1970ndate aastate ralli-01 replika
#1

http://sport.postimees.ee/?id=43548 - oleks selliseid hakkajaid mehi rohkem! Erinevalt nt Soomest ei ole (tõenäoliselt kitsaste aegade tõttu) 1970-80ndate aastate rallivariandis autosid peaaegu ju säilinud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

http://www.villuclub.ee/index.php?option...&Itemid=18
Vasta
#3

Veidike offtopic, kuna pole tegemist replicaga, aga Super 1600 klassis sõidab ringrada selline riistapuu: http://newton.tqhq.ee/temp/kraba1024m/co...large.html ja teeb seda üldse mitte halvasti.
Vasta
#4

Too kollane rinkapill on mäletamist mööda Soomes ehitatud (mootor oli vist Lada päritolu).
Vasta
#5

Üldiselt oleks suur kodanikukohus au ja kohustus teha korda/replikana valmis üks Vihuri ralliautodest. Ikkagi osa kohalikust tehnikaajaloost. Olgu siis variandis 01/011, 2103 või 2105. Erinevalt VFTS-st on vähemalt 05 variandi ümberehitused ühes venekeelses raamatus kenasti sõnas ja pildis talletatud. Omaaegsed tegijad peaksid ka kenasti elus olema ja oskama vajadusel nõu anda.

Ning lõpuks ka üks temaatiline lugemismaterjal Venemaalt. Niipalju, kui ma mäletan, osalesid nad vähemalt ühel võistlusel, kuivas olid suhteliselt hädas, aga märja ilmaga edenesid väga tublilt.

http://www.auto-sport.ru/archive/2004/09/vaz_2101/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Aspelund Kirjutas:Üldiselt oleks suur kodanikukohus au ja kohustus teha korda/replikana valmis üks Vihuri ralliautodest. Ikkagi osa kohalikust tehnikaajaloost. Olgu siis variandis 01/011, 2103 või 2105. Erinevalt VFTS-st on vähemalt 05 variandi ümberehitused ühes venekeelses raamatus kenasti sõnas ja pildis talletatud. Omaaegsed tegijad peaksid ka kenasti elus olema ja oskama vajadusel nõu anda.
Ainuüksi mõtte eest tuleks juba orden välja anda! Aga kes oleks sellist projekti nõus eest vedama? EAL? Vaevalt, sellel niigi sada ja üks muud tegemist. Samas, EAL ju plaanitab kõikehõlmavat Eesti kiirestisõidu ajaloomuusemit teha...

IMHO, tuleks sellega tegelikult kiirustada, sest näiteks kolmekümne aasta pärast ei pruugi enam olla neid, kes ütleks: "Kui ma nüüd meenutama hakkan, siis seda tegime me vist ikka teisiti..."

Muide, siin on igasugu tegelasi, keegi vast ikka teab. Kui palju on säilinud Vihuri ralliautosid? Kas üldse?
Vasta
#7

Pead ei anna, aga karta on, et mitte ühtegi täiesti originaalina. Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Aspelund, tasub uurida ühe rohelise täisoriginaal 2103 "Vihur" saatust sellel sajandil. Oma silmaga pole näinud, kuid kuskil Rakvere külje all oli seisnud ja seda pakuti müügiks... pakun 6-8 aastat tagasi. Küsiti 25 000, mis oli Lada eest nagu palju. Kõik see originaalsuse jutt võib olla rahvaluule ja äkki see isegi müüdi mõnele maha põllurallikaks või rikuti tänaste FIA nõudmistega ära. Minul tiksub üks selline auto kuklas.
Äkki mõni siinsetest teab rohkem?
Vasta
#9

Aspelund Kirjutas:Pead ei anna, aga karta on, et mitte ühtegi täiesti originaalina. Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.

A.
Siiski on leedulastel selles mõttes natuke paremini läinud kui meil. Nimelt on neil täiesti kindlasti olemas õige 2105 "Vöfti", minu teada on ka 2101 mitte replika, vaid originaal. Need mõlemad siis VFTSi omaaegse eestvedaja erakogus Smile
Vasta
#10

Leedus on kunagise ralliässa ja autoehitaja Stasys Brundza kollektsioonis tema kõik põhilised rallimasinad: M-412, VAZ-2101, VFTS ning ka keskmootoriga B-grupi VAZ-2108. Lisaks hulgaliselt tänavasõiduatosid ja -mootorrattaid raudse eesriide ühelt ja teiselt poolt. Ca 10 aastat tagasi oli tal plaanis oma kogu baasil koos Leedu Kaitseministeeriumiga korralik tehnikamuuseum püsti panna. Aga kogu on alles ja võib-olla saab sellest plaanist kunagi ka asja.
Eestis asuvatest VAZ või Lada originaalrallimasinatest ei ole palju alles. Originaalmasinad on kas omal ajal Soome müüdud või ümber ehitatud ja peeneks sõidetud. Aga Mootorispordi Muuseum ei ole lootust kaotanud ja mõned positiivsed sabad on ka praegu ajada. Eks aeg näitab...
Vasta
#11

Aspelund Kirjutas:Sama lugu nagu VFTSdega, milledest autentseid originaale mulle teadaolevalt alles pole. On koopiad ja autod, mille dokumendid näiteks kunagi VFTS-le kuulusid.

A.

Sõbral on kuuri all ehtne VFTS, Brundza numeratsiooniga puur jne. Ootab ennistamist.
Vasta
#12

Teemasse siis mõned pildid Brundza privaatmuuseumist. Fotode autoriks kolleeg Olev Toom.

[Pilt: p8220099jf1.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

[Pilt: p8220100cj3.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

[Pilt: p8220086lj6.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

[Pilt: p8220094of4.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

[Pilt: estonia23fr9.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

[Pilt: estonia37av2.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

[Pilt: estonia38fx3.th.jpg][Pilt: thpix.gif]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14

Mida see roolisambal paremal olev teine "kang" võiks lülitada (algselt oli sealpool mäletamist mööda vaid klaasipuhastite lülitamine)?
Vasta
#15

kas mitte lähitulede lüliti? meenuks, nagu mul kolakastis peaks olema samasugusne 4 kangiga lülitiplokki vedelemas.. või sai see juba töösse rakendatud, ei mäleta enam eriti.
Vasta
#16

Ja milleks oli Vihuri masinal hea kassettmakk "Legenda"? Hästi ei usu, et maanteel muusika kuulamiseks Smile Seda enam võistlusmasinal, kus iga kilo peaks arvel olema Smile
Vasta
#17

Kassettmaki nimes on juba vastus antudWink
Ehk siis kui ma õieti mäletan sellest Tehnika ja Tootmise numbrist, siis selle makiga lindistati legendikirjutamise ajal sõitjate vestlus, et pärast oleks võimalik legendi täpsustada ja ülekontrollida.
Vasta
#18

Kisub küll vägisi käesolevast teemast välja, aga siiski ei jäta küsimata. Sellel Vihuri null-ühel on miskine anum kaardilugeja parema jala juures uksepostis. Kas teadmamehed võiks mind valgustada selle otstarbest või reeglina selles sisaldunud ainest?

Muuseas, Asp, tänud heade piltide eest, polnud neid varem näinud Smile
Vasta
#19

Tõenäoliselt aknapesu vedelik. Mäletad ju ise missugune see "kilekotike" originaalis kapotial oli, sellest jätkuks porisel kiiruskatsel 1 kilomeetriks Smile
Vasta
#20

Sellel nädalal jooksis netiavarustest läbi üks väga tore uudisenupp, mida saab lugeda Rally.ee saidilt. Minul venitas see küll suu kõrvuni ja tegi tuju hulga paremaks. Kusjuures eriti tore on veel see, et tegemist on "ajalooga" autoga, mitte ümberehitatud seeria-null-viiega. Väärt värk igal juhul Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne