Jupiter-2k 1970
#1

Tegemist 1970 aasta Jupiter-2ga. Plaan teha võimalikult originaali lähedaselt korda.

Natuke ratta saamisest.

2 aastat tagasi pakuti ühte vana vene ratast, ei osatud kohe öelda millega tegu. Raha küsiti 1 000 eeku. Mõtlesin, et miks mitte, olgugi ,et sisuliselt põrsas kotis. Kuna ratas asus Raplas, siis vaatama minna ei tundunud otstarbekas ja sai kore mindud plaaniga ära tuua. Raplas omanikuga kokku saades (natuke eakam mees) selgus, et tegu külgkorviga jupiter -2ga. Papi olevat omal ajal selle ise poest uuena ostnud (vanadel dokumentidel olnud registreerimise aasta arv viitas ka sellele) ). 90. aastate algul oli seisma jäänud, kuna vasaku väntvõli laager tahtis vahetamist. Oli mees mootorigi lahti võtnud ja sinna paika jäigi.
Kaasa sain detailideni lahti oleva mootori (väidetavalt sama mootor, mis tehasest peal), kastiga muid tükke, raamatu, tunde kestud meenutusi rattast ja viimasena mulle meeldiva üllatusena ka dokumendid ( olin juba leppinud, et dokumente pole). Ratas treilerile ja kodu poole teele. Ise ülimalt rahul

ARK´s said paberid minu nimele ümber kirjutatud nädala pärast. Selle koha pealt ka üks mure. ARK´s käisin eelmise aasta suvel, mõned nädalad tagasi avastasin sellese huvitava nähtuse, et passis on kirjas Jupiter-2k 1976 (selline kombinatsioon ei lähe kohe mitte) Raamilt uurides tuli välja 1970. Kas tulevikus võib see probleeme tekitada? Ülevaatusel just.



Esimesena sai mootor üle vaadatud, et mis detaile vaja vahetada. Selgus et vasak vänt on hapu ja tuleb vahetada. Sain Kloostrimetsast mõlemad vändad uued. Olemas ka kõik uued laagrid(väntadele ja kasti) ja simmerid.
ühel karteri poolel näha keevitust
http://album.ee/node/18338629/50141107
http://album.ee/node/18338631/50141107
Ei oska seisukohta võtta, kas peaks sellega midagi tegema või ei. Uut karteri poole hea meelega ei paneks,vältimaks hilisemaid käigukasti probleeme. Veel tuleb ilmselt vahetada all oleval pildil detail nr 36. Nimelt on sellel slpindi pesad haamriga kokku taotud.
Praegu on raam laiali võetud ja lootus järgmine kuu liivapritisga üle käia (originaalvärvist suurt midagi alles pole, kahjuks)

Pilte näeb siit
http://album.ee/album/457555/50141107

Loodan et liiga pikk/igav tekst ei saanud Smile
Vasta
#2

Väga huvitav masin,kas see värv, mis praegu on tal ka originaal värv?
Samas mis puudutab 1976.a dok siis sina kui omanik saad teha muudatusi,mis maksis vana hinna kirja järgi 200.- ja saad lihtsalt uued passi kus on korrektne aasta arv.
Seda kas see ÜV probleeme tekitab ma ei oska öelda.
Jõudu tegemisel


Vasta
#3

Vea puhul pöördu ARKi poole ja lase kindlasti passi õiged andmed kanda.
Keevitus tundub korralik ja midagi ette võtta pole vast tarvis. Tähtis on, et tihendipind peab on enam-vähem sirge, et ei hakkaks sealt vahelt lisaõhku tõmbama.
Vasta
#4

Vaatasin laagreid ja kõik kinnised. Kuna endale panin kõik lahtised, siis sellest küsimus - kas kinnised või lahtised laagrid mootorisse?

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#5

indrek1000 Kirjutas:Vaatasin laagreid ja kõik kinnised. Kuna endale panin kõik lahtised, siis sellest küsimus - kas kinnised või lahtised laagrid mootorisse?

Varasemate saunajuttude põhjal usun minagi mootorisse pigem lahtiste laagrite panekust. Kuna seal ka piisavalt õli, mis neid määriks. Kinniseid oma kogemustes julgen rohkem kasutada tolmusemates kohtades, on need ka ju hooldevabad ning tehases juba määritud. Lahtise laagri korral aga peseb õli neid pidevalt ning seega hoolsa õlivahetusega jääb laagri tööpinnale ka vähem kulumisjääki, mis kinnistes laagris aga kuhugi kaduda ei saa.

Sai veel lisaks uuritud, siis lahtiste laagrite kasuks räägib veel üldjuhul suurem temperatuuritaluvus, pöörlemiskiirus ning pikem eluiga, eeldusel, et õli vahetatakse mootoris ettenähtult.

info ka pdf'na: http://www.skf.com/iec_documents/CATGEN6GB.pdf

vanamotopisiku ohver
Vasta
#6

indrek1000 Kirjutas:Vaatasin laagreid ja kõik kinnised. Kuna endale panin kõik lahtised, siis sellest küsimus - kas kinnised või lahtised laagrid mootorisse?

Kinnised saab ka väga kergelt lahtisteks teha...
Vasta
#7

TOP Secret Kirjutas:
indrek1000 Kirjutas:Vaatasin laagreid ja kõik kinnised. Kuna endale panin kõik lahtised, siis sellest küsimus - kas kinnised või lahtised laagrid mootorisse?

Kinnised saab ka väga kergelt lahtisteks teha...

Tean jah.

Edu masina kokkupanekul muidugi! Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#8

Mul on laagritega oma plaan. Kui hea või halb, ei tea veel. Nimelt ei ole mul ülearu palju aega rattaga tegeleda ja ratas asub mu igapäevaelukohast 40km eemal. Suure tõenäosusega ühe hooga kogu mootorit (ja käigukasti) korraga kokku ei pane. Ilmselt puhtalt laagrite korralikuks paigaldamiseks kulub oma jagu aega. Et vahepeal lahti olev mootor laagrite vahele tolmu ja muud ebasobivat ei koguks, on hea kui laagrid on kinnised. Vahetult enne mootori kokkupanekut eemaldan vända laagritel sisemised katted, st laagrid pooleldi kinnised. Miks nii? ühel poolel on niikui nii simmer ees, et tee ju paha kui samalt poolelt laagri kinniseks jätan. Käigikasti laagrid loomulikult lahtised.
Vasta
#9

Myrka Kirjutas:... Miks nii? ühel poolel on niikui nii simmer ees, et tee ju paha kui samalt poolelt laagri kinniseks jätan...

Jah, aga parandage mind kui eksin- Kas ka simmer ise ei taha veidi õli saada???(väiksem kulumine)
Vasta
#10

Tahab küll. Krt, selle peale ma üldse ei mõelnud, tänud tähelepanu juhtimast.
Vasta
#11

Kinnistel laagritel tehasemääre sees. Ei tea, kuidas see tulevikus käituma hakkab õli keskkonnas, kui katted eemaldad. Hea oleks määre vst bensiiniga välja pesta esmalt.

vanamotopisiku ohver
Vasta
#12

Tõenäoliselt oleks kõige mõistlikum kasutada sellist laagrit, mida tehas ette nägi (lahtine/kinnine jne), aga maksimaalselt hea kvaliteediga. Mitte kiviaegsetest varudest pärit noname, vaid korralik tuntud lääneilmse laagritootja toodet.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Lahtised ikka naq NKL pakkus neid, mis sest et ma veidi svipsis. OT: Head uut!!!

Aga jah minul läksid vända laagrid lahtised, sest karteris olev õli on mõeldud nende määrimisks. Mida kallimad seda paremad peab suht paika.

Taf.
Vasta
#14

Natuke saanud nokitseda. Sain mootorisse vajaliku detaili (vt eelmevaid postitusi). Mootorit veel kokku panema ei ole hakanud, üritan vähe kobedamaid või päris uusi hammasrattaid käigukasti muretseda.
Tegelenud olen liivapritsiga detailidelt värvi eemaldamisega. Raskeks ja pikaks teeb töö asjaolu, et värvikihte on peal 4 ( tehase hall, punane, sinine ja viimane kiht väga paks hallikassinist) ja mu liivaprits ei ole nii paksu värvi jaoks just kõige parem. Aga saab hakkama Smile

http://album.ee/node/18988911/50141107

Puhastatud detaile kohe ei värvi, kuna tahaks nad veel kergelt liivapaberiga üle käia ja mõned jubinad (porilauad jms) tahavad natuke sirgu ajamist. Asjad seisavad pliidimüüri peal soojas ( müür 24/7 soe) loodan, et rooste ei hakka sellise koha peal neile külge. Väga kaua ei plaani värvimist edasi lükata, nädal halvemal juhul 2 seisavad tükid nii.

Värvi koha pealt nii palju, et olin varem päris kindel et originaal värv oli sinine. Esiharki laiali võttes tekkisid kahtlused ja raami numbri plaadi alt vaatas vastu ilus kena läikiv hall. Seega tuleb ratas sinise asemel uue plaani kohaselt võimalikult seda halli tooni, mida ta kunagi on olnud.

Kui keegi näeb piltidelt mõnd detaili, mis ei ole jupiter 2 oma, oleks tore sellest teada saada.
Vasta
#15

Myrka Kirjutas:Mootorit veel kokku panema ei ole hakanud, üritan vähe kobedamaid või päris uusi hammasrattaid käigukasti muretseda.

Kas Sa pidasid silmas kõiki hammakaid?

Neid mõne kaupa pole vahetada hea, sest iga käimar on väheke omamoodi kulumisega. Aga samas midagi hullu ka ei tohiks olla, lihtsalt kui saad soodsalt korralikus konditsioonis käimari siis soovitaks terves tükis välja vahetada.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#16

Loogiline on jah, et kõik hammasrattad omavahel kokku töötanud ja vastavalt kulunud. Ideaalis tahaks panna päris uue komplekti, kas see ka reaalne on? On käimarit kloostrimetsast üldse mõtet küsida? Ei ole veel ise uurinud.
Iseenesest olemas olevad ei ole väga hullusti kulunud ja nendest saab veel asja. Mõte lihtsalt selles, et kui juba, siis juba Smile
Vasta
#17

Jupiteri käimarid on suht hea vastupidamisega, ennem kuluvad ikka kahvlid ja laagrid ära, aga käimar kestab. Kloostrimetsa viskab ikka hinna ka ette kui küsid. Lihtsam vaadata mõni kasutatud käimar mille hind pole ka väga soolane ja leiduma peaks neid lademes. Ma vahetaks siis kui mõnel hambal tükk väljas või haakumisnagad väga ümaraks kulunud. Muul juhul piirduks kahvlite ja laagrite vahetusega. Kriitilise pilgu võid ka kahvlivõllile heita, et seal sooned korralikud oleksid. Kui viitsid võid pilte lisada. Smile

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#18

Täna sai osa liiva alt läbi käinud detaile kergelt terasharja ja liivapaberiga üle käidud ja krunt peale lastud
http://album.ee/node/19184159/50141107
Vasta
#19

Nii, tükk aega on vaikus olnud.
Tegemine ei seisa, nokitsen vaikselt mootori kallal, sai Kloostrimetsast kõikvõimalikud tihendid muretsetud, laagrid sisse pressitud ja väntvõllid paika pandud. Käigukasti kallale pole veel läinud, ei suuda otsisustada kas osta uus ( hind peaks olema 1400 krooni kandis, mis polegi nii kallis) või jätta vana. Siduri kettad ostsin ka uued, väntvõlli ja siduri vahelist ketti pole veel saanud (soov oleks uus panna). Mõned natuke õigemad tuled olen saanud ( ratta ostest olid peal jawa tuled, iseenesest täitsa korralikud).

Sõbral külas käies nägin tal kuuri all seismas ühte vanemat Iz´i. Ilus ratas oli Smile suu hakkas vett jooksma ja sai kaup kohe ka tehtud.

http://album.ee/node/19739877/50172143
Ei hakanud uut teemat tegema, eks selle ratta päevad alles ees.
Vasta
#20

hahahahah!
Mängid printsi valgel IÞ-il või mis. Big Grin
Igastahes edu! Kadestan su peale hakkamis võimet tegelda kahe tsikliga nõnda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne