Siin ju huvitavat veelgi.
Määruse eelnõu seletuskirjast:
Määrusesse nr 175 tehtavate muudatustega uuendatakse ka registreerimismärkidele esitatavaid tehnilisi- ja turvanõudeid. Seni kasutuses olevate registreerimismärkide tüüpidele on lisandunud uued tüübid. Näiteks on tekkinud vajadus väljastada eraldi tüüpi registreerimismärk sportautodele (tüüp A10), kuna võistlusautosid on vajalik eristada teistest sõidukitest – nad tohivad liikluses osaleda ainult treening- ja võistlusperioodi vältel.
/.../
Vanasõidukiks tunnustatud mootorratta registreerimismärk (tüüp B2) kaotatakse, kuna piisab ühest vanasõiduki registreerimismärgist (tüüp A9), mis väljastatakse nii autodele kui ka mootorratastele. Tulles vastu Vanatehnika Klubide Liidu soovile, muudetakse vanasõiduki registreerimismärgi mõõtmeid ja vähendatakse kasutatavate numbrite arvu neljalt kolmele – selline registreerimismärk oli kasutusel Eestis ka enne II maailmasõda. Veel täpsustatakse ja lisatakse mõisteid („motoroller” asendatud „mopeediga”, lisatud „vanasõiduk”) ning muudetakse osade registreerimismärkide nimetusi (enne „unikaalne registreerimismärk”, nüüd „vanasõiduki registreerimismärk”. Lähtuvalt registreerimismärgi tüübi C kaotamisest nüüdsest registreerimismärgi tüübi A1 nimetus: „autode ja nende haagiste registreerimismärk”; registreerimismärgi tüübi D2 uus nimetus „mootorrataste, mopeedide, traktorite, liikurmasinate ja nende haagiste transiitmärk”).
Uueks turvanõudeks on lisatud virtuaalse turvaniidi nõue, mis koosneb kahest liikuvast ning kattuvast „lainest”. See vähendab registreerimismärkide võltsimise võimalikkust.