(ülipikk) stoori Saksast auto toomisest
#1

et siis kuidas maarjamaa mehed saksas autot toomas käisid:

ühel ilusal LAUPÄEVA pärastlõunal istusin TAK-reiside liinibussi, sihiks Berliin (EDIT: läksin siis DOHC-Kadett-GSId otsima). Kõik laabus ilusasti Poolani, kus bussil mingi jahutusvedeliku-lõdvik otsa leidis. Järgnes 4-5tunnine tööseisak mõlemale bussijuhile.
PÜHAPÄEV: õhtupoole olin siis Berliinis, kus seiklesin õnnelikult tuttava poole. Sääl möödus öö.
ESMASPÄEV: uudistasin ringi, jõudsin järeldusele, et \"Zweitete Hand Autohandler\"-ajakirjal pole mulle midagi pakkuda. \"Pesa\" lähedal oli netipunkt, kus siis \"Mobile.de\"d uudistama hakkasin. Mingi 1.5kEUR masin jäi silma - otse Berliini lähedal (pildid, hunnik lisasid - hea!). Kõnetasin ning pika kehakeelse suhtlemise järel (siis ma veel saksat ei rääkinud...) mõistsin, et masinat pole enam. Helistasin ka mujale, ringitasin saksa kaardil asulaid - kõik Kölni kandis. Õhtul tekkis \"mobile.de\"sse kuulutus Kielis asuva Kadeti kohta, mis hakkas huvitama (vaid 1kEUR). Uurisin bussigraafikuid (Berliin-Kiel).
TEISIPÄEV: varahommikul andsin tuttavale telefoni, mille teise otsa olin saanud Kieli-automüüja. Peagi olin juba bussis (alla 27a vanustele pilet 32EUR + 1EUR pagasihoiu eest). Kieli jõudsin õhtupoole - helistasin müüjale ning sain täpsemad koordinaadid. Sinna jõudes helistasin veelkord - lubati tulla 3minutiga, tegelikkuses kulus aga 30. Läksime hoovi, garaazhist aeti välja mingi roppus (\"viperi\" triibud, lõhkine esistange ning tavalise Kadeti tagastange). Omaniku imestuseks ei raisanud ma välimusele poolt pilkugi, vaid olin juba kapoti lahti löönud. \"YESS - vähemasti on sel masinal kaks nukkvõlli!!!\" mõtlesin. Pärisin tehnika kohta - plokikaane tihend paistis uus olema, vesi oli uus; samas oli õli vana. Tihend oli vahetatud 200Mm läbimisel; uus oli ka hammasrihm (kate oli puudu). Puudus veel resonaator. \"Rullnokast\" omaniku jutt tundus kahtlane - oli 2varianti: mees on kas puhta rumal või ajab kägu. Proovisin (hoovil) poolasse, loksutasin esisilda. Kõik korras. Ütlesin: \"800EUR\" ning välgukiirusel oldi nõus. Kuna numbreid-asju polnud ning eeldasin, et \"Zulassungstelles\" (ARK) tahetakse ikka masinat näha, nõudsin, et see sinna viidaks. Omaniku \"teine pool\" oli vastu, vennale endale see mõte aga meeldis.
KOLMAPÄEV: võlusin \"geltautomaadist\" välja tuhatkond euri, kohtusime müüjaga eelmiseõhtuses kohas, kust ta mind edasi sõidutas. Täitsime \"Kaufvertrag\"i (ostu-müügi leping, 2eksemplari), kontrollisin tema ja masina andmeid. Mees tahtis kohe nutsu saada - ma ei tahtnud veel anda. Pärisin siis mingilt suvaliselt vennalt (kes rääkis head Englishit), kuidas asjad käivad - ja loovutasin alles seejärel raha. Sakslane aitas mul pabereid ajada: esmalt tellisime numbrid (mingi erafirma putka): 96EUR, sama raha eest saime samast kohast ka \"rohelise kaardi\". Siis tüütasime \"Zulassungstelle\" onusid - natuke alla 40EUR. Läksime numbrite järele, panime masinale külge ning lasime mingil ARK-tädil kleepsud numbritele kleepida. Olingi siis ratastel - ja masinat ei tahtnudki keegi näha!
Tänasin müüjat ning vabandasin oma umbusklikust - ning kihutasin bensujaama poole. Saksas tankisin siis \"Super\" bensiini (mis peaks vist meie 98le vastama). Ostsin ka õli (sama marki, mida omanik soovitas, ei leidnud...). Kontrollisin rehvirõhku (bensukates on sellised \"kopsikud\", mille saab auto juurde tassida - võite ise arvata, kas ma seda kohe taipasin...STUPID...), hankisin rattavõtme, ohukolmnurga ning igaks petteks ka apteegi. Romulast hankisin vanale Kadetile supportid ning uuele ühe el.peegli (mis oli asendatud tavalisega). Rehvid (olid läbi) olid samas hinnas Eestiga ning 185-65 R14 mõõtu polnud. Ka komplektset Astra armatuuri ei leidnud. Samas arvati (hetkel polnud), et C20XE mootor (vaid plokk-kaas) maksab umbes 350 EUR (meil oma 10kEEK!!!).
Otsustasin Berliinile lähemale liikuda (alles reedel pidime sõbraga liikuma hakkama). Kärutasin pea Lübeckini välja, siis otsustasin aga ikka ööbida Kielis. Taas 21EUR ning öömaja ja hommikusöök olid olemas.
NELJAPÄEV: hakatuseks rebisin jubedad triibud masinalt maha (ausaltöelda nad isegi sobisid sinna - aga odavad \"viled\" pole minu maitse; ilmselt sama kehtib ka Poola politsei kohta...). Liikusin rahulikult Berliini poole, Autobahnel meelitasin masinast (digispido järgi) ka 214km/h välja (pöörded olid juba nii kõrgel, et rohkem tallata ei raatsinud). Masin on võimas! Kui vaid väljalase kah \"valge inimese\" kombel vaikne oleks (maitse asi, aga mulle ei meeldi mingi plärinaga edvistada). Öö veetsin Berliini äärelinnas, hostelis - eraldi tuba polnud ning pidin 5pubekaga tuba jagama. Nõme.
REEDE: seiklesin kesklinna (kus sõber pesitses) ning ca.14:00 andsime tuld. Esmalt maandusime mingis väiksemas piiripunktis Frankfurdist põhjas (Kostrzyn), kus selgus, et meil puudu mingi paber - mille saame vaid Frankfurdist. Mingi poola \"bisnesmen\" (dress-toss-muidu mitte tõsiseltvõetav) lubas meid küll paarikümne EURi eest üle aidata - aga piirivalvur (norm. muzhik) ütles, et see mees meid küll aidata ei saa...
Frankfurt: esmalt läksime kesklinna, kus selgus, et sealne punkt on turistidele ning et meie peame oma deklareeritava kaubaga Autobahne kaudu minema. Mõeldud-tehtud. Seal selgus aga (Kaliningradi autoärikatelt), et meil vaja KAS Saksast dokumenti \"T2\" või Poola kohalikku \"SAD\"i. Poola (äärmiselt mitteusaldusväärsed) \"Ekspeditsijad\" pakkusid kahte varianti: kas \"konvoi\" (mees tuleb piiril meiega kaasa ning läheb maha järgmisel piiril - 150EUR) või tagatisraha (30% masina maksumusest)+vormistamine (ei mäletagi - vist 50EUR). Sõbralt sain mingi ta tuttava numbri, kes alles 2a tagasi masinaid tõi. See ütles, et pole mingeid asju vaja - liigu kui turist (sõimas mul enam-vähem näo täis, et nii loll olen; soovitas kõik poolakad kuradile saata)! Ka \"GSI20\"-t tüütasin, aga tema pole nii rumal, et Poolas seigelda. Tuli välja, et Poola süsteem muutus (vist) 2002aasta alguses.
Otsustasin, et mina poolakate kätte küll mingit raha ei anna - pöördusime tagasi Frankfurti (tolli vahetuseülem pidi selleks pool tundi pabereid täitma-asja ajama).
Frankfurdis panin Eesti sõbrad-tuttavad-sugulased uurima, kust täpselt seda paberit (\"T2\") saab - venelased rääkisid \"Zulassungstellest\", mis loomulikult laupäeval-pühapäeval Saksas ei tööta. Ööbisime autos.
LAUPÄEV: avastasin, et Poola toll on masina Saksa tehn. passi endale unustanud. Läksime siis selle järele. Rääkisime õnneks (Poola) piirivalvurile mure ära ning see helistas-uuris: meie pass ongi Poola tolli käes... Kihutasime siis tolli poole (Frankfurdis on \"tollitsoon\" mingi 6-7km pikk). Piirivalvur (ainuke normaalne Poola teenistuja, keda kohtasime!!!) oli kõik (valve)putkad ja tolli läbi helistanud - niiet kõikjalt kuulsime: \"Prosta-prosta!\" (otse-otse!). Pass käes, liikusime tagasi Saksa poole (päris karm on trügida kitsal-kurvilisel teel seisvatest rekkadest mööda, kui igas kurvis võib 80km/h tulla vastu rekka - mõned rekkajuhid elasid meile lõbusalt kaasa...). Aga mnjah - õppisin seda, et mida ülbemalt-julgemalt käitud, seda kiiremini asjad laabuvad! Saksa poolel lugesime passist Poola templid kokku: 2päevaga olime 3korda Poolas käinud!
Edasi otsisime veekogu, kus ääres suvitada - \"Helene See\" (kirjapilt?) oli päris puhta (ja sooja) veega norm. koht (kunagine liivakarjäär vist). Frankfurdist kiviviske kaugusel.
PÜHAPÄEV: suvitasime.
ESMASPÄEV: selgus, et \"Zulassungstellest\" me \"T2\"te ei saa - saadeti tolli. Sealt suunati meid (venelaste) erafirmasse, kus 75EUR eest dokumendid vormistati. Edasi (Saksa)tolli, kuhu jätsime tagatisraha 30% masina hinnast (see kantakse sõbra saksa-pangaarvele, kui Poola tollist saabub paber meie maalt lahkumise kohta - vaja veel konto nr. ja lihtvolitus sinna saata).
Poola piirivalvurid tervitavad juba kui vanat tuttavat... Seekord meid Poola tolli poole ei suunatagi (?!?) - kõik vajalikud paberid täidetakse piiril asuvas tolliputkas (nagu selgub, puudub meil veel dokument \"T.C.10\", mille aga tollitädi meile \"lahkelt\" 5EUR eest teeb). Puhun taas juttu Kaliningradi autoärikatega - hea \"omadega\" suhelda! Neilt saingi \"T.C.10\" kohta teada; nad \"moosisid\" kah \"tollitädi\", rahustasid mind, et küll siit kah selle paberi saab.
YESS - LÕPUKS Poolas! Lähimas bensukas lükkame paagi täis (krt, hind sama Saksaga!). Bensukasse sõites näeme 5 max. 2-3a vana mesa. Uhtõõõ! Kui välja hakkame sõitma, väljuvad ka mesad - ning annavad signaali ning lehvitavad - krt, Kaliningradi muzhiki!!! Zdoorova - üritan siis sappa haakida. Aga mnjah - ei julge ikka Poolas 140-150km/h kulgeda - nii ma maha jäängi...
Kogu Poola sõidan ise läbi (vahetult enne Ogrodnikit panen sõbra tunniks rooli - gaasijalg väsis ära). Meeldiv on Poola kiirtee kogemus, kus küll natuke raha võetakse - kuid seda äärmiselt meeldiva naeratava neiu poolt (maksan kaardiga, mingi 10 kohalikku ühikut). Selliseid putkasid võiks ju rohkemgi olla...
TEISIPÄEV: öösel 4paiku oleme Ogrodnikis. Nii väsinud, et m..gi ei jaga. Lähen Leedu kindlustust hommama - mees räägib dokumentide vormistamisest ning kindlustusest. Pärin hinda, \"potom stsitajem...\". No OK, potom siis potom. POTOM: 260litti (80EUR)!!! Krt, kuda nii - sõber alles käis, Audi A6 jaoks maksis ca.500eestlast!!! Öeldakse, et hinnad tõusid... Lolli peaga maksan arve ära, siis uurin dokumente: kindlustus 20.-, migi paber 40.-. Türrrrrrrrr! Sõiman leeduka näo täis, nõuan tsekki - mehel püksid märjad, annab (kassa)tsheki, üritab vabandada-värki. Tuleb välja, et ka LEEDUKAD ON samasugused \"mittevalged\" inimesed, nagu POOLAKAD - lähemal uurimisel (leedu rekkajuhilt) selgub, et kõikjal on \"ekspeditsijad\" - ülejäänud aga tudivad lihtsalt. Poleks sääl piirivalvureid lähedal olnud, oleks \"müügimees\" küll natuke sakutada saanud. Muidu vägivaldne pole, aga see oli küll valus lollikstegemine \"omade\" poolt. Aga jah - elu õpetab...
Sõber magab juba ammu, üks 100km pärast (kui viha lahtub), otsustan teha väikese uinaku (on juba valge).
Mingi 7-8paiku asume taas teele. Tangime(yess, küte Eesti hinnas!)-peseme. Arvutan Poolas kulutatud kütuse järgi: 6.2l/100km (kompuuter näitab 6,5)! Positiivne. Mingi aeg oleme Leedu-Läti piiril (juba \"valgete inimeste\"koht). 20Läti ühikut (sain raha juba Hansa automaadist!)+tunnike, ja dokumendid on vormistatud. Vahepeal oli Läti politseinik (viimane putka-tõkkepuu enne Lätit) käinud masinat uudistamas-kiitmas (tal oli kah 3a GSI olnud; vaevalt siiski, et DOHC).
YESS-LÄTI, peaaegu-kodumaa!!! Kuna peame kindlasti mingid hääletajad Riiga sisse tassima, eksime teelt (satume Lenska maanteele). Otsustame Cesise (Võnnu) kaudu minna. Ujume Gauja jões (mõnusalt kiire vool); edasi tulevad kehvemad teed.
Eesti piiril kiidab Läti tollimees taas Kadetti; noor eesti piirivalvur aga imestab, miks ma 800EUR maksin: \"siin tuuakse neid 50EURiga!\" Nojah - kui nii, siis nii... Ei, norm vend - Eesti tolli järel oodates muretseb ikka, kas saame hakkama-liikuma.
EEEEEEEEEEEEEEEEESTIIIIIIII!!!!!!!!!!!!
Kodukülas natuke pärast 22:00 - nagu ennustasin (ainult et koju jõuan tiba hiljem...)!
Kolmapäev: registreerimiseelne ülevaatus + tollimaks (mingi 3,4kEEK). Nüüd siis kõik läbi.
Üldiselt reisuga rahul!
Täna sain telefoniarve: 1,2kEEK.

Üldiselt sain mina nende (non-EU)piiridel kulutatavatest summadest nii aru: kõik maad kardavad käibemaksu-huijamist, mistõttu (vastavat litsentsi omavad) erafirmad võtavad vastutuse riigi ees enda kanda. Kui sa mingi aja jooksul kaubaga riigist välja ei sõida, taob firma esialgu kulud kinni ning hakkab siis sind otsima.
Mina, kes ma olin senini suur eurovastane, ütlen nüüd ILMSELT septembris:\"JAH,\" kuna näiteks Poola-Saksa 300-500rekka pikkused järjekorrad(raha seisab!)+aferistidele makstavad summad on ilmselt kokkuvõttes üle mõistuse kulukad. No ok, tegelikult poliitika ei huvita...

teet,
kellel ka hambavahed on nüüd hobujõude paksult täis

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

No kas nüüd vahetad nime ära?
Tubli-tubli!!!
Ise oleks skandinaavia kaudu tulnud...Smile
Vasta
#3

Palju see kõik kokku siis tegi ka? Kuidas auto muidu on, rooste jne? Ja kas üldse tasub ise järgi käia?
Vasta
#4

rahade pääle parem ei mõtle (üle 30 ikke); Rootsi kaudu tulles oleks mõned tuhanded ikka säästnud. Kui tegemist sellise (odavama) masinaga, mida ka Eestist leiab, pole vast mõtet otsima minna (hinnad ju praegu üliodavad).

masinast: põhi on ideaalne (parim Kadett, mida näinud; samas kanalile pole veel saanud - garaazhil on uus põrand, kuhu 2nädalat peale ei saaSad); masin saanud 2pauku - ühe tagatiiba (väga kehvalt likvideeritud) ja teise esitiiba (aastaid tagasi; lanseroni oleks soovitav tugevdada). Üle on värvitud kusagil tolmuses garaazhis mingi täiesti laisa algaja poolt: http://www.hot.ee/teet13/kodukas/pildid3.html. Plekk täitsa ok muidu (tiba pahtlit ja uus värvikord ei teeks paha; ülevaatus oli puudu aastatel 1995-2000 - eks ta siis seisis). Aga jah, mind kere ei huvita - see masin on vaid tehnikadoonor. Eks mingi aeg tekib müüki hübriid GSI-kerest ja 1.3 tehnikast (saan vähe sõitnud 44kW mootori, taha aga 13S laiemad trumlid).
Tehnika... Tuttav kartis, et oma 944ga ei pruugi mitte vastu saada (0-100on vist ka porge tehasel 8.0?)... See suvi jääb see aga ilmselt kontrollimata.

\"13piisab\" jääb ikka mu kasutajanimeksCool. Ehk hakkan kunagi ratastega jändama (mõni vesijahutusega 1.3 näiteks...).Big Grin

teet,
peab plaani

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

30K kadett gsi eest :o:o:oja veel doonoriks ei tea kas peab ikka nii kaugele minema......:???:???
Vasta
#6

nooh, seiklus ja kogemus maksab ka midagi. Smile
Vasta
#7

Eks kooliraha tuleb ikka maksta jah:bounce:rull
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne