Kahtlased sündmused JJ-s
#21

Huvitav näha, et foorumlased sündmustega nii hästi kursis Smile Kirjutan ka siis paar rida ajaviiteks.
Kahjuks on hoone taastamiskõlbmatu ja ilmselt läheb lammutamisele, mis tegelikult toob kaasa palju suurema moraalse, kui majandusliku kahju. Põlengu tagajärjel on hoone varisemisohtlik ja oli seda juba kustutustööde käigus, seetõttu päästetööde juht mitte kellelgi hoonesse siseneda ei lubanud - hoonesse sisenedes on pea kohal tonnide viisi betooni ja rauda. Hoone varisemisohtlikkuse tõttu on raskendatud ka tulekahju tekkepõhjuste väljaselgitamine, sest menetlejatel on samuti ohtlik hoonesse siseneda, kuid loodame, et mingi võimalus põhjuseid kindlaks teha ikka tekib.
Sellise suure hoone puhul on täiesti tavaline see, et hoone ikka ja ikka sussima ja põlema hakkab, sest mitmeid korruseid on alla varisenud, seal on saepuru, villa jms. ning nagu juba mainitud - hoonesse siseneda on ohtlik.

Tõepoolest aeti öösel kohe välja Rapla tõstukauto, mis tegi ära väga suure ja korraliku töö. Järgmine päev tuli tõstuk samuti kohale kutsuda, sest järelkustutust oli vaja teha 3-4 korruse vahel. Kohalejõudmise aeg on küll vahemaa tõttu pikk, kuid antud sündmusel ei määranud see midagi.

Järva-Jaanis olevatest redelautodest on üks täiesti töökorras (Zil 131), mis Paidest arvelt maha võttes sinna sõitis. Haapsalu ja Paide redel võeti arvelt maha kindlatel põhjustel. Ei vastanud need enam tehnilistele- ja ohutusnõutele ning päästekeskus ei võtnud endale seda vastutust nendega edasi töötada. Samas on see auto valla kriisiolukorras kaasatav tehnika ja vajadusel seda ka kasutatakse. Antud sündmusel ei olnud otstarbekas seda kaasata, kuigi seda varianti isegi kaaluti.

Kõrgustest päästmine ja keemia/õlireostusõnnetustele reageerimine on Järvamaale küll mure, kuid siiani oleme hakkama saanud ja tasapisi parandame olukorda. Meil on läbivaks Tallinn-Tartu mnt, kus liiguvad ohtlikud veosed ja on 1 kõrghoone Paide kesklinnas kuhu Rapla tõstuk enam ei ulata. Lähimad on sel juhul Tallinn, Tartu ja loodetavasti aasta lõpus ka Pärnu uus tõstuk, kuid kõik jäävad ikkagi ca 100km kaugusele.
Vasta
#22

Ma ütleks, et korvtõstukeid on tunduvalt rohkem... elektrimeestel näiteks. Ja tööriistalaenutustes! Ei puuduta küll seda õnnetut maja aga madalamate asjade kustutamisel, kus on vaja veetoru katusest kõrgemale saada, võiks nendest küll abi olla. Lihtsalt vaatasin Pekkaniskat, kus kõige kangem sõiduauto (ütleme maastur või kaubik) taga veetav korvtõstuk viib 200 kilo 28 meetri kõrgusele. Tuletõrje spetsid, keda siin jagub, võiks rääkida, miks selliseid lahendusi ei kasutata. Ma olen kindel, et lahingauto on kallim, kui lahinghaagis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne