesi, mis on keskkonnale ja inimesele kahjulikumad kui vähemast CO2 kogusest saadav "kasu" võrreldes bensiinimootoritega. Aga otseloomulikult ei oma viimane mitte kui mingit mõju Eestis meie automaksule kuna siin on tegu ikkagi rohkem varamaksuga kui keskkonna säästmisese/rohepöörde maksuga. Meil on kõik diisel- ja bensiinimootorid ühte patta pandud kuna see keskkonna päästmine ei koti tegelikult kedagi ja peamine eesmärk on ikkagi raha koguda.
Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm, sama teema ka 94a vw LT35, sai korda tehtud, et vajadusel kastis asju liigutada aastamaks u455 euri, kõige parem on kui maks tuleb siis müüa pole LTd kellegile ja sõidad ilusa värvitud kastiauto pisar silmanurgas kuusakoski kaalupeale.
Ma varasemalt ühes postituses märkisin, et kui reaalselt tulebki varamaks, siis üleliigse või ülejõukäiva sõiduki soovitaks välisriiki müüa. Las siis teised tehnikahuvilised naudivad. Kaalupeale viimine tähendaks kaotuse tunnistamist ja valitsevad sotsiopaadid saavad plaksutada.
Kui tahavad rahvast kottida, tuleb neile samaga vastata.
Vasta

Proovime korra veel - välisriigi kodanikule müüd vaid fiktiivselt. Tehnika jääb endale, unerahu jääb endale (poliitsotsiopaatide skeem on tasalülitet). Kui mingi imeläbi peaks kunagi tekkima olukord, kus isikliku vara omamine ei ole enam karistatav, siis saad ilmselt ka uuesti arvele. Kui ei, siis jääb ikkagi teadmine, et väljapressijatele ei allunud. Ja see on tegelikult üks äraütlemataselt ja kirjeldamatult väärt asi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Igaks juhuks mainin, et praegu ei maksa erinevaid skeeme väga reklaamida kuidas seda tulevast maksu optimeerida.
Las ta hakkab kehtima, mis juhtub ilmselt selle kuu jooksul sest muidu ei jää oravatele aega taastuda, omi vigu natuke tunnistada ja europarlamenti kohti saada.
Ma muidugi avalikult irvitaks, kui eurovalimistel juhtub, et muusika mängib, rahvas on ringi võtnud ja valmis viimasele toolike istuma kui muusika vaikib.
Muusika vaikib, istutakse aga selgub, et keegi võttis tooli ära. Wink
Pärast aga hakkavad osavamad optimeerima ja paljud teevad seda juba põhimõttest mitte alluda väljapressimisele.
Vasta

Ole mureta, tegelikke võimalusi ei laota keegi siia riigikogule õppematerjaliks! Praegused sähvatused on vaid jälgede segamiseks.
Tagajärjed on sellel jonnimisel nagunii, pääsu ei ole.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tsitaat:"Selle kalkulaatori järgi mu garaažis seisva mosse piruka eest maksta pea 380euri aastas on ikka julm"
Krdi.. ma ei tea, mis kalkulaaterid te siin kamba peale kasutate aga kui see mosse just pole aastast 2005+, siis ei näe ma mitte kuidagi, kuidas see vene bmw kuidagigi peaks rohkem kui 50 euri aastas maksma. Siiski:


EI AUTOMAKSULE!!!!


Edit: Vabandust, jõudsin vahepeal unustada, et mõnel on see pirukas mitte sõiduauto vaid N kategooria. Minu paha, tänud Markole nuhtluse eest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne