Probleem T-40 AMiga
#21

Kas tegid remondi ära siis,oli kasu ka?

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#22

Minu remont lõppes nii et silindri ja kaane vahele panin kuumalt vasktihendi. Peale esimest tööpäeva pingutasin veel silindrikaane poldid üle sooja mootoriga. Paistab et silinder jäi pidama.
Vasta
#23

(14-07-2009, 19:21 PM)Ranno Kirjutas:  Minu remont lõppes nii et silindri ja kaane vahele panin kuumalt vasktihendi. Peale esimest tööpäeva pingutasin veel silindrikaane poldid üle sooja mootoriga. Paistab et silinder jäi pidama.
Harilikult käib tihend karteri ja hülsi vahele, kaas ja silindri ülemine ots annavad kokku sobitada, ainult natuke vaeva ja peab. Igasugune vasktihend tahab lõõmutamist, siis täidab pindade ebatasasused paremine. Kuumutatakse kuni materjal muutub punaseks ja siis kähku vette.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#24

Nii ma tegingi. Elektripliidi plaadi ajasin punaseks, seejärel vasktihend sinna peale ning peale värvimuutust vette.
Vasta
#25

(14-07-2009, 23:27 PM)metsakohin Kirjutas:  Igasugune vasktihend tahab lõõmutamist, siis täidab pindade ebatasasused paremine. Kuumutatakse kuni materjal muutub punaseks ja siis kähku vette.

Sa räägid lõõmutamisest, aga kirjeldad karastamise protsessi!

http://et.wikipedia.org/wiki/L%C3%B5%C3%B5mutamine
http://et.wikipedia.org/wiki/Karastamine

OT:
Natukese aja eest üks mees mind juba sõimas f****** filosoofiks, aga mis siis.
Vasta
#26

Ära tule oma libateadmistega hõiskama. Ja kõik, mis leidun netis pole samuti tõde.
Vask/messing muutub just sellise "karastamise" käigus pehmeks. Vanasti sai sellise teadmise juba põhikooli tööõpetuses kätte. Terase karastamine käib jah sarnaselt, aga pole mitte nii lihtne.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#27

kust saada 0.5mm alumiiniumplekki? See ei vajaks lõõmutamist. Oleks kindlam. Originaalis olid vahel 0.2mm tihendid, mida pannakse kuni 5tk, aga mul ei ole neid kusagilt võtta.
Traktoriks mini-kirovets.Toungue
Vasta
#28

Eeega mõõtnud küll elus kordagi pole, aga pakuks, et säärast aluplekki saad, kui jood õlle tühjaks ja jätad purgi alles.
Vasta
#29

Sai 40-el mootori remont tehtud, käima aetud ja nüüd näpukate teema käsil. Õli rõhk kadunud 1 peal . Kaane alla õli ei jõua, seega andurit võiks uskuda. Mootor käis pulkadeks laiali. Tagasi sai puha pandud.Kontrollisin, et plokkist õli tuleb torusse, aga surve maas, ülesse ei jõua.
 Mida kontrollida? vahetatud sai saaled, kolvid , silindrid,kaaned ja õlifilter(tsentrifugaal).  Kas tõesti õlipump kohvi? Sisse sai pandud kamazi õli.
Vasta
#30

Tavaliselt kui tehakse mootori remont, siis pannakse ka uus pump. Miks? Sest vana ei suuda piisavalt rõhku tekitada. Nähtud uusi kotti jooksnud mootoreid ja ei pandud uut pumpa, ning remont läkski aia taha. Ning see KAMAZ-i õli lase välja ja pane lääne õli(eeldusel et mootoris s*tta pole) või M10G2.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#31

(12-03-2017, 08:16 AM)52mees Kirjutas:  Tavaliselt kui tehakse mootori remont, siis pannakse ka uus pump. Miks? Sest vana ei suuda piisavalt rõhku tekitada. Nähtud uusi kotti jooksnud mootoreid ja ei pandud uut pumpa, ning remont läkski aia taha. Ning see KAMAZ-i õli lase välja ja pane lääne õli(eeldusel et mootoris s*tta pole) või M10G2.

Millepoolest M10G2 parem on kui Kamaz?  Cool

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#32

Kamazi õli natuke vedelam ja suvel palavaga läheb liiga vedelaks ja surve peaaegu olematu. M10G2 hoiab palavaga veel kuidagi survet.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#33

(13-03-2017, 13:02 PM)52mees Kirjutas:  Kamazi õli natuke vedelam ja suvel palavaga läheb liiga vedelaks ja surve peaaegu olematu. M10G2 hoiab palavaga veel kuidagi survet.
Pisut OT...

Ma liigitaks selle väite veidrate väidete alla. Kui Kamaz õliga survet pole, siis on suhteliselt kindlasti ainult üks variant. Mootor vajab kapitaalremonti. Mul on viimased 20 aastat olnud nii russides, T-40-es kui JUMZis Kamaz õli ja midagi paremat nö vene õlidest ei ole olemas ju. Pigem on probleem selles, et M10G2 on külmal ajal liiga paks. Kamaz kohe kindlasti ei ole kuumaga liiga vedel. Mis siis nendel peaks saama, kes lääne õliga panevad, too ju veel vedelam...Õlide üle on siin pikemalt nii mitmeski teemas vaieldud.
OT End!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#34

(13-03-2017, 10:26 AM)saarrand Kirjutas:  Millepoolest M10G2 parem on kui Kamaz?  Cool

Ega olegi. Aga usk on võimas asi ja kui usk tekitab pool bar rõhku juurde, on kõik ju hästi.

Aga kui peale remonti õlirõhku ei ole, siis tasub otsida laualt ülejäänud detaileWink
Vasta
#35

Minul toodab usk mitte ainult pool, vaid lausa kaks barToungue Big Grin . Lihtsalt jäi selline väide kõrvu, et kamazi oma vedelam.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#36

Paljud neid õlisid 90-100 C temperatuuri juures ikka võrrelnud on, et teaks öelda kas ja kui palju mingi õli teisest vedelam on mootori töötemperatuuri juures. Muidu näitab seda õli tähistus (näit. 10W-40), aga selliste vene õlide kohta ei oska öelda. Üldiselt ikka "lääne" õlid on igatepidi paremad, külmalt on vedelamad ja soojalt paksemad kui vene omad. Õli mootorisse kallates õli voolavuse järgi ei ole mõtet mingeid järeldusi teha, tähtis on see milline on õli mootori töötemperatuui juures ning ka talvistes tingimustes (vähemalt -20). kel huvi, võib ju erinevad õlid sügavkülmikusse panna ja siis võrrelda neid, seal on u. -20. Ja samuti mingi anumaga keevas vees hoida, siis näeb milline on õli mootori töötemperatuuri juures. Rolleyes

Lisa: jäi paarilt lehelt silma info, et Kamazi õli peaks vastama SAE30-le. See tähendab siis, et see on "iga kell" mootori töötemperatuuri juures vedelam kui 10W-40 või 15W-40. Ja külmakindlust pole ollagi kui tähistuses pole antud "W"-tähte. Muruniidukite õli on SAE30, sel pole külmakindlust vaja, sest talvel muru ei kasva. Big Grin
Vasta
#37

Tervist
oskab keegi öelda kuidas t-40nel õhku küttesüsteemist välja saada,peal ridapump?
Vasta
#38

Kõigepealt veendu, et paagis kütet oleks Cool . Siis peenfiltri pealt õhutusnippel lahti ja käsipumbaga pumpama. Kui filter kütet täis, paned nipli kinni ja vaatad pumpa. Pumba eesotsas, ülaosas küljepeal, üks polt(M8 vist, igatahes 14 võti) ning keerad selle ära. Pumpad uuesti ning kui kütet tuleb, keerad ta vinti tagasi, aga mitte täielikult( kindlasti uus vaskseib alla). Piisab paarist täis pöördest, ning pumpad jälle. Nii tuleb peaaegu kogu õhk välja. Keerad poldi täiesti kinni. Lõpetuseks paned masinale hääled sisse ja ära ehmata, kui ta kohe käima ei taha minna, sest õhku on veel vahel.
Soovitaks võtta kaltsu kõrvale, et saaks diisli ära pühkida.
Loodan et said mu jutust aru Smile .

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne