t 25 küttesüsteem
#1

probleem selles et t 25 küttesüsteemis on õhk sees,peal on tal uuemat tüüpi kõrgsurve pump aga mis moodi öhu välja saab?
Vasta
#2

Pumba kaane mutrid kümnese võtmega veidi lahti, siis käsipumbaga pumbata.Nüüd starteris ring ajada nii kaua, kui mulle enam ei tule.Kaan kinni tagasi. Siis pihusti torud pihustite küljest veidi lahti keerata.Lased mootorit starteri abil ringi.Kuni sealt tuleb ka mullideta naftat, siis torud kinni ja käima.
Vasta
#3

Meistrimees Kirjutas:Pumba kaane mutrid kümnese võtmega veidi lahti, siis käsipumbaga pumbata nii kaua kui mulle enam ei tule.Kaan kinni tagasi. Siis pihusti torud pihustite küljest veidi lahti keerata.Lased mootorit starteri abil ringi.Kuni sealt tuleb ka mullideta naftat, siis torud kinni ja käima.

Ehk räägid, kus millist kaant sa mõtled? Kahene ridapump teemaks siin.
Pump peaks olema sarnane rusi 4se ridapumbaga või siis LTZi 4se pumbaga.
Üldiselt vanematel masinatel oli kütusefiltri kõrval selline "punn" mida sai lahti keerata. ja kust õhu välja pumbata. Uuematel jah seda kahjuks pole.

Kui saladus pole, siis mis kanalit pidi selle pumba hankisid ja kuidas lahendasid problemi summuti toega. (see jäävat uue pumbaga ette.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

Ma siiralt loodan, et Meistrimees ei mõelnud "pumba kaane" all pumbapead.. Pöörispumbal ei tohiks muid kümneseid polte eriti olla. Ja regulaatoriruumi kaane eraldamine ei anna midagi. Sealt võib midagi väljuda ainult siis kui pumbapea tihendid läbi.
Reaspumpasid ei pea nii meeletult õhutama kui pöörist. Siiamaani on siinkandis sellest küll piisanud kui lihtsalt etteandepumbaga mõned pumpamised teinud ja siis kompressioon maas veel niikaua ringi lasknud kuni pihustid lööma hakkavad. Siis kompressioon peale ja kui akseleraator on peale tõmmatud siis peaks matsuma hakkama. Kui tahad, võid ju ka pumbapea punni lahti keerata natuke etteandepumbaga pumpamise ajaks. Sealt tuleb siis õhk välja. Aga üldiselt on siiamaani reaspumbaga niisama hakkama saadud.

P.S.
Ega sul selline asi ei ole, et ostsid pöörispea asemele reaspumba ja nüüd ei saa käima ning arvad, et õhk sees?? Kui nii, siis tuleks süüde ka õigeks pannaWink pöörise vahetamisel reaspumba vastu (ja vastupidi) peab süüdet ka tõstma.
Vasta
#5

gruppen Kirjutas:P.S.
Ega sul selline asi ei ole, et ostsid pöörispea asemele reaspumba ja nüüd ei saa käima ning arvad, et õhk sees?? Kui nii, siis tuleks süüde ka õigeks pannaWink pöörise vahetamisel reaspumba vastu (ja vastupidi) peab süüdet ka tõstma.


Bläät kas oled kindel??
Mul endal on plaanis panna peale ridapump. Kuid oletan ka, et süüdet on vaja siis näppida.
Sel juhul ehk keegi seletaks seda süütepanekut t25a puhul. Tean et auklikust plaadist see käib, mis on pumba vastas, kuid täpsemalt ei tea.
Kuskil oli mälu järgi ka, et esimese mootoriotsa peal on mingid märgid.

Samas kas keegi oskab öelda kas võib olla, et vanattüüpi keerispea pump ja uuemattüüpi on ka erineva süüte asetusega. Juhtus selline juhus, et uue pumbaga tee mis tahad käima ei lähe ( erinevus väliselt on juba nuutidega otsas) kuid vanema pumbaga kohe läks. Oskab ehk keegi seda ka täpsustada.
Sorry, et võõra teemasse kuigi trügin.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

Jep. Kindel.
Uuema ja vanematüübi pöörisel ei tohiks sellist vahet olla süütes. Iseasi kui, et keegi kunagi vanemat pumpa pole valesti kokku pannud ja siis ka traktorisüüde vastavusse viidud. Ja kas uus pump kütet ikka andis välja? Pihustid lööma hakkasid?
Süüte panemiseks keerad mootori paika nii, et ees rinnarihmaseibile (generaatori, ventilaatori rihmaseib) osutav nooleke või siis osuti (generaatori pool küljes) oleks ennem BMT tähist olevate kriipsukeste juures (II kriipsu juures peaks esialgu paras olema) ja siis tuleb sul keerata pimenuudist pump "lööma". S.t. kütus peab tõusma hakkama esimese silindri stutseris pumbapea peal. Selle jaoks võtad küljest õlisissevalamis suudme koos töötunnilugejaga. Seal all ongi "pimenuut" sealt keerad need kaks stopperpolti lahti ja siis keerad (padrun võtmega vist sai kõige paremini) sealt seest pumpa ringi kuni kütus tõuseb esimesel silindril. Siis sobitad selles asendis sobivatesse aukudesse need poldid uuesti sisse ja keerad kinni. Siis käivitad ja vaatad kas on paras või tuleb siia või sinna poole veel augu jagu (või poole - auke ja auguvahesid on erineva vahega) keerata. See peaks olema siis. Ma loodan, et said aru. Ja võib- olla keegi oskab lihtsamalt seletada - siis palun tehke seda!
Vasta
#7

unimüts Kirjutas:Sel juhul ehk keegi seletaks seda süütepanekut t25a puhul. Tean et auklikust plaadist see käib, mis on pumba vastas, kuid täpsemalt ei tea.
Kuskil oli mälu järgi ka, et esimese mootoriotsa peal on mingid märgid.

Lisas on joonis pumba HD21 kütuse etteande seadmise kohta. Ehk on abiks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

Meistrimees Kirjutas:Pumba kaane mutrid kümnese võtmega veidi lahti, siis käsipumbaga pumbata.Nüüd starteris ring ajada nii kaua, kui mulle enam ei tule.Kaan kinni tagasi. Siis pihusti torud pihustite küljest veidi lahti keerata.Lased mootorit starteri abil ringi.Kuni sealt tuleb ka mullideta naftat, siis torud kinni ja käima.



väga müstilised võtted!
üldiselt käib õhutamine ikka filtrikopsiku peal olevast punnist,kui kapitaalselt õhku täis,siis pumpa sisenev küttetoru suts lahti keerata(soovitatavalt käimise ajal)
Vasta
#9

I.A Kirjutas:väga müstilised võtted!
üldiselt käib õhutamine ikka filtrikopsiku peal olevast punnist,kui kapitaalselt õhku täis,siis pumpa sisenev küttetoru suts lahti keerata(soovitatavalt käimise ajal)

unimüts Kirjutas:Üldiselt vanematel masinatel oli kütusefiltri kõrval selline "punn" mida sai lahti keerata. ja kust õhu välja pumbata. Uuematel jah seda kahjuks pole.


Teen sulle kasti õlut välja(sinu valikul), kui tuled näitad seda punni mu uue mootori pealt.
Alates kas 83a pole enam seda punni. Ja alates 92a vist ei ole ka vanattüüpi kütusefiltrit.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#10

mu põkal on ikka pöörispea pump peal,süütes asi olla ei saa, paugupill oli. Kõik sa alguse sellest ,et vahetasin ära kütusefiltri.Tavaliselt sain õhu väja nii ,et keerasin pumba juures pihustitesse mineva 2 toru stutsid lahti ja andsin starterit,kui kütust välja hakkas pritsima siis keerasin kinni tagasi.Nüüd aga sellest ei piisanud ja õhumullid on sees.
Kas selles ei või asi olla et tõmbab lisaöhku kuidagi,sest see koonuseline kummitihend filtri korpuse sees oli suht imelik,poest öeldi et seda enam ei tehta ja soovitati kummirõngas peale panna ja siis mutriga kinni pigistada.
Vasta
#11

On üks pisike võimalus veel.
Täida paak kõriauguni ära. Osad põkad kakuvad poolepeal juba tühja. Kui toru süsteemiga paagis, sikuta ta välja ja puhasta toru ära. Olen ühe korra vanal masinal sikutanud mingi sombe torule ette, ja ka närisin küüsi mitu päeva.

Kas sa tihendid vahetasid ka ära? kui mõne toru lahti võtsid. Need on jurad asjad seal, mitu korda kasutamist ei salli- ei jää pidama. Alumiinist tehtud on kõige juramad. Kui ei võtnud siis soeta kas uued vaskseibid või käi väheke seibidest viiliga üle jääb EHK pidama, mõnikord õnnestub.

Teisalt kae süüde üle.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#12

Unimüts ütles õieti, et paak täis ja toru eelnevalt puhtaks. Ise jebisin 2 päeva enne, kui aru sain, et torus tsombe ees. Ja poole paagiga ei tahtnud kuidagi käima minna. Panin paagi silmini täis ja esimesest laksust läks. T-16-el. on sama jama.
Vasta
#13

andke mu loll küsimus andeks,aga mismoodi käib vene traktori diiselmootoril SÜÜTE REGULEERIMINE???? äkki on viga küünaldes,või jagaja kaanes???

peale filtrivahetust olen tavaliselt filtrikannu uuesti naftat täis valanud.käsipumbaga(gaas põhjas) natuke solgutand.peale seda mootor tööle.olen ka paar korda käsipumba ära jätnud,kompressiooni maha tõmmanud ning mootorit käianud.siiani kõik õhuprobleemid lahenenud.filtrikannu täisvalamine ongi iseenda mugavuse mõttes.vähem õhku süsteemis.

i´m the fucking piledriver...
Vasta
#14

Filtrikannu täis valamine täiesti ok!
Kui nüüd küsiti süüte kohapealt siis jah kasutasin sellist sõna kuna enamus saab sellest paremini aru kui järgnevast:
Teaduslikumalt siis sissepritsimise algmomendi paika panemine. Minu meelest toimub siis süüde kui kütus pihustatakse silindrisse ning kompressiooni tõttu toimub kütuse põlemine. Ja kui see paigast ära on siis ei ole võimalik mootrit edukalt käivitada ning mootor (kui töötab) siis töötab jõukaoga.
Ja kuna räägiti siin ka rahvakeeli gaasi peale tõmbamisest ning etteandepumbaga solksutamisest, siis küsiksin, kuidas gaasi peale tõmbamine mõjutab õhu väljumist süsteemist??
Akseleraatori hoova maksimaalse etteande asendisse tõmbamine mõjutab läbi regulaatori ainult plunþerpaaride asendit (s.t. regulaatorilatt keerab plunþerpaari ning seetõttu muutub kütuse etteantav kogus) ja õhutamisega ei ole mingit seost. Kui "pea" klapid ei pea siis on jah võimalik mingisugune kütuse ebaõige liikumine süsteemis aga siis ei taha mootor ka korralikult kunagi käivituda.
Ja lisaks veel, küünalde probleemi puhul on tõesti raskendatud külmade ilmade puhul mootori edukas ja probleemivaba käivitamine. Tegemist siis eelsüüteküünaldega.
Ja andeks antud, ehk nüüd on selgem mida ma mõtlesin süüte allSmile
Vasta
#15

Sellenädala kogemused on näidanud, et kui panna pöörispea pumba asemele ridapumba siis süüdet ei pea eest näppima. Vähemalt mina ei pidanud.

Kuid tekkis suurem mure nüüd pumba vahetusega. Nimelt tuliuus ridapump, mille poest tõin ja peale panin, laseb kuidagi karterisse (õlisisse) naftat. Täna kartulivõtuga oli seda ikka maru mage olek. Nimelt ca 1,5h töötamisega hakkas õlivarda ja õhutustorust õli välja sihisema. Õlisurve kadus 3 pealt 1 peale. Õli/nafta segu on seal kindlasti 3-4l üle normi.

Nüüd küsimus ehk oskab keegi targem inimene öelda, kuidas saab pumbast nafta õli sisse. Mujalt ei ole võimalik. Vana pumbaga seda muret ei olnud.
Vaatasin täna ka selle pime nuudi üle mis on pumba otsas. (võtsin õli sisse valamis selle alujupi maha ja uurisin) pimenuut istub ilusti pumba küljes, mutter pole lahti libisenud ja midagi ära lõhkunud. Pumba otsa sai pandud ka uus tihend vastu mootorit.
Mina olen täitsa nõutu. Kõik oli roosiline, enne seda pauku.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#16

Kui korpus on terve siis pakuksin peetis etteandepumpa. Kruvi mingi vanem peale ja vaata mis siis saab. Karterist lase see moos muidugi ennem välja. Muidugi, olla võib, et midagi on seest puudu ka pumbal - ei imestaks. Kõige lihtsam oleks kui sa laseks selle kuhugile stendi panna - siis peaks näha küll olema mis põhjustel ja kuskohast kütet lahmib. Hiljuti oli näha ühte uut pöörispead põkatsile millel ei olnud osasid detailegi sees nii, et fakt, et asi on uus ei tähenda midagi, kahjuksSad
Vasta
#17

(13-09-2009, 09:35 AM)gruppen Kirjutas:  Kui korpus on terve siis pakuksin peetis etteandepumpa. Kruvi mingi vanem peale ja vaata mis siis saab. Karterist lase see moos muidugi ennem välja. Muidugi, olla võib, et midagi on seest puudu ka pumbal - ei imestaks. Kõige lihtsam oleks kui sa laseks selle kuhugile stendi panna - siis peaks näha küll olema mis põhjustel ja kuskohast kütet lahmib. Hiljuti oli näha ühte uut pöörispead põkatsile millel ei olnud osasid detailegi sees nii, et fakt, et asi on uus ei tähenda midagi, kahjuksSad

Rääkisin ka veidi targema inimesega. Oletati, et üks variant on ka, et kolvirõngas peetis. Kuid masin töötab ideaalselt. Ei suitse ega midagi. Jõudu on ka nagu mitte midagi poleks viga. Teisalt alati enne käivitust olen õli normi kaenud. Ja enne kartulivõttu oli kõik korras, peale seda aga küte karteris. Seega ise välistaks ka kolvirõnga võimaluse 95%.

Mul oli küll tema paigaldamisel igasuguseid äpardusi. Kõikjale ei osanud neid vasktihendeid panna. Algselt viskas igast august küll kütet välja kuid see sai ära lapitud. Lõpuks kõik kuiv, kuid jah moos karteris.
Ise pakkusin ka, et ehk etteande pumbast annab midagi järgi. Asemele kahjuks mul midagi ka panna sinna korraks pole:S Tsentrifuug pumba etteande pump kahjuks ei mahu sinna laiuselt ära.
Teisalt reklaamiti aasta garantiid. Mul just jookseb järgmine nädal pool aastat ostukuupäevast.(seisid toas kapipeal seni kuni vana otsad andis).
Vaatame mis pood räägib, kelle juurde garantii remonti saata.
Lisaskin ka ühe pildi, kuidas mina voolikud vedasin. (pilt pole minu enda masinast üritan ka olukorda üksõhtu jäädvustada endal)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#18

Rõngas võib tipp-topp olla, kolb või hülss võivad lihtsalt mõõdust väljas olla või muude puudustega. Etteandepumbast võib ka hoopistükkis midagi puudu seest olla või samuti puruks või mõõdust väljas. Uue vene asja puhul täiesti tavaline. Hea, et garantii olemas - vaata mis nad räägivad ja ehk nad on võimelised ka selle korda tegema. Anna igaljuhul teada ka sellest siin.
Vasta
#19

Ilmselt ikka etteandepumbast see kütus karterisse lahmab. Plunsrite vahelt uuel pumbal ei tohiks küll nii lühikese ajaga nii palju kütet läbi lasta.
Kui garantii ei toimi ja hätta jääd, võin stendimisega/ kontrollimisega/remontimisega aidata.
Vasta
#20

(14-09-2009, 11:47 AM)Proff Kirjutas:  Ilmselt ikka etteandepumbast see kütus karterisse lahmab. Plunsrite vahelt uuel pumbal ei tohiks küll nii lühikese ajaga nii palju kütet läbi lasta.
Kui garantii ei toimi ja hätta jääd, võin stendimisega/ kontrollimisega/remontimisega aidata.


Kakkusin pumba maha pakkisin ära ja täna sain ta poodi tagastatud garantii remondi jaoks. Uuriti küll ostukuupäeva (paar päeva alla 6 kuu) ja võeti tagasi, loodetavasti kuu ajaga saavad tehtud. Probleem Eestis on ka see, et keegi ei anna arvet tehtud töö eest, mistõttu pidavat pump minema venemaale garantii remonti. Sai siin just arutatud poega, et ise ei tasu lasta teha. Et hiljem ei oleks minu süüdistamist, et mingi x mehaanik keeras tuksi.

karterist lasin ka sousti välja. Kokku ca 17liitrit õli/diisli segu. Tekkis see 2 tunni töö tagajärel. Nädalavahetusel kakun õlivanni ka alt ära ja vaatan igaks juhuks vanni üle, et kuskilt rauapuru poleks. (saale vms ära tõmmanud) õnneks see hea teha, kuna kevadel sai uus õli sisse pandud koos uue karteripõhjaga.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne