Veoautosport
#1
Kondasin siis mööda internetiruumi ringi ja leidsin teate, et 11. oktoobril oli kuskil võrumaal endiste ja praeguste veoauto ja veobagidega võistelnute kokkutulek. Ütlen ausalt, et kuradi kahju, et sellest kuskilt kuulda ei olnud!!!Sad
Ma oleks päritolu kandist kohe auto täie mehi kokku võtnud ja ka sinna läinud. Isa sõitis ka kunagi 1980ndatel veokaga krossi ja lumeradasid. Ma usun, et temal ja sõpradel oleks kahtlemata huvitav olnud.
Siit siis ka PALVE - kui keegi juhtub sarnastest üritustest veel kuulma siis ehk ei pea paljuks ka siia hõigata. Ise ma enam mõned aastad ei ole jõudnud veoautosporti siinmail jälgida - tegemist niigi palju.

Ja veel, kui kellegil on nõuka-aegseid fotosid krossidest ja lumeradadest(miks mitte ka rallidest) siis võiks ülesse riputadaWink
Äkki on kuskil pildil isegi must gaz-51 numbriga 77 või 187 (või oli nüüd 186)
Siin siis mõned minu valdusest (osad maal):
Rahingu mäel 9. märtsil 1975.a.
[Pilt: 1.jpg]
[Pilt: 10.jpg]
[Pilt: 2.jpg]
[Pilt: 3.jpg]
[Pilt: 4.jpg]
[Pilt: 5.jpg]
[Pilt: 6.jpg]
[Pilt: 7.jpg]
[Pilt: 8.jpg]
[Pilt: 9.jpg]
Vasta
#2
Uuri seda raamatut http://www.apollo.ee/product.php/0996229


Vasta
#3
Olemas see raamat. Maksis 70 krooni kui ma õieti mäletan aga kahjuks puudutab enamuses täpsusõitu ja neid esimesi krosse aga mitte 1980ndaid.Sad
Vasta
#4
Siin teemas on samuti huvitavaid pilte veoautospordist Smile
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19477
EDIT:
Sai vaadatud kasutaja Sillu käest saadud pilte ja nende seas on ka fotod GAZ-51´st numbriga 77
[Pilt: img0006pg0.th.jpg][Pilt: thpix.gif]
[Pilt: img0038xh3.th.jpg][Pilt: thpix.gif]
Numbrit 186 kandev masin on selle foto peal juba veidi uuemast ajastust pärit:
[Pilt: img0007sv3.th.jpg][Pilt: thpix.gif]
Loodan, et keegi ei pahanda, et need fotod ka siia postitasin
Vasta
#5
Ohh kurja, ma ei taibanud otsingut kasutadagi.Andke andeks!! Äkki saab keegi modedest selle bardaki, mis ma kokku keerasin, ära kustutada? Või, igastahes - las keegi kõrgem otsustab kas jätta see siia alles või lisan need pildid algsesse teemasse!

See 77 on ukse peal oleva kirja järgi Lätist pärit.
Vasta
#6
gruppen Kirjutas:Ohh kurja, ma ei taibanud otsingut kasutadagi.Andke andeks!! Äkki saab keegi modedest selle bardaki, mis ma kokku keerasin, ära kustutada? Või, igastahes - las keegi kõrgem otsustab kas jätta see siia alles või lisan need pildid algsesse teemasse!

1. Igaüks saab oma postitusi alati hiljem muuta ja vajadusel ka kustutada.

2. Mis puudutab veoautorallide fotosid, siis neil on ajaloolis-nostalgiline väärtus ja ma ei näe mingit põhjust nende kustutamiseks. Minu pärast las olla rahva rõõmuks vaadatavad. Veidi suured nad mõõtmetelt on aga... pole väga hullu ka.
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni mai keskpaigani oleme avatud kokkuleppel







Vasta
#7
reymo1995 Kirjutas:EDIT:
Sai vaadatud kasutaja Sillu käest saadud pilte ja nende seas on ka fotod GAZ-51´st numbriga 77

Loodan, et keegi ei pahanda, et need fotod ka siia postitasin
Mina küll ei pahanda.Smile
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8
Nii, lisan siis siia mõned pildid kodusest albumist:
[Pilt: sport2.jpg]

[Pilt: sport1.jpg]

[Pilt: sport3.jpg]

[Pilt: sport4.jpg]

[Pilt: Sport5.jpg]
Vasta
#9
Kahjuks ei mäleta miks, aga kunagi mingi muu teemaga seoses siinsamas foorumis ma need pildid üles otsisin( hetkel ei tule isegi meelde kust ma need fotod leidsin) ja tahtsin postitada aga ilmselt unustasin lihtsalt ära selle teema.
Aga nendest fotodest ma suurt midagi ei tea, kuid arvan, et viimased pildid on tehtud kulbilohu krossirajal 70-ndate päris lõpus. Kui meeles, siis pean kindlasti selle üle küsima mis numbri all ta sõitis. Tartu ARKi all sõitis päris mitu sõitjat ja numbrid olid kõik vist järjest.
Igaljuhul kodus, kuskil karbis on päris palju fotosid sellest ajast veokate krossis.
[Pilt: gaz4.jpg]
[Pilt: gaz1.jpg]
[Pilt: gaz2.jpg]
[Pilt: gaz3.jpg]
Vasta
#10
Veel üks kodust leitud foto:
[Pilt: avarii.jpg]
Minu meelest olen ma sellest avariist kuskil internetiruumis veel pilte näinud. Kui kellegil siinolijatest on siis - lisage.
Vasta
#11
Rohkem pilte palun! Igati meeldib selliseid ajaloolisi ralli ja krossi pilte vaadata.Müts maha vanakooli sõitjate ees kes suutsid sellised asjad koduste vahenditega lendama panna,pold ju muud saada kui kirsa ja puhvaika.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#12
Olid ka siis asjad olemas, küll mitte selveri lettis kohe võtta. Aga mitte nii, nagu nüüd arenenud ühiskonnas, et kui konserviavaja patareid on tühjad, siis võib näljasurm ähvardadaToungue. Pagana kõrgtehnoloogiline arenenud ühiskond, poes on kõike saada, va seda, mida vaja onSmile
Vasta
#13
To gruppen.
Sinu eelviimased pildid on tehtud Vigala lumerajal, aprilli kuus, aastat täpselt ei mäleta enam, aga õues oli suur sula ja vett oli nii palju rajal lumevallide vahel et kohati ulatus üle veoka stange. Pildid on tehtud natukese kuivemate kohtade pealt, kus eriti ei paista seda kohutavat "merd" rajapiirde lumevallide vahel. Ise käisin sellel võistlusel koos isaga legendaarsele Kaupo-Lembit Virk-ile tehnilist tegemas. Hea oli, et meie tehniliseks autoks oli gaz 66, tänu millele sai ilusti raja äärde välja sõita. Väljaspool rada oli olukord selline, et peal oli parajalt paks sulalume kiht ning selle all sulaselge sügav vesi külmanud maa peal.
Esimese pildiseeria viimasel pilldil on näha ka Märjamaa autobaasi "punast kuradit", see auto on ka eelpool mainitud raamatu kaanel. Selle auto ettevalmistamisel on minu isa käsi mängus olnud. Raamatus on pikalt kirjutatud selle auto valmimisest, soovitan seda raamatut soojalt kõigile.

TO r.i.h.o
Arvan, et tegu ei ole kulbilohu rajaga, need pildid peaksid olema tehtud Võrumaal Antsla lähedal Roosiku ehk Tsooru rajal. Võin muidugi eksida, kuid nii väga seda rada need fotod meenutavad. See on väga huvitav rada, kuigi autosid lõhub päris tublisti. Niipalju lisaks, et see rada on veel praegselgi ajal kasutusel. Olen sõitnud mitmeid kordi sellel rajal võistlejana ning ka mehaanikuna seal palju kordi käinud.

Mis puutub selleaegsesse võistlusauto ettevalmistusse ja varuosa saadavusse, siis sellega oli nõnda, et mida jõukam oli asutus ning mida mõistvam oli asutuse direktor ja peamehaanik, seda kergem oli autole häid varuosi saada. Nimelt toimis selline kord, et kui asutuse laos oli varuosi võtta, tihti peale ei olnud, sest valitses suur defitsiit varuosade suhtes, siis sai sealt riiulitelt kvaliteetsemad osad valida sportautole. Kui osad olid külge monteeritud siis sai proovitud ning kui ei toiminud nii nagu vaja sai uuesti varuosa küljest demonteeritud ning lattu tagasi viidud ning järgmine võetud ning uuesti proovitud. Need varuosad mis hästi ei toiminud, keerati pärast tavalistele tööautodele külge.
Selline olukord sai toimida ainult sellises ettevõttes, kus oli juhtkonna poolne soosiv suhtumine autosporti , sest tol ajal olid võistlusautod ikkagi asutuse omand sest eraisikud ei võinud omada veoautot, või teine variant oli selline, et kui tööauto oli mahakantud ning anti võimalus autospordi huvilisel see minema viia ning sportautoks ette valmistada, siis võistelda sai ta nagunii ainult asutuse eest, sest auto dokumendid olid nõutud, aga mahakantud autodel neid ei olnud. Siis võetigi sellisele võistlusautole registreeritud asutuse auto küljest numbrimärgid ja dokumendid ning kruviti rallikale külge. Seejärel sai alles võistlusele minna, selliseid mahakantud autodest ehitatud ralliautosi kutsuti partisanideks.
Tean seda seepärast nii täpselt, et kunagine Nõukogude Liidu tasemel tugev võidusõitja Kaupo-Lembit Virk kasutas täpselt sama süsteemi. Probleemid tekkisid siis kui asutuse bilanssi ei jäänud enam ühtegi gaz 51 tüüpi veoautot, mille küljest võis numbrimärgid võtta võistlustele minekuks ning millel olid ka dokumendid. 80-ndatel kerkis see probleem eriti teravalt esile. Eelpoolmainitud võidusõitja Kaupo-Lembit Virk osales 80-ndatel võistlustel dokumentide ning numbrimärkide järgi tuletõrjeautoga. Muid gaz 51 tüüpi autosid sel ajal enam Tallinna Näidislinnuvabrik sovhoosi bilansis lihtsalt ei olnud.
Niipalju siis selle aja veoautospordi tagamaade ja autode ettevalmistamise kohta.
Vasta
#14
Krossiveoautode koha pealt meenub mulle esivanema jutt, et kui tema "omal ajal" sõitmas käis, siis oli mehaaniku(te)l mootoritega tavaliselt selline seis, et oli üks mootor, millega antud hetkel sõideti, teine oli komplektne ja kohe valmis olemasolevat asendama, kui keps peaks näiteks sõidu ajal "tere ommukut" ütlema ning kolmas mootor ootas juppidest kokkuladumist.
Vasta
#15
minu teada enam võistlusi ei toimu roosiku krossirajal.

üks juhtum sellel rajal: http://arhiiv2.postimees.ee:8080/leht/96.../krimi.htm
Vasta
#16
Oskab keegi Roosiku raja asukohale viidata, nii et selle Maaameti kaardilt ülesse leida võiks?

Üks raskemaid õnnetusi minu teada oli Kulbilohus, kus kahe auto kokkupõrkes üks süttis ja sealt ei pääsenud sõitja välja. Väidetavalt oli see üheks põhjuseks, miks veoautokross vaikselt välja surema sätiti.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17
Veoautokross keelati minu teada 80 aastatel.Kõigepealt Wenes siis ka siinmaal.Põhjuseks ,et kasutada veoaotosid otstarbekamalt rahwamajanduses.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#18
(13-06-2009, 12:22 PM)Aspelund Kirjutas: Üks raskemaid õnnetusi minu teada oli Kulbilohus, kus kahe auto kokkupõrkes üks süttis ja sealt ei pääsenud sõitja välja. Väidetavalt oli see üheks põhjuseks, miks veoautokross vaikselt välja surema sätiti.

A.

Kinnitan, tegu oli Viljandi Autobaasi mehega, kes teelt välja ja puusse pani, samas nii õnnetult, et kabiinist välja ei pääsenud, masin süttis...
Õnnetuspaigas on (oli?) mälestuskivi, kuid nüüd pole enam ammu käinud, kas alles on?
Ja viimaseks veokate võistluseks see Kulbilohus ja ka mujal Eestis veokatele jäi, ametlik põhjendus jah "rahvamajanduse arenguks".
Ise käisin poisikesena pea kõiki võistluseid vaatamas, nüüd on rada taasavatud, aga pealtvaatajaks pole enam jõudnud.
Minu paar pilti ka üleval.
Vasta
#19
Eestis sõitsid ja sõidawad senini weokarallit GAZ 51,52.Wenes tehtud piltideelt näha ka ükikuid ZIL 130.Kas siinmail ka ZIL id sõitnud ja kuidas näewad foorumlased weokarallit Eestis lähitulewikus ette?Mõtlen seda aega kui 51,52 enam niisama lihtsalt võtta pole.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#20
Venes on vist spetsaalne ZIL-130 klass olemas ja see automark paistab sealmail olevat populaarsem kui meil. Meil vanasti olid GAZ-51 ja 52-d,hiljem lisandusid ka 53-d aga ZIL-i nagu polegi olnud? Või olid kunagi ammu nii 70-tel aastatel?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne