MTZ mootor
#1

jama selles et hommikul kui on küllma natuke rohkem kui 10 kraadi siis ei taha käima minna ja siis kui läheb pika ketramise peale hakkab valget ja sinakat sutsu ajama, musta ei viska ültse, käima minnes paugub ka natuke. Süüde peaks õige olema vähemalt hoorattajärgi sai pandud. Pihustid ka vahetatud ja reguleeritud. Tegemist MTZ 920 traktoriga. Soojemate ilmadega need probleemid puuduvad.
Vasta
#2

Pane plokisoendus+ magneton starter peale ja su mured lahenduvad.
Mis sa piinad seda mootorit käima niimooodi. Seal ikka õli ka, mis külmaga on "sültjas".
Samas kui käib ja ei ole anomaaliaid näha, siis süütes asi pole kui on siis selle õigsust kerge kontrollida.
Süüte saad sa ise ka ära kontrollida. Eestpoolt esimene pihusti ots maha pumbal ja uurid kas kolb on üleval. Samal ajal pidavat alt pumbast kütet tulema.



NB õlisees rauda ei ole?? Mõni tarkpea käivitab ka kotis mootoriga masinat.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#3

Aga proovi nii, et algul ketrad paar sekundit gaas maas ja siis annad gaasi. Mul oli bussil vana mootor juba suht kohvi ja käivitasin niimoodi (seal ka nagu russi diisel, ilma küünaldeta) ja läks palju paremini käima, kui kohe gaasi andes.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4

Süüde ülekontrollida - hoorattale võib vasja tehases selle augu kuhu iganes puurida. Isiklikult nähtud!
Käivitades lase pihustid lööma kõigepealt õhuklappi kinni hoides. Mootor võtab tuurid üles ja siis lased õhuklapi järgi (töötab russil nagu dekompressiooni mehhanism T-40-l). Kas originaal õhu eelsoojenid on peal? Töötab-kasutad?
Plokisoojendus mingi 2 kw (saad kiiremalt kui 1 kw) ja siis läheb ka vene starteriga käima. Sul üldse peal 12 või 24V?

Aga üldiselt võiks kompressiooni ära kontrollida (kas surve olemas, kas klapid peavad) ja kui see olemas siis tuleb kõrgsurvepump lasta ära kontrollida. Eriti kui mootor käib normaalsete käivituspööretega ringi aga ei käivitu! Kui musta ka ei viska siis ei saa nagu piisavalt kütet peale- üks võimalus, et pump liiga kulunud!
Vasta
#5

Ma leian et 10 kraadi juures peaks nagu mootor kohe käima minema mitte paukuma ja mingit imelikku hallikat suitsu ajama. Vanem 87a. käivitusmootoriga läheb kohe laksust poolest pöördest käima ja mitte üks pauk. hallikas sinist suitsu vinet ka pole. Kas viga ei või olla küttepumbas.
Vasta
#6

Surved ma arvan et head sest traktor mingi 4a vana.
Vasta
#7

Mootorisurve kohta ei oska öelda kindlalt - oleneb mis materjalist ka kolvirõngad tehtud on jms. Kas õiget mõõtu kolvid tehases pandud jne. Aga üldiselt julgeksin pakkuda, et tõenäoliselt on pump "mineku peal".
Vasta
#8

Suvine, hangunud küte.
Ega sinna osakonda polnud muidugi aega süveneda? Filter maha jne...
Vasta
#9

Ma arvan...Paugust...Traktor vaid 4 aastat vana...

Diiselmootoril ei arvata midagi! Aga katkise õhufiltriga russ ajas mootori kohviks 40 mototunniga. Nähtud, kahjuks lähedalt...

Mõõda surved mootoris, kontrolli kolvi järgi pritsehetk (see ÜSS ava hoorattal võib tõesti mööda puuritud olla), vaheta õli korraliku vastu ja paigalda plokisoojendus.

Kui -10 ajab halli, siis pole asi õige. Ilmselt on traktori peal D-243 või mõni selle derivaat. See peaks ikka nii miinus kahekümneni ilusti käima, kui starter seda piisavalt kiiresti ringi keerata jõuab. Kui aga starter suudab teha mootorile vaid pöörde sekundis, siis selle venitamisega diiselmootor käima küll ei lähe...

Ja veel. Hooldamata ja reguleeringust väljas diiselmootor peabki kasutajat peetima, et see mõtlema hakkaks.
Vasta
#10

Üks jubin mulle veel arusaamatu õhu kollektori peal mingi väike topsik kaanega huvitav milleks see on ja kas seal sees peab kaa midagi olema. Vanemal tüübil selle koha peal õhuklapp, mida saab kinni ja lahti teha.
Vasta
#11

See peaks olema õhu eelsoojendi. Töötab vist ülevoolu pealt tulevast diislist, peaks olema seal sees ka mingit sorti küünal mille peale siis diisel tilgub ja niimoodi soojendab kollektoris olevat õhku. Või oli eraldi paagike bensiini jaoks? Ei tea täpselt. Igatahes selle vahendiga saab õhu ennem käivitamist soojaks lasta. Idee seisneb käivitamise kergendamises. Soojem õhk=kergem käivitumine.
Vasta
#12

No siis peaks sinna äki tilga pensiini panema. tundub tühi ulema
Vasta
#13

Enne kontrolli ikka üle mis sinna sisse käib. Bensiin või diisel. Ma ei ole ise sellist vahendit kunagi kasutanud nii, et ma ei ole kindel.
Vasta
#14

Jõudu, minu omal käib diisel sinna sisse. Traktor mul muidugi vanem ka kui sul, aga ma ei usu, et nüüd uuematel peaks sinna midagi muud sisse käima.
Vasta
#15

Hea siis et pole veel pensiiniga priiskama hakanud, aga see siis ikka käivituse abimees? ja kas seda peab tihkelt täitma.
Kuidas süsteem toimib?
Vasta
#16

Sinna kopsikusse peaks ikka piisavalt valama diislit. Päris ääreni pole vast mõtet panna. Kui hõõgküünal on korras ja diislit ka veel tilgub selle peale, siis ta on ikka tõhus abimees küll käivitamisel külmade ilmadega. Töötama peaks see niimoodi, et hõõgküünal kuumeneb pidevalt ja sama aeg tilgub tasapisi ka diislit sinna peale,olles küünal piisavalt kuum siis see diisel vahest ka süttib korra seal õhu sissevõtu torus, soojendades seda õhku seal küllaldaselt.

Gaz53(1988),Avia A-31(1989), Mtz82(1988), T-25A(1985).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne