3 gaz veoauto velge.
#1

Probleemiks 3 veoauto velje kuuluvus.
Kõik kolm velge on gaz 52/53 auguvalemiga.

Esimene velg pärineb uuemat tüüpi gaz 53 3307 alt. Siit ka küsimus endateada olid sellised all alates 95a. Vähemalt olen selliseid näinud uuematel all. Kas eksin? Teadmiseks et 4 auku veljel on ovaalsed, mitte kolmnurksed Gaz tõstuk autol olid ka neljaauguga kuid kolmnurkse avadega veljed.

[Pilt: velg1ap7.th.jpg][Pilt: thpix.gif][Pilt: velg11yg5.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

Teised kaks velge on aga "garaazi leiud"
Imelik nende juures on "kahe vitsa süsteem. Sellist pole ma veel varem kohanud.
[Pilt: velg2or4.th.jpg][Pilt: thpix.gif][Pilt: velg21hv6.th.jpg][Pilt: thpix.gif][Pilt: velg22vm9.th.jpg][Pilt: thpix.gif]




Ja kolmas velg. Meenutab mulle gaz 52 velge kuid vitsasüsteem jällegi väga imelik.
[Pilt: velg31pd0.th.jpg][Pilt: thpix.gif][Pilt: velg3ed6.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#2

unimüts Kirjutas:Teised kaks velge on aga "garaazi leiud"
Imelik nende juures on "kahe vitsa süsteem. Sellist pole ma veel varem kohanud.

Ja kolmas velg. Meenutab mulle gaz 52 velge kuid vitsasüsteem jällegi väga imelik.

Teine - UralZIS-355 velg. Oli minulgi üks selline kunagi...

Kolmas - tüüpiline GAZ-51 (enne-1966 või üksikud hiljem tooodetud) velg.

See "imelik" kahevitsasüsteem oli GAZ-51 juures ainukasutusel kuni 1966. aastani, mil seoses 52-53 mudeliarendusega evitati ühevitsasüsteem ning ka paljud viimaste väljalasete 51-d (ca 1970-75) said alla endale uued ühevitsaveljed.

Muide... kui võib ääriveeri küsida, siis mida Sa selle kolmanda veljega teed? Kas see on kasutuses või... on mingi võimalus olemas saada see minu 1958.a. GAZ-51 komplektsusesse?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

valdo Kirjutas:Muide... kui võib ääriveeri küsida, siis mida Sa selle kolmanda veljega teed? Kas see on kasutuses või... on mingi võimalus olemas saada see minu 1958.a. GAZ-51 komplektsusesse?

OT
See kolmas ratas pärines ühe isetehtud põllumasina alt ja on veidi moditud. Nimelt on talle sisse keevitatud ca 12mm vardast ämblik. (ühel pildil isegi osaliselt näha- aimatav)
Kuna ta väljas seisnud, siis oli ta vett täis, mistõttu kardan, et veljena temast enam asja ei saaks. Samas rehvi kätte saamine võib ka probleemseks osutuda. See hammasratas on samas poltidega kinnitatud velje külge. Kahjuks ei taibanud teha paremaid pilte sellest osast.
Võin eksida, kuid mul peaks olema üks selline võetud ka keevitusaluseks garaazi. Endal mul ei ole praktiliset midagi nendega teha, kuna gaz53le ei taha neid alla panna.


Samas ehk oskab keegi öelda esimese velje kohta infot.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17076

selles teemas ka GAZ-i velgi lahtud
Vasta
#5

Neid nelja auguga velgesid kasutati traktori haagistel(vanemad T-150). Mõõdud nagu GAZ-il aga materjal paksem.
Vasta
#6

velts Kirjutas:Neid nelja auguga velgesid kasutati traktori haagistel(vanemad T-150). Mõõdud nagu GAZ-il aga materjal paksem.


Niih
Hakkan selle jutu tõsiduses tõsiselt kahtlema. Kardan, et on aetud mõnuga kärbseid pähe. Siiani ei ole kuskil ühtegi pilti kohanud kus oleks t150k kärul sellised veljed all. Siiani olen piirdunud kuigi Eesti, Läti, Leedu ja Vene müügiportaalidega ja kuskil ei ole sellest kärust "LÕHNAGI". Kuna mõlemas teemas vaid vihjatakse selle käru olemasolule.
Samas on piisavalt pilte masinatest nende velgedega. Kahtlen sügavalt, et kõik veljed nende kärude alt pärit on. Sest vastasel juhul oleks neid kärusid ka veel müügis. Ehk hoopis kärule kompunnitud gazi sild alla nende velgedega, mis on reaalsem.

Lisan pildi gaz53st mis on tehasest tulnud diiselmootoriga. (summuti jookseb mööda juhiukse-esiklaasi posti üles.
Samas ka meie gaz 53 olid sellised 4 auguga veljed all.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#7

Kas olen loll, kui arvan, et too on siiski õhupuhasti sissevõtutoru (vist käib selle kohta termin "snorkel")? GAZ-3308 (mõnedel) mudelitel ka see peal, kui ei eksi.
Vasta
#8

Timm Kirjutas:Kas olen loll, kui arvan, et too on siiski õhupuhasti sissevõtutoru (vist käib selle kohta termin "snorkel")? GAZ-3308 (mõnedel) mudelitel ka see peal, kui ei eksi.


OT
Kahjuks ei oska kaasa rääkida. Olen vaadanud, et kõikidel diisel masinatel on selline asi seal.
KUid ikkagi see on teema väline. Mul velgedega teema mitte ei huvita see õhuvõtu toru/summuti teema.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#9

Neid nelja avaga velgi olen mina ka traktorihaagistel näinud ja ühel haagisel lausa 8 tk.
Vasta
#10

teints Kirjutas:Neid nelja avaga velgi olen mina ka traktorihaagistel näinud ja ühel haagisel lausa 8 tk.

JAh kuid siiani kahjuks ei ole ise näinud ühtegi pilti sellisest haagisest.
Seetõttu ma ise veel ei usu sellesse. Vaid rohkem olen omaloomingule vihjaja enne tõestusmaterjali must-valgelt.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#11

velts Kirjutas:Neid nelja auguga velgesid kasutati traktori haagistel(vanemad T-150). Mõõdud nagu GAZ-il aga materjal paksem.


Oli jah, nii sõnnikulaotajaid kui kastiga haagiseid, igavene nuhtlus oli, kummid ei kannatanud eriti koormat ja põllul natuke pehmega uppus ära. Pärast rataste vahe kõvasti pori täis ja selle pasandas kõik tee peale laiali. Oli ka veel GAZ-66 ratastega haagiseid, need enamasti 3 teljelised, samamoodi põllul olid hädas, et vajus sisse. Hilisemad haagised tulid juba laiemate ratastega.
Vasta
#12

http://www.rasketehnika.ee/webcache_kasu...ka_ee.html

Üks isegi müüa.
Vasta
#13

Neid nelja ZIL-130 stiilis aukudega velgi on GAZ-52 ja 53 all 90-tel aastatel küll ja küll nähtud. Isegi olen mõelnud,mis ajast ja mille all sellised veljed välja tulid.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne