IZ Planeta 63a
#1

Minu ratas!
[Pilt: large_21793237_6tzj.jpg]
[Pilt: large_21793235_huW8.jpghttp:]
Ratas sai viimasel minutil (odavamalt) st.30.12.2008 ära registeeritud ja arvele võetud. Ratas on säilinud originaalina. Ainuke asi mis puudu - on korv, sest algselt sõitis ratas vabrikust välja korviga, kuid aja jookul on korv kaduma läinud Sad

Plaan on esialgu selline: jätaks ta sellisena nagu ta on, ainult olemasolev värvkatet tuleb taastada (ilma värvimata).

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#2

Palju õnne ilusa ratta ja suure säästu puhul, omal jäi just üks ratas uude aastasse
regada, ja kui 2008 sai 900.- eest hakkama siis uuest aastast tuleb maksta 2350.- Sad

mesimees Kirjutas:Plaan on esialgu selline: jätaks ta sellisena nagu ta on, ainult olemasolev värvkatet tuleb taastada (ilma värvimata).
See pole küll kahjuks võimalik.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#3

korve peaks liikuma kui ringi ostida, kuulutada,tagadi laat ka abiksWink,kas plaan ongi sellliseks jätte kohe kindlalt? No ka see oleks võimalus,kuid seda värvi eriti parandada ei anna,omad kogemusedSad


Vasta
#4

Registeerimine maksab 2350.- juba ? :O Kas see oleneb ka millekist w ?? Näiteks kui võmas vms ?
Vasta
#5

Ei olene võimsusest nt mul tuleb Voshod.3M registreerimine ka 2350.- ja see sisaldab endas uus pass, riigilõiv,number.


Vasta
#6

et siis taastamise all, ma pidasin silmas seda, et lükan tolmu maha ja siis käin nt. mingi poleerpastaga üle. ma ei aja mingit viimast lihvi taga, lihtsalt säilitaks vana värvkatet.

aga selle ARK-iga mul vedas jah. nimelt mul kodus ka jupiter 2 67a,     siis kahe ratta pealt ma võitsin tervelt 3000.- päris hea mis?


aga, krt 2350.- on ikka registeerimise eest palju. krt teise mehe tehnika ka ei maksa niipalju kui see kuradi registeerimine. kohe tigedaks ajab!


mõlemad rattad ootavad paremaid aeguSmile

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#7

madeinussr Kirjutas:
mesimees Kirjutas:Plaan on esialgu selline: jätaks ta sellisena nagu ta on, ainult olemasolev värvkatet tuleb taastada (ilma värvimata).
See pole küll kahjuks võimalik.

On ikka küll. Poleerida ning lakkida. Kohad kus rebane peal saab puhtaks ning seejärel kasvõi purgi aerosool autolakk, kui paremat käepärast pole peale. Jääb originaalvärv paistma ning ajastule omast kasutushõngu oi kui palju Smile

vanamotopisiku ohver
Vasta
#8

Kas summutid on originaalid? Paistavad nagu 56-e omad. Miks ma uurin on see, et endal on 64 a Jupiter, millel olid ka kerevärvi (vähemalt sellejärgi, mis summutitel alles on, tundub originaalvärv). Ometigi olen piltidelt, millel Planetad - Jupiterid, näinud vaid üleni kroomist summutitega rattaid. Äkki keegi oskab selgust tuua?

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#9

Nobody Kirjutas:
madeinussr Kirjutas:
mesimees Kirjutas:Plaan on esialgu selline: jätaks ta sellisena nagu ta on, ainult olemasolev värvkatet tuleb taastada (ilma värvimata).
See pole küll kahjuks võimalik.

On ikka küll. Poleerida ning lakkida. Kohad kus rebane peal saab puhtaks ning seejärel kasvõi purgi aerosool autolakk, kui paremat käepärast pole peale. Jääb originaalvärv paistma ning ajastule omast kasutushõngu oi kui palju Smile


Mina olen jalgrataste korral kasutanud sarnast, aga veidi keerulisemat tehnoloogiat:

1. Suurematelt roostes laikudelt olen liivapaberiga niipalju roostet maha võtnud, kui saab (püüdes mitte nühkida tervet värvipinda).

2. Kõik vigastatud ja/või roostes kohad olen töödelnud mingi fosforhappe-põhise roostemuundiga. Katseliselt on kindlaks tehtud, et roostemuundi värviga ei reageeri ega seda ei riku. Kuigi - peenikese pintsliga tegutsedes olen püüdnud seda suurte laikudena siiski korralikule värvkattele mitte lasta.

3. Hiljem, peale roostemuundi töö lõppu (tavaliselt üks niisutamine ja vähemalt päev ootamist) olen need kohad katnud peene pintsliotsaga vedela krundiga.

4. Peale krundi kuivamist olen korralikule värvkattele pooljuhuslikult sattunud krundi atsetooniga maha pesnud.

5. Segan valmis mikrokoguse kahekomponendilist veoautovärvi ja võimalikult jahedas ruumis teen lõppvärviparandused. Jahedas seepärast, et soojas kipub värv värvimisprotsessi ajal kiiresti kuivama.

6. Suuremad värviparanduslaigud (üle paari ruutsentimeetri) teen aerograafiga.

7. Värviparandatud detaili viin sooja ruumi päevaks-kaheks.

Selline parandamismeetod tagab jalgrataste korral nt selle, et kõik need värvikaunistused, mis imenatukenegi alles on, jäävad kõik ka alles, samas enamik roostes kaob.

Kui värv või kroomkiht on kahjustunud nii, et on palju üli-imepisikesi roostetäppe, siis olen kasutanud veidi teist metoodikat, sest siis ei saa koht-värviparandusi teha.

1. Töötlen pinda roostemuunduriga.

2. Peale liigse valge kirmetise mahapesemist atsetooniga katan kogu detaili läbipaistva kaitsva veljelakiga, mis kaitseb vigastet kohti edasiste mõjutuste eest (niiskus jms).

Usun, et ka mootorrataste puhul on need võtted kasutatavad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Täna siis üle tüki aja sai jälle ratast silitatud, ning sai ära proovitud kasutaja Ostap Bender poolt soovitatud pastat "AUTOSOL"
Tuleb tunnistada, et minu üllatus oli suur kui nägin mida see pasta teeb! Pasta on mõeldud tegelikult kroom ja metallpindade puhastamiseks kuid töötab väga ideaalselt ka rooste eemaldamisega värvitud pindadelt.
Hetkel ei olnud küll fotokat kaasas kuid järgmine kord teen pildi milline oli detail enne ja milline oli pärast puhatamist!

Pastat maksis 57.- 100g tuub.

JULGEN SOOVITADA!!!

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#11

Tere,
Edu rattaga siis Smile
Ja kindlasti jälgin seda teemat, minu arust väga hea idee hoida masin originaalis, st mitte teda kohe värvima hakata vms. Minu silmis selline masin ikka esikohal, kuna siis jääb ikkagi see vana hõng temasse Smile
Jään isegi ootama uusi pilte Cool
Parimate soovidega, Jan.
Vasta
#12

Masin valmis ja ootab 22 maid, mil Vanakolgas toimub vanavara päev ja paraad!
Masinal said vahetatud kõik õlid ja määritud kõik määrdeniplid, ratta hoolduse käigus üritasin jätta kõik originaaliks va. rehviid sest vanad rehvid olid liialt väsinud ja selle tõttu sai alla aetud uued rehvid ja kuna originaal mõõtu rehve ei olnud hetkel saada siis sai alla pandud vähe teist mõõtu, aga no mis sa teed säästu aeg ikkagi!!! (3.25 asemel said alla 3.75)
Aga eks tööd selle rattaga veel on sest rooste teeb vaikselt oma tööd ja kunagi tuleb ratas üle värvida, aga see saab toimuma kunagi ........tulevikus!!! [Pilt: large_22609720_dVfV.jpg][Pilt: large_22609708_if9u.jpg]

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#13

(12-04-2010, 16:32 PM)mesimees Kirjutas:  Masin valmis ja ootab 22 maid, mil Vanakolgas toimub vanavara päev ja paraad!
Masinal said vahetatud kõik õlid ja määritud kõik määrdeniplid, ratta hoolduse käigus üritasin jätta kõik originaaliks va. rehviid sest vanad rehvid olid liialt väsinud ja selle tõttu sai alla aetud uued rehvid ja kuna originaal mõõtu rehve ei olnud hetkel saada siis sai alla pandud vähe teist mõõtu, aga no mis sa teed säästu aeg ikkagi!!! (3.25 asemel said alla 3.75)
Aga eks tööd selle rattaga veel on sest rooste teeb vaikselt oma tööd ja kunagi tuleb ratas üle värvida, aga see saab toimuma kunagi ........tulevikus!!! [Pilt: large_22609720_dVfV.jpg][Pilt: large_22609708_if9u.jpg]

Väga kena aparaat. need rehvid sobivad sinna alla pildi järgi ostustades lausa ideaalselt kuigi on vist söerajarehvid? Kui ülevaatusel keegi viriseb, siis ütle, et nõuka-aegsed "põllumajanduslikud" rehvid Big Grin
Mul oma IZ-56 tagarehviks samuti laiem ja kõrgem dnepri/urali rehv ja toimib väga hästi. Värvimise ja muude tööde kohapealt ei oska ma muud soovitada, kui et las aparaat olla nagu on. Kui töötab, ära torgi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#14

Täna sai massinaga ülevaatusel käia ja võiks öelda, et läks suht hästi, välja arvatud see, et onud hakkasid tahavaate peeglit nõudma ja tagatule klaasi värv ei meeldinud neile(klaas on pleekinud kollaseks), aga nu tehtud vähemalt sai!
Sai tehtud ka väike 100km tiir ja masin pidas väga hästi vastu.

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#15

Ratas ikka väga kobe. Ma ei tea kuidas Planetal selle peegliga on, kuid minu 65a. "vanal" Jawal pole seda originaalis olnud ning ülevaatusel pole seda ka kordagi nõutud. Ühekorra maanteel peeti eravärvides Politseimasina poolt kinni, kontrolliti pabereid, pandi puhuma ning küsiti, et kas ülevaatusel peeglit pole nõutud? Ütlesin, et originaalis pole ning pole ka nõutud millepeale politseinik sõnas "elusat kohalejõudmins ja ilusat päeva". Positiivne.
Vasta
#16

Ilus vaadata kohe et armastatakse vanu asju- jõudu ja nael kummi. Mis aasta Planetaga tegu on Planeta või on Planeta 2
Vasta
#17

Peab ju armastama selliseid kiiksuga asjuSmile

Aga masin on aastast 1963 ja tegu on lihtsalt Planetaga, ehk 56 järeltulija!

Korstnapühkimistööd
Tartu
58050201
Vasta
#18

Kena pill ! 

Küsin, nö teaduslikust huvist - kas silindripea/-kaas  originaalsus on tõestatav? Mul 1964 ja samuti 56 silindrikaas peal... Et äkki tõesti see nn " sümmeetriline pea tuli alles P2'st alates ?

           
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne